IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Taleda

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Eddard

Aantal berichten : 227
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: Taleda   za dec 08 2018, 14:57

Eddard streek bedenkelijk met zijn lippen langs de kaak van Kain en drukte ze zacht in zijn nek. 'Ik krijg je al niet uit mijn gedachten als ik je alleen maar zie eten of zie lezen of-' Plots keek hij de man met een geïnteresseerde blik aan. 'Kon je echt niet lezen en schrijven toen ik je leerde kennen?' Hij had de vraag al gesteld voor hij er goed over na kon denken, maar hield zich nu stil om maar niet er nog iets fout er achter aan te zeggen. De vraag was naïef en er had een verwijt in doorgeklonken dat Ed niet meer terug kon nemen. Ten eerste liet het blijken dat hij nog altijd verbaasd was dat een man van zijn leeftijd niet geletterd was en ten tweede bracht hij de aandacht nu terug naar wat er zich in al die maanden zonder zijn weet had afgespeeld. 'Sorry, dat was een misplaatste vraag. Het maakt ook helemaal niet uit.' Hij wilde zijn woorden graag terug nemen. Ed dacht meestal goede controle te hebben over wat hij zei en deed, veel meer dan toen hij jong was en er van alles uit floepte. Maar deze hele ontmoeting, alles aan Kain, bracht hem in een staat van extase en dat ging veel meer om instinct dan om zijn hersenen en hoofd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Kain

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 12-04-16

BerichtOnderwerp: Re: Taleda   za dec 08 2018, 16:46

Kain zuchtte vol genot door de aanrakingen van Eddard en wilde net op zijn woorden antwoordde, toen zijn gezicht plots verstrakte als reactie. Had Ed dat nou werkelijk gezegd? Onbewust nam hij wat afstand van de andere man en bekeek hij bedachtzaam zijn gezicht. Hij besefte zich ook al snel dat Eddard het niet zo bedoeld had, maar... hij had het toch echt gezegd. 'De vraag was inderdaad misplaatst,' mompelde Kain zacht, terwijl hij zich plots wel heel naakt en koud voelde zonder de nabijheid van de andere man. 'En ik kon inderdaad niet lezen en schrijven. Mijn hele familie niet. Alleen de dokter in ons dorp.' Nogmaals zuchtte hij en wreef hij met zijn handen door zijn haren heen, terwijl hij nadacht. Hij wist niet wat hij nu nog moest en wilde zeggen over dit onderwerp. Natuurlijk was het voor Eddard niet normaal geweest dat iemand van zijn leeftijd niet kon lezen. 'Maar ik kan het nu wel, dus ik denk dat daarmee het onderwerp afgesloten is,' besloot hij uiteindelijk maar te zeggen.
Profiel bekijken
Eddard

Aantal berichten : 227
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: Taleda   Gisteren om 15:30

Eddard struikelde over zijn woorden toen hij zag hoe zijn vraag de man van zijn à propos hadden gebracht. Hij kon zichzelf wel voor zijn hoofd slaan. Enerzijds wilde hij er een grap van maken, maar als hij nu zou zeggen dat de rebellen wel erg stom waren geweest om een ongeletterde rekruut als spion te gebruiken kwam Kain er niet beter van af. Noch, als hij zou zeggen dat hij voor even bang was geweest dat zijn vriend meer tegen hem had gelogen en over iets dat toen zo belangrijk voor Kain én Ed had geleken. Dit was misschien wel waarom hij in het begin zo geïntrigeerd was geraakt door de wachter, zijn aantrekkelijk uiterlijk ter zijde. Ed had oprecht willen helpen. En het had zeker door zijn hoofd heen gespookt in al die tijd nadat Kain vertrokken was dat de man precies die strategie had gebruikt om zijn interesse te wekken, om een weg naar binnen te hebben in de vorm van Eddard. Maar ook nu durfde hij niet toe te geven dat het antwoordt hem opluchtte. Ed zou liegen als hij zei dat hij zich er helemaal overheen had gezet dat hij zo zijn vertrouwen had gegeven aan een persoon die tegen hem gelogen had. 'Nee, Kain, ik wil niet dat je denkt- Je weet toch wel dat ik-' Zuchtend trok hij Kain terug naar zich toe omdat hij de koud al voelde opzetten nu hij de warmte van Kain niet naast zich had. 'Kom hier en luister naar me. Ik weet wie je bent. En ik weet dat je die persoon bent omwille van je omgeving, door wie en hoe je bent opgevoed, maar ik weet ook dat je zelf hard gewerkt hebt aan de man die hier zit. Dat jíj gewerkt hebt om te kunnen lezen en schrijven. En werkelijk ik waardeerde toen je het niet kon en evengoed nu je het wel kan, maar het meest bewonder ik dat je het jezelf hebt aangeleerd. Ik heb zo veel bewondering voor je.' Ed was met overtuiging beginnen te praten, maar eindigde met zachte woorden die hoopvol waren dat dit vergeten en vergeven kon worden.
Profiel bekijken
Kain

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 12-04-16

BerichtOnderwerp: Re: Taleda   Gisteren om 20:02

Kain liet zich zonder al te veel moeite weer naar de andere man trekken, maar hij zei en deed maar weinig. Hij had zich nooit geschaamd voor het feit dat hij niet kon lezen en schrijven, maar hij had zich tegelijkertijd ook altijd beseft dat het niet normaal was om niet geletterd te zijn in de hogere sociale kringen. Daarom was hij ook zo trots geweest dat een simpele plattelandsjongen als hijzelf óók kon lezen en schrijven. 'Daar heb ik jou voor te danken,' verbrak hij zijn eigen stilzwijgen. 'Zonder jou motivatie of lessen zou ik het nooit geleerd hebben. En ook de moeite hebben gedaan om het te blijven oefenen.' Hij keek de andere man weer recht aan en wreef vervolgens zacht met zijn duim over zijn wang heen. Het had geen zin om boos te zijn op Eddard om woorden die hij niet beledigend bedoeld had. Hij boog zich dus weer langzaam voorover en drukte een korte kus op de lippen van de andere man. Als geruststelling. Vervolgens kreeg hij al snel weer een brutale glimlach op zijn gezicht. 'Ik kan weer niet geloven dat jíj niet eens drie mokken drank achter elkaar binnen kan werken,' grinnikte hij. 'Hebben ze je dat niet tijdens je opvoeding geleerd? Of heb je gewoon niet goed genoeg geoefend? Misschien komt het omdat je geen Zuidelijke maag hebt. Of omdat je adellijk bloed hebt - werkelijk, ik heb op wacht gestaan tijdens feesten, en niemand van jullie kan zijn drank binnen houden.'
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Taleda   

Taleda
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Zuiden :: Omgeving-
Ga naar: