IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Slaapkamer van Henry en Willa

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Hakeem

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:01

-
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:06

Henry had een hoop vergaderingen gehad, die allemaal gingen over de aankomende delegatie van Quandaï. Het was nu het perfecte moment om weer eens wat problemen aan te kaarten en te hopen dat ze er samen uit zouden komen. Zo vaak kwam het namelijk niet voor dat ambassadeurs uit Quandaï naar Tarth trokken. Daarbij had hij natuurlijk ook de zorgen over zijn jongste zoon en wat hij daar mee aan moest. Met een zucht opende hij de deur naar zijn vertrekken toe en liep regelrecht naar zijn slaapkamer toe. In bed zag hij Willa liggen en het leek erop dat ze aan het slapen was, dus deed hij extra zacht om haar niet wakker te maken. Hij had zichzelf al snel verlost van zijn zware, officiële kleding en had het verwisseld voor een simpeler paar. Vervolgens nam hij plaats op een sofa en bedacht hij zich wat hij nog moest doen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

Aantal berichten : 145

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:13

Sinds hun terugkomst in Evenfall had Willa vrijwel al haar tijd in de vertrekken van haar en Henry gespendeerd. Eigenlijk lag ze nog het meeste in bed en kwam ze vervolgens niet verder dan het aantrekken van een kamerjas en het inlopen van de zitkamer. Toen ze die ochtend te horen had gekregen dat Adrian verdwenen was en vervolgens de brief van Tobias had gehad, had ze niet verder willen gaan, niet zonder haar jongste zoon. Plots had ze echter een flinke koud gevat en moest ze wel met een opkomende griep terug naar Evenfall. Willa kon zich niet herinneren wanneer ze voor het laatst ziek was geweest, maar het leek er op dat haar lichaam het plots niet meer goed aan kon. Met een kreun werd ze wakker uit de diepe slaap waar ze in gevallen was. Ze sliep niet zonder eerst papavermelk te nemen. Zuchtend ging ze zitten en sloeg haar benen over de bed rand. Met een hand haalde ze de krullen uit haar gezicht en zag toen haar echtgenoot zitten. 'Heb je al iets gehoord?' Dat was het eerste wat ze hem iedere dag vroeg.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:23

Henry keek toe hoe zijn vrouw langzaamaan wakker werd en overeind kwam. Teleurgesteld schudde hij zijn hoofd. 'Nog niets. Ik heb geen enkel bericht ontvangen van de soldaten. Geen teken van leven, geen berichten, niets.' Hij had twee soldaten achter zijn zoon aan gestuurd in de hoop dat ze hem zouden vinden en terug konden brengen. Het was echter onduidelijk waar Adrian naartoe was gereden en Marcus liet ook niets anders dan vage dingen los. Met gebalde vuisten dacht hij aan de legerleider en hoe hij zijn zoon toestemming had gegeven om mee te gaan met de missie. 'Ik heb wel bericht gehad van Silas dat hun jongste dochter ook mee is gegaan. Wat bezielt die kinderen?' riep Henry gefrustreerd uit, terwijl hij op stond en rondjes begon te lopen door de slaapkamer. Plots draaide hij zich om naar zijn vrouw en verzachtte zijn gezicht. 'Zijn de geneesheren al langs geweest?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:31

Willa sloot haar ogen toen ze weer hoorde dat er nog niets binnen was gekomen. Ze snapte niet dat Adrian het team zo snel had kunnen vinden, maar twee kundige soldaten haar zoon maar niet op het spoor konden komen! 'Naya?' vroeg Willa ongelovig terwijl ze Henry weer aan keek. Ze kon zich niet voorstellen dat het lieve meisje ook op pad was gegaan, maar met een zucht gaf ze toe dat ze het wel dacht uit te kunnen leggen. Wie wilde er nu niet op die leeftijd op avontuur uit? En als je al die tijd in een paleis had geleefd dan leek alles dat anders was natuurlijk als een ideaal iets. 'Ze zijn jong,' mompelde ze enkel terwijl ze naar haar kamerjas grabbelde en deze over haar schouders legde. Ze schudde van 'nee' bij zijn volgende vraag. 'Er is niets te vinden. Ze hebben alles al proberen te testen, Henry. Ik wil niet als proefkonijn gebruikt worden. Ik heb gewoon slaap nodig.' Mopperend kwam ze overeind en stapte in haar pantoffels om naar het raam te lopen. In de zak van haar kamerjas voelde ze de brief van haar zoon als een constante aanwezige.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   ma feb 22 2016, 22:43

Henry liet zijn hoofd hangen bij haar negatieve woorden over haar gezondheid en zuchtte diep uit. Al snel liep hij achter haar aan naar het raam toe en wreef hij geruststellend over haar armen heen. 'Je komt er vast snel bovenop,' glimlachte hij hoopvol, 'vooral als we goed nieuws horen over Adrian. Ik weet zeker dat hij zichzelf kan redden.' Hij had niet voor niets een uitstekende training gehad en daar maakte Henry zich dan ook geen zorgen over. Het was meer dat Adrian het niet gewend was om... om compleet alleen te zijn, zonder wachters om hem heen of zijn ouders dichtbij. Hij dacht dat hij wel even paar rovers in zijn eentje aan kon. Misschien had hij zijn zoons toch vaker alleen op stap moeten laten gaan, puur om ze te leren dat het niet zo eenvoudig was buiten het paleis. 'Hoe gaat het met de jongens? Ik neem aan dat ze vandaag wel even langs zijn gekomen?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Flynn

Aantal berichten : 112

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   di feb 23 2016, 07:54

Willa glimlachte zwakjes bij de hoopvolle woorden van Henry en knikte instemmend, maar voelde iets heel anders. Toen ze de vorige dag haar weerspiegelin had gezien had ze haar moeder herkend en niet haarzelf. Haar moeder had er ook altijd zo uit gezien op haar slechte dagen en haar ziekte hadden de geneesheren ook nooit kunnen verklaren. Ze zeiden altijd maar dat ze gewoon een zwak lichaam had, maar Willa had haar moeder óók vol leven em hard werkend op de boerderij meegemaakt. Geheel in gedachten verzonken keek ze om maar haar man en duurde het even voor ze door had wat hij had gevraagd. 'Ik wil noet dat ze me zo zien, Henry en ik wil niet dat ze voelen dat ze verplicht zijn om te komen, ze zijn vast druk met hun eigen dingen en-' Willa zuchtte diep. 'Ze doen gewoon hun eigen ding, dat hoort ook.' Ze liep van Henry's armen weg en ging terug op het bed zitten. 'Heb je niet meer besprekingen vandaag?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   wo maa 02 2016, 21:05

Henry fronste diep en schudde verward zijn hoofd. Hij kon het zich niet voorstellen dat zijn zoons hun moeder niet wilden op zoeken. 'Ik ging altijd bij mijn moeder langs toen ze ziek werd. Dat is wat een zoon hoort te doen. En daarbij kan je overdag wel wat gezelschap hebben als ik steeds weg ben.' Hij liep achter zijn vrouw aan en ging met veel moeite op zijn knieën voor haar zitten. Elke dag voelde hij meer en meer dat hij al flink op leeftijd was. Zo pakte hij haar handen vast en drukte hij teder op elke vinger een kus. 'Ik heb geen plannen meer voor vanavond, dus ik heb alle tijd om mijn vrouw te verzorgen. Ondanks dat ze het nooit zou toegeven, vindt ze het vast wel fijn om wat extra aandacht te krijgen.' Hij glimlachte voorzichtig naar haar en pakte haar handen stevig vast. Haar enige geneesmiddel op dit moment was het horen dat hun zoon veilig was en het was iets dat hij haar niet kon geven. Niemand had ook maar iets van Adrian gehoord.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   wo maa 02 2016, 21:37

Willa keek Henry in eerste instantie niet aan, maar glimlachte uiteindelijk toch ernstig naar hem. Ze wilde wel de laatste persoon zijn die moest zeggen wat een zoon hoorde te doen. Er werd hen al genoeg opgelegd. Ze schudde haar hoofd zacht lachend en kneep in Henry's handen. 'Ik hoef geen extra aandacht, dat is echt niet nodig, maar ik vind het niet erg dat mijn echtgenoot hier wat langer is.' Ze boog voorover om hem een kus op zijn lippen te drukken en hielp hem toen overeind zodat ze zelf ook weer op kon staan van het bed. Kort gleed ze met haar hand lang zijn baard en door zijn haar. 'Het is lang geleden dat het zo lang is geweest,' observeerde Willa met een afwezige glimlach. Het deed haar altijd denken aan zoveel jaren geleden als ze Henry na maanden ineens weer zag en hij zijn haar maar niet knipte. 'En ik heb het nog nooit zo grijs gezien,' grapte ze vervolgens. Ze nam hem mee richting de zitkamer en vroeg daar een bediende een kruik warme wijn te laten brengen. Het hielp soms voor haar nachtrust.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Augustus

Aantal berichten : 189

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   wo maa 02 2016, 22:37

Augustus had eerst het boek dat hij uit zijn vaders werkvertrekken had meegenomen, teruggebracht naar zijn eigen vertrekken voordat hij naar de vertrekken van zijn ouders liep. Hij had niet gezegd dat hij zou komen, maar hij wilde graag weten hoe het met zijn moeder ging en daarbij bracht hij graag tijd met haar door. Toen hij op de deur klopte en één van de bedienden open deed, werd hij met een vriendelijke glimlach binnen gelaten. Al snel zag Augustus zijn beide ouders zitten in de zitkamer en glimlachte hij. 'Vader, ik had niet verwacht u ook hier aan te treffen.' zei hij oprecht met een lichte verbazing in zijn stem. Meestal was zijn vader tot laat aan het werk. 'Hoe gaat het met je, mam?' Om één of andere reden was hij tegen zijn moeder altijd een stuk minder formeel dan tegen zijn vader. Misschien kwam het omdat zijn vader de koning was, of omdat hij gewoon een veel sterkere band met zijn moeder had. 'Oh, sorry- ik heb helemaal niet gevraagd of ik wel gelegen kom...'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo maa 06 2016, 13:55

Henry volgde zijn vrouw naar de zitkamer toe en nam daar plaats op de sofa. 'Misschien moet ik het inderdaad laten knippen voordat het Quandaïse gezelschap komt,' zei hij met een bedachtzame glimlach, terwijl hij toe keek hoe de bediende twee glazen wijn in schonk. 'En tegen de grijsheid kan ik jammer genoeg weinig doen.' Hij keek zijn vrouw met een glimlach aan en drukte een zachte kus op haar wang. Op hetzelfde moment kwam hun zoon binnen lopen en gebaarde hij dat er nog een extra glas gehaald moest worden. 'Nee, nee, natuurlijk niet. Je bent altijd welkom.' Hij maakte plaats, zodat zijn zoon naast zijn moeder kon zitten, en luisterde aandachtig naar hun gesprek. 'Wat heb jij de laatste tijd gedaan, Gus?' vroeg hij benieuwd. Hij had maar weinig met zijn zoons gesproken na het vertrek van Adrian. In eerste instantie was hij bezig geweest met het terug vinden van Adrian en daarna had hij zich ook gericht op Quandaï.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   di maa 08 2016, 19:28

'Laat mij het doen. Ik ben het nooit eens met hoe je het laat doen. Het laat je zoveel strenger lijken,' verzuchtte Willa. Ze vond het altijd maar niets als iedereen hem er maar koninklijk uit wilde laten zien. Met een verraste glimlach keek ze op toen er iemand binnenkwam en het Augustus bleek te zijn. 'Prima, maak je geen zorgen.' Willa maakte net zoals haar man plaats voor hem en wenkte hem dat hij erbij moest komen zitten. 'Ben je mal, natuurlijk kom je gelegen.' Met beide handen pakte ze Augustus' hand aan haar zijde stevig vast. 'Ben je al bij de bibliothecaris geweest? Hij vertelde me dat hij iets nieuws had binnen gekregen dat je vast zelf wilde zien voor hij het opborg. En de stalmeester heeft je zadel eindelijk aangepast nadat ik hem had verteld dat je last kreeg van je rug als je reed en dat het vast kwam door de vering van het zit gedeelte. Oh en niet te vergeten!' Met de plotselinge energie die ze had gekregen veerde ze op en liep terug naar de slaapvertrekken waar ze na even gerommeld te hebben terug kwam. 'We hebben wat geschenken ontvangen van-,' met een fronsende lach liet ze dat maar open en liet Gus toen het schrift zien. 'Ik kan zoiets moois toch niet met iets waardigs vullen.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Augustus

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   za maa 12 2016, 11:00

Augustus glimlachte kort toen zijn moeder zijn handen beetpakte en enthousiast begon te vertellen over wat er allemaal gebeurt was. Het was fijn om te zien hoe zijn moeder leek op te leven door zijn bezoek. 'Nee nog niet, ik heb de hele middag in vaders werkvertrekken doorgebracht.' Terwijl hij dit zei keek hij zijn vader aan. 'De boeken over de Quandaïse cultuur zijn erg indrukwekkend.' Gezien de delegatie binnenkort deze kant op kwam, had hij de boeken over Quandaï uit de kast getrokken en zich ingelezen op hun manieren, waarden en normen. Het was iets waar hij veel waarde aan hechtte. 'Maar ik zal morgen bij hem langsgaan, ik ben erg benieuwd wat voor nieuws hij binnen heeft gekregen.' zei hij, eveneens enthousiast. Hij was tevens erg blij dat de stalmeester iets aan zijn zadel had gedaan. De reis van het Oosten, terug naar huis was absoluut geen pretje geweest en toen hij eenmaal thuis was, koste het hem enkele dagen voordat hij weer zonder pijn kon gaan zitten. Nieuwsgierig wachtte hij af wat zijn moeder in haar slaapvertrekken aan het doen was en richtte zich op zijn vader. 'Is er al nieuws wanneer de delegatie precies aankomt?' vroeg hij nieuwsgierig en keek weer op toen zijn moeder terugkwam met iets in haar handen. 'Wauw, hij is prachtig.' zei hij oprecht, toen hij met zijn vingers over de fluwelen kaft gleed. 'Van wie heb je deze gekregen?' vroeg hij nieuwsgierig, waarna hij het schrift opende en keek naar het prachtige perkament. 'Bedankt mam!' Hij stond op, omhelsde haar stevig en drukte een kus op haar wang.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Escalus

Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 11-01-16

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   za maa 19 2016, 23:20

Henry keek zijn vrouw met een glimlach aan en schudde ongelovig zijn hoofd. 'Ik ben al zo oud en nog steeds geven mensen om mijn uiterlijk,' lachte hij, waarna hij een kus op haar wang drukte en van zijn wijn nipte. Ondertussen luisterde hij naar het gesprek tussen zijn vrouw en zijn zoon. 'Het zijn inderdaad mooie boeken,' stemde Henry in, 'en ook erg oude boeken. Ik denk dat ze nog van mijn overgrootvader waren.' Hij leende ze dan ook nooit uit, enkel zijn zoons vertrouwde hij de boeken toe. Alhoewel Iwan... 'De delegatie komt pas over enkele weken aan. Ze zijn in het Noorden aan het bij komen van hun reis.' Bij die woorden voelde hij hoe hij onbewust zijn kaak aan spande en ruw de laatste slokken van zijn wijn op dronk. Hij besloot om maar niets meer te zeggen en naar het schrift te kijken. Diep fronsend probeerde hij te bedenken van wie ze dat geschenk hadden gehad. Het kon niet heel lang geleden zijn geweest... 'Heb je nog met je broers gesproken, Augustus?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Rei

Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 12-02-16

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   vr maa 25 2016, 10:43

Willa glimlachte triest. Wat haar betrof gaven in het algemeen al over het doen en laten van Henry. Ze kon nog geen gesprek voeren met iemand in het paleis of ze begonnen wel over het één of andere dat hij gedaan had of wat hij gedragen zou hebben. Willa raakte Henry kort zacht aan toen hij over het Noorden sprak. Ze hield er helemaal niet van dat hij zo een houding had aangenomen tegenover de Storms. Het was nog altijd familie. Maar ze was geen strateeg, misschien was het zo wel beter voor Henry's zetel of voor Tarth. Soms vroeg ze Ren het haar uit te leggen waarom ze sommige beslissingen maakten, maar niet altijd wilde of kon ze het begrijpen. Willa drukte een liefdevolle kus op Augustus' wang. 'Geen dank, lieverd.' Glimlachend streek ze door zijn krullen. 'Ik hoop dat Iwan je niet al te erg lastig valt nu hij niet naar Nadine kon,' zei ze bezorgd. Soms als haar zoon geërgerd was door iets was hij een nog grotere kwal dan hij normaal kon zijn. De streken die hij dan uit haalde- Willa kon er echter altijd nog om lachen. Hij zou nooit iets kwaadaardigs uithalen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Augustus

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   za maa 26 2016, 14:46

Augustus liet zijn handen nogmaals over het fluweel van de kaft glijden en glimlachte breed. Dit schrift kon hij zeker goed vullen met zijn verhalen en poëzie. Nadat ze terug waren gekomen in het Westen had hij zijn inspiratie weer teruggevonden. Nog steeds wist hij niet waar het aan had gelegen. Iwan claimde nog steeds dat hij eens een muze moest zoeken, maar Augustus was er nog steeds niet op ingegaan. Hij had niemand nodig om over te kunnen schrijven. 'Ik kan Iwan wel aan, mam, maak je daar maar geen zorgen om.' lachte hij. Augustus wist inmiddels hoe hij met zijn broer om moest gaan en gelukkig wist zijn broer het ook als Augustus zich echt begon te irriteren. Toen zijn vader weer terug hem begon te praten schudde hij zijn hoofd. 'Nou ja, natuurlijk wel gepraat maar- nou ja, niet echt over specifieke onderwerpen.' Hij sprak geregeld met Iwan, nu hij niet met Nadine mee mocht hing hij des te vaker om hem heen, Tobias sprak hij minder, maar ook hem had hij gisteren nog gezien. 'Hoezo?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

Aantal berichten : 94

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   vr jul 21 2017, 10:33

Nieuw

Willa stond met haar handen rond de balustrade geklemd op het balkon dat aan de vertrekken van haar en Henry grensde. Haar hart voelde zwaar in haar borst terwijl ze voor zich uit staarde. Hun balkon had niet het beste uitzicht. Natuurlijk was het zicht op de koninklijke kamers slechts beperkt. Ze mochten niet zomaar gezien worden, een makkelijk doelwit zijn. Tenminste dat had Henry haar ooit verteld. Ze had zo graag uit willen kijken over haar prachtige tuinen en de kleurrijke bloemen die daar groeiden. Gelukkig hadden haar zoons haar ooit het cadeau gegeven van een prachtige wilg die nu na de zovele jaren het balkon beschermde met het groene dek aan bladeren. Willa haalde haar hand door de bladeren en takken en zuchtte diep terwijl ze zich om draaide naar de slaapkamer. Ze wachtte al een paar dagen tot hij zou komen en met haar zou praten. Ze had het gesprek niet zelf durven beginnen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Guila

Aantal berichten : 42

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 01:28

Henry stapte zijn vertrekken in en zag al snel zijn vrouw op het balkon staan. Al sinds zijn confrontatie met zijn jongste zoon had hij langs zijn vrouw en zoons geleefd. Alleen zijn oudste zoon had hij nog eens gesproken. Hij had gehoopt dat zijn beste vriend er nog zou zijn, maar die was al lang en breed vertrokken naar het Noorden, en verder had hij weinig mensen om de huidige situatie mee te bespreken. Hij had het namelijk nog niet aangekund om zijn vrouw aan te spreken - tot nu. 'Willa,' zei hij, terwijl hij langzaam het balkon op kwam lopen en zijn hand voorzichtig op haar schouder legde. De laatste dagen had hij de geruchten wel gehoord die onder de bedienden en soldaten rond gingen: hoe de prinsen en koningin het paleis moesten verlaten. Hij wist niet hoe het bekend was geworden, maar hij bemoeide zich er weinig mee, en richtte zich volledig op het vinden van geneesheren en -vrouwen voor zijn zoon. Dat was het enige wat telde. 'De wilg blijft maar groeien, he?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 12:33

Inmiddels had ze echter wel met haar zoons en dochter gepraat. Ze wist dat Iwan stond te trappelen om naar het Noorden te gaan en ze gunde het hem van harte. Toch deed het haar pijn om na te moeten denken over het vertrek van haar altijd vrolijke zoon. Misschien zou Guila mee gaan, ook al had ze nog geen beslissing van haar dochter vernomen. Dan waren ze tenminste niet alleen. Dat stelde haar gerust. Aan de andere kant had het gesprek met Augustus haar evenveel pijn gedaan. De arme jongen zat er echt doorheen en dat kon je aan hem zien als hij dan toch eens de bibliotheek uit kwam. Ze hoopte dat iets hem toch af zou leiden ook al leek hij hier te willen blijven. Adrian vond ze maar moeilijk in te schatten. Haar jongste zoon hield zich erg afzijdig en er was maar weinig te herkennen van de warmte die hij normaal uitstraalde. Ze wist niet wat hij zou doen en of hij het nu wel met iemand zou delen voor hij actie ondernam. Willa begroette haar echtgenoot met een kleine glimlach toen hij dan eindelijk bij haar op het balkon stond. Ze keek om naar de wilg en knikte. 'Het is een prachtige boom geworden.' Stilletjes pakte ze de hand vast die Henry op haar schouder had gelegd en kneep er zacht in. 'Er is een brief aangekomen van Ren. Hij is aangekomen in het Noorden met Erin en vertelt lovend over de taverne. Hij heeft er ook één alleen voor jou geschreven.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tobias

Aantal berichten : 143

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 15:11

Henry voelde hoe zijn hand door die van zijn vrouw gepakt werd en zacht drukte hij een kus op haar slaap. 'Dat is het zeker geworden,' stemde hij in, waarna hij over het balkon heen keek naar de omgeving. Bij de woorden over Ren glimlachte hij tevreden. 'Ik ben blij dat hij goed is aangekomen met zijn dochter. Ook al mis ik hem.' Hij trok echter wel verbaasd een wenkbrauw op bij het nieuws dat Ren een brief speciaal naar hem had gestuurd. 'Die brief kunnen we vanavond wel samen open maken. Ik zou niet weten wat hij mij specifiek wil vertellen.' Nadat hij haar nog een kus had gegeven, liep hij van het balkon af en vroeg hij aan één van de bedienden of ze hun avondeten konden halen. De laatste dagen had hij afzonderlijk gegeten en geslapen, zonder zijn kinderen of vrouw. Daar wilde hij nu verandering in maken. En daarnaast had hij wel wat uit te leggen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 15:53

Willa knikte met een instemmende glimlach. Ren werd door iedereen gemist. Ze kon niemand bedenken in het paleis die geen vrienden was met de adviseur of die ook maar iets slechts over hem kon zeggen. Ze was blij dat hij eindelijk zijn eigen ding was gaan doen. Het verbaasde haar altijd nog hoe lang hij hier bij hen gebleven was en hoe trouw hij aan Henry had gebleken. Ze sloot haar ogen toen ze nog een kus kreeg van haar man en knikte. Ze was verbaasd te horen dat Henry het avondmaal in de vertrekken bestelde. Toen ze binnen stonden deed ze haar sjaal af en hielp vervolgens Henry met zijn kleding. Ze had het altijd vervelend gevonden als hij in zijn officiële kledij in de vertrekken rond ging. Zeker voor een diner wilde ze niet met de koning aan tafel zitten, maar met haar man. Zorgvuldig knoopte ze zijn emblemen los en haalde de zware jas van zijn schouders. Er hing een stilte tussen hen in die ze al in geen tijden goed op kon vullen. 'Renee vertelde dat Jillian al dicht in de buurt is en ze ieder moment hier op bezoek kunnen zijn,' vertelde Willa maar.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

Aantal berichten : 92

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 18:20

Nadat hij het eten had besteld, keek hij toe hoe zijn vrouw naar binnen kwam lopen en begon te frutselen aan zijn kleding. Al snel had hij zijn jas uit en opende hij ook zijn blouse. Ze had gelijk, hij moest niet als koning aan hun avondmaal gaan zitten. Nadat hij zijn bovenkleding en zelfs zijn broek had verwisseld, reageerde hij op zijn vrouw: 'Ik kijk er naar uit dat Jillian komt. Ik heb haar al zo lang niet meer gesproken. William trouwens ook niet. Ze zullen vast blij zijn om hun zoon en dochter te kunnen spreken.' Hij streelde met zijn hand langs zijn vrouws haren en zuchtte diep toen er weer een stilte tussen hen viel. 'Ik weet dat ik de laatste tijd niet de beste man ben geweest... niet de beste echtgenoot en ook niet de beste vader.' De laatste tijd kon erg breed getrokken worden. Na zijn gesprek met zijn jongste zoon had hij pas echt duidelijk kunnen kijken naar het verleden en realiseerde hij zich dat hij alles heel anders moeten doen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 20:08

Met veel zorg hing Willa Henry's kleding in één van de kasten en keek kort toe hoe hij zich omkleed. Het was voor haar nog altijd een te groot verschil om van Henry de koning naar Henry de echtgenoot te gaan. Alles leek zachter als hij niet het uniform van een machtig man droeg. Zij zelf had nooit gevoeld dat ze zich als een koningin moest kleden. Soms nam ze de moeite voor bepaalde festiviteiten of officiële gebeurtenissen, maar meestal had ze aan wat haar het meest comfortabel zat. Zelf bewust streek ze door haar grijzende krullen en langs haar donkerbruine gewaad om vervolgens tegen het portaal te leunen. 'Uit haar brieven lijkt het dat ze weer veel te vertellen hebben.' Willa had het altijd een hele verademing gevonden om haar vriendin op bezoek te hebben. Ze had altijd zoveel te vertellen van de wereld buiten het paleis, van al hun avonturen. 'Vast heel blij. En het stelt me tevreden dat ze de verloving met Renee en Tobias kunnen vieren. Ik zou graag iets willen organiseren met onze families. Misschien een diner.' Haar gedachten dwaalden wat af terwijl ze laarzen uittrok en ze aan de kant zette. 'Henry-' probeerde Willa hem te stoppen toen hij plots over iets heel anders begon. In plaats van haar zin af te maken wachtte ze echter af wat hier na kwam.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Robyn

Aantal berichten : 92

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 20:47

Henry besefte dat het niet het goede moment was geweest om al op het drukkende onderwerp in te gaan. Hij was echter bang dat als hij er nu niet over begon, dat het er niet meer van kwam. Hij was er namelijk zeker van dat ze er allebei liever niet over spraken. 'Willa, ik wil dat de jongens het paleis verlaten,' begon hij dus maar met geknepen stem. Hij wou net verder spreken, toen plotseling de bedienden binnen kwamen met het voedsel. Terwijl ze bezig waren, zweeg hij en keek hij zijn vrouw afwachtend aan, om te zien hoe het nieuws bij haar binnen zou komen. Toen ze eenmaal weg waren, liep hij naar Willa toe en pakte hij voorzichtig haar handen vast. 'Ik kan ze niet langer meer in dit kasteel op sluiten. En ik wil al helemaal niet dat Tobias in dit verdomde paleis sterft. Of dat Gus weg kwijnt in de bibliotheek. En Adrian-' Hij sloot zijn ogen en draaide van zijn vrouw weg. 'Wellicht kan je met Jillian mee reizen. De wereld zien. Naar jouw broer reizen.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Yelena

BerichtOnderwerp: Re: Slaapkamer van Henry en Willa   zo jul 23 2017, 21:42

Willa voelde de woorden meer dan dat ze de woorden gehoord had. Een rilling kroop over haar rug terwijl ze stil toe keek hoe de tafel gedekt werd. Ze ontweek expres de blik van haar man tot de bedienden de vertrekken weer uit waren. Het moment dat ze weer alleen waren keek ze Henry pas weer aan en klemde ze haar kaken stevig op elkaar. Ze liet hem zijn zegje doen en toen haar handen los gelaten werden sloeg ze haar armen rond haar middel en draaide eveneens van hem weg. Willa deed een paar passen van hem weg zodat ze aan de leuning van één van de eetkamer stoelen vast kon grijpen. Ze wilde nu niet meer de schijn op houden dat ze niet geweten had wat hij wilde dat er gebeurde. 'Ik wist al dat je dit wil. Tobias heeft je gehoord toen je bij hem was en hij heeft het meteen met me gedeeld.' Haar knokkels waren wit weg getrokken, maar ze hield haar grip op de stoel aan. 'Tobias en Renee blijven in het paleis. Hij kan niet reizen, niet nu, en ze vonden dit het beste plan. Iwan vertrekt over een week naar het Noorden, waarschijnlijk samen met Guila. Augustus wil nergens heen als er nog niets is gevonden voor Tobias en Adrian- Ik denk dat hij misschien naar het Oosten zal reizen in de aankomende tijd.' Ze had kort met haar jongen gesproken, maar er was maar weinig uitgekomen. Behalve zijn lovende woorden over de prinses uit het Oosten. 'Ik blijf ook hier,' vulde Willa nog aan.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

Slaapkamer van Henry en Willa
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: