Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Scheepswerf

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 22:12

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 22:25

Celine had zich gehuld in een donkere mantel en met gebogen rug door de menigte op de scheepswerf gemanoeuvreerd. Ze kende het terrein goed en kon met haar gezicht naar beneden gericht haar weg vinden. Het laatste wat ze wilde was natuurlijk dat ze hier gezien en herkend zou worden. Het was wellicht een ongeplaatste angst. Niemand hier maakte zich er erg druk om wie er precies voorbij kwam en ze zouden haar vast niet kennen als de prinses van het Noorden. Celine wist echter dat ze beter maar voorzichtig kon zijn. Na enkele half gebouwde schepen voorbij te zijn gegaan bereikte ze haar doel en ging ze het scheefstaande schippershuis binnen. Daar leunde ze meteen meer op haar gemak tegen een bar of balie of wat het dan ook mocht zijn en ringelde het belletje dat er stond. Afwachtend keek ze naar de deur die naar achteren leidde. Wellicht was Chaol niet hier vandaag. Soms was hij juist buiten in de haven te vinden in plaats van zijn werkplek hier. Of dan was er een knecht aan de slag. Ze had echter niet de tijd om hem buiten te gaan zoeken, dus ze hoopte maar dat hij achter was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 22:39

Chaol werkte op bestelling van een grote adellijke familie uit het Noorden. In enkele manen tijd moest hij ze twee volledige schepen afleveren. Hij kreeg er misschien wel uitstekend voor betaald, het werk echter was bijna onmogelijk om binnen de tijd te doen. Zelf was hij bezig met het boegbeeld, terwijl zijn mannen het meer grotere en ruwere werk van het schip deden. Hij was net bezig met het schilderen van het gezicht, toen er plotseling iemand bij de balie stond. Ruw vloekend liet hij zijn penselen vallen en pakte hij een doek op, om zijn handen mee af te vegen. Zo liep hij naar de voorkant van zijn huis toe, waar hij al snel een bekende gedaante zag staan. Met een diepe frons bekeek hij haar, waarna hij zonder iets te zeggen langs haar liep en de deur achter haar sloot. Toen hij er zeker van was dat er niemand mee keek, liet hij zichzelf toe om te ontspannen en hief hij de mantel van haar schouders af. 'Vanwaar dit bezoek?' vroeg hij benieuwd, waarna hij naar haar glimlachte, maar zijn handen bij zich hield. Hij wou haar niet vies maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 22:51

Met een stille glimlach keek Celine toe hoe Chaol verscheen en geduldig wachtte ze tot hij de deur gesloten had en liet hem de mantel afnemen. Ze droeg nooit haar mooiste en duurste en lichte jurken als ze hem bezocht, noch droeg ze haar juwelen, maar dat betekende niet dat ze niet haar best deed om er goed uit te zien, voor haarzelf en voor hem. Glimlachend keek ze de man aan en nam de vegen op zijn huid en kleding in zich op. 'De delegatie uit Quandaï is gearriveerd,' zei ze simpel. Ze zat al manen lang in dubio over de komst van de afgevaardigden van over zee. Er waren veel woorden gewisseld tussen haar en prinses Reihan, maar de betekenis was altijd moeilijk te achter halen geweest. Chaol had ze de brieven laten lezen. Hij wist ook precies wat ze steeds geantwoord had en was daarmee de enige die een idee had van wat er gaande was. Zoals vaak voorkwam was hij de enige die haar advies kon geven, met wie ze kon praten. Celine keek over Chaol's schouder naar de gesloten deur en glimlachte. 'Is het weer een opdracht voor de Tully's?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 23:29

Chaol realiseerde zich al snel door haar woorden wat ze hier kwam doen en gebaarde dat ze mee moest lopen naar achteren toe. Met een chemische goedje kreeg hij het al snel voor elkaar om zijn handen schoon te krijgen en vervolgens zette hij een pot water op boven het vuur. 'De Tully's denken dat ik acht armen heb en aan elke hand twintig vingers. Ik zal het tweede schip nooit binnen het tijdslimiet af hebben, maar dan kan ik ze mooi duidelijk maken dat ze hun realistische standaarden omlaag moeten brengen.' Hij veegde een kruk schoon en gebaarde dat ze erop plaats kon nemen. Zelf trok hij er ook een kruk bij en nam hij de tijd om de prinses te bestuderen. Gezien ze het allebei erg druk hadden gehad de laatste tijd hadden ze elkaar maar weinig gezien. Hij boog voorover en drukte een kus op haar wang als passende begroeting. 'En wat is jouw eerste indruk van hen?' vroeg hij benieuwd, terwijl hij haar hand had gepakt. 'Is de prinses zoals we hadden verwacht?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 08 2016, 23:51

Celine volgde Chaol toen hij haar voorliep naar de achterruimte. Ze lachte zacht met haar hand voor haar mond. 'Succes daarmee. Met de Tully's valt niet te communiceren. Ze zien alles alleen vanuit hun perspectief.' Het was niet Celine's favoriete adellijke familie. De heer Tully was onuitstaanbaar koppig en sprak haar vader áltijd tegen, maar ze waren nu eenmaal erg belangrijk in de haven van Tyrosh. Celine legde haar mantel over de kruk en ging er bovenop zitten waar ze met een glimlach de kus aan nam. Ze kneep kort in zijn hand en zuchtte toen diep. 'Het is moeilijk in te schatten. Ik ken Rei, van de brieven en als jong meisje, maar ze is erg goed in acteren. Ik weet niet wélke Reihan ik precies ken en de twee mannen-' Celine fronste en keek Chaol aan. 'Ze doen zich goed voor aan mijn vader. De Quandaïse man, Bodhi, hij is stug, een forse man en Max, de ambassadeur, heeft gladde praatjes.' Bedenkelijk zette ze haar voeten op de spijlen van Chaol s kruk en zette zo haar ellebogen op haar knieën en legde haar hoofd in haar handen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimewo maa 09 2016, 15:28

'Ik heb jaren geleden al geleerd om mensen uit Quandaï niet te vertrouwen,' verzuchtte hij, terwijl hij op stond en het water van het vuur haalde. Hij had ooit een overeenkomst gesloten met een Quandaïse handelaar en dat had hem lege handen opgeleverd. Daarna had hij nog enkele keren zulke situaties meegemaakt en nu deed hij al een tijd geen handel meer met het land. Hij had genoeg bestellingen vanuit Tarth zelf. Met twee volle mokken liep hij terug en overhandigde Celine de hare. 'Vind je het niet opvallend dat ze zoveel interesse in jou en je vader hebben?' vroeg hij benieuwd, terwijl hij weer plaats nam. 'Normaal richten ze zich enkel op de koning. Ik zeg niet dat de interesse van slechte aard is, maar opvallend is het zeker wel.' Bedachtzaam tikte hij met zijn voet op de grond en keek hij Celine zijdelings aan. 'Misschien is het goed om het spel mee te spelen. Reihan zal precies hetzelfde van jou denken. Ik heb er ook eeuwen over gedaan om jou te leren kennen,' zei hij met een tedere ondertoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimeza maa 12 2016, 17:48

Celine knikte langzaam nadat ze een mok van Chaol had aangepakt. 'Het is ook vreemd, maar ergens-' Ze staakte haar zin en nam bedenkelijk een slok van de warme drank. 'Ze wil iets en ze denkt dat ik daarbij kan helpen. Dat verwacht ik tenminste. Maar ik weet maar niet wat en ze had het in de brieven steeds ober het onrecht dat het Noorden moet doorstaan en dat ze mijn vader zo bewondert dat hij Tyrosh zo heeft kunnen laten groeien.' Ergens was het erg flatterend dit alles te horen, maar Celine was erg achterdochtig. 'Ja, ik speel mee en zal dan zien wat ee uit komt.' Haar serieuze blik liet een glimlacht toe bij Chaol's laatste woorden. 'Ik maakte het ook niet makkelijk voor je.' Celine was altijd vrienden geweest mrt Chaol al sinds ze net de kinderen in het kasteel ging spelen. Ze kon zich niet in beelden hoe haar leven was zonder hem, omdat hij altijd wel ergens op de achtergrond had gestaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimezo maa 13 2016, 09:58

Chaol moest lachen om haar woorden en schudde ongelovig zijn hoofd. 'Dat kan je wel zeggen, ja,' stemde hij in. Ondanks dat hij enkele jaren ouder was, had ze hem vroeger al overal toe in staat gebracht. Hij kon niet meer op zijn handen tellen hoe vaak hij in de problemen was gekomen in het kasteel als kleine jongen. 'Ik kan enkel zeggen dat het erg verstandig is om op je hoede te zijn en je niet te laten inpalmen door de complimenten en bewondering van de prinses. We weten allebei dat het een dubbele betekenis heeft.' Hij was inmiddels opgestaan en pakte haar hand uitnodigend vast. Nu ze er eindelijk weer eens was, wilde hij niet de hele middag in zijn warme, geurende werkplek zitten. 'De vissers zullen nu wel weer terug komen. Zullen we de boten gaan bekijken?' Hij keek haar vragend aan en besefte zich vervolgens iets. 'Wanneer kan ik je nou overhalen om die boot reis met mij te maken? Jij en ik, paar dagen weg van alles, samen...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimezo maa 13 2016, 10:15

Celine haalde onschuldig haar schouders op en glimlachte naar Chaol. Ze had hem als meisje al flink bespeeld. Ze knikte resoluut bij zijn woorden over de delegatie en nam het goed in zich op. Het was erg belangrijk dat dit niet fout ging. Het was iets dat ze achter haar vaders rug om deed en met pijn in haar hart deelde ze dit niet met hem. Maar ergens dacht zr dat hij het niet op prijs zou stellen, dat hij zelfs teleurgesteld zou zijn en dat was wel het laatstr wat Celine wilde. Haar vader was haar ontzettend dierbaar en ze hield van de oude landheer. 'Ja, graag,' zei ze terwijl ze zijn hand pakte. Het was altijd fijn om dr haven over te struinen met Chaol's verhalen over de schepen en de matrozen en waar de vis vandaan kwam of hoe het schip in elkaar zat. Het was een.compleet andere wereld dan in het paleis. Met een zucht glimlachte ze naar Chaol en boog voorover om hem teder te kussen. 'Zo snel als het kan. Als we beiden onder onze verplichtingen uit kunnen komen,' beloofde ze hem voor de zoveelste maal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimezo maa 13 2016, 11:37

Chaol ontving haar kus met een glimlach en kneep zacht in haar hand. Hij wilde haar niet dwingen om nu tijdens deze belangrijke periode met hem weg te gaan. Eerst zou ze zich richten op de delegatie en daarna zouden ze hopelijk genoeg tijd hebben voor een reis. Daarbij had hij zijn handen vol aan de boten. 'Ik kijk er naar uit,' zei hij oprecht, waarna hij haar zijn werkplek uit nam en met haar richting de haven liep. Hij had expres een werkplek gekozen die buiten het centrum van de haven lag. Hij hield er niet van als de hele dag mensen in en uit kwamen lopen en hij hield al helemaal niet van lawaai. 'Daar is het schip van de Tully's,' vertelde hij, terwijl hij wees naar één van de schepen. 'We zijn nu bezig met de mast. De zeilen zijn gelukkig al af, dus als eenmaal de mast overeind staat, kunnen we daarmee aan het werk. En zelf ben ik bezig met de boeg.' Hij hield nog steeds haar hand vast en nam haar mee naar de waterrand. Ze hadden zo een mooi uitzicht over de haven. 'Welk schip is van de delegatie?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimezo maa 13 2016, 13:24

Celine vond het moeilijk de beloftes aan Chaol te doen. Ze had namelijk geen idee of het werkelijk zou gebeuren. Hoe kon Celine een afwezigheid van enkele dagen verklaren? En was er uberhaupt ooit een moment dat ze het zichzelf gunde om even niet na te denken over verantwoordelijkheden? Met een afwezige glimlach liet ze zich door Chaol de haven door leiden. Aandachtig luisterde ze naar zijn uitleg. 'Wie wordt het deze keer?' Soms gebruiktr Chaol verhalen als inspiratie voor de boegbeelden. Ze herinnerde zich nog goed het verhaal over de zeemeermin die met de toen Noordelijke koning was getrouwd, maar de zee nooit kon verlaten. Bedenkelijk tuurde ze de haven door. 'Het schip met de gele zeilen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimema maa 14 2016, 20:30

'Ik werd geïnspireerd door Quandaï,' zei hij eerlijk, 'en door hun verhalen. Ik ben er nog niet helemaal uit welk verhaal ik zal gebruiken voor de boeg, maar ik heb wat potentiële kandidaten.' Hij luisterde aandachtig naar haar woorden en zocht een schip die met de beschrijving overeenkwam. Bewonderend bekeek hij het schip en zuchtte hij diep. 'Ze willen nooit loslaten wat voor manier ze gebruiken om hun schepen zo snel te krijgen. Onze schepen mogen dan wel steviger zijn, maar die van Quandaï zijn het snelst op het water.' De zeemannen uit Quandaï die hier in de haven werkten, schepten er altijd over op. Chaol kon er nooit iets tegenin brengen. Met een glimlach sloeg hij zijn arm om haar schouders heen en keerde hij hen weg van de haven. In plaats daarvan stonden ze nu rechtstreeks tegenover de zee met de talloze vissersschepen in hun gezichtsveld. 'Hoe gaat het nu met je vader?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 15 2016, 11:00

'Door Quandaï?' vroeg Celine verrast. Meestal leek Chaol niet erg geïnteresseerd in het verre land, terwijl zij juist een grote fascinatie had voor de cultuur en de manier waarop de politiek daar werkte. 'Een goede keuze zul je ongetwijfeld maken.' De boegbeelden die Chaol maakte waren prachtig em Celine was steeds oprecht verwondert door het talent van de man. 'Misschien kan ik je iets wat rond vragen bij de delegatie. Wie weet wat voor informatie ik uit ze krijg,' zei ze met een kleine zelfbewuste glimlach. Ze had al snel geleerd hoe ze tongen los kreeg. Zoiets moest je als vrouw in de politiek van Tarth makkelijk kunnen. Celine legde haar arm om zijn middel en legde haar hoofd tegen de zijne. De aanblik van de golvende zee was altijd al kalmerend voor haar. 'Niet slecht. Hij ziet er vaak alleen zo moe uit. En hij maakt zich altijd zorgen om mij, om het Noorden.' Ze keek op naar Chaol en wond nu ook haar andere arm om zijn middel. Ze zou zo graag haar vader over Chaol willen vertellen, maar het leek haar onverstandig. 'En hoe is het bij jou thuis?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimedi maa 15 2016, 22:52

'Zoals je altijd zegt, is het goed om breder te kijken dan enkel deze haven,' grinnikte hij, waarna hij haar stevig vast hield en zo naar de zee keek. Haar vraag liet zijn gedachten afglijden naar zijn jongere broer. Hij en Trystan waren de enige van hun familie die nog over waren. Hij werkte als soldaat in het Noordelijke leger en was al maanden weer thuis gesitueerd. Het was geen rumoerige periode in Tarth. 'Ik moet een manier vinden om mijn broertje van de bank af te krijgen. Nu er niets is om voor te strijden, gaat hij nauwelijks nog naar zijn trainingen toe,' verzuchtte Chaol, 'je zou de generaal er eens op moeten aanspreken dat hij zijn soldaten in de hand moet houden.' De woorden over haar vader lieten hem naar haar kijken en geruststellend glimlachte hij. Celine en haar vader hadden enkel nog elkaar. Als ook maar één van zijn ouders zo van hem had gehouden, dan zou hij een veel prettigere jeugd gehad hebben. 'Je vader is een taaie, zo te horen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimema maa 21 2016, 16:08

Celine zuchtte diep en wreef met een hand door haar korte haar. 'We kunnen er niet veel aan doen. De koning geeft ons maar zo weinig bevoegdheden voor het leger en bovendien mogen we er bijna geen goud aan uit geven. Alles wordt zo nauw in de gaten gehouden.' De vertegenwoordigers uit Evenfall hielden vele aspecten van het regeren van het Noorden scherp in het oog. Alles werd zo'n beetje doorgespeeld naar de hoofdstad. Celine vond het vreselijk dat haar vader niet de autonome status had zoals de andere twee landheren. 'Dat heeft hij altijd al moeten zijn.' Na nog even het uitzicht in zich op te nemen, liet ze Chaol los en liep verder. 'We zullen binnenkort ook weer naar het Westen trekken als de Quandaïers daarheen gaan. Ik weet nog niet hoe lang het bezoek deze keer gaat duren, maar ik blijf graag in de buurt terwijl ze aanwezig zijn in Tarth,' vertelde ze hem waarna ze even naar hem om keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rohan

Rohan


Aantal berichten : 57
Registratiedatum : 11-01-16

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimeza maa 26 2016, 11:26

Chaol sloeg zijn armen over elkaar heen en wierp nog een laatste blik op de schepen, voordat hij achter Celine aan liep. Haar woorden hielden hem stil en peinzend staarde hij naar haar achterhoofd. 'Het lijkt me ook verstandig dat je met ze mee reist,' zei hij uiteindelijk, terwijl hij haar inmiddels had ingehaald en naast haar liep. 'Komen ze alleen maar voor het bezoek aan de koning? Of hebben ze nog verdere plannen?' Hij legde zijn vingers op haar arm en begeleidde haar zo richting het strand. Hij had nog wat schelpen nodig voor het boegbeeld van zijn schip. Terwijl hij het zand af zocht naar geschikte schelpen bleef Celine's bezoek aan het Westen door zijn hoofd spoken. 'Je neemt toch wel genoeg bewakers mee?' vroeg hij. 'Desnoods stuur ik mijn broer ook mee. En alle andere soldaten die toch de hele dag in de cafés zitten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Celine

Celine


Aantal berichten : 149
Registratiedatum : 23-12-15

De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitimeza maa 26 2016, 11:55

Celine haalde haar schouders op. 'Niemand weet het zeker. Ze zeggen dat ze er slechts zijn voor besprekingen, maar wie zou er zo'n reis maken als ze er niet meer uit verwachten.' Ze liet zich weer door Chaol leiden en eenmaal op het strand maakte ze haar sandalen los zodat ze haar voeten flink in het zachte zand kon wroeten. Ze had het als meisje altijd zo jammer gevonden dat het strand en de zee niet dichter bij het paleis waren geweest. Haar raam van haar kamer keek uit op dat uitzicht, maar ze kwam er niet vaak omdat ze niet zomaar het paleis uit mocht. Gelukkig had ze de immense tuinen met alle prachtige bloemen en alle plekken die ze kon verkennen, maar niets zag er zo aantrekkelijk uit als de zee. Het was waarschijnlijk ook het idee geweest dat het zo aantrekkelijk had gemaakt. Het water en zand was net buiten bereik, iets om echt te ontdekken als ze er kwam. 'Natuurlijk, Chaol, maak je geen zorgen. Vader zorgt er vanzelfsprekend voor dat ik niet onbewaakt in Evenfall blijf.' Ze fronste en sloeg haar armen om haar middel. 'Ik heb geprobeerd hem te overtuigen ook langer in de hoofdstad te blijven, maar hij gaat alleen de eerste week.' Haar vader hield er niet van om lang in het Westen zijn, noch om lang van zijn thuis verwijderd te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Scheepswerf Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Scheepswerf   De Scheepswerf Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Scheepswerf
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Tyrosh-
Ga naar: