IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Het Dorp

Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Yelena

Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   zo jun 25 2017, 12:35

Yelena en Robyn volgden in stilte het pad terug naar de boerderij dat langs de beek liep. Ze hielp Robyn op een steen zitten toen ze het water hadden bereikt en hield Robyn vast terwijl ze met haar schouder bezig was. Ze beet op haar lip en wendde snel haar blik af toen Robyn een ruk aan haar arm gaf en omklemde haar stevig zodat ze niet van de steen zou glijden. 'Bij de Goden,' mompelde ze totaal ontzet toen ze het bleke gezicht van Robyn zag. 'Ja, natuurlijk, maar wacht-' Met alle voorzichtigheid die ze in zich had schoof Lena Robyn geleidelijk zodat ze tegen een boomstam kon leunen terwijl zij een mitella van haar sjaal maakte. Toen de gebloemde sjaal zorgvuldig om Robyn's nek was gebonden, knielde ze bij het water neer en doopte haar zakdoek in het koele water. 'Laten we hier maar even op adem komen,' zei ze met een kleine glimlach terwijl ze met de doek het voorhoofd van haar vriendin droog depte en vervolgens wat resten tomaat uit het donkere haar wreef.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

Aantal berichten : 92

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   zo jun 25 2017, 13:24

Robyn liet zich tegen de boom plaatsen en voelde hoe langzaam de pijn uit haar lichaam trok. Ze wist dat als ze eenmaal haar schouder weer gereponeeerd had, dat de pijn weg zou gaan. Het zou echter wel stijf worden als ze het te weinig zou gebruiken, maar het ging ook weer pijn doen als ze het teveel gebruikte. Het was allemaal maar lastig. Stilletjes en onder de indruk keek ze toe hoe Yelena haar schoon maakte met zoveel geduld en precisie. Zelf zou ze al lang haar gezicht in de beek hebben gegooid, maar Yelena nam de tijd voor haar en dat stelde ze op prijs. 'Bedankt voor de hulp. Voor alles. Dat je hier bent... met mij.' Ze glimlachte naar haar vriendin en ging vervolgens weer comfortabel tegen de boomstam zitten. 'Moeten we nog een nieuwe jurk voor jou halen?' vroeg ze, terwijl ze wees naar de rode vlekken op Yelena's lichte jurk.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   zo jun 25 2017, 15:36

Yelena voelde dat haar glimlach breder werd toen Robyn haar bedankte. 'Je hoeft me niet te bedanken, natuurlijk ben ik er voor je.' Ze streek haar schoongemaakte haar uit Robyn's gezicht en keek toen naar haar jurk. 'Oh, nee, het is oké. Ik krijg het er wel uit vanavond en anders gebruik ik hem voortaan om in de tuin te werken. En ik kan je ouders wel zeggen dat tomaten had gekocht en ze in mijn rokken probeerde te dragen maar toen tegen iemand aan stootte,' verzon ze zomaar snel. Hoe ze de schouder van Robyn zou uit leggen wist ze echter niet. Lena streek haar rokken glad en zuchtte. Het was één van haar mooiere jurken. Sage had hem voor haar gemaakt. Een steek van heimwee raakte haar die ze probeerde te verbergen door na te gaan of alle groentes en fruit die ze gekocht had nog heelhuids in haar mand zaten. 'Robyn, mag ik- mag ik je iets vragen?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

Aantal berichten : 92

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   zo jun 25 2017, 22:50

Robyn keek tevreden naar haar vriendin en vervolgens naar de zoom van haar jurk. 'Ach, we hoeven niet te liegen, ik ben al zo vaak bont en blauw thuis gekomen. En ze zijn ook heel wat gewend door Flynn,' lachte Robyn, terwijl ze de zoom van Yelena's jurk vast pakte en naar de vlekken keek. 'Dit zal er ook nog wel uit kunnen. Anders moeten we vanmiddag de jurk even naar mijn tantes brengen, die weten vast wel iets. Correctie: zij weten alles.' Robyn moest lachen om haar eigen woorden. Voor elk probleem dat ze had ging ze naar haar tantes toe. Haar ouders waren nou niet bepaald van de huishoudelijke taken, al kon ze wel voor alles wat met het leger te maken had bij hen aan kloppen. Bij de woorden van Yelena werd ze echter serieus en klopte ze op de plek naast haar in het gras. 'Natuurlijk! Je mag alles vragen, dat weet je.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   wo jun 28 2017, 16:06

Yelena knikte met een glimlach. De tantes van Robyn zouden inderdaad wel één of ander trucje hebben om de tomatenvlekken uit de stof te krijgen. Dan hoefde ze Sage ook niet teleur te stellen als ze thuis kwam en ze vast en zeker er achter zou komen dat één van haar jurken verpest was. Bovendien vond ze het altijd leuk er langs te gaan. De vrouwen waren ontzettend aardig en er liepen altijd een hoop kinderen rond. Yelena kon nooit bij houden hoeveel er waren, noch wie van wie was. Ze vond het heerlijk die gezellige chaos te zien. Twijfelend keek ze naar het plekje naast haar vriendin en schudde toen met een verlegen glimlach haar hoofd. 'Ach, laat eigenlijk ook maar. Ik wil ons niet langer op houden. Ik had je moeder beloofd te helpen met het avondmaal.' Ze wuifde Robyn's tegenstribbelingen met een glimlach weg en haalde haar schouders op. Plots had ze zich bedacht. Ze had ingezien dat het nog geen moement was om haar vriendin met haar problemen op te zadelen terwijl ze nog zo bezig was met die van haarzelf. 'Het was gewoon iets stoms. Kom, voor we veel te laat zijn!' Ze pakte haar hand vast en hielp haar met op staan zo ze verder konden wandelen richting de boerderij.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het Dorp   

Terug naar boven Go down

Het Dorp
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Omgeving-
Ga naar: