Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vertrekken van Renee en Tobias

Ga naar beneden 
+6
Augustus
Iwan
Erin
Kadhja
Flynn
Tobias
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 11 2017, 22:56

'Het is de waarheid, Gus, en dat weet je ook. Soms weet ik niet of jullie beseffen hoe vermoeiend het is om constant maar hoop te moeten houden, dat iedereen vertelt dat het wel goed komt.' Hij zuchtte diep en drukte met zijn vingers zacht tegen zijn slaap aan, om de hoofdpijn tegen te houden. Toen deze wat verlichtte, keek hij zijn broer weer aan. 'Kijk dan hoe je er uit ziet, Gus! Alsof jij de zieke bent en ik niet. Waarom houden mam en pap je niet tegen? Waarom houdt niemand van onze broers en zus je tegen? Bij de Goden...' Hij vond het nog erger om Gus zo hard te zien werken dan om zelf ziek te zijn. Hij wilde niet dat andere mensen zouden lijden om hem. 'Ik hou van je Gus, en ik stel het zo enorm op prijs dat je dit doet, maar het gaat nu te ver. Ik heb het even aangekeken, wij allemaal, maar nu- Gus...' Hij legde zijn hand op zijn broers schouder en kneep er zacht in. Hij kon geen betere broer wensen. 'Ik zal je nooit genoeg kunnen bedanken als het je lukt...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 12 2017, 02:32

Augustus zweeg bij de woorden van Tobias. Hij wilde boos worden, schreeuwen tegen hem dat het niet eerlijk was om de hoop te verliezen, tegenover zijn familie- tegenover Renee, maar in plaats daarvan zweeg hij. Ten eerste had het geen zin om boos te worden en ten tweede had Augustus er momenteel ook niet de energie voor. 'Omdat ik er zelf voor kies om het te doen.' Zijn moeder had hem al vaak genoeg gezegd dat hij eens rust moest nemen, even als Iwan, Guila en Eddard. 'Luister, iedereen kan hier langs je bed zitten en zeggen hoe erg ze het wel niet vinden en bidden tot de goden dat je beter wordt- maar we weten allebei dat dat geen nut heeft.' Augustus was niet iemand die geloofde in de Goden, dat had hij nooit gedaan. 'Ik kan wel iets doen, of ik kan het in ieder geval proberen. En waag het niet om te zeggen dat ik moet stoppen!' Het frustreerde hem zo enorm dat Tobias wilde dat hij zou stoppen met zoeken! 'En als dat betekent dat ik maanden moet spenderen in de bibliotheek, dan is dat maar zo.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 12 2017, 09:10

Tobias keek zijn broertje aan tijdens zijn intense woorden en voelde hoe zijn eigen schouders begonnen te zakken. Augustus had gelijk, ondanks dat hij diegene was die ziek was, mocht hij niet opeens bepalen wat Gus wel en niet deed. 'Het is gewoon- ik heb nog nooit gehad dat ik níét ziek was. Ja, toen ik nog jong was, maar daarna... Het gevoel van gezond zijn beangstigt mij.' Hij wist dat het raar klonk, maar zo voelde het wel. Hij wist helemaal niet hoe het was om gezond te zijn. De ziekte, alles eromheen was zijn vertrouwde omgeving. Hij wilde net weer iets zeggen, toen hij plotseling enkele bloedspetters op zijn broek zag zitten en hij al snel besefte dat hij een bloedneus had. Met een geërgerde zucht boog hij voorover, zodat het bloed niet in zijn keel zou komen. 'Ik heb mijn doekjes naast mijn bed laten liggen,' zei hij zachtjes. Hij schaamde zich dat zijn broer hem zo moest zien. 'Meestal gaat het snel weer over.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 12 2017, 15:16

Iwan was de afgelopen dagen druk in de weer geweest met haar voorbereiden van zijn reis. Echter naarmate de dagen verstreken en zijn vertrekdatum steeds dichter in de buurt kwam deed hij meer en meer dingen die juist niets met zijn reis te maken hadden. Natuurlijk was hij enthousiast om eindelijk zijn reis te maken waar hij al jaren over droomde, maar tegelijkertijd voelde hij de zwaarte van het toekomstige afscheid van zijn familie. Zijn hele leven was rondom hen heen gebouwd en Iwan wist maar amper wie hij was zonder zijn broers, zijn zus, zijn moeder en zelfs zijn vader. Met veel lawaai kwam hij het vertrek van zijn oudste broer in. 'Kom ik Renee tegen in de gangen, vertelt ze me dat mijn broers zomaar samen aan het babbelen zijn zonder hun favoriete broertje uit te nodigen?' riep hij lachend het vertrek door tot hij zijn broers samen op het balkon vond. Even stond hij stil en nam het tafereel in zich op. De bloedneus, de fronsende blikken. Met een kleine glimlach bood hij Tobias een zakdoek uit zijn eigen broek aan, maar ging verder niet op de bloedneus of de grimmige gezichten in. Iwan slikte zijn zorgen weg en zette een grijns op. 'Ik heb jullie advies nodig. Stel je voor: een schipper, verwaaid door de wind, stinkend door de vis en zeelucht, maar een genie en hij is bovendien een geweldige straatartiest. Dante of Jeronimus, wat past beter?' Triomfantelijk sloeg hij zijn armen over elkaar en wachtte hun antwoord af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 12 2017, 16:10

Augustus wilde net opstaan om de zakdoeken voor Tobias te pakken, toen Iwan door de deur naar binnen kwam stormen. Zijn broer kreeg het altijd voor elkaar om binnen te komen op momenten als deze. Gelukkig was Iwan er altijd goed in om de sfeer een beetje te verlichten en ook nu kreeg hij het weer voor elkaar. Met een grijns schudde Augustus zijn hoofd bij het verhaal van zijn tweelingbroer. 'Een geweldige straatartiest? En hoe ben je van plan dat uit te werken als iemand ernaar vraagt?' Iwan had soms de wildste ideeën die Augustus enorm lieten lachen. 'Ik zou voor Dante gaan.' Jeronimus was nou niet een naam die hij bij zijn broer vond passen - al was Dante dat ook niet, maar dat ging er nog wel mee door. Augustus' zijn blik schoot terug naar Tobias om te kijken of alles goed ging en of hij wellicht nog iets voor zijn broer kon betekenen. 'Misschien moet je een verhaal bedenken wat je ook werkelijk kan uitvoeren- niet dat je van die situaties krijgt als oom Ren, met zijn kleermaker verhaal.' Augustus had het verhaal altijd erg vermakelijk gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 12 2017, 19:07

Tobias keek met een glimlach toe hoe Iwan plotseling binnen kwam lopen en dankbaar nam hij de zakdoek aan. 'Mijn lichaam wist nog eerder dan ik dat je hiernaartoe zou komen,' grapte hij, doelend op zijn bloedneus, terwijl hij het bloed probeerde te stelpen met het doekje. Bij de vraag die er na kwam lachte Tobias zacht en schudde hij ongelovig zijn hoofd. Iwan was nu al meerdere malen bij hem binnen gekomen om hem en Renee allerlei vragen te stellen over zijn nieuwe identiteit. Vooral Renee werd flink door hem ondervraagd, gezien zij alle uithoeken van het land had gezien en allerlei interessante mensen had ontmoet. Soms vertelde ze tot diep in de nacht over al haar avonturen en ook Iwan had al uren in hun vertrekken gezeten om van alles erover te horen. 'Ik zou voor Dante gaan,' zei ook Tobias oprecht. 'Al zou ik het genie gedeelte maar schrappen. Niemand zal je ooit geloven,' plaagde hij opnieuw, waarna hij de zakdoek weglegde en de deken weer ver over zichzelf heen trok. Hij had het koud gekregen, maar hij wilde zijn broers niet vragen om hem naar binnen te tillen. 'Neem plaats, Iwan. Ik zou je graag wat wijn willen aanbieden, maar ik vrees dat je er toch zelf achteraan moet gaan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 13 2017, 13:31

Iwan moest hard lachen om de woorden van Tobias en porde hem in zijn zij. 'Misschien wordt dat je remedie, als ik weg ben, wie weet wordt je dan plots beter!' Hij zei het als een grap, maar tegelijkertijd dacht hij dat dat misschien het enige was dat hij bij kon dragen aan de verbetering van de gezondheid van Tobias. Zijn aanwezigheid maakte immers net zo veel verschil uit. 'Hé, jij bent niet de enige met talenten, broertje. Ik kan best een potje jongleren en mijn stem is ook niet mis. Dus ik kan zingend gaan jongleren.' Met zijn handen op zijn beide heupen stelde Iwan zijn plan vol trots voor. Hij ging op het voorstel van zijn broer in en plofte op één van de poefen neer. 'Zeg, ik weet wel beter dan Ome Ren na te gaan doen. Hij is mijn voorbeeld van hoe ik het vooral níet aan moet pakken. Hij en ome Evan. Overigens heb ik besloten dat mijn nieuwe ik toch ook drie broers heeft. Ik ga toch te vaak verhalen over jullie willen vertellen, dus dit is makkelijker.' Eerder had hij Renee en Tobias om advies gevraagd of hij zichzelf als familieloos moest voorstellen, dan hoefde hij tenminste nooit te liegen over zijn familie. 'Gus, ik kwam Ed gisteren tegen en hij vertelde me dat hij een trip met je aan het plannen was naar de volksuniversiteit! Wanneer gaan jullie? Ik heb echt allerlei verhalen gehoord over die plek.' Nieuwsgierig keek hij zijn broer aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 13 2017, 13:41

Augustus schudde met een grijns zijn hoofd bij de woorden van Iwan. 'Een zingende jongleur? Ik ben benieuwd.' grinnikte hij en sloeg zijn armen over elkaar heen. Soms wist hij niet waar Iwan al zijn ideeën vandaan haalde, wellicht had hij dit al jaren in zijn hoofd zitten, die tweede identiteit. 'Ik ben blij dat we toch nog voorkomen in je nieuwe leven.' De woorden kwamen er bitterder uit dan Augustus ze bedoelde. Hij was meer dan blij voor Iwan dat hij eindelijk kon doen waar hij altijd van droomde en hij wist ook dat hier in het kasteel blijven zijn eigen keuze was, maar toch was er iets in hem wat Iwan kwalijk nam dat hij zomaar vertrok. 'Sorry, zo bedoelde ik het niet- ik ben gewoon erg moe.' mompelde hij er maar excuserend achteraan en haalde zijn handen over zijn gezicht heen. 'Ja- eh, ik weet niet precies wanneer... volgens mij over een paar dagen.' Hij had het ergens op een stukje perkament gekrabbeld dat hij ergens in zijn vertrekken had liggen, al kon hij het zich nu zo snel niet herinneren. 'Het schijnt dat ze er een hoop boeken hebben.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 13 2017, 15:46

Tobias voelde hoe zijn geamuseerde glimlach al snel treurig werd tijdens de woorden van Iwan. Toch wilde hij niet iets zeggen in de trant dat de afwezigheid van zijn broer hem wellicht niets goed zou doen, maar Augustus was hem al voor. Gelukkig werd al snel een nieuw onderwerp genoemd en hoopte hij dat ze het ongemak wat konden weg praten. 'Ik heb gehoord dat de volksuniversiteit prachtig is, Augustus,' zei hij oprecht. Wat leden van zijn personeel waren geweest en ze waren met de meest geweldige verhalen terug gekomen. Het zou op zijn lijst komen van alle dingen die hij wilde doen... mocht hij ooit genezen. 'Ik wil het trouwens over iets anders met jullie hebben,' zei hij plotseling, terwijl hij naar de deur van zijn vertrekken keek. 'Waar is Adrian gebleven? Hij komt zo weinig langs, en als hij er is, dan lijkt hij zo afwezig. Ik maak me zorgen over hem, vooral omdat vader zo overstuur was nadat ze met elkaar gesproken hadden.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimema aug 14 2017, 10:52

Iwan keek geraakt naar zijn tweelingbroer, maar zijn blik ging al snel over in bezorgdheid. Dit was helemaal niet een soort opmerking die Gus normaal zou maken. 'Hé, ik bedoelde het ook niet zo. Maar ik lieg gewoon niet graag over jullie, over mam. Als mensen me vragen waar mijn broers dan zijn-' Hij wuifde zijn miniscule zorgen weg. Niemand zou het wat kunnen schelen als zijn verhaal over zijn familie niet precies klopte. Hij zou in Tyrosh maar een gewoon iemand zijn. Wie ging hem nou ooit herkennen daar? Iwan keek zijn oudste broer nieuwsgierig aan toen hij aan gaf iets aan te willen kaarten. Met een zucht leunde hij achterover op de poef. 'Ik heb geprobeerd hem uit zijn vertrekken te krijgen om wat te gaan rijden of zelfs om even naar de keukens te gaan om wat gebakjes te eten, maar vaak is hij er niet en als hij dat wel is komt ie nóóit mee. En de wachter kan me steeds maar niet vertellen waar hij dan wél is als hij niet in zijn kamers is.' Iwan miste de lachende en vrolijke versie van Adrian. 'Ik weet dat hij wel veel met mam praat.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimema aug 14 2017, 11:45

Augustus hield zich stil toen Tobias en Iwan over hun jongste broer begonnen te praten. De laatste tijd had hij zelf ook niet de moeite genomen om Adrian op te zoeken en te vragen hoe het ging. Daarbij wilde hij niet dat hij nog meer dingen zou zeggen waar hij spijt van zou krijgen. Zwijgend tikte hij met zijn vinger tegen de armleuning van de stoel aan en luisterde afwezig naar de woordenwisseling tussen zijn broers. Al snel dwaalde zijn gedachten weer af naar de dingen die hij de afgelopen dagen had gelezen. Inmiddels begon het aardig frustrerend te worden dat hij niets vond en Augustus hoopte dan ook snel dat hij snel een doorbraak zou hebben. Voor Tobias' zijn gezondheid en zijn eigen mentale welzijn. 'Ik kan wel eens kijken of ik tot hem door kan dringen.' zei hij uiteindelijk en keek op naar de twee. 'Misschien heeft hij gewoon tijd nodig om weer te wennen aan... dit- alles.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimema aug 14 2017, 12:03

'En wat voor alias geef je onze vader dan?' vroeg Tobias geïnteresseerd aan Iwan, toen hij over zijn broers en hun moeder sprak. Het was wellicht het beste idee als Iwan gewoon deed alsof hij geen vader had. Soms had Tobias het idee dat het idee van een dode vader voor alle drie zijn broers geen enkel probleem was om mensen te laten geloven. 'Ik ga je wel missen, Iwan,' zei hij uiteindelijk maar. Hij wist niet hoe hun afscheid zou zijn. Het kon de laatste keer zijn dat Iwan hem zou zien. Of misschien was hij al overleden voordat zijn broer vertrokken was. 'Het zou me ook niets verbazen als Adrian binnenkort vertrekt richting een zeer specifieke windstreek,' grinnikte Tobias zacht. Toen Adrian bij hem was en Tobias had gevraagd over zijn avonturen kwam één dame wel erg veel in zijn verhalen voor. Tobias had besloten om er maar niets over te zeggen, vooral omdat Adrian zo slecht in zijn vel leek te zitten. 'En ik denk dat het goed is als je eens met hem praat, Gus.' Op hetzelfde moment ging plotseling de deur van de vertrekken open. Hij verwachtte dat Renee binnen kwam lopen, maar in plaats daarvan stapte zijn moeder en vervolgens de imposante gestalte van zijn vader binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimema aug 14 2017, 12:50

Iwan grijnsde breed toen Tobias vroeg hoe hij hun vader zou omschrijven. 'Een gepensioneerde zakenman die nu alleen nog maar eet en drinkt en er een beetje uit ziet zoals een beer. Bolle buik, lange baard. En dat hij wilde dat al zijn zoons voor de familiezaak gingen werken, de handel onderhielden, maar toen stak zijn vrouw daar een stokje tussen. Hij heet Boris en-' Hij hield zich plots stil toen de deur open ging en hij zijn beide ouders tot zijn verbazing binnen zag stappen. Met zijn lippen stijf op elkaar keek hij toe hoe ze het balkon opkwamen, dat nu al snel te klein begon te worden. 'Wat gezellig om jullie samen aan te treffen. Ik snapte al niet waarom ik jullie twee niet in de bibliotheek of in je vertrekken vond.' Willa begroette haar drie zoons met een hartelijke glimlach en drukte ze één voor één een kus op hun wang. Kort keek ze naar haar man en glimlachte geruststellend naar hem. 'Je vader en ik wilde graag wat met jullie bespreken. Als het goed is komt Adrian ook zo.' Ze liep van balkon naar vertrek heen en weer om er drie stoelen bij te pakken en spoorde Henry aan om te gaan zitten terwijl ze zelf dicht bij Tobias plaats nam en zijn deken nog wat beter rond zijn lichaam stopte. De stilte die er hing vond ze maar moeilijk te verdragen dus praatte ze maar verder. 'Het spijt me dat ik helemaal niet langs ben geweest of met jullie gepraat heb. Je vader en ik zijn druk in besprekingen geweest. Maar er is een belangrijke beslissing genomen waar jullie van op de hoogte moeten worden gebracht voordat we verder gaan met meer besprekingen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimema aug 14 2017, 15:37

Henry hield de deur voor zijn vrouw open en liep vervolgens achter haar aan de vertrekken van hun oudste zoon in. Zoals verwacht waren zijn drie zoons aanwezig en vonden ze hen al snel op het balkon. Toen Willa de jongens begroette, gaf hij ze elk een kneepje in hun schouder en streek hij Augustus nog kort door zijn haren heen. Hij was erg trots op zijn zoon dat hij zo hard bezig was om een genezing voor zijn broer te vinden. Dat deed hem aan hemzelf en Ren denken. Zelf nam hij tussen zijn tweelingzoons plaats en leunde hij met een ernstige blik naar voren, terwijl Willa het woord nam. Hij haalde diep adem en liet toen het hoge woord maar eruit komen. 'Ik ga afstand doen van de kroon. Zo snel mogelijk. Ik heb al brieven laten sturen naar alle machthebbende vrouwen en mannen in Tarth om de troonopvolging te bespreken.' Hij leunde achterover in zijn stoel en sloeg zijn armen over elkaar heen. Zijn blik kruiste die van zijn vrouw en kort glimlachte hij naar haar. Het voelde enorm goed om die woorden eindelijk uit te spreken. 'En ik wil dat jullie bij die besprekingen aanwezig zullen zijn.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 00:04

Augustus keek op toen zijn ouders binnen kwamen en stond op om zijn moeder een omhelzing te geven. Voor zijn vader bleef hij kort staan. 'Vader.' mompelde hij wat binnensmonds voordat hij weer ging zitten. Augustus vond het nog altijd moeilijk wat voor een houding hij moest aannemen tegenover zijn vader. Met zijn moeder was hij altijd close geweest, dat waren ze allemaal, maar zijn vader was een heel ander verhaal. Toen zijn vader sprak, keek hij verbaast op en moest moeite doen om zijn mond niet open te laten vallen van verbazing. Eerst mochten ze ineens het paleis uit en nu dit? 'Oh... oké- eh...' Hij wist niet goed wat hij als antwoord moest geven, dus bleef hij maar stil. Blijkbaar was deze beslissing allang gemaakt en waren zij waarschijnlijk de laatste die het hoorde, de brieven waren al verstuurd en waarschijnlijk was iedereen al onderweg. Toen zijn vader aankondigde dat hij wilde dat zij bij de besprekingen aanwezig zouden zijn, kuchte Augustus kort. 'Vader, ik weet dat de besprekingen belangrijk zijn, maar- mijn onderzoek naar Tobias... ik kan het me niet permitteren om ze stop te zetten...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrian

Adrian


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 00:19

Adrian was niet van plan om naar de vertrekken van Tobias te komen toen hij de uitnodiging van zijn moeder had gehad om met zijn broers en vader te praten. Pas toen ze zei dat het was om het aftreden van zijn vader te bespreken had hij beloofd langs te komen. Hij had het al gehoord van één van de adviseurs dat dit mede gedeeld was. Het had hem woedend gemaakt dat zijn broers het nog niet verteld was, maar hij had het zelf ook niet gedaan. Nu sjokte hij het vertrek binnen en het balkon waar zijn familie zat op. Het was Iwan die hem zowat om zijn hals vloog en hem het nieuws mede deelde. 'Vader geeft de troon op!' Waarschijnlijk had hij de meest luidruchtige reactie gehad. 'Dit is toch geen grap?' hoorde Adrian hem nog zeggen terwijl hij zijn andere broers met een kleine glimlach begroette. Zijn moeder gaf hij een kus voor hij naar de balustrade liep en er tegen aan leunde. Zijn vader keek hij maar kort aan zonder iets te doen of zeggen.
'Je vader probeerde te zeggen dat je bij de besprekingen mag zijn als je dat graag wilt en we zouden het erg fijn vinden, maar natuurlijk moet het niet tegen je zin zijn,' maakte Willa er maar snel van terwijl ze haar man aan keek. 'Het is geen grap Iwan. Vraag het maar aan Adrian, hij heeft het zelf van de adviseurs gehoord en die zouden niet liegen. En de raven zijn al verstuurd.' Ze zuchtte, maar kon het niet laten om te glimlachen. Het was een hoop werk, maar ze zag nu licht aan het einde van de tunnel waar ze al veel te lang in zat. 'Bovendien komt en moet de vraag eerst bij jullie komen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 00:42

Henry had met veel oplettendheid de reacties van zijn zoons in de gaten gehouden. Tobias bleef vrij stoïcijns, Gus bleef ook stil en Iwan liet uiteraard van zich horen. Met een goed bedoeld klopje op Iwans rug probeerde hij zijn zoon rustig te houden en weer te laten zitten. Vroeger had dat erg goed bij de kleine jongen gewerkt. Hij wou net weer het woord nemen, toen plotseling zijn jongste zoon binnen kwam. Zwijgend keek hij toe hoe hij ook het balkon op liep en hoe hij strak langs Henry's uitgestoken hand liep. Henry herstelde zich echter al snel en ging nog wat breder op zijn stoel zitten. 'Het plan is om vlot de opvolging te beslissen. Afhankelijk van de kandidaat volgt er een inwerk periode, waarna vervolgens jullie moeder en ik een landhuis gaan zoeken in de buurt.' Met die woorden wierp hij zijn vrouw een opgeluchte glimlach toe en vervolgens ook zijn zoons. 'En inderdaad komt eerst de vraag bij jullie. Uiteraard hoeven jullie niet meteen te antwoorden, maar ik wil het graag weten voordat de besprekingen starten.' Tijd was kostbaar en hij wilde geen moment langer in dit paleis doorbrengen dan nodig was.

Tobias bekeek net zoals zijn vader iedereen nauwlettend tijdens de geïmproviseerde familiebijeenkomst. Ze waren in lange tijd niet meer zo samen gekomen, niet meer sinds het vertrek van Adrian. Die gedachte zorgde er ook voor dat hij de glimlach van zijn jongste broer enkel kon beantwoorden met een vlak gezicht. Hij herinnerde zich nog goed hoe hij tegen Renee had gezegd dat één van zijn laatste wensen was dat hij zijn familie als één geheel achter zou laten. En dit lag daar erg ver vanaf. Het deed hem meer pijn dan hij kon uitdrukken, maar zijn lichaam deed het al voor hem en al snel voelde hij de metalige smaak van bloed in zijn mond. 'We hoeven het niet van Adrian te horen,' zei Tobias ietwat bot, terwijl hij zijn zakdoek er weer bij pakte en zijn neus depte. 'En ik ben blij om te horen dat dit koningsschap nu over is. Ik gun jullie zoveel meer dan dit- dit verdomde paleis.' Hij bibberde opnieuw en voelde al snel de warme armen van zijn moeder om hem heen. 'En zoals iedereen waarschijnlijk al weet, zal ik dus geen kandidaat zijn voor de opvolging.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 00:52

Augustus keek naar zijn moeder en knikte. Nooit had hij interesse in het koningsschap gehad en deze situatie veranderde zijn gedachten niet. Toen zijn jongste broer binnen kwam, keek hij op en glimlachte hij naar hem. Graag zou Augustus hem vragen hoe het ging, maar hij hield zich stil en vestigde zijn blik op de tuinen. Het gesprek dat heen en weer ging tussen zijn ouders en broers volgde hij maar half. Augustus voelde zich lichtelijk ongemakkelijk tijdens deze familiebijeenkomst en hij hoopte dat niemand het echt door zou hebben. Er waren al zoveel dingen gaande op dit moment dat hij niet wist of hij dit er ook nog wel bij kon hebben. Uit zijn vader's woorden maakte Augustus op dat zijn ouders een huis voor hen samen zouden zoeken, wat betekende dat ook hij op zoek moest gaan naar een plek om te wonen. Er gingen ineens zoveel dingen door zijn hoofd heen dat hij abrupt opstond en de rest aankeek. 'Mag ik me excuseren?' vroeg hij verwoed. Bij de vraag keek hij zijn moeder aan, al wist hij niet of dat de vraag ook specifiek aan haar was gericht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 10:04

Iwan voelde het klopje op zijn rug en nam al snel weer plaats op zijn poef terwijl hij zijn vader onderzoekend bekeek. Ondanks dat het geen grap was, geloofde hij nog maar amper dat ze nu dit gesprek als gezin aan het voeren waren. Hij had nooit gedacht dat hen dit ook werkelijk zo gevraagd zou worden. Het maakte hem akelig stil terwijl hij vol spanning de antwoorden van zijn broers afwachtte. Kort bleef hij Tobias aankijken nadat hij al uitgesproken was. 'Sorry, ik heb al een carrière als schipper uitgedacht, dus- dus geen koningschap voor mij,' zei Iwan er zelf achterna, maar minder joviaal dan hij eigenlijk had willen zijn. Niemand zou ooit denken dat hij een serieuze kandidaat was, maar dat zat hem eigenlijk niet dwars. Fronsend keek hij naar zijn tweelingbroer, maar voor hij iets kon zeggen deed zijn moeder dat al. Hij voelde het ernstige ongemak dat Augustus uitstraalde nu ook bij hem op zetten.

Willa had met Henry ingestemd dat ze tenminste hun zoons moesten vragen of ze geïnteresseerd waren om hun vader op te volgen. Ze wist dat er maar weinig animo zou zijn, maar alsnog beangstigde het haar dat er een mogelijkheid was dat toch één van haar zoons de kroon over zou nemen. Ze wist niet of ze het aan zou kunnen om nog langer in de schaduw van die immense taak te moeten staan. Met ene gepijnigde blik keek ze naar haar oudste zoon toen hij zo vijandelijk over Adrian sprak, maar haar blik verzachtte bij de rest van zijn woorden. Ze legde een arm om zijn schouders en drukte voorzichtig een kus op zijn slaap. Bemoedigend glimlachte Willa naar Iwan. Ze was allang blij dat hij eerder al keuzes leek te hebben gemaakt die ver van het paleis waren, maar ze zou zijn gekkigheid erg gaan missen. Verrast gleed haar bik naar Augustus en stond ze meteen ook op om haar handen op zijn beide schouders te leggen. 'Lieverd, je vader en ik zijn zo weer weg, blijf nog eventjes. Het spijt ons zo dat we dit ineens mede delen, maar het moest. En ik weet dat je met je hoofd heel ergens anders zit, maar blijf nog even bij ons.' Met een kleine glimlach streek ze wat haar uit zijn gezicht. Ze zag de moeheid in zijn ogen, het turen naar bladzijdes na bladzijdes. Ze was niet trots of wat dan ook, slechts bezorgd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 10:59

Henry knikte instemmend bij het horen van de woorden van zijn vrouw. 'Ik wil ook graag dat je blijft, Augustus. Ik weet dat het een lastig onderwerp is om te bespreken, maar het zal nou eenmaal moeten voordat de eerste delegaties binnen komen wandelen en voordat je broer zieker wordt. Daarbij wil ik ook van jou weten hoe je denkt over de opvolging en over jezelf.' Terwijl hij geduldig wachtte tot zijn zoon weer plaats zou nemen, hield hij zijn jongste vanuit zijn ooghoeken in de gaten. Sinds hun onenigheid hadden ze elkaar niet meer gesproken. Er waren momenten geweest dat Henry voor zijn deur had gestaan en op het punt stond om aan te kloppen, maar uiteindelijk niet durfde. Hij schaamde zich voor zijn gedrag en hij had spijt van zijn woorden. Hij wist echter niet of het al te laat was. 'Hoe denk jij erover, Adrian?' vroeg hij dus maar, nadat hij zich naar zijn zoon had toegedraaid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 13:10

Augustus keek haar moeder aan en wilde als nog weg lopen. Hij had tijd nodig om alles op een rijtje te zetten voor zichzelf en een keuze te maken over wat hij wilde doen. Toch bleef hij staan, al ging hij niet meer op de stoel zitten waar hij eerst zat. Toen zijn vader hem vroeg over wat hij van het koningsschap vond, zette hij zijn vingers tegen zijn neusbrug en zuchtte hij diep uit. Plots was zijn humeur een stuk slechter geworden, al probeerde hij het zo goed mogelijk te verbergen. 'Ik denk dat niemand hier zit te wachten op het koningsschap- ik ook zeker niet. Adrian zou nog de beste kandidaat zijn van het gezin. Hij heeft laten zien dat hij interesse heeft in leiderschap, in politiek. Als je daar zelf ook in geïnteresseerd bent natuurlijk.' Hij vestigde zijn blik op Adrian en keek hem met een kleine glimlach aan. Ondanks alles wat er de laatste tijd is gebeurd, was Adrian de enige die door de jaren heen interesse had getoond om zijn vader over te nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrian

Adrian


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 14:02

Adrian had stilletjes geluisterd naar de antwoorden van zijn broers. Hij probeerde de botte woorden van Tobias te negeren en slikte zijn ongemak weg toen Augustus weg had willen gaan. Toen alle ogen op hem gericht waren hield hij zijn blik stug op de grond gericht. Uiteindelijk zocht hij de ogen van zijn moeder op voor steun terwijl zijn vader hem voor de eerste keer sinds hun ruzie aan sprak. Kort keek hij Augustus aan toen zijn broer hem zo presenteerde als een belovende kandidaat. Stil gleden zijn ogen naar zijn vader en bleef hij hem aan kijken terwijl hij langzaam zijn hoofd schudde. 'Er zijn geschiktere kandidaten in Tarth. Bovendien geloof ik niet dat het een goed idee is om iemand naar voren te schuiven slechts omdat deze persoon bloed deelt met de koning, zonder belanghebbenden te consulteren, zonder de stem van het volk te horen. Het recht op de troon hoort niet om familierecht te gaan.' Adrian hoorde zijn stem trillen. Hij vreesde dat zijn familie dit idee lang niet zo positief op zou vatten. Hij sprak zich nu direct uit tegen de manier waarop zijn vader de troon had gewonnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 14:26

'Dat jij nu aangeeft dat jij de troon zou willen betekent nog niet dat je hem echt krijgt,' wierp Tobias geërgerd tegen zijn broertje in. 'Moeder en vader willen gewoon weten hoe we erover denken. Probeer niet alles zo te verdraaien en moeilijk te doen.' Tobias had het gehad met zijn broertje. Allereerst komt hij nooit langs, terwijl Adrian nog een hoop uit te leggen had aan Tobias, en daarna mijdt hij ook nog eens de andere leden van hun familie. En nu moet hij moeilijk gaan doen tegen hun vader, terwijl Adrian de grote reden was waarom er een gespannen sfeer hing. 'Alsof vader dat niet weet,' merkte hij nog als laatste op met een verbazingwekkend vaste stem. Het was totaal niets voor Tobias om zo bot en hard te zijn. Normaliter was hij juist de meest gevoelige en redelijke persoon uit hun familie. Echter had het vertrek van Adrian veel veranderd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 15:00

Augustus luisterde geërgerd naar de woordenwisseling tussen zijn broers en bij Tobias zijn woorden had hij het helemaal gehad. 'Bij de goden, horen jullie wel wat jullie aan het doen zijn?!' riep hij uit, harder dan zijn intentie was. 'We zijn nooit bij elkaar als gezin en als we dat eens zijn is iedereen verwijten aan het gooien naar elkaar?!' Na al zijn eindeloze gezwoeg in de bibliotheek en het nieuws van daarnet kon hij zijn ruzie makende broers er niet ook nog bovenop hebben. Een uitbarsting als deze zat er al een tijdje aan te komen, dat had Augustus zelf ook geweten en hij vond het nu dan ook moeilijk om zichzelf onder controle te houden. 'Bij de goden, Tobias- ik snap dat je boos bent dat Adrian is weggegaan, of teleurgesteld- maar is dit echt hoe we ons willen gedragen tegenover elkaar? Ja, misschien heeft Adrian een fout gemaakt door te vertrekken zonder ons in eerste instantie in te lichten- maar we maken allemaal fouten! Jij- Iwan- moeder- vader- en ik ook. Laten we elkaar alsjeblieft niet in de haren vliegen. Niet nu, niet in de situatie waar we in zitten.' Hij had zijn handen over elkaar geslagen en keek zijn familie zwijgend aan. Zonder iets te zeggen, liep hij richting de ingang van de vertrekken, die hij uitliep. Hij hoorde de deur met een klap dichtgaan toen hij zichzelf tegen de muur van de gang liet zakken en zijn hoofd verborg in zijn handen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrian

Adrian


Aantal berichten : 191
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitimedi aug 15 2017, 16:00

Willa slaakte een diepe zucht toen ze het diplomatieke antwoord van haar jongste zoon hoorde. Ze snapte dat hij het moeilijk had, maar ze werd er zo moe van dat hij weigerde te zeggen wat hij echt dacht in plaats van steeds maar de zakelijke toon aan te nemen. Ze had er wat van willen zeggen, maar Tobias was haar voor. Verrast keek ze naar haar oudste zoon toen hij zijn irritaties uit sprak. Haar verbazing werd enkel nog groter toen Augustus er tussen kwam. Met grote ogen keek ze naar haar man die haar ook maar amper leek te helpen. Toen Augustus het vertrek uit stormde stond ze abrupt aan en keek ze elke man met een dreigende blik aan. Ze zag Iwan al half van zijn poef om achter zijn broer aan te gaan, maar ze stak een vinger naar hem op en liet die toen naar de andere drie glijden. 'Jullie blijven hier. Wat een belachelijk gedoe! Je gaat dit níet alleen op Adrian af reageren, Tobias! En Adrian, bij de Goden, gedraag je alsjeblieft niet als je vader, vertel gewoon wat je wil, we zijn je familie! En-' Over Iwan kon ze niet veel zeggen, dit was de eerste keer dat ze hem zo stil had gezien in een gezinsbijeenkomst. 'Henry-' Beschuldigend bleef Willa bij hem steken. Soms had ze het idee dat ze tegen een muur praatte. Met een geërgerde zucht liet ze haar handen naast zich zakken en knikte ze naar Iwan. 'Wil je kijken of alles goed met hem is?' Toen de tweeling buiten het vertrek was keek ze strak van Tobias naar Adrian en als laatste naar haar man. 'Wil er nog iemand iets zeggen of blijven we mokkend hier zitten?'

Adrian voelde zich machteloos terwijl zijn grote broer zijn woorden onderuit haalde. Zijn besluit om zo afstandelijk en onverschillig mogelijk over de opvolging te klinken was niet goed terecht gekomen. Hij schrok nog erger toen Gus begon en liet als vanzelf zijn hoofd zakken. De beschuldigende en harde woorden van zijn moeder kwamen flink aan en even probeerde hij zijn vader's reactie te peilen. Het ergerde hem uitermate dat hij nog zocht naar de instemming van zijn vader. Zwijgend had ook hij zijn armen over elkaar geslagen en keek hij Iwan die snel de vertrekken uit vluchtte na. In eerste instantie had hij zijn mond willen houden. Er kwam toch niets goeds uit. Maar toen hij zijn moeders ogen op hem voelde branden gaf hij toch toe. 'Ik had je die beslissing nooit moeten laten maken, Tobias. Het was egoïstisch en niet eerlijk. Het spijt me, maar ik dacht dat dat toen mijn enige keuze was.' Bij die laatste woorden gleden zijn ogen naar zijn vader die tot nu toe alleen maar zwijgend, imponerend en groots op zijn stoel had gezeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Renee en Tobias   Vertrekken van Renee en Tobias - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vertrekken van Renee en Tobias
Terug naar boven 
Pagina 3 van 5Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Vertrekken van Adrian
» Vertrekken van Eddard
» Tobias
» De vertrekken van Augustus
» Alba vertrekken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: