IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Het bos

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Gael

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Het bos   zo maa 27 2016, 10:44

-
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   zo maa 27 2016, 10:51

Gael zat op één van de takken van een hoge boom en sleep met haar mes de punt van haar speer. In dit gedeelte van de reis kwamen vrij veel wilde beesten voor en zij was verantwoordelijk om die van de groep weg te houden. Toch voelde ze dat haar concentratie niet optimaal was en dat haar gedachten naar de gesprekken van gisteravond trokken. Ze had in de bomen gezeten om een goed zicht te hebben op de omgeving. Op een gegeven moment was ze van boom naar boom gesprongen, tot ze boven het kampvuur zat. In dit gedeelte van het jaar stonden de bomen nog vol met bladeren, dus was ze op de hoogte dat ze zat niet te zien. Op dat moment had ze de soldaten gehoord over "de prins en prinses" die met hun mee reisden en hoe ze zo nooit dichter bij de rovers zouden kunnen. Ze had nog een hele tijd stokstijf op haar plek gezeten, tot het veilig genoeg was om verder te trekken. Met een zucht legde ze haar mes naast haar op de tak en testte ze de punt van haar speer door met haar vinger erin te prikken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 14-02-16

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   vr apr 08 2016, 20:49

Indra had de afgelopen dagen maar weinig met hun gids gesproken. De vrouw was erg op zichzelf en dat waardeerde ze zeer, maar nu hun reis snel de grens met het Zuiden zou kruisen zou de vrouw snel waardeloos zijn. Indra had geen zin om nog meer extra last mee te zeulen op hun tocht. De prins en prinses waren allang genoeg om hen te vertragen en om de sfeer aardig te verpesten. Gelukkig waren ze nu eindelijk waar ze haar zinnen op had gezet. Binnenkort bereikte ze de plek die nog fris in haar geheugen stond en hopelijk vonden ze daar aanwijzingen of misschien zelfs meer. Indra wilde echter alles behalve te hard van stapel lopen en daarom was ze ook zo voorzichtig geweest met het vrij geven van informatie aan de groep. Ze had er niets aan als ze gehaast zouden zijn, als er teleurstelling was aan dit eerste einde van hun reis. Het was heel waarschijnlijk dat ze hierna nog zoveel verder moesten gaan. Met een zucht zette ze haar handen in haar zij en tuurde ze boven zich uit. Ze had de vrouw al vaker in de bomen zien zitten. 'Gael! Tijd om te praten?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   za apr 09 2016, 13:49

Gael had de leidster al van verre aan zien komen lopen, rechtstreeks naar de boom waar ze in zat. In eerste instantie had ze gedaan alsof ze haar niet had gezien en keek dus ook verrast omlaag na het horen van haar stem. Ze klom gemakkelijk uit de boom en voelde al snel de grond weer onder haar blote voeten. 'Wat is er?' zei ze enkel, terwijl ze haar simpele schoenen weer aan deed en de bladeren uit haar krullen viste. Ze wist niet of Indra een idee had dat ze wist dat er twee royale leden mee reisden. Wellicht kon ze meer geld vragen voor de reis: ze had per slot van rekening twee erg belangrijke mensen veilig door het gebied heen gebracht. Ze kon ze vast chanteren met de informatie. Aan de andere kant wist ze niet of ze snel genoeg weg kon komen, mochten ze haar aanvallen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   zo apr 10 2016, 18:26

Indra wachtte ongeduldig terwijl de vrouw naar beneden klauterde. Het stond haar helemaal niet aan niet volledig op de hoogte te zijn waar ze steeds uithing als ze niet in het kamp was. En dat ze zo gemakkelijk kon verdwijnen maakte haar erg op haar hoede. Het ergste zou zijn als er ongewild informatie gelekt was. Het was al riskant genoeg dat de gids wist waar ze heen waren gegaan. Ze kon gemakkelijk hun route prijs geven aan iedere imbeciel die er naar vroeg. Indra zette haar handen in haar zij toen Gael eindelijk met beide voeten op de grond stond en wenkte met haar hoofd in de richting verder van het kamp af. 'Ik geloof dat het tijd is dat we verder bespreken wat we je gaan geven voor je verdiensten. De beloftes die gemaakt zijn moeten wellicht nog eens door genomen worden,' begon ze terwijl ze het gelaat van de gids scherp in de gaten hield.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   ma apr 11 2016, 22:24

Gael fronste diep, maar volgde uiteindelijk zwijgend de leidster van de groep. Met over elkaar geslagen arm stopte ze uiteindelijk met lopen toen ze ver buiten gehoorafstand van het kamp waren en zo keek ze de vrouw peilend aan. 'Er gaat niets van de afgesproken prijs af,' zei ze, terwijl ze tegen een boom aan leunde. 'Dus ik zie niet waarom er iets doorgenomen moet worden. Als er iets zou veranderen, dan zou er geld bij moeten komen. Per slot van rekening is er niets gebeurd. Iedereen is veilig.' En gezien de leden van de groep zou ze een driedubbele bonus moeten krijgen. Ze wist echter niet of dat wel verstandig was om te zeggen. 'En gezien we deze laatste dagen nog langs een hoop gevaarlijke punten gaan lopen, zou ik maar in stemmen met wat ik vraag. Anders wordt het nog een hele vervelende trip voor jullie.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   wo apr 20 2016, 01:00

'Ik bedoelde ook niet dat we de prijs gingen veranderen. Eerder andere aspecten van onze overeenkomst.' Indra hief haar hoofd op en rechtte haar rug terwijl ze Gael aan bleef kijken. 'Maak je geen zorgen over dit laatste stuk. Geloof me maar als ik je zeg dat ik meer ervaring heb met deze omgeving dan jij ooit zult hebben.' Een glimlach speelde rond Indra's gelaat. Het was een bitterzoete herinnering. Al enkele dagen zag ze steeds meer herkenbare stukken op hun pad. Het was een vertrouwde omgeving, één die ze al zo vaak had gezien in baggere omstandigheden, slepend met buit of met een gewonde mede-rover, maar ook met prachtig helder weer en zonder enige zorgen, na haar initiatie goed afgelegd te hebben. De laatste maal dat ze het gezien had, stond haar echter nog het beste bij. Toen was het hier geen veilig oord geweest, maar een vijandelijke val. En nu wist ze niet goed hoe ze het moest zien. 'Wat is je plan als dit klaar is? Ga je rechtstreeks terug naar je dorp?' vroeg Indra geïnteresseerd terwijl ze tegen een boomstam leunde.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   za apr 23 2016, 19:46

'Andere aspecten?' herhaalde Gael verward, terwijl ze behoedzaam een stap naar achteren zette en de vrouw goed in de gaten hield. Haar hersenen draaiden op volle toeren door de woorden van de vrouw en haar bezorgde gevoelens van eerder bleken waar te zijn. Deze mensen hadden overduidelijk een dubbele agenda, wat ook wel moest doordat de adel mee reisden en de leidster het gebied al kende. 'Natuurlijk ga ik weer terug. Ik heb hier niets te zoeken,' zei ze langzaam. 'En hopelijk gaat er dan weer een groep mee.' Ze keek de vrouw doordringend aan en haalde diep adem. 'Ik weet niet wat je van plan bent, maar er gaat níéts van onze overeenkomst veranderen. Jullie gaan jullie eigen weg, ik ga mijn eigen weg en dan zijn we klaar. Ik wil niets meer met jullie te maken hebben.' Ze ging wat rechter staan en duwde haar voeten wat dieper in de grond. Ze wist niet wat de vrouw van plan was, maar het klink allesbehalve goed.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   ma apr 25 2016, 23:47

In tegenstelling tot Gael tegenover haar die meer en meer gespannen leek te raken, ontspande Indra zich juist steeds meer. Ze bekeek haar nagels één voor één en pulkte er met haar mes wat vuil onderuit. 'Kijk, je moet het vanuit mijn perspectief zien. We hebben je meegenomen in onze groep, en we weten beiden dat dit niet zomaar een verkenningstroep is, en jij hebt hier rond gelopen en wellicht dingen gehoord of gezien.' Indra liet haar ogen over het gelaat van Gael glijden. 'Stel je had mij in je dorp opgenomen en ik was achter geheimen gekomen, dingen die niet verder horen te komen dan jouw dorp, dan zou je me ook niet graag laten gaan, toch?' Ze duwde zichzelf van de boomstam af en naderde de gids zonder haar blik los te laten. Het was nooit een pretje om iemand tegen hun zin mee te sleuren, maar het alternatief stond Indra niet echt aan. Bovendien kon ze er wel op rekenen dat de soldaten die Marcus mee gestuurd had haar bevelen op zouden volgen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   wo apr 27 2016, 21:40

'Ik en mijn volk zouden niet zo stom zijn om geheimen los te laten,' siste ze, terwijl ze een mes tevoorschijn trok en deze naar Indra wees. Ze richtte op haar hals en keek toe hoe ze steeds dichter en dichter naar haar toe kwam. 'Jullie zijn gewoonweg stom dat jullie twee edelen mee hebben genomen. Nog stómmer dan ik jullie in schatte. Wat jullie ook willen bereiken, op deze manier zal het niet lukken.' Ze greep het heft van haar mes steviger vast en keek de vrouw afwachtend aan. Al sinds het moment dat ze had gehoord dat er een prins en prinses mee reisden had ze geweten dat dit niet goed kon aflopen van haar. Ze had op dat moment al willen vluchten, maar haar beloning liet haar toch blijven. 'Je betaalt mij, ik houd mijn mond en ik ga hier weg. Anders zal ik er alles aan doen om jullie missie te laten mislukken én jouw gezicht wat te bewerken.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   za apr 30 2016, 12:09

Indra keek met een geamuseerde glimlach naar het mes dat Gael getrokken had. 'Ik weet niet goed wie hier de stommeling is. Jij bent degene die dacht weg te kunnen komen met deze kennis zonder dat iemand je door zou hebben. Daaruit blijkt heel duidelijk dat je geen flauw idee hebt met wie je te maken hebt.' Ze liet het mes geen verschil maken en zette nog een stap dichter bij zodat de punt net haar nek raakte. 'Je gaat hier niet weg, Gael. Je blijft bij ons of je het nou wil of niet. Je hebt je keuzes weggegooid toen je besloot te blijven nadat je uitgevonden had dat we de blauwbloedigen bij hadden.' Haar mondhoeken krulden langzaam op waarna ze naar de hand met het mes greep en deze in een simpele beweging op de rug van de vrouw draaide. Na wekenlang zich in te moeten houden bij ieder akkefietje, na haar frustraties over de aanwezigheid van de prins en prinses en haar bevelen van Marcus maar niet te kunnen uiten was dit hét moment waarop ze eindelijk eens haar woede kon laten gaan. 'Kom op, laat zien dat je meer kunt dan dit,' gromde ze hopend op wat weerstand, op een gevecht.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gael

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   zo mei 01 2016, 13:00

De leidster had haar al snel vastgegrepen en ze kon geen kant op. Zonder na te denken sloeg ze met haar voorhoofd tegen haar neus aan, waardoor ze kort los kwam, en rende vervolgens op een boom af. Ze was nog niet eens halverwege omhoog geklommen, toen ze van achteren beet gegrepen werd en op de grond werd gegooid. De lucht werd uit haar longen geslagen en het duurde even voordat ze weer overeind kon komen. Haar mes lag enkele meters verderop, dus moest het van haar eigen vechtkunsten komen. Ze kon de confrontatie met de vrouw aan gaan of weg rennen. Bij beide opties was ze in de minderheid en zou ze nooit weg komen. Ze blies enkele krullen weg van haar gezicht en zette langzaam enkele stappen naar het kamp toe. Wellicht zouden de andere leden van de groep wel in kunnen grijpen en de leidster in de hand houden. 'Je hebt geen idee wat je ontketent als je mij mee neemt,' waarschuwde ze, terwijl ze haar handen balden en deze voor haar gezicht hield. 'Als ik je niets aan doe, dan doet mijn volk het wel.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Indra

BerichtOnderwerp: Re: Het bos   di mei 10 2016, 10:22

Indra had de klap niet zo snel aan zien komen en had enkele tellen nodig om haar balans terug te krijgen en haar blik scherp te krijgen. Meteen zette ze de achtervolging in en trok ze ruw de vrouw aan haar enkels de boom uit. Daar bleef ze boven haar uit torenend wachten tot ze overeind kwam. Ze ademde zwaar van de inspanning en van de adrenaline. 'Ze gaan je niet helpen. Ze weten wel beter dan mij in de weg te staan. Ze zijn een stuk slimmer dan dat jij bent,' siste Indra naar Gael toen ze in de richting van het kamp leek te willen gaan. Indra zou er wel voor zorgen dat de rest van de soldaten haar kant zouden kiezen. Ze zou liegen dat Gael gedreigd had de informatie over de prins en prinses te verspreiden als ze niet meer geld gaf of dat zij de aanval was begonnen juist toen Indra haar wilde laten gaan. Ze kon de feiten wel zo mooi verbuigen dat het in haar voordeel werkte. 'Ik ben niet bang van jouw 'volk', niet van iemand anders. Ik heb mijn bevelen en ik ga deze missie niet in gevaar brengen door jou vrolijk te laten gaan.' Indra hief tevens haar handen op. Haar messen had ze aan de kant gegooid. Een eerlijk gevecht had ze veel liever. Al snel deelde ze de eerste klap uit.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Het bos
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Zuiden :: Omgeving-
Ga naar: