IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Huifkar

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Liam

Aantal berichten : 115
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Huifkar   ma apr 25 2016, 13:25

-
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Liam

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   ma apr 25 2016, 13:31

Liam had Muriel meegenomen naar buiten om de kuifkar van zijn ouders te laten zien. Het was een belangrijk deel van zijn jeugd geweest, het was simpelweg zijn thuis. 'Kom, dan til ik je erop,' glimlachte hij, terwijl hij Muriel in de lucht tilde en op de kar zette. Zelf klom hij er al snel achteraan en wees hij haar de verschillende plekjes aan. Liam had aan Sibel voorgesteld om in de ochtend op Muriel te passen, zodat zij enkele besprekingen kon bijwonen. Zelf had hij die ambitie niet, maar hij durfde te wedden dat zijn broertje vast ergens in de hoek mee stond te luisteren. Ed zou vast ooit een grote worden in de politiek. 'En hier zat ik als ik de paarden de goede weg op stuurde, zodat we niet zouden verdwalen,' grinnikte hij, terwijl hij plaats nam aan de voorkant van de kar en Muriel op zijn schoot nam. 'Misschien kan ik je ooit wel eens mee nemen naar mooie plekken in Tarth,' zei hij dromerig, 'bijvoorbeeld naar de zee.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sibel

Aantal berichten : 122

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   ma apr 25 2016, 23:30

Sibel was maar al te blij geweest toen Liam die ochtend het voorstel had gedaan om op Muriel te passen. Ze waren slechts enkele dagen in de hoofdstad en dat betekende dat ze ieder uur wel weer een nieuwe uitnodiging kreeg van iemand van adel of een ander persoon van belang met wie ze zaken te bespreken had of wie ze simpelweg verplicht was een bezoek te brengen als ze in Evenfall was. Haar vader was op het moment een stuk drukker bezig met het zoeken van Naya en daarnaast de Quandaïse delegatie, dus had Sibel het maar op zich genomen om het iets minder belangrijke van haar vader over te nemen. Gelukkig waren de gastheren en vrouwen niet geraakt als ze haar te spreken kregen in plaats van haar vader. En ergens voelde het goed om het Oosten zo te kunnen representeren. Ze was echter ongerust toen ze haar vertrekken weer in kwam en haar dochter en Liam nergens vond. Pas toen ze haar kamermeisje had gevonden, hoorde ze waar ze waren en snelde ze er heen. 'Naar de zee? Dat is een eind weg,' zei ze terwijl ze vanachter de huifkar op de twee af stapte en glimlachend Muriel in haar armen nam.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Liam

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   di apr 26 2016, 15:01

Liam keek verrast over zijn schouder bij het horen van een stem en zag al snel Sibel staan. Met een glimlach gaf hij Muriel over aan haar moeder en glimlachte hartelijk naar haar. 'Het was veel te lekker weer om binnen te blijven. In de tuinen houden ze nu rondleidingen, dus nam ik haar hier mee naartoe. Ik geloof dat mijn ouders de huifkar al wel eens hebben laten zien, maar ik wou het haar ook nog eens laten zien. Zo kon ik meteen even checken of de wielen nog goed werken.' Hij trok Muriels sokjes goed en bekeek vervolgens moeder en dochter met een brede glimlach. 'Had je kamermeisje nog verteld waar we waren? Ik wou een bericht achter laten, maar je kent mijn handschrift, dus dit leek mij handiger.' Hij leunde tegen het hout van de huifkar aan en keek even bedenkelijk naar het kasteel op. Hij wist niet hoe Sibel het zou vinden dat hij Muriel mee wou nemen op kleine reizen. 'Maar pas als je ouder bent, Mumu! Dan huren we een boot en dan gaan we vissen op het water. Misschien wil mama ook wel mee.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sibel

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   za apr 30 2016, 12:55

Sibel drukte een kus op Muriel's krullen en liet haar toen weer los. Ze klauterde maar al te graag terug op de huifkar. 'Ja, maar zou je de volgende keer toch een bericht achter kunnen laten? Ik-' Ze wuifde met een kleine glimlach haar zorgen weg. Ze was het gewoon niet gewend om niet altijd te weten waar haar dochter was. Haar ouders en Naya wisten heel goed dat ze haar op de hoogte moesten houden. Ze raakte vaak gespannen als ze Muriel uit het oog verloor, als ze geen idee had wat haar dochter deed terwijl ze zelf in besprekingen zat. 'Misschien wil mama ook mee,' herhaalde Sibel zacht met een kleine glimlach terwijl ze zelf de huifkar bekeek en er op af stapte. Ze gleed met een hand over het ruwe hout en luisterde naar het gebrabbel van Muriel. Ze had plots niet veel te zeggen en kon niet bepalen waarom. Op de een of andere manier deed de aanblik van Muriel en Liam met de huifkar haar zwijgen. Kort keek ze naar Liam, maar ontweek al snel zijn blik.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Liam

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   za apr 30 2016, 20:37

Na haar bezorgde woorden kneep Liam geruststellend in haar schouder en glimlachte naar haar. 'Dat zal ik de volgende keer doen. Beloofd.' Het was een kleine moeite en als dat Sibel meer geruststelling gaf, dan vond hij het prima. Hij snapte ook best dat Sibel het moeilijk vond om Muriel zomaar aan hem mee te geven, zonder zelf te weten wat ze uit spookten. Liam hield Muriel in de gaten, terwijl ze speelde in de huifkar, maar keek ook met een half ook naar Sibel. 'Hoe gingen de besprekingen?' vroeg hij benieuwd, terwijl hij haar afwachtend aan keek. Nog steeds waren haar zuster en Adrian niet terecht. Ergens hadden ze beiden gehoopt dat de koning meer informatie had, maar hij stond met net zulke lege handen. Toen Muriel met allerlei spullen in haar handen terug kwam, vertelde hij over elk ding wat het was en hoe ze eraan waren gekomen. 'Waar denk je aan?' vroeg hij lachend aan Sibel, terwijl Muriel weer de huifkar in kroop.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sibel

BerichtOnderwerp: Re: Huifkar   di mei 10 2016, 10:12

Sibel haalde onverschillig haar schouders op. 'Traag, hopelijk komt het snel op gang.' Op het moment voelde het alsof er niet veel bereikt werd met de gesprekken die ze voerden met de delegatie uit Quandaï. Ze snapte niet wat ze wilden. Ze maakten loze eisen of vroegen om zulke kleine dingen, dat er geen echte beslissingen werden gemaakt. Ze hoopte dat er snel serieuze onderwerpen werden aangehaald waar ook het Oosten deel van uit maakte. Ze begreep niet goed wat de Quandaïers met deze strategie wilden bereiken. Gelukkig waren zowel zij als haar vader geduldige mensen. Ze schrok op uit haar gedachten toen Liam haar een vraag stelde en glimlachte maar snel. 'Ik-' Meer kwam er niet uit. Ze was blij toen Muriel op haar af kwam en haar de vondsten die ze had gedaan liet zien, zodat ze haar zin niet af kon maken. Toen ze haar dochter zag geeuwen, pakte ze haar op van de kar. 'Ik geloof dat er eentje toe is aan een dutje.' Zacht drukte ze haar lippen op de krullen. 'Zullen we papa vragen of je in de huifkar je dutje mag doen? Of wil je terug naar het paleis?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Huifkar
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: