IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De gastenvertrekken

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Brayden

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: De gastenvertrekken   za apr 16 2016, 20:05

-
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brayden

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   za apr 16 2016, 20:08

Brayden zat op zijn bed met zijn handen in zijn haren. Ze waren net aangekomen van hun reis naar het Westen en het was geen makkelijke geweest. Enkele weken geleden was er brand uitgebroken op de boerderij en was een groot deel van hun huis verwoest. Er was veel verloren gegaan in de brand, al had gelukkig iedereen het overleefd. Nadine had geprobeerd wat van haar dierbare bezittingen te redden, maar had daarbij nare brandwonden opgelopen in haar nek. Ze hadden haar zo comfortabel mogelijk gehouden tijdens de reis, maar het was niet makkelijk geweest om met een kermende Nadine rond te reizen. Het was vooral mentaal erg zwaar geweest voor Brayden. Hij was de oudste en hij voelde zich dan ook erg verantwoordelijk over iedereen. Hun ouders waren achtergebleven in het Noorden om de heropbouw van alles te regelen en om de mensen die bij hen werkte op te vangen. Uitgeput liet Brayden zich achterover op zijn bed vallen en sloot hij zijn ogen voor enkele seconden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

Aantal berichten : 92

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   za apr 16 2016, 21:08

Nadine was eindelijk in slaap gevallen, nadat Robyn haar verband opnieuw had verwisseld. Het grootste deel van de dag spendeerde ze aan de zijde van haar zuster. Ze was lelijk verbrand en de geneesheren konden nog niet voorspellen hoe het er uiteindelijk uit kwam te zien. Gelukkig was ze ondanks de pijn toch in slaap gevallen en besloot Robyn om dat moment te pakken om haar broers op te zoeken. Brayden vond ze al snel in één van de slaapkamers, liggend op zijn bed. Zwijgend nam ze naast hem plaats en legde ze haar hand op de zijne. Tijdens hun reizen probeerde Robyn altijd de verveling weg te vermijden door haar broers te plagen en grappen uit te halen. Deze reis waren ze echter allemaal erg stil geweest. 'Nadine is in slaap gevallen,' vertelde ze hem, terwijl ze zijn gezicht bekeek en vervolgens op stond om het raam open te doen. Ze staarde naar buiten en legde haar armen over de balustrade heen. 'Zouden pap en mam nog komen?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brayden

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   zo apr 17 2016, 16:04

Brayden keek opzij toen er iemand naast hem kwam liggen en glimlachte kort toen hij zag dat het Robyn was. 'Dat is goed om te horen.' zei hij zachtjes en draaide zijn hoofd weer terug zodat hij naar het plafond keek. Hij was blij dat Nadine even wat rust had, hij kon zich niet voorstellen wat ze voelde op dit moment. 'Ik weet het niet, ik denk niet dat mam alles daar gemakkelijk achter laat.' Hij had in eerste instantie zichzelf aangeboden om in het Noorden te blijven, zodat hij kon helpen bij de wederopbouw. Zijn moeder had hem echter gesmeekt om met de rest van de kinderen mee te reizen naar het Westen, zodat iemand een oogje in het zeil kon houden. Nu was hij dan ook in het Westen met de rest. 'En pap.. ik weet het niet.' Hun vader was op het moment van vertrek niet in staat geweest om een reis naar het  Westen te maken en Brayden wist niet of hij later nog achter hen aan zou reizen, of in het Noorden zou blijven. 'Bedankt dat je bij Nadine wilde blijven, echt.' Hij wist niet of hij in staat geweest om nog langer het gekerm van Nadine aan te horen. Bij de gedachte alleen al voelde hij zijn maag omdraaien.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   zo apr 17 2016, 16:35

Robyn bleef tijdens Braydens woorden uit het raam staren en bekeek de talloze huisjes van Evenfall. Het was een gigantische stad dat zich tot verre uit streek. 'Vader zal niet kunnen reizen,' stemde Robyn met haar broer in. 'Ik- ik heb hem nog nooit zo gezien. Ik weet niet eens of hij ooit nog wel dezelfde wordt.' Het was erg beangstigend geweest om de reactie van hun vader op de brand en de verwondingen van Nadine te zien. Ze had hem nog nooit eerder zien huilen, maar nu stroomden de tranen over zijn wangen heen. Zijn moeder had er net zo stukgeslagen uit gezien, maar hield zich sterk voor hun vader. 'En we moeten de brief van mam ook nog aan tante Willa geven... Ze weet nog niet van de brand af.' Ze liep weer van het raam weg en nam plaats naast haar broer. Stilletjes keek ze naar haar handen en haalde vervolgens haar schouders op. 'Geen probleem. Gelukkig heb ik een sterkere maag dan jullie,' grapte ze, waarna ze weer stil viel. 'Ik ben benieuwd hoe het met Flynn gaat.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brayden

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   ma apr 18 2016, 13:50

'Vader komt er wel weer over heen.' verzekerde Brayden zijn zusje en glimlachte kort. Het was een lange tijd geleden dat hij zijn vader zo had gezien. Normaal probeerde hij zich altijd sterk te houden voor zijn kinderen, maar dit keer was het hem teveel geworden. 'Ja, ik zal hem vanmiddag wel langs brengen.' Het nieuws zou zich snel genoeg verspreiden door het paleis, zo ging het altijd met nieuws als dit. Als één van de dienstbodes het wist, was het slechts een kwestie van tijd voordat het hele paleis wist wat er gebeurd was. Meestal werden er hier en daar nog wat sappige details aan toegevoegd die niet klopte, maar zo ging het nou eenmaal. 'Ik ook. Ik hoop dat ze hun missie met succes kunnen afronden.' Hij had geen idee waar zijn jongste broertje was en ergens frustreerde hem dat mateloos: hij wilde altijd weten waar iedereen was. 'Maar ik weet zeker dat het goed met hem gaat, anders hadden we vast wel wat gehoord.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   ma apr 18 2016, 23:19

Robyn leunde tegen haar broer aan en legde haar hoofd tegen zijn arm. De gedachte aan haar ouders en hun huis maakte haar verdrietig. 'Al onze spullen... Het is allemaal weg. Kapot. Alle herinneringen.' Ondanks dat ze vol opluchting was dat ze het allemaal hadden overleefd, deed het verlies van hun spullen erg veel pijn. 'En nu zijn we opgesplitst. Ik- ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n lange reis zonder mam en pap heb gemaakt. Normaal zijn we altijd samen.' Het was niet gewoonlijk voor Robyn om zo mistroostig en neergeslagen te zijn. Normaal gesproken was er altijd wel iemand die samen met haar de sfeer kon opleuken, maar op dit moment was iedereen verdrietig. 'Ik hoop gewoon dat Nadine er snel bovenop komt, dan Flynn weer thuis komt en dat we mam en pap snel weer zullen zien. En dat we ons niet gaan doodvervelen in dit stomme kasteel,' verzuchtte ze.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brayden

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   di apr 19 2016, 20:36

Brayden knikte. 'Ik weet het..' Hij probeerde niet teveel te denken aan alles wat hij verloren had in de brand. Hij was dankbaar dat iedereen het had overleefd, dat Nadine het had overleefd en dat ze nu veilig waren. 'Mam en pap zullen snel genoeg volgen.' verzekerde hij zijn zusje. 'Je denkt toch niet dat ze zo lang zonder ons kunnen he?' grapte hij en glimlachte naar haar. 'Ik weet zeker dat Nadine zich snel weer beter voelt, het zal een lange weg worden maar we zijn er allemaal voor haar. En daarbij is ze hier in goede handen bij de geneesheren met al hun kennis.' Wat dat betreft was hij erg blij dat ze hier waren en niet in het dorp bij één of andere chirurgijn die veel te veel rekende voor dingen die toch niet werkte. Van de geneesheren hier in het Westen wist hij tenminste dat het de beste waren van het hele land. 'En Flynn zal vast snel iets van zich laten horen.' Hij hoopte maar dat met Flynn wel alles goed ging, misschien was het ook wel beter dat hij er nu niets vanaf wist, wellicht zou het zijn gedachten van de missie af kunnen halen. 'Hé, Henry mag dan misschien streng zijn voor zijn eigen kinderen, maar over ons heeft ie niets te zeggen. Er is genoeg te beleven in Evenfall! Misschien kunnen we naar de wapensmid, kijken of we een mooi nieuw paar dolken kunnen kopen voor je.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   di apr 19 2016, 22:06

Robyn sprong op bij zijn idee en glimlachte breed naar hem. 'Je hebt gelijk! Er is nu niemand waar we naar hoeven te luisteren. En dan kopen we allemaal leuke spullen voor Nadine en een heleboel eten voor Levi.' Normaal hield ze totaal niet van winkelen, maar gezien al hun spullen in rook waren opgegaan, waren ze genoodzaakt om nieuwe spullen in te slaan. Ze legde haar handen op haar broers wangen en kneep er plagerig in. 'Ik ben blij dat jij er bent. Nu heb ik nog iemand om te pesten.' Ze liet hem al snel los, voordat hij haar in de houdgreep zou nemen, en liep de kamer door. Al snel zag ze iets onder de matras uit steken en trok ze het eronderuit. Het was het tekenblok van Brayden en al snel kwam er een brutale blik op haar gezicht te staan. 'Ah, wat heb je deze-' Ze stopte echter al snel met praten en gooide het blok naar haar broer toe. Normaal had ze er onmiddellijk doorheen gebladerd, maar ze wilde haar broer niet tegen zitten, al helemaal niet na de lange reis die ze hadden gemaakt. Brayden had nauwelijks geslapen en had hun en de omgeving constant in de gaten willen houden. Ondanks dat ze het verschrikkelijk irritant vond, waardeerde ze de bescherming van haar broer erg. Als alle stress wat gezakt was, zou ze vast weer met haar plagerijen beginnen. 'Misschien kunnen we ook wat teken spullen zoeken?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Brayden

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   wo apr 20 2016, 09:48

'Hé, kleintje, je moet nog steeds naar mij luisteren.' lachte Brayden. 'Je hebt mam gehoord.' Hun moeder had erg veel moeite gehad met het loslaten van haar kinderen en ze had Brayden dan ook laten zweren dat hij een oogje in het zeil zou houden en dat hij de rest niets geks zou laten doen. 'Levi altijd met zijn eten.' gniffelde hij. 'Maar dat lijkt me inderdaad een goed idee.' Hij wilde ook iets kopen voor Willa en Henry, als bedankje dat ze hier terecht konden. 'Hé, als je het maar laat Robyn.' Hij was wel vaker de pineut van het kattenkwaad van zijn jongere broers en zussen, maar als er iets was waar hij nu niet tegen kon, was het de geintjes die ze normaal uithaalde. Toen Robyn zijn schetsboek onder het matras vandaan trok en direct stond hij op om te protesteren. Gelukkig gaf ze het snel terug, iedereen in zijn omgeving wist hoe hij was als het aankwam op zijn schetsblok. Niemand mocht het openen zonder zijn toestemming. Niemand. 'Ja, misschien wel.' Zijn schetsblok had hij gelukkig kunnen redden, maar al zijn materialen waren in vlammen opgegaan.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

BerichtOnderwerp: Re: De gastenvertrekken   wo apr 20 2016, 10:12

Robyn keek kort naar zijn schetsblok en haalde vervolgens haar schouders op. Het was het niet waard om er meer opmerkingen over te maken. Ze mocht er toch nooit iets van zien. Soms had ze het gevoel dat er veel dingen waren die ze niet wist over haar broer. 'Alsof ik ooit naar je heb geluisterd,' grinnikte ze met een brede glimlach, waarna ze haar broer nog een kus op zijn wang gaf en vervolgens richting de deur liep. 'Ik ga bij Nadine kijken! Ik wil niet dat ze alleen is als ze wakker wordt.' Ze verliet hun vertrekken en liep rechtstreeks naar de ziekenzaal toe.

[end]
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

De gastenvertrekken
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: