Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vertrekken van Renee en Tobias

Ga naar beneden 
+6
Augustus
Iwan
Erin
Kadhja
Flynn
Tobias
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimewo jun 28 2017, 07:36

Renee luisterde tevreden naar de woorden van Tobias en knikte. 'We vinden inderdaad wel een oplossing, maar tot die tijd blijven we hier.' Ze glimlachte naar hem nadat hij de kus had verbroken, maar deze verdween weer toen Tobias verder sprak. Ze snapte niet precies waarom de koning iedereen uit het paleis weg wilde hebben, maar dat waren verder haar zaken niet. Toen Willa op was gestaan en haar rug naar hen toe had gedraaid, keek Renee kort naar Tobias voor ze zelf ook opstond en naar de vrouw toeliep. 'Ik geloof niet dat de koning- Henry Tobias zijn gezondheid op het spel zou zetten... voor wat dan ook. Hij mag iedereen misschien weg willen uit het kasteel, maar hij zal je nooit kunnen dwingen om je zoon achter te laten. Als je hier wilt blijven, bij mij en Tobias dan weet je dat je hier altijd mag blijven.' Ze wilde niet dat Willa dacht dat ze hier niet welkom was, voor welke reden dan ook. Ook al wist Renee niet of haar woorden haar schoonmoeder goed deden, ze kon het altijd proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedo jun 29 2017, 14:41

Tobias keek zijn moeder met een schuldbewust gevoel na en kruiste zijn blik kort met Renee, waarna ze opstond en achter zijn moeder aan liep. 'Ja, dat heeft hij gezegd,' verzuchtte hij, terwijl hij zijn armen over elkaar heen sloeg en weer wat dieper in zijn kussens zakte, toen hij voelde hoe de hoofdpijn weer kwam aan zetten. 'En ik vind het niet eens zo'n gek idee. Nu kunnen de jongens eindelijk gewoon doen wat ze willen, in plaats van in dit paleis opgescheept te zitten, en jij mam-' Hij slikte en zocht naar de juiste woorden. Zijn moeder wilde dit niet horen, dat wist hij, maar hij vond dat ze moest weten wat hij dacht. 'Pap is niet meer de oude. En ik vind- Natuurlijk wil je bij hem blijven, mam, maar moet je ook niet aan jezelf denken? Zou het niet fijn zijn om met jouw broer in de nieuwe boerderij te gaan wonen? Misschien is dat wel de laatste drempel voor vader om ook het koningsschap over te dragen en zijn rust te zoeken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimevr jun 30 2017, 13:02

Willa zuchtte diep en zette een hand tegen het kozijn om haar vermoeide lichaam overeind te houden. Er gebeurden op het moment te veel dingen en er werden te veel keuzes gemaakt zonder dat ze er enige controle over had. Ze stond er compleet buiten en dat pijnigde haar aangezien ieder ding haar familie betrof. Ze voelde alsof ze zichzelf in stukje op moest delen om maar vast te kunnen houden aan wat haar zo dierbaar was, maar ze wist niet hoe ze dat kon doen. Willa was nog steeds diep in haar hart iemand die graag alles op wilde lossen, die iedereen tevreden wilde stellen en die dat alles probeerde te bereiken met rust. 'Bedankt voor al jullie woorden, maar ik ga geen beslissingen maken nu. Laat ik eerst maar eens met je vader praten.' Ze gaf hen beiden een geruststellende glimlach, maar voelde dat absoluut niet. Willa keek er erg tegenop om nu haar man onder ogen te moeten komen omdat ze, zoals zo vaak gebeurde als ze een meningsverschil hadden, ze de rust vaak niet kon bewaren. 'Maar ik denk dat het vooral ook goed is snel met je broers te praten. Zeker met Adrian, hij-' Ze wreef over haar voorhoofd en liep toen van het raam weg. 'Zou je dat voor mij willen doen, Toby, met je broers praten?' Ze ging weer op de rand van het bed zitten en kneep zacht in één van de handen van haar zoon. 'Dan praat ik met je vader.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedi jul 18 2017, 11:20

Renee knikte bij de woorden van Willa. Natuurlijk zou ze haar schoonmoeder niet dwingen om een keuze te maken, maar ze wilde Willa ook niet het gevoel geven dat ze haar hier niet wilde hebben. Renee liet het gesprek tussen Tobias en zijn moeder gaan. Af en toe voelde het alsof dat zaken waren waar Renee zich niet in hoorde te mengen. Ze liet zich in de stoel zakken die naast het bed van Tobias stond, veegde haar rok glad en pakte één van zijn handen vast. Het was een lastige situatie waar ze nu in zaten, dat wisten ze allemaal. Zeker met deze beslissing van de koning, daarvoor was het al ingewikkeld genoeg. Tobias was natuurlijk de kroonprins van Tarth ed sinds hij ziek op bed was komen te liggen leek het wel alsof het hele paleis in rep en roer was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimewo jul 19 2017, 01:08

'Ik beloof dat ik met de jongens zal praten, moeder,' beloofde hij ook met een geruststellende glimlach, terwijl hij zacht in Renees hand kneep. 'En praat er ook rustig over met pap. Ik denk dat jij de enige bent die op dit moment tot hem door kan dringen. En zo niet...' Hij zweeg en keek Renee onzeker aan. Hij wist niet goed wat er dan zou gebeuren. Toen hij uit het raam keek, zag hij dat de zon al laag stond en gaapte hij gelijktijdig. 'Ik denk dat het een goed idee is als je gaat dineren, mam. Renee en ik hebben de koks al verteld dat we graag hier samen eten.' Hij wreef met zijn vrije hand over Renees rug heen en glimlachte geruststellend naar beide vrouwen. 'We komen hier wel uit, wat er ook gebeurt.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimewo jul 19 2017, 12:51

Willa glimlachte toen Tobias haar beloofde dat hij met zijn broers zou praten. 'En vergeet Guila ook niet. Ik ben bang dat Henry haar buiten beschouwing zal hebben gelaten in zijn plannen.' Vervolgens knikte ze ernstig en legde ze nog kort een hand op zijn arm. 'Wil je je niet te veel zorgen maken over wat je vader heeft besloten? Als jullie graag hier willen blijven kan dat natuurlijk, ook al zegt hij dat je moet gaan. Hij is niet de enige die wat te zeggen heeft in dit paleis.' Met een zachte kreun stond ze op van het bed en keek nog kort naar de twee verloofden. 'Dank jullie voor het advies en de fijne woorden. Een moeder mag maar blij zijn met zo een wijze zoon en schoondochter.' Glimlachend liet ze de twee alleen om te gaan dineren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 12:33

NEW

Renee had net met haar jongere broer ontbeten in zijn vertrekken en was nu weer onderweg naar het vertrek van haar en Tobias. Tobias had erop gestaan dat ze zou ontbijten met Ed en als ze heel eerlijk was, was ze ook blij dat ze het gedaan had. Ze vond het heerlijk om naar al zijn verhalen te luisteren over wat hij allemaal had gedaan de afgelopen tijd en hoe hij het paleisleven vond. Het was altijd leuk om te horen hoe ze allebei in het paleis leefde, maar toch allebei een compleet ander leven leidde. 'Ik ben er weer!' riep ze toen ze de vertrekken binnenkwam en glimlachend naast Tobias op het bed ging zitten. Ze drukte haar lippen kort op die van hem. 'Hoe voel je je?' vroeg ze nieuwsgierig, terwijl ze zijn kussens opschudde en de mok die langs het bed stond weer volschonk met vruchtensap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 12:41

Tobias zat in bed en staarde naar het raam, in de hoop dat er wat zou gebeuren in de tuin. Sinds een week lukte het hem niet meer om zich te concentreren op boeken of schrijven of spelletjes. Er bleef vervolgens niet erg veel over voor hem om te doen en zat hij enkel opgezadeld met zijn eigen gedachten als er niemand bij hem langs kwam. En hij wilde natuurlijk niemand dwingen om constant bij hem te zitten, vooral niet Renee, die al zo vaak bij hem zat. Met een glimlach keek hij toe hoe ze binnen kwam en gelukzalig ontving hij haar kus. 'Het gaat eigenlijk wel prima. Geen hoofdpijn of andere pijn of misselijkheid.' Hij voelde zich natuurlijk nog steeds veel te vermoeid en suf om te lopen, maar de pijnvrije dagen zag hij als goede dagen. Anders lag hij kreunend en schreeuwend van pijn in bed en dat was voor niemand een fijn gezicht. 'En hoe was het met jouw broer? En heb je- Zag je Gus nog?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 12:55

'Dat is goed om te horen.' Met een glimlach pakte ze zelf ook een glas sap en nam er een flinke slok van. 'Met Ed is alles goed, zoals altijd is hij hard aan het werk.' Die jongen wist af en toe echt van geen ophouden, maar ze gunde hem alles met het harde werk dat hij verrichte. 'Ik heb Augustus niet meer gezien, maar Ed vertelde me dat hij hem laatst heeft gesproken in de bibliotheek. Volgens mij is hij nog steeds erg hard bezig. Eddard had een boek voor hem meegenomen uit de archieven- ik weet niet precies wat hij er allemaal over zei, maar Augustus scheen er erg blij mee te zijn.' vertelde ze haar verloofde. 'Ik dacht, gezien je toch een goede dag hebt dat we misschien de ochtend op het balkon konden spenderen. Als je je daar goed genoeg voor voelt natuurlijk. Het is nu nog niet te heet buiten.' Tobias kon wel wat zonlicht gebruiken - en Renee zelf trouwens ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 13:01

Tobias zuchtte diep en veegde met een hand over zijn gezicht heen bij het horen van het nieuws over Augustus. 'Ik heb hem al zo vaak gezegd dat hij het gewoon moet opgeven... Die jongen weet niet van ophouden! Hij komt nauwelijks meer buiten, doet niets meer voor zichzelf - en voor wat? Die hele kleine kans dat hij iets vindt?' Hij besloot dat hij zijn broer snel weer moest spreken, om hem duidelijk te maken dat hij gewoon moet stoppen en zich niet verplicht moest voelen om iets voor Tobias te zoeken. Het was toch al te laat. Elke dag voelde Tobias hoe hij zwakker werd, hoe zijn lichaam en gezicht dunner werden, hoe de pijn erger werd. Zijn gezicht lichtte uiteindelijk op bij het noemen van het balkon en enthousiast pakte hij Renee's hand vast. 'Misschien moeten we wel even de wachters vragen of ze willen helpen met tillen. Ik geloof dat de rolstoel nog in de tuin staat en je weet nog wat er gebeurde toen we probeerde om samen naar het balkon te lopen...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 13:10

Renee keek hem aan en haalde haar schouders op. 'Hij wil gewoon zeker weten dat hij alles heeft gedaan wat hij kon, Tobias.' zei zei zachtjes en keek naar hun handen. Hoewel ze wist waar ze voor had gekozen toen ze ja had gezegd tegen zijn aanzoek, was het nog steeds moeilijk om hem zo te zien aftakelen en zeker als hij er zo gemakkelijk over sprak. Renee had Augustus al meerdere malen duidelijk gemaakt hoe dankbaar ze hem was voor alle moeite die hij deed voor zijn oudere broer. Als het aan haar lag zou ze ook in de boeken zitten, als dat was wat ze moest doen om een oplossing te vinden voor Tobias. Aan de andere kant wist ze dat hij haar harder hier nodig had dan in de bibliotheek. 'Misschien moet je hem gewoon zijn ding laten doen. Misschien vindt hij iets, misschien ook niet- hij doet het alleen maar uit liefde voor jou, Tobias... misschien moet je hem dat gewoon laten doen als hij zich daardoor beter voelt.' Toen Tobias begon over de rolstoel en het fiasco van afgelopen week knikte ze. 'Ik zal er wel iemand bijroepen zo.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo jul 30 2017, 16:50

'Je hebt gelijk en ik waardeer het ook- meer dan ik ooit zou kunnen uitleggen,' verzuchtte hij, terwijl hij zacht met zijn duimen over haar handen masseerde, 'maar ik wil niet dat als ik dood ga, dat hij al die maanden verspild heeft door alleen maar te werken in de bibliotheek. Augustus is nu ook op een leeftijd dat hij-' Hij grimaste en legde zijn hoofd tegen zijn verloofdes schouder aan. Hij wilde niet als de grote broer klinken die zijn jongere broers verplichtte om de wereld in te trekken. En als Augustus er inderdaad blij van werd en er wellicht zelfs een oplossing uit zou komen... 'Je hebt gelijk. Zoals altijd,' grijnsde hij, 'ik zal Augustus verder niet storen. En jou ook niet met mijn geklaag.' Toen ze aan gaf dat ze iemand er bij zou roepen, knikte Tobias en al snel zag hij zijn vertrouwde wachters binnen komen. Twee van de mannen tilden hem op en brachten hem zo naar buiten. Eerder had hij zich geschaamd dat hij door volwassen mannen opgetild moest worden en dat hij zelf niet meer kon lopen, maar deze wachters kende hij al sinds hij een tiener was en hij was dus al snel over die schaamte heen gekomen. Eenmaal op het balkon pakte hij de deken die al op het bankje stond en legde deze over zijn benen heen. Zijn benen waren zo dun en zwak geworden dat ze zelfs in de zon niet warm werden. 'Kom je erbij zitten?' vroeg hij met een glimlach aan zijn verloofde, nadat hij de wachters bedankt had. Renee wist altijd wel manieren te verzinnen dat ze altijd bezig was in de vertrekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimema jul 31 2017, 14:09

'Dat hij zelf zijn eigen beslissingen kan maken.' maakte Renee met een glimlach af. 'Ik weet dat ik gelijk heb, als ik het nou ook eens wat vaker krijg.' plaagde ze en drukte haar lippen op die van hem. Toen de wachters kwamen liet ze hen hun werk doen en nam ze zelf even de tijd om schone lakens op het bed van Tobias te leggen. Ze wist dat de dienstmeisjes het zouden doen als ze het zou vragen, maar ze vond het fijn om zelf bezig te zijn met dat soort taken. Het hielp haar om haar hoofd koel te houden in de situatie waar ze momenteel in zat. Toen Tobias haar riep, kwam ze het balkon op lopen en kneep ze haar ogen samen tegen de felle zon. 'Het is een heerlijke dag.' concludeerde ze hardop en nam plaats in de stoel naast hem. 'Oh, ik zal het drinken nog even pakken.' Renee haastte zich weer naar binnen toe en kwam terug met de twee glazen sap die ze kort daarvoor had ingeschonken. 'Ik zat te denken om die mooie bloemen uit de tuin te plukken en hier in de vertrekken te zetten. Het ziet er altijd zo somber en kaal uit.' merkte ze op en keek de vertrekken in. Ze konden wel wat kleur gebruiken als het aan haar lag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimema jul 31 2017, 15:39

Toen Renee weer de vertrekken in liep, moest Tobias hard lachen, wat al snel een pijnlijke steek in zijn hoofd veroorzaakte. Hij beet op zijn tanden om de pijn te negeren en probeerde zo nonchalant en lachend mogelijk naar Renee te roepen: 'Je weet je ook altijd bezig te houden, he! Kom lekker buiten zitten!' Al snel zag hij zijn verloofde op het balkon verschijnen en glimlachte hij breed, terwijl hij zijn glas met sap aan pakte. 'Als ik- mocht ik ooit genezen, dan ga ik je zo erg in de watten leggen,' beloofde hij, terwijl hij haar naast haar op het bankje trok en haar een dankbare kus gaf, 'dan heb je geen bediendes meer nodig.' Hij dronk van zijn sap en keek ondertussen naar hun uitzicht. Zijn vader had hen nooit toegestaan om richting vertrekken richting de stad te hebben. Dan was de kans op een aanval veel te groot, vooral nu er steeds meer mogelijk was qua wapens. Zijn leermeester had hem weleens verteld dat mensen van gigantische afstanden nog goed konden richten op hun doelwit. 'Mis je het weleens, Ré?' begon hij opeens, waarna hij naar zijn verloofde keek. 'Het leven op de weg. De vrijheid. Jouw ouders' huifkar.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 03 2017, 13:13

'Wanneer je beter bent.' verbeterde Renee hem bestraffend. Zelf had ze de grootste vertrouwen in Augustus dat hij een oplossing zou vinden. Hoewel Renee altijd een realist was geweest, kon ze het zich momenteel niet permitteren om te denken dat er geen oplossing zou komen voor Tobias zijn ziekte. Als ze zo zou denken, zou er van haarzelf ook niets overblijven. Daarbij wilde ze positief blijven voor hem, dat kon hij wel gebruiken. 'Daar hou ik je aan, iedere dag een ontbijtje op bed, voetmassages, het huis schoonmaken...' grapte ze en pakte zijn hand beet. 'Ik heb nooit bediendes nodig gehad, dat jij nou met die luxe bent opgegroeid kan ik ook niets aan doen.' Renee moest lachen en drukte haar lippen op de hand die ze vast had. Bij zijn vraag haalde ze haar schouders op. 'Wat heet missen? Ik bedoel, natuurlijk mis ik bepaalde dingen van het reizen. Ik genoot er altijd van om nieuwe dingen te zien en om nieuwe mensen te leren kennen, maar aan de andere kant ben ik dit moment liever hier bij jou.' Ze wilde niet haar hele leven in een paleis blijven wonen, maar ze realiseerde zich heel goed dat het Westelijke paleis de beste plek was voor Tobias. 'Als we later kinderen hebben, nemen we een huisje op een heuvel, waar we iedere ochtend de zonsopgang kunnen bekijken en een grote boom, waar we een schommel aan kunnen maken voor de kinderen.' fantaseerde ze en glimlachte. 'Klinkt dat niet heerlijk?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 03 2017, 14:31

Tobias keek zijn verloofde twijfelachtig aan, maar knikte vervolgens. 'Wanneer ik weer beter ben,' verbeterde hij zichzelf, waarna hij naar Renee glimlachte en zijn lippen zacht op haar slaap en wang drukte. 'Daar mag je mij zeker aan houden. Na al die jaren het grootste deel van de dag in bed te liggen heb ik wel genoeg rust voor de rest van mijn leven gehad,' grinnikte hij zacht, terwijl hij haar stevig vast hield naast hem. Het leek hem geweldig om alles te kunnen doen waar hij nooit toe in staat was geweest of waar hij te ziek voor was geweest. En nu zijn vader hen eindelijk toestemming gaf om het paleis te verlaten.... Zijn glimlach werd nog breder bij het horen van Renee's ideeën en enthousiast knikte hij. 'Ik wil niets lievers dan kinderen,' zei hij oprecht, waarna hij Renee ietwat beschaamd en ook verontschuldigend aan keek. 'Het spijt me dat ik je dat nu niet meer kan geven. Niet meer- we kunnen niet het bed delen, niet alleen voor plezier, maar ook voor kinderen. Dat spijt me echt heel, heel erg.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 03 2017, 15:14

Renee keek Tobias aan bij zijn woorden. 'Hou nou eens op met al die excuses constant. Ik meen het Tobias, ik wist waar ik aan begon toen ik ja tegen de verloving heb gezegd. Ik wist waar ik mee in had gestemd en ik sta nog steeds achter die beslissing. Dus ik wil geen sorry's meer horen vanaf nu, oké?' Ze wilde niet dat Tobias constant zijn excuses aanbood voor iets waar hij toch niets aan kon doen. Daarbij, steeds als hij erover begon werd Renee er ook actief aan herinnert en ze probeerde een zo normaal mogelijk leven met hem te leiden, tot hoever ze die mogelijkheid had tenminste. 'Die kinderen komen wel. Ik zat te denken dat ik ook bij een meer wil wonnen. Ik vond het vroeger altijd heerlijk als mijn vader me meenam om te zwemmen in een meer als we er dicht in de buurt waren.' vertelde ze met een glimlach. 'Mam zal wel uitkijken naar kleinkinderen, want hoewel Liam natuurlijk Muriel heeft, ziet ze haar niet zo vaak vanwege het constante reizen... misschien weet ik mijn ouders wel te overtuigen om bij ons in de buurt te settelen tegen de tijd dat we kinderen hebben.' Fantaseren over het leven wat ze zouden hebben als Tobias beter was deed Renee altijd goed. 'Heb jij nog wensen voor het huis?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedo aug 03 2017, 18:49

Tobias hield verstandig zijn mond dicht bij de felle woorden van zijn verloofde, maar besefte ondertussen wel dat ze gelijk had. Ze schoten niets met al die excuses op en het irriteerde Renee waarschijnlijk ook alleen maar. 'Oké, geen verontschuldigingen meer. Dat beloof ik.' Het fantaseren over hun huis deed ze echter allebei erg goed, dus ging hij enthousiast op haar woorden in. Het klonk namelijk allemaal geweldig. 'Ik wil ook dichtbij een meer wonen. Of wellicht dichtbij de zee, zodat we er wandelingen kunnen maken en er 's avonds de zonsondergang kunnen zien,' fantaseerde hij. 'En laten we ook een grote verzameling boeken nemen! Ik wil de kinderen elke avond een nieuw verhaal kunnen voorlezen.' Zacht drukte hij zijn lippen in haar nek en begroef vervolgens zijn gezicht in haar shirt. Renee rook altijd heerlijk. 'En het klinkt perfect als jouw ouders dichtbij komen wonen. Misschien kan ik zelfs mijn ouders overtuigen om eindelijk dat paleis te verlaten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 04 2017, 08:38

Renee moest zacht lachen. 'Het zou me verbazen als je vader dit paleis ooit nog gaat verlaten.' merkte ze ietwat sceptisch op. Ze zag de koning niet zo snel vertrekken uit het paleis, maar wie weet zou haar toekomstige schoonvader haar nog verbazen. 'Misschien komen ze wel bij ons wonen. Dat zouden onze moeders vast leuk vinden.' Nadat ze het gezegd had, realiseerde ze zich dat het misschien niet zo'n goed idee was om hun vaders in hetzelfde huis te plaatsen. Deze gedachten deed haar lachen. 'Al weet ik niet hoe onze vaders over dat idee denken, misschien is het toch beter als ze maar gewoon in de buurt gaan wonen.' lachte ze en stond kort op om zichzelf uit te rekken, waarna ze haar glas sap pakte en naar de balustrade liep, om daar tegenaan te gaan staan. 'Als het goed is zijn mijn ouders onderweg naar het Westen. Ik weet niet precies waar ze nu weer uithangen, maar ik dacht dat ik je moeder zoiets had horen zeggen, niet waar?' Renee keek er zeker naar uit om haar ouders weer te zien. 'Kan ik nog iets voor je doen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 04 2017, 09:47

Tobias lachte ook en schudde met een hopeloos gebaar zijn hoofd. 'Ik denk eigenlijk ook niet dat we mijn vader mee krijgen. Hoewel... Mijn moeder kan erg overtuigend zijn, dus wie weet wat ze voor elkaar kan krijgen met mijn vader.' Bij de gedachte aan hun vaders samen in één huis kromp hij ietwat in elkaar en grinnikte hij zacht tegen haar nek aan, waarna hij daar nogmaals enkele kussen drukte. 'Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik mijn vader wel bij ons wil hebben wonen. Ik wil niet elke dag van mijn vader de Koning horen wat ik wel en niet moet doen. Én de combinatie van onze vaders gaat misschien ook niet al te goed. Ik vraag me af of ze ooit over hun vete heen zijn gekomen.' Hij liet haar los toen ze opstond en richting de balustrade liep. Hij wou achter haar aan lopen, maar wist meteen al dat hij waarschijnlijk na één stap om zou vallen. 'Ik kijk er naar uit om jouw ouders weer te zien,' glimlachte hij oprecht. Het zou fijn zijn om zijn schoonouders weer te spreken en misschien toch nog wat advies te vragen over hoe het nu moest met hem en Renee. En in het ergste geval kon hij dan ook meteen afscheid van ze nemen. 'Ik heb niets nodig,' zei Tobias, terwijl hij zijn hoofd tegen de leuning van de bank liet leunen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 06 2017, 14:18

'Dat is zeker waar.' Willa kon erg overtuigend zijn als ze perse iets wilde bereiken en waarschijnlijk was ze ook de enige persoon die ook maar een beetje invloed kon uitoefenen op de koning nu zijn adviseur vertrokken was. Renee had van Tobias gehoord hoeveel iedereen gesteld was op Ren. Hoewel het ook haar oom was, had ze hem nooit erg vaak gezien: ze waren altijd onderweg geweest, dus een band zoals de Tobias zijn familie met hem hadden, had zij nooit gekend. 'Ik weet het niet, ik probeer het onderwerp altijd maar een beetje te ontwijken bij mijn vader.' lachte Renee, ze wilde liever geen oude koeien uit de sloot halen. 'Weet je, misschien moeten we eerst reizen als je beter bent, en dan kijken welke plek ons bevalt.' zei ze en glimlachte. 'Ik ben benieuwd met wat voor verhalen ze nou weer aankomen, ik zweer het je. Iedere keer als ik een brief krijg is er wel weer iets gebeurd.' Ze genoot er altijd van om de brieven van haar ouders te lezen, maar niets ging boven een echte reünie. 'Weet je het zeker? Je moet wel genoeg drinken met dit weer.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 06 2017, 19:43

Tobias keek naar de horizon en moest instemmen dat de zon inderdaad erg fel scheen. Hij merkte het echter maar weinig: doordat hij nauwelijks bewoog kreeg hij het snel koud en zo nu ook. 'Misschien doet wat warme wijn mij wel goed,' zei hij, terwijl hij de deken wat hoger op trok nu Renee niet meer bij hem zat. Bij haar voorstel knikte hij enthousiast. 'Het lijkt me heerlijk om te gaan reizen, om de wereld te ontdekken. Om al die avonturen te beleven die jij met jouw ouders hebt beleefd. Om onze kinderen ook Tarth te kunnen laten zien.' Hij glimlachte bij het noemen van de brieven van haar ouders. Tobias mocht de brieven ook altijd lezen en geen enkel boek kon daar tegen op. Hij genoot heel erg van de lange verhalen die Renees moeder opschreef en stuurde aan Renee. 'Ben je nooit bang dat ze iets overkomt?' vroeg hij uiteindelijk. Dat was waarschijnlijk ook waarom zijn vader hem en zijn broers nooit buiten het paleis mochten gaan: zijn vader was altijd bang dat ze iets zou overkomen. En Tobias vreesde dat hij dat wellicht ook met zijn kinderen zou hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimema aug 07 2017, 14:01

Augustus liep met flinke hoofdpijn door al het lezen richting de vertrekken van Tobias. Hij was zo moe geweest dat hij had besloten om even een pauze te nemen en zijn broer op te zoeken. Het was alweer eventjes geleden dat hij hem had gezien en hij bracht graag eventjes met hem door. Nadat hij op de deur had geklopt, werd hij begroet door een altijd vrolijke Renee die hem naar het balkon doorverwees. Zelf zei ze dat ze nog wat moest regelen, dus nadat ze hem twee glazen wijn in zijn handen had geduwd, verdween ze door de deur, de gang op. Met de glazen liep Augustus naar het balkon, waar hij werd begroet door de felle zon - die hij overigens al een paar dagen niet meer had gezien doordat hij zich zowat had gebarricadeerd in zijn vertrekken met alle boeken. 'Hé, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik dacht je kan wel wat gezelschap gebruiken.' Augustus zette de twee mokken neer en nam plaats op de stoel die naast die van Tobias stond. 'Hoe voel je je?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimedi aug 08 2017, 23:25

Tobias keek met een glimlach toe hoe plotseling zijn broer het balkon op kwam lopen en begroetend hield hij zijn armen open. 'Kom eens hier, broertje,' grinnikte hij, waarna hij stevig zijn armen om Augustus heen sloeg en vervolgens gebaarde dat hij naast hem kon komen zitten. Voorzichtig nam hij de wijn over - sinds kort had hij nogal last wat van rare trillingen in zijn armen - en keek hij nieuwsgierig naar zijn broertje. De wallen onder zijn ogen waren erg duidelijk en ook het grauwe gelaat loog er niet om. 'Ik kan zeker wel wat gezelschap gebruiken,' zei hij eerlijk, waarna hij zijn schouders op haalde. 'Vandaag is wel een oké dag. Maar het is altijd zo dat als het goed gaat, dat het niet lang duurt totdat er een flinke tegenslag komt en het weer veel slechter gaat. Dus dat ben ik een beetje aan het afwachten.' Hij dronk van de wijn en sloot kort zijn ogen. 'En hoe gaat het met jou, Gus? Heb je al genoten van de vrijheid die vader ons heeft gegeven?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitimevr aug 11 2017, 10:06

Augustus glimlachte kort toen zijn broer hem in zijn armen nam en nam vervolgens plaats op de stoel. 'Niet zo negatief, Tobias.' zei hij met een frons, toen zijn broer hem vertelde dat hij gewoon aan het afwachten was tot het weer minder zou gaan. 'Met mij gaat het prima.' Hij had een flink slaapgebrek en zijn bleke huis kon wel wat zon gebruiken, maar die details hoefde zijn broer niet te weten. Augustus wilde niet dat Tobias zich ook nog zorgen over hem ging maken. 'Ja, echt geweldig. Ik heb de stad al meerdere malen bewonderd vanuit het raam in de bibliotheek.' lachte hij droogjes en schudde vervolgens zijn hoofd. 'Ik ben het paleis nog niet uit geweest.' Het had ook geen nut om erover te liegen, dus deed Augustus dat ook niet. 'Maar ik beloof je dat ik ervan ga genieten - zodra ik een geneesmiddel heb gevonden.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vertrekken van Renee en Tobias
Terug naar boven 
Pagina 2 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Vertrekken van Adrian
» Vertrekken van Eddard
» Tobias
» De vertrekken van Augustus
» Alba vertrekken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: