IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De boerderij van Nathan en Leona

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Guila

Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   ma okt 30 2017, 17:46

Jadé knikte goedkeurend als reactie op haar woorden. ‘Ik zou je ouders graag eens willen spreken. Het leger van Marcus staat te springen om mensen die zoveel goeds doen voor de maatschappij. Heb je- ken je het leger?’ vroeg hij benieuwd. Ze hadden vaak mensen nodig die soldaten in huis wilden nemen voor een korte tijd, als er bijvoorbeeld werkzaamheden verricht moesten worden. Ook hij zou in een huis geplaatst worden in de tijd dat hij aan de weg zou werken, maar hij had tot op heden nog niet het adres gehoord. ‘Over mijzelf?’ zei hij twijfelachtig, waarna hij weer in de kussens ging liggen en bedachtzaam naar het plafond keek. ‘Ik kom uit het meest noordelijke gebied van het Noorden. Mijn vader bezat altijd een visserij, waardoor mijn broer en ik de meeste tijd van ons leven op het water hebben doorgebracht. Toen mijn vader stierf, liet hij alles achter voor mijn broer. Ik besloot op reis te gaan en stootte per toeval tegen het legerkamp aan.’ Hij keek haar met een kleine glimlach aan. ‘En jij dan?’
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Nadine

Aantal berichten : 59

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   ma okt 30 2017, 22:03

Nadine moest lachen om de woorden van Jadé, nu kon ze het echt niet meer maken om niets te zeggen over haar vader. 'Over mijn ouders gesproken, ik denk dat Marcus wel bekend met ze is.' begon ze lachend. 'Mijn vader is Nathan, hij is het leger ooit begonnen in zijn jeugd.' vertelde Nadine en keek hem peilend aan. Ze hoopte dat ze hem niet al teveel overviel met de woorden. 'Mijn broer, Flynn, zit ook in het leger. Hij is momenteel met Marcus mee naar het Westen voor al die besprekingen.' Ze was benieuwd wat er besloten zou worden in de hoofdstad wat betreft de troonopvolging, al zou ze daar vast genoeg over horen als Flynn weer terug zou keren naar het Noorden. 'Over mij? Ehm, ik heb hier eigenlijk heel mijn leven gewoond.' loog ze. Nadine was niet iemand om bij de eerste ontmoeting haar hele levensverhaal te vertellen. Het feit dat haar moeder haar hier had achter gelaten was niet iets wat ze met jan en alleman deelde. 'Geboren en getogen, ik help mijn moeder vooral veel op en rond de boerderij. In het veld, met de paarden- dat soort dingen.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jadé

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 25-04-16

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   wo nov 01 2017, 04:05

Jadé voelde hoe hij rood werd na de bekenning van Nadine en hoe Nathan - generaal Barnes - haar vader was. Én hoe zijn medekameraad Flynn blijkbaar haar broer was. Voor enkele seconden wist hij niets te zeggen, tot hij plotseling begon te lachen. ‘Ik had de losse eindjes al veel eerder aan elkaar moeten knopen. Over enkele dagen zouden we bij de familie Barnes gaan slapen en mijn overste had een uitleg gegeven van de route, maar ik luisterde op dat moment niet. Of wellicht wel onbewust, anders had ik jullie nooit gevonden.’ Hij dronk verder van zijn wijn en liet het nieuws in zinken. Bij haar woorden draaide hij op zijn goede zij en keek hij haar bedachtzaam aan. ‘En je had geen ambitie om jouw vader te volgen in het leger?’ glimlachte hij benieuwd. ‘Al moet ik zeggen dat een rustig leven op een boerderij ook erg aanlokkelijk is.’
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Nadine

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   wo nov 01 2017, 22:15

Nadine begon te lachen. 'We zijn niet zo eng als het klinkt hoor. Mijn vader is echt een softy, ook al laat hij dat in het kamp niet zien. Oh, en zeg maar niet dat ik dat gezegd heb.' lachte Nadine en trok de deken wat hoger op. 'Ik in het leger? Nee ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen. Vroeger kwam ik er wel eens als mijn vader ons meenam, maar ik speelde liever met Esra in het gras. De rest was altijd aan het sparren met stokken of oorlogje aan het spelen.' gniffelde ze. Ze kon zich nog goed herinneren hoe ze bloemenkettingen maakte met de jongste zoon van Hakeem en deze aan haar moeder gaf. 'En het leven hier is heerlijk. Er is genoeg ruimte voor iedereen, zeker om met de paarden weg te gaan. De bossen zijn om de hoek en een eind verderop is een groot meer. Nee, ik zit hier prima.' verzekerde ze hem. Ze zou niet weten wat ze ergens anders zou aanmoeten en daarbij vond ze het fijn dat ze een oogje in het zeil kon houden bij haar ouders.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jadé

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   do nov 02 2017, 12:30

Jadé lachte en schudde vervolgens zijn hoofd. ‘Wees maar niet bang. De soldaten met de hogere ranken laten ons echt niet dichtbij Marcus of Nathan komen. We moeten eerst nog onze loyaliteit bewijzen en bla bla.’ Hij vond het altijd onzin dat hij zo behandeld werd. Hij had huis en haard verlaten om het leger van Marcus te dienen, hoezo zou hij niet loyaal zijn? Zijn woorden maakte hem stil, dus luisterde hij met een glimlach naar de woorden van Nadine. ‘Het klinkt inderdaad heerlijk,’ zei hij eerlijk, waarna hij het laatste beetje van de wijn op dronk. Ondertussen waren zijn ogen ook kort afgegleden naar de brandwond in haar gezicht, maar hij besloot er niets over te vragen. ‘Wat zijn jouw plannen voor morgen?’ vroeg hij uit het niets.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Nadine

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   do nov 02 2017, 17:09

Nadine schudde lachend haar hoofd. 'Alsof ze heilig zijn ofzo.' gniffelde ze. Ze zag haar vader niet anders dan welke andere persoon die ze kende. Natuurlijk wist ze dat er veel mensen waren die tegen hem opkeken, maar zelf had ze dat nooit zo gehad. In ieder geval niet in die zin: hij was gewoon haar vader en dat zou hij ook altijd blijven. 'Mijn plannen voor morgen? Nou, in ieder geval jou terugbrengen naar waar je hoort.' lachte ze. 'En misschien dat ik daarna nog wel even het dorp in duik.' Ze was er al een tijdje niet meer geweest, sinds de brand kwam ze niet meer zo vaak buiten de boerderij. Steeds vaker dwong ze zichzelf echter om naar buiten toe te gaan en gewoon alles te doen wat ze altijd had gedaan. Sommige dagen verliep dat gemakkelijker dan anderen. 'Ik zou de vraag terug willen stellen, al denk ik dat ik het antwoord wel weet.' lachte ze. Ze ging er niet vanuit dat hij morgen veel kon doen met die net gehechte wond.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Jadé

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   za nov 04 2017, 18:23

Jadé grinnikte bij het horen van haar plannen. Hij had kunnen weten dat ze vast mee zou gaan om hem weg te brengen. ‘Dan weet ik dus zeker dat ik nog één dag in hele goede handen ben,’ glimlachte hij charmant naar haar. Zelfs een wond kon zijn charmes niet dempen. Dat had zijn broer altijd tegen hem gezegd. ‘Ik zal bij het kampvuur de beste soep voor je maken die je ooit geproefd hebt,’ beloofde hij. Zelf was hij gek op koken en had hij dus ook al snel de taak op zich genomen om te koken voor zijn kameraden. De ene keer proefde het beter dan andere keren, maar zijn vrienden stelden zijn werk op prijs en daar ging het om. ‘Dus, is er ook nog wat te doen in jullie dorp? Want dat geeft mij des te meer reden dan om eens terug te keren naar deze plaats.’ Hij legde een arm onder zijn hoofd en glimlachte naar haar. ‘Met al die hobbels die we vast tegen komen richting het kamp krijgen zal ik je bij voorhand alvast verontschuldigen voor al mijn gevloek van morgen.’
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Nadine

BerichtOnderwerp: Re: De boerderij van Nathan en Leona   za nov 04 2017, 19:58

Nadine rolde met een lach haar ogen bij zijn opmerking over de goede zorg en keek hem met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'De béste soep? Ik moet je wel waarschuwen dat je mijn moeder als concurrent hebt en geloof me, niets gaat boven mijn moeders kookkunsten.' zei Nadine grinnikend. Bij zijn vraag over het dorp haalde ze haar schouders op. 'Iedere tweede zondag is er een grote markt... en af en toe zijn er feesten op het marktplein, maar ik vrees dat het daarbij blijft.' Het was maar een klein dorpje en erg veel gebeurde er niet. Er hing echter altijd een goede sfeer. Iedereen kende iedereen, dat was ook de reden dat Nadine er vroeger graag kwam. Nu liet het haar echter alleen maar ongemakkelijk voelen. Iedereen kende haar, iedereen wist van de brand en ondanks dat ze de blikken zo goed mogelijk probeerde te negeren, wist ze dat ze er waren. 'Oh, ik ben wel wat gewend wat betreft schelden. Opgroeien met drie mannen in huis heeft me goed voorbereid op dit soort momenten, maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.' lachte ze.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

De boerderij van Nathan en Leona
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dry your tears. [&NATHAN MALONE]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Omgeving-
Ga naar: