Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vertrekken van Renee en Tobias

Ga naar beneden 
+6
Augustus
Iwan
Erin
Kadhja
Flynn
Tobias
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 08:41

-x-
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 08:47

Tobias lag in zijn bed en bladerde rustig door zijn boek heen, terwijl er een zachte bries de kamer in blies. Omdat hij plotseling zo verslechterd was, had Renee gevraagd om een kamer op de begane grond. Ondanks dat hij erg gesteld was op zijn balkon bood dit vertrek in elk geval nog de kans om wat stappen buiten te doen en dan weer snel naar binnen te kunnen. Al weken leek het namelijk alsof zijn lichaam hem in de steek had gelaten en had hij veel van zijn familieleden erg laten schrikken, inclusief zichzelf. Het was begonnen tijdens een diner, toen hij plotseling bloed begon te spugen en al snel stuiptrekkend op de grond lag. De beste geneesheren en -vrouwen van Evenfall en omstreken hadden hem bekeken, maar niemand wist wat er aan de hand was, laat staan hoe ze het konden behandelen. Zijn vader was daardoor al dagenlang bezig om elke gerenommeerde arts naar Evenfall te laten komen. Daarnaast was Augustus ook druk bezig om alle medische boeken uit de bibliotheek door te pluizen en bracht hij zo nu en dan ook een boek naar Tobias toe, zodat het voelde alsof hij ook nog nuttig bezig was. Dus bladerde hij nu een boek door, maar begonnen de letters al snel voor zijn ogen te dansen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 10:18

Het moment dat Willa haar zoon op de grond had zien liggen in de eetkamer, was het punt geweest waarop al haar eigen kwalen verdwenen waren. Ze had sindsdien geen dag meer in bed doorgebracht, maar altijd in de buurt van Tobias. Ze kon zich nu niet veroorloven om bezig te moeten zijn met haar eigen gezondheid, ze kon nu niet ziek zijn. Dat niet zo veel later haar jongste zoon thuis was gekomen had haar doen vergeten hoe slecht ze zich had gevoeld de afgelopen maanden. Het bracht echter een wirwar van emoties met zich mee nu ze haar kleine Adrian in haar armen kon sluiten, maar Tobias bijna geen stap buiten meer kon zetten. Met een boek onder haar arm en een bos lavendel in de andere was ze op weg naar de vertrekken waar haar oudste zoon lag. Ze vroeg de wachter of haar zoon alleen was en toen dat zo bleek, klopte ze zacht aan en ging naar binnen. Met een glimlach liep ze binnen. 'Goedemorgen, lieverd,' begroette Willa Tobias. 'Gus heeft me weer eens een boek meegestuurd en ik ben vanochtend de tuinen in gegaan om wat verse lavendel te plukken om het hier wat op te frissen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 10:31

Tobias legde met een glimlach zijn boek neer, toen werd aangekondigd dat zijn moeder binnen kwam, en al snel probeerde hij de stoel naast zijn bed leeg te maken. Hij legde daar vaak zijn spullen neer als hij zich erg zwak voelde en niet zeker wist of hij die dag uit bed zou komen. 'Je hebt zoveel lavendel meegenomen dat ik je eerder rook dan dat ik je zag,' grapte Tobias, waarna hij een kus op zijn moeders wang drukte. 'Heb je goed geslapen? En heb je Adrian al gesproken? Ik hoorde hem gisteren tierend langs mijn slaapkamer lopen, maar niemand kon mij vertellen wat er aan de hand was.' Ondertussen had hij het boek aangepakt die zijn moeder mee had gebracht en las het briefje dat Augustus tussen de bladzijdes had gestopt. Daar legde zijn broer vaak in uit waar het boek over ging en wat ze er wellicht in konden vinden. 'Ik hoop dat Gus vandaag langs komt, dan kan ik hem bedanken voor al het werk dat hij doet.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 10:50

Willa lachte om de opmerking van Tobias en gaf hem op haar beurt een kus terug op zijn wang. 'Erg goed,' loog ze gemakkelijk. Haar man was nooit op komen dagen, wat wel vaker gebeurde, maar meestal kreeg ze dan wel een bericht van een bode ergens in de nacht. Nu was er niets gekomen en had ze alleen rond liggen draaien in het grote bed. 'Ik heb hem nog niet gesproken sinds gisteren. Ik wilde graag met hem ontbijten maar hij was uit gaan rijden.' Ergens had Willa een slecht voorgevoel, maar daar kon ze nu geen aandacht aan besteden. Ze bond de lavendel vast aan één van de koorden van de gordijnen zodat de wind de geur zou verspreiden en de bloemen konden drogen. Dan konden ze hier nog tijden blijven hangen. Vervolgens nam ze plaats op de stoel en knikte instemmend. 'Hij zal vast langs komen. Heb je nog anders bezoek gehad gisteren? Iwan of Adrian of-?' Misschien had haar zoon Henry nog gezien. 'Oh! Erin kwam me vragen of ze later ook nog langs kon komen. Ze had het over iets, maar ze praatte zo enthousiast snel, ik kon het amper volgen en toen was ze al weer weg.' Willa lachte zacht. De dochter van Ren bracht altijd een glimlach op haar gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 10:59

'Erin mag altijd langs komen. Áls ze wat lekkers mee neemt,' lachte hij, waarna hij zijn hoofd schudde. 'Ik heb gisteren weinig bezoek gehad.' Hij vertelde maar niet over het bezoek van zijn vader. Tobias ging weer comfortabel in zijn bed liggen en glimlachte gelukzalig. 'Renee is hier bijna altijd,' zei hij, 'ik zeg steeds dat ze iets voor haar zelf moet doen, maar stiekem stel ik haar gezelschap erg op prijs. Ik geloof dat ze nu even naar haar broer is om te kijken hoe het met hem gaat.' Al sinds hun verloving zweefde hij ergens in de wolken met zijn gedachten. Hij hield erg veel van Renee, maar- 'Moeder... Ik denk dat ik binnenkort met Renee moet gaan praten over- als ik-' Hij fronste diep en keek naar zijn benen, die bewegingsloos onder de dekens lagen. 'Ik gun haar zoveel meer dan dít. Wie weet ben ik er binnenkort niet meer. Ik wil haar niet dwingen om elke dag naast mijn bed te zitten. Ik wil dat ze een gezin kan bouwen met iemand en niet- ik voel me zo egoïstisch dat ik haar bij mij wil houden, terwijl ik weet dat het niet lang meer zal duren.' Hij pakte zijn moeders hand en wreef zacht met zijn duim over de ruwe huid heen. 'Wat moet ik doen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 11:21

'Je weet dat ze altijd wat lekkers mee neemt,' glimlachte Willa. Het meisje had het voor elkaar dat ze de keukens mocht gebruiken als de kok niet te druk was en dan maakte ze de lekkerste dingen voor iedereen. Willa streek de rokken van haar jurk glad en glimlachte ernstig naar Tobias. Ze was Renee dankbaar voor wie ze was, hoe ze de familie hielp en wat ze betekende voor haar zoon. Toch begreep ze heel goed de zorgen waar Tobias mee zat. Ze pakte zijn hand vast en gaf er een geruststellend kneepje in. 'Ik geloof dat ik ook niet weet wat je zou moeten doen. Je hebt al een hele stap gezet en een groot besluit genomen met de verloving.' Zuchtend drukte ze een kus op zijn hand. 'Maar-' Bedenkelijk staarde ze de kamer in en ordende wat ze precies wilde zeggen tegen haar zoon. 'Maar onderschat niet hoe trouw ze aan je is. Ze houdt van je, Tobias, dat kan zelfs een blinde zien en dat betekent ook dat ze ieder beetje van je wil hebben dat ze kan krijgen. Dat ze-' Nogmaals verliet een zucht Willa's mond. Soms maakte je dan keuzes die in hielden dat je zelf veel moest laten varen, maar het tenminste wel garandeerde dat je met je geliefde kon zijn. Willa hoopte eerlijk gezegd niet dat Renee die keuze ook zou maken. 'Welke kant het uit gaat, er zal geen ideale oplossing zijn. Maar misschien is het inderdaad goed als je haar probeert in te laten zien dat haar leven niet om deze kamer en het bed hoeft te draaien,' besloot ze uiteindelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 11:39

Tobias besefte heel goed dat er een dubbele lading zat aan de woorden van zijn moeder en hij keek haar dan ook ernstig aan. 'Dat is goed advies, mam,' zei hij uiteindelijk, waarna hij geruststellend naar haar glimlachte en haar andere hand ook pakte. 'En ik ben blij dat je er hetzelfde over denkt. Misschien luistert ze wel beter naar jou dan naar mij.' Soms baarde het hem wel zorgen dat zijn moeder wellicht nog steeds dacht dat hij zou genezen. Tobias had de hoop weken geleden al op gegeven. 'Het is oké, mam, ik bereid mij hier al jaren op voor. Het komt wel goed. Maar we hebben nu genoeg over mij gesproken... Hoe gaat het mij jou? Ik vind je erg opgeknapt na de komst van Adrian, maar put je jezelf niet teveel uit? Neem een voorbeeld aan mij en kom eens een dag naast mij op bed liggen,' lachte hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 14:16

Willa legde een hand op Tobias' wang en keek hem glimlachend aan. 'Ik weet het,' zei ze zacht. Ze herinnerde zich nog goed dat toen Tobias als jongetje erg ziek was geweest hij zo gemakkelijk over de dood had gepraat en dat hij als jongeman er ook vrij open over was geweest. Zelf had ze er veel meer moeite mee en was ze nooit bereid geweest de hoop op te geven, maar ze respecteerde het dat Tobias genoegen nam met wat hij had. 'Oh, maak je niet zo druk, jongen. Ik heb gewoon veel te doen nu Adrian thuis is,' wuifde ze zijn woorden en advies weg. Of beter gezegd, haar hoofd stond er weer na om andere dingen te doen, als ze tenminste niet naast Tobias' zijn bed zat. Soms stond ze er nog steeds van versteld hoe haar zoons haar leven volledig overnamen, niet op een slechte manier, maar het was iets wat ze nooit gedacht had toen ze nog bij haar ouders op de boerderij woonde. Het deed haar met pijn in haar hart weer denken aan de brand. 'Ik heb van tante Leona een brief gekregen dat de boerderij weer overeind staat. Dat het nu toch een stuk ruimer is geworden en hoeveel hulp ze van iedereen hebben ontvangen. Ik zat er aan te denken om ze misschien iets op te sturen als geschenk voor het nieuwe huis. Ik weet dat ze niets uitbundigs of nieuws willen, maar ik dacht misschien heb jij nog wat spullen die in je oude vertrekken staan die we op kunnen sturen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 15:30

Tobias glimlachte bij het voelen van zijn moeders hand op zijn wang, maar voelde zich nog steeds niet gerustgesteld. Hij kende zijn moeder nu ook alweer dertig jaar en hij wist heel erg goed hoe ze andermans problemen naar haarzelf toe kon trekken. En dan was er ook nog eens het gedoe met zijn vader en de brand in het Noorden... 'Dat is goed om te horen. En natuurlijk mogen ze mijn meubilair hebben, stuur desnoods al die spullen op! Ik heb het toch niet meer nodig. En daarnaast staan er toch genoeg kamers in dit paleis leeg.' Het was goed om te horen dat de boerderij in het Noorden weer overeind stond, want ondanks dat hij het erg gezellig vond dat zijn familieleden uit het Noorden een tijd bij hun kwamen wonen, zag hij elke dag weer de heimwee in hun ogen. 'Moeder, ik-' Hij slikte moeizaam en dacht diep na voordat hij verder zou praten. Het leek hem niet verstandig om voor zich te houden wat er de dag daarvoor was gebeurd. 'Vader is gisteren langs geweest.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Kadhja

Kadhja


Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 22:58

'Geweldig. Ik zal wat spullen in laten pakken en snel naar ze op sturen. Augustus heeft me ook al een aantal boeken gebracht en Iwan heeft natuurlijk allerlei prullaria ingepakt. Ik geloof dat hij er zelfs een tuinkabouter tussen heeft gestopt,' glimlachte Willa. Ze snapte niet eens waar hij die vandaan had gehaald. Willa wist zeker dat zij nooit een tuinkabouter had aangeschaft voor de tuinen van het paleis. Het speet haar dat ze alleen de spullen kon sturen, en niet mee kon komen, maar ze was er ook nog niet aan uit of ze wel een nieuwe boerderij wilde zien. Ze vergat niet graag het beeld dat ze nu nog zo goed herinnerde van wat haar eigen thuis was. Die gedachten wegduwend focuste ze zich weer op haar zoon, vooral toen zijn woorden zoveel ernst in zich hadden. 'Oh, dat is fijn,' begon Willa voorzichtig, maar zonder te veel er bij te voelen. Tobias had het eerder niet gezegd en dat betekende niet veel goeds.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 23:09

Hij wist niet of zijn moeder het nog steeds fijn zou vinden als ze hoorde wat er was gebeurd. 'Het was ergens in de namiddag en Renee was eten voor ons aan het halen. Ik was bijna aan het indutten, toen hij plotseling binnen kwam en op jouw stoel plaats nam. En voordat ik het wist, begon ie- hij húílde. Ik heb hem in al die jaren nog nooit zien huilen. En ik wist niet wat ik moest zeggen of doen en-' Tobias kwam wat overeind en leunde vervolgens weer in de kussens. Hij kende zijn vader nu ook langer dan vandaag en hij wist dat achter al zijn daden wel een reden of motivatie zat, maar dit- 'Om eerlijk te zijn, ik heb er niet door kunnen slapen,' probeerde hij er nog luchtig achteraan te zeggen. 'En ik voelde me te ziek om te kunnen onthouden wat hij tegen mij zei. En toen Renee binnen kwam, excuseerde hij zich al snel en verliet hij het vertrek.' Tobias had zijn armen over elkaar heen geslagen en keek zijn moeder afwachtend aan. Hij had Adrian niet lang geleden gesproken en zijn broertje had hem erop gewezen hoe hun familie wel op instorten leek te staan. Tobias kan dat enkel beamen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kadhja

Kadhja


Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 23:32

Aandachtig en met een diepe frons luisterde Willa naar de woorden van haar zoon. Ze kon er echter niet stil zittend naar luisteren dus stond ze op en liep rondom het bed, heen en weer, en stopte uiteindelijk aan het voeteneind dat ze met beide handen vast greep. 'Je kan je echt niets herinneren van wat hij tegen je zei?' vroeg ze met een stem die op breken stond. Er gingen zoveel alarm bellen rinkelen dat ze niet wist wat ze nu eerst moest doen. Ze had sinds de terugkomst van hun jongste zoon amper met Henry gesproken. Al sinds de verdwijning hadden ze elkaar maar weinig te zeggen dat niet uitliep op een discussie of een ruzie. Zwijgend wendde ze haar gezicht af van Tobias en liep na enkele tellen naar de zijkant van het bed om daar op te gaan zitten. Ze wilde haar zoon niet met nog een volledig door emoties overmande ouder opzadelen, maar eerlijk gezegd begon ze zich radeloos te voelen. 'Ik zal met hem gaan praten. Straks. Maak je niet te veel zorgen,' stelde Willa. Zelf vond ze al dat haar woorden hol klonken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimeza jun 24 2017, 23:51

'Kijk, ik wilde je dit vertellen omdat ik al dagen- nee, weken het idee heb dat iedereen op ontploffen staat. Adrian die was verdwenen, ik die ziek ben, het- het voelt gewoon alsof we uit elkaar vallen. En ik denk dat vader in deze staat veel te overhaaste beslissingen gaat nemen,' zei Tobias eerlijk, terwijl hij nauwlettend de handelingen van zijn moeder volgde. Natuurlijk wist Tobias nog wat zijn vader had gezegd, maar hij wilde zijn moeder er niet mee opzadelen. Hij wist zeker dat het woorden van een door emotie overmande persoon waren geweest en dat er vast geen ratio achter zat. Toch had hij wel achter de woorden gestaan. 'Ga alsjeblieft weer zitten, moeder. Ik- ik wil het nog ergens anders met je over hebben.' Hij gebaarde naar de lege plek naast hem op bed en kuchte vervolgens onzeker. 'Ik heb het idee dat Adrian een soort van onuitgesproken grens heeft gepasseerd. Hij is búíten geweest, zonder bewaking, en dingen zijn nou eenmaal veranderd daardoor. Lijkt het je-' Hij probeerde de juiste woorden te zoeken, maar besloot het er uiteindelijk maar uit te gooien. 'Laten we het paleis verlaten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Kadhja

Kadhja


Aantal berichten : 113
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 00:16

Willa kon niets tegen de woorden van Tobias in brengen. Alles wat hij zei was waar. Natuurlijk had ze het zelf ook gevoeld. Het was één van de dingen die haar toestand zo veel slechter had laten maken en als een vicieuze cirkel waarbij ze voelde dat ze geen energie had om haar familie bij elkaar te houden en daardoor was ze alleen maar bozer met zichzelf en werd het steeds erger. Ze zat op het bed met haar rug naar haar zoon toegekeerd en nam ieder woord zorgvuldig in zich op. 'Tobias-' Verwilderd wreef ze door haar grijzende krullen en wreef over haar voorhoofd. 'En waar zouden we dan heen gaan?' Willa kon zich geen enkele plek in beelden waar ze naar toe zouden kunnen gaan. 'Hoe denk je überhaupt in deze staat het paleis te kunnen verlaten?' Het zou een hel zijn om te moeten reizen in zijn staat. Zelf een liggende rit in een rijtuig zou hem nog zoveel pijn kunnen bezorgen. 'En wie is we?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 00:29

'We kunnen de andere families vragen of ze nog leegstaande huizen kennen. Renee heeft zoveel gereisd, ik weet zeker dat ze precies weet waar het goed is om te leven,' zei hij enthousiast, terwijl hij zijn hand op zijn moeders rug legde in een geruststellend gebaar. 'Als ik nog één ding zou kunnen doen voordat ik weg ben, dan is het wel om mijn broers meer dan enkel dit gesloten en veilige leven te geven. En jij, mam... Ik wil het niet graag zeggen, maar vader is- Je verdient meer dan dit. Meer dan hem in deze staat.' Op haar laatste vraag keek hij schuldbewust naar de dekens en zuchtte hij diep. 'Jij, mijn broers en Renee. Ik ben inderdaad niet in staat om te reizen, laat staan om zomaar te wennen aan een nieuwe omgeving. En ik- ik denk dat ik heimwee krijg naar het paleis als ik eenmaal weg ben. Ik weet niets anders dan dat ik hier woon.' Hij glimlachte zwakjes en keek naar haar achterhoofd en rug. 'Overweeg het, alsjeblieft.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 10:21

Tobias had erop gestaan dat Renee tijd voor zichzelf zou nemen en omdat ze er niet langer over wilde discussiëren had ze besloten om Ed op te zoeken. Het was al een tijdje geleden dat ze met hem had gesproken, deels omdat ze altijd bij Tobias was en omdat Eddard natuurlijk ook zijn eigen taken had. Renee had een tijdje met hem staan praten, over hoe het met hem en zijn taken ging, ze probeerde het gespreksonderwerp Tobias zo goed mogelijk te vermijden: ze hield er niet van om het over de toekomst te hebben. Ze zouden wel zien wat ervan zou komen. Toen Eddard had aangegeven dat hij weer verder moest met zijn taken, was ze weer terug naar de vertrekken gelopen waar Tobias lag. De wachters voor de deur wisten haar te vertellen dat Willa er was, wat inmiddels geen verrassing meer was. Toen ze naar binnenstapte glimlachte ze breedt. 'Ah, ik ruik de lavendel al.' zei ze, terwijl ze naar het bed toe stapte. Ze drukte haar schoonmoeder een kus op de wang en ging aan de andere kant van het bed van Tobias zitten. Pas toen merkte ze de ernstige gezichten op. 'Sorry, onderbreek ik iets?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 10:56

Willa geloofde niet dat het een probleem zou zijn om een leeg huis te vinden. Er waren er vast genoeg. Maar ze kon zich er geen voorstellen waar ze naar toe wilde. Had ze zich 30 jaar lang hier gehouden aan de zijde van haar man om op het laatste moment toch nog te vertrekken? Ze knikte echter toen Tobias vroeg of ze er op zijn minst over na wilde denken. Toen er iemand binnenkwam probeerde ze een glimlach op te zetten, vooral toen het Renee bleek te zijn. 'Nee, lieverd, helemaal niet. Maar we hoopten al dat je langs zou komen,' beaamde ze glimlachend terwijl ze kort Tobias aan keek. 'Ik had gehoopt dat je me misschien met iets zou kunnen helpen de aankomende dagen. Ik wil graag wat spullen op sturen naar mijn broer in het Noorden.' Misschien kon ze Tobias helpen door Renee wat bezig te houden met kleine dingen die haar niet in deze kamer vast hielden. 'Weet je overigens waar je ouders momenteel zijn? Ik hoopte misschien ze hier uit te nodigen om de spullen vervolgens naar de boerderij te brengen.' Jillian zou vast haar zus ook op willen zoeken en als ze hier langs kwamen dan kon ze met haar oude vriendin praten, om advies vragen en misschien om een rit uit het paleis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 12:33

Tobias keek op toen plotseling de deur open ging en met een brede glimlach begroette hij zijn verloofde. 'Kom erbij,' nodigde hij haar uit, waarna ze naast hem kwam zitten en hij een zachte kus op haar schouder drukte. Aan de ene kant was hij erg blij dat ze er was, maar aan de andere kant wilde hij ook weten wat zijn moeder van zijn plan vond. Hij wilde het namelijk zo snel mogelijk in gang zetten, want als hij het niet deed, dan zou zijn vader dat doen. En dat zou samen gaan met veel meer woede en verdriet. Toen zijn moeder over de verhuizing van de spullen begon, ging hij al snel enthousiast mee. 'Misschien kan je zelfs wel met jouw ouders mee naar het Noorden?' stelde Tobias voorzichtig voor aan Renee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 12:50

Renee knikte bij de woorden van Willa. 'Natuurlijk kan ik je helpen! Geen probleem.' Ze hielp Willa altijd graag in de tuinen of waar dan ook. Renee kon het altijd erg goed vinden en ze spendeerde graag tijd met de moeder van Tobias. 'Eerlijk gezegd weet ik niet precies waar ze zijn. In de laatste brief die ik heb gekregen waren ze onderweg naar het Westen, al weet ik niet waar ze nu precies zijn. Ze zouden het rustig aan doen, maar als het goed is zouden ze onderweg moeten zijn.' vertelde ze de twee en pakte Tobias' hand vast. 'Ik weet zeker dat ze het geen probleem zouden vinden om wat spullen mee te nemen. Ik denk dat mam na alles wat er gebeurd is toch al langs tante Leona wilde gaan.' Het zou haar niets verbazen als dat de volgende stop was. Bij de woorden van Tobias keek ze op. 'Wat? Nee, ik ga niet mee naar het Noorden. Niet in deze omstandigheden. Ik weet dat je me graag uit deze kamer wilt hebben, Tobias, maar ik ga niet naar de andere kant van het land reizen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 14:48

Tobias stond erom bekend om zijn rust en kalmte en ook nu bij de felle woorden van Renee ging hij niet mee in haar verontwaardiging. Hij herinnerde zich nog goed hoe zijn hele familie kon ontploffen als iemand iets fouts zei aan tafel. 'Mijn gezondheid gaat alleen maar achteruit. De geneesheren weten niet wat ze met mij aan moeten. Ik zal niet genezen, Renee, en ik weet dat we nu verloofd zijn en ik hou zo zielsveel van je- en daarom probeer ik om je in te laten zien dat er meer is dan- dan ikzelf. Je weet niet half hoe erg ik je gezelschap en liefde op prijs stel, maar ik wil je niet dwingen om hier te blijven.' Hij drukte een kus op haar hand en vervolgens ook op haar lippen. Hij had zich vaak voorgesteld hoe een leven samen met Renee zou zijn: dan zouden ze trouwen, kinderen opvoeden, een rustig leven samen hebben. Misschien zouden ze wel net zoals haar ouders een huifkar kopen en zo het land ontdekken. Een leven zoals ze nu hadden had hij echter nooit ingecalculeerd. 'Ik wil niemand van jullie dwingen om hier te blijven,' vervolgde hij, terwijl hij ook naar zijn moeder keek. Vervolgens kuchte hij ietwat verlegen. 'Renee, ik wil- Ik probeer iedereen ervan te overtuigen om het paleis te verlaten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimezo jun 25 2017, 15:06

Willa was blij te horen dat Renee's ouders al onderweg naar het Westen waren. Ze keek er naar uit om met Jillian te praten. Om een perspectief van buiten het paleis te hebben, want hoe vaak ze ook met Ren sprak, hij zat net zo verstrikt in het paleis als zij. Willa hield zich wat afzijdig toen de twee spraken over het feit dat Tobias graag had dat Renee haar eigen ding zou doen. Normaal zou ze hen alleen gelaten hebben, maar haar zoon had aangegeven dat hij graag haar steun wilde. Willa knikte geruststellend naar hem met een ernstige glimlach. 'Ik geloof niet dat het voor iemand gezond is om binnen deze muren te blijven. Tobias heeft een vriendelijker onderkomen nodig dan dit en bovendien kan jij daar ook veel meer van genieten,' beaamde Willa terwijl ze een hand op Renee's arm legde. 'Misschien vind je iets rustigs in de natuur en kun je gaan en staan waar je wilt, alles in je op nemen en het met Tobias delen.' Willa glimlachte naar de twee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimema jun 26 2017, 04:24

Renee luisterde zwijgend naar de woorden van zowel Tobias als Willa en bleef zelfs nog enkele tellen daarna stil. 'Ik heb een hele bewuste keuze gemaakt door ja zeggen tegen een verloving, Tobias. Ik hoop dat je je realiseert dat ik niet wegga uit dit paleis voordat-' Ze staakte haar zin en keek hem aan. 'Je dwingt me ook niet te blijven, ik kies hiervoor. En ik stel jullie zorgen allebei erg op prijs, maar jullie kunnen niet van mij verwachten dat ik ergens anders heen ga, terwijl jij hier achterblijft.' Haar woorden waren kalm, maar iets in haar was furieus dat Tobias dacht dat ze gewoon weg zou gaan zonder hem. Renee wist waar ze aan was begonnen, ze had zichzelf beloofd dat ze hier zou blijven tot het einde en ze was niet van plan om die belofte te verbreken. 'Willa, we weten allebei dat Tobias niet in staat is om te reizen.' Het was een leuk idee, maar niet mogelijk. 'Daarbij heeft hij hier toegang tot de beste genezers uit heel Tarth en omstreken. Ik ga zijn kansen niet verkleinen door hem ergens anders heen te brengen. En als dat betekend dat ik hier nog jaren in dit kasteel zit, dan zijt het zo.' Toen Tobias weer begon te spreken keek ze hem aan. 'Waarom?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimedi jun 27 2017, 22:22

Tobias keek zijn verloofde met een ongelovige, maar ook begripvolle en vooral admirerende blik aan. 'Dan is dat geregeld,' zei hij langzaam, waarna hij naar zijn moeder keek en zacht in Renees hand kneep. 'Wij blijven hier. Ik kan inderdaad niet reizen, niet in deze staat en zo halsoverkop, en dus blijven we hier. Desnoods kunnen we altijd nog vragen of we in één van de hutten van de jagers kunnen verblijven. We vinden wel wat.' Hij glimlachte naar zijn vriendin en drukte zacht een kus op haar lippen. Hij kon niet beschrijven hoeveel het met hem deed dat ze bij hem zou blijven. Hij eindigde de kus door nog kort zijn lippen op haar wang te drukken en keek vervolgens zijn moeder en verloofde tegelijk aan. 'Ik denk dat mijn vader bezig is om mijn broers, zus en moeder het paleis uit het paleis te sturen. Ik weet niet wat er is gebeurd, maar hij wil ons weg hebben. Zo snel mogelijk. En mocht dat... er nogal ruw aan toe gaan, dan is het dus beter als ze al eerder zijn vertrokken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitimewo jun 28 2017, 01:30

Willa probeerde niet te laten zien dat de standvastigheid van Renee haar zo raakte. Ze voelde zich op het moment erg vereenzelvigd met de jonge vrouw en herkende veel in haar houding en gevoelens om Tobias niet zomaar te verlaten. Ze wist echter niet of ze nu wel in de keuze mee kon gaan na het gesprek dat ze zojuist gehad had met haar zoon. Vooral toen haar zoon vrij gaf wat hij al had geweten. Ze stond met enige frustratie op van het bed, maar zweeg. Willa keerde de twee haar rug toe en staarde uit het raam terwijl haar vingers ritmisch op het kozijn tikten. 'Hij wil iedereen weg hebben?' vroeg ze ontzet. Ze voelde hoe haar handen koud werden en ze haar hoofd maar nauwelijks op kon houden. 'Is dit wat je je vader hebt horen zeggen gisteren?' Het speet haar dat Tobias dacht dat het beter was dat ze niet wist wat er met haar man aan de hand was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vertrekken van Renee en Tobias Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vertrekken van Renee en Tobias
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Vertrekken van Adrian
» Vertrekken van Eddard
» Tobias
» De vertrekken van Augustus
» Alba vertrekken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: