IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De Barakken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Eddard

Aantal berichten : 154
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   di nov 28 2017, 12:10

Lachend zag Ed Kain dichterbij komen en kuste hij hem gretig terug. 'Wie weet. Je moet nog maar bewijzen of je net zoveel succes hebt met vissen.' Hij zou liegen als hij zei dat de wachter de plank compleet mis sloeg met die stelling. Ed was wel degelijk ingenomen door de man. Hij had niet voor niets veel moeite gestoken in deze vrije dag en in het vinden van Kain. Maar hij was niet van plan dat zo gemakkelijk te laten blijken, dat hij zo snel ingepalmd was. 'Omdat- omdat het daar nu ook niet meer is zoals het toen was.' Ed glimlachte voorzichtig maar voelde zich triest als hij er aan terug dacht. Hij was er weg gegaan met een reden, niet enkel en alleen omdat hij grotere ambities had gehad dan het Zuiden hem kon bieden. Ed was blij dat Kain hem alsnog aan het lachen kon maken. 'Wacht maar tot het hier winter wordt.' Hij legde zijn arm om Kain's schouder en keek weer naar het water. 'Denk je dat de vissen ooit nog komen? Jij mag dan geduld hebben, ik heb dat duidelijk niet.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kain

Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 12-04-16

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   di nov 28 2017, 17:49

Kain liet de man nauwelijks uit praten, want al snel zag hij enkele vissen opdoemen en dook hij op zijn knieën in het water. Na enkele keren grijpen lukte het hem eindelijk om een vis vast te pakken en deze boven het water te houden. ‘Het is geen schoonheid, maar genoeg om een hele familie twee dagen van te voeden,’ zei hij trots. Het zou vast de portie zijn van één gang van de koning, maar daar dacht hij maar niet aan. Kain kwam weer overeind en zag dat hij tot zijn buik en zijn armen nat was geworden. Gelukkig was het weer gematigd en anders had hij er toch niet over geklaagd. ‘In het Zuiden moesten we vaak in een wak vissen. Wat ben ik daar toch vaak ingevallen...’ Het was altijd zijn broer geweest die hem eruit moest vissen. Hij herinnerde zich nog goed hoe hij bij zijn nekvel vast gegrepen werd en uit het ijskoude water werd gehaald. ‘Ik kan wel een kampvuur maken om de vis te bereiden?’ stelde Kain voor, terwijl hij het water uit liep. ‘Moest je dat ook vaak doen met je ouders?’
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   di nov 28 2017, 22:44

Ed had het maar amper door, zo snel was het gebeurd of Kain stond al voor hem met een vis in zijn handen. Verbaasd keek hij naar Kain en barstte in lachen uit terwijl hij de natte kleding van de man zag. Hij volgde de wachter en schudde zijn hoofd. 'Laten we inderdaad maar een kampvuur maken zodat je je ook kunt drogen. Het mag dan niet koud zijn, het is alsnog geen goed idee zo rond te lopen.' Hij trok kort aan het natte shirt van Kain en bekeek de vis. 'Het is een baars, niet?' De vis bewoog nog angstig heen en weer. 'Ja, regelmatig. Omdat ik niet goed was in het vissen, Renee of Liam waren er beter in, hielp ik mam vaak met het maken van het kampvuur of het bereiden van de vis. Daar kwam dan weer minder geduld bij kijken en ik ging veel liever het bos in om hout te vinden dan aan de rivier te zitten wachten.' Hij was al op zoek gegaan naar enkele stenen en droog hout om het vuur uit op te bouwen. 'In de winters trokken we vaak naar warmere gebieden. Mijn vader had het nooit zo op met de koud. Ik heb dus nooit in een wak moeten vissen,' vertelde Ed glimlachend.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Kain

Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 12-04-16

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   wo nov 29 2017, 18:44

‘Het droogt wel op-‘ sputterde Kain nog, maar besloot maar niets meer te zeggen. Een vuur klonk goed en dan kon hij tegelijkertijd de vis klaar maken. ‘Het is inderdaad een baars. Heerlijk om te eten in deze periode van het jaar.’ Kain had de vis inmiddels op ene steen gelegd en eindigde het leven met een vluchtige klap van het heft van zijn mes dat hij altijd bij zich droeg. Vervolgens ging hij verder met het bereiden van de vis, zodat het makkelijk zou zijn om het te braden. ‘Wat is de mooiste plek in Tarth waar je ooit bent geweest?’ vroeg hij benieuwd. ‘En ben je ooit buiten Tarth geweest tijdens één van je reizen?’ Zelf zou hij eigenlijk niet eens weten welke landen er rondom Tarth lagen. Hij had nooit een kaart gezien, gezien die enkel voor de geleerden waren. Zijn vader echter vertelde wel vaak verhalen over zijn avonturen buiten de grenzen. ‘Zou je ooit nog zo lang en ver willen reizen?’
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   do nov 30 2017, 23:09

Eddard deed zijn best het droogste hout te vinden, maar vele delen van het bos waren nog vochtig van de inmiddels koude nachten die plaats vonden in het Westen. Hij nam genoegen met wat er te vinden was en knielde toen neer om het hout te stapelen. 'De watervallen van Ellas, op de grens van het Zuiden en het Westen. Het is daar zo groen en het water is zo helder als maar zijn kan,' vertelde Ed glimlachend. Zijn ouders hadden er vaak genoeg een omweg voor gemaakt om onderweg toch erlangs te gaan omdat het de favoriete plek van de jonge Eddard was. Inmiddels had hij zijn toren met hout af en probeerde vuur te maken met wrijving. 'We zijn één keer vanuit het Oosten een stuk de Wilde Landen in gegaan, maar de infrastructuur is daar nog beperkt en de natuur is moeilijk door te komen. Uiteindelijk was het sneller om toch via Tarth naar het Noorden te reizen.' Het koste Ed wat moeite - het was immers al weer even geleden dat hij een vuur had gemaakt - maar had uiteindelijk toch een kleine vlam op gang. 'Waar zou jij graag naartoe willen gaan?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De Barakken   

Terug naar boven Go down

De Barakken
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: