Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het Plein

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedi feb 09 2016, 21:05

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedi feb 09 2016, 21:14

Ongeduldig stond Erin aan de rand van de fontein te wachten op Hakeem. Ze hadden een paar dagen eerder afgesproken om samen Myr door te gaan en vast te leggen wanneer en hoe ze naar Tyrosh zouden reizen. Hoewel de feesten erg gezellig waren en ze het fijn vond haar vader hier te kunnen zien, kon ze niet wachten weer terug naar het Noorden te gaan omdat haar vriend met haar mee ging. Erin was op de rand van de fontein gaan zitten en had haar sandalen uit gedaan zodat ze met haar tenen in het water kon wiebelen. Het weer in het Oosten begon steeds aangenamer te worden. Ze hield van de zon op haar huid en de al het groen dat ineens ging bloeien. In het Noorden ging ze er dan flink op los om bloemen te plukken en ze aan ja en alleman uit te delen. De taverne zou ze iedere dag op gaan fleuren, dat beloofde ze zichzelf nu.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedi feb 09 2016, 21:32

Met zijn handen diep in zijn zakken gestopt en een ernstige blik liep Hakeem richting de plek waar hij met Erin had afgesproken. Ze hadden elkaar maar kort gezien en gesproken en op dat moment had hij nog niet met zijn vader gesproken over de rovers en over de tocht. Ze was zo enthousiast en blij... Met een brok in zijn keel zag hij haar op een afstand staan en liep hij onmiddellijk maar op haar af. Al snel ontstond er een glimlach op zijn gezicht toen hij zijn armen om haar heen sloeg en als begroeting drukte hij een kus op haar wang. 'Het wordt alweer stiller in de stad, merk je het ook?' vroeg hij, terwijl hij om zich heen keek. De festiviteiten voor het volk waren officieel afgelopen en het feestgedruis vertrok dus weer naar hun woonplaatsen toe. 'In het kamp kunnen ze ook niet wachten tot we weer verder gaan reizen. De aanval van de rovers heeft ze nogal gemotiveerd geraakt,' grinnikte hij zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedi feb 09 2016, 22:11

Erin was de fontein weer uitgestapt en hield haar hand boven haar ogen om de mensen die voorbij kwamen goed te kunnen zien. Toen ze Hakeem uiteindelijk spotte zwaaide ze enthousiast naar hem tot hij bij haar was en ze hem een forse knuffel kon geven. 'Ja! De luidruchtige buren in de kamers naast me zijn eindelijk weg. Die man met de grijze krullen waar ik het over gehad had? Hij snurkte aan één stuk door, echt verdomme niet te harden!' grinnikte ze. Ze stak een arm door die van hem en leidde hem zo al het plein over. 'Wanneer gaan ze? Ik moet Esra en je vader nog wel gedag zeggen.' Ze vond al dat gepraat over de rovers maar niets en zag nogmaals het voordeel ervan in dat Hakeem mee reisde. Haar gevoel van veiligheid op de weg was niet al te best. 'Waar wil je trouwens eerst heen? We kunnen wat van die broodjes gaan halen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 13:18

Hakeem keek met pijn in zijn hart naar haar gezicht en wou net erover praten, toen ze hem onderbrak en hem mee nam de markt op. 'Ze gaan waarschijnlijk over enkele dagen. Maar Erin- ik moet ergens met je over praten.' Ernstig keek hij haar aan en leidde hij haar naar een wat afgezonderd bankje toe. Hij wilde niet eerst een leuke middag hebben en dan pas het nieuws vertellen. Dat zou niet eerlijk voor haar zijn. 'Mijn vader heeft mij gevraagd of ik deel wil worden van de groep die achter de rovers aan gaat,' zei hij zacht, terwijl hij haar recht aan bleef kijken. 'En ik heb ja gezegd. Ik vertrek ook over enkele dagen. We reizen als eerst naar het Noorden toe, dus we kunnen alsnog samen reizen, maar- Ik zal dus pas over een tijdje echt in het Noorden kunnen blijven. Als de rovers uitgeschakeld zijn.' Afwachtend keek hij haar aan, terwijl hij haar hand had gepakt. 'Ik weet dat we andere plannen hadden, maar ik kan dit niet afwijzen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 13:42

Fronsend keek Erin naar haar vriend en liet ze zich naar het bankje mee nemen. 'Bij de Goden Hakeem, frons niet zo ernstig,' probeerde ze giechelend de plotseling gespannen sfeer luchtiger te maken. Haar glimlach verdween echter al snel. Met een gebrek aan woorden keek ze Hakeem aan toen hij uitgepraat was. 'Oh,' mompelde ze en sloeg haar armen, nadat ze haar hand had los getrokken, om haar middel heen. Stug staarde ze naar de grond en probeerde de teleurstelling die ze voelde te onderdrukken. Ze wilde niet weer, zoals altijd, de emotionele Erin zijn die zó naïef had gehoopt op iets en daardoor blind was geworden voor de mogelijkheid dat iets niet door ging. Ze had beter moeten weten. Ze was geen klein kind meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 13:51

Hakeem volgde haar reactie oplettend en trok ook zijn eigen hand terug, toen ze aan gaf niet aangeraakt te willen worden. 'Maar ons plan gaat nog steeds door,' probeerde hij zo optimistisch mogelijk te zeggen. 'Misschien vinden we de rovers wel heel erg snel, dan kan ik al binnen twee manen weer terug zijn! En dan kan ik zo lang mogelijk blijven als ik wil!' Hij draaide zich nu compleet om en keek haar zo zijdelings aan. Hij kon niet goed uitleggen waarom hij per se mee wilde met de rovers. Zijn vader was waarschijnlijk de grootste factor daarin en Hakeems streven om hem trots te maken. Hij geloofde dat Hakeem hiervoor de beste kandidaat was en hij zou zijn vader dus niet teleur stellen. 'En ik weet dat ik een enorme eikel ben dat ik zomaar onze plannen wijzig, maar dit-' Hij beet op zijn lip en haalde zijn schouders op. 'Ik kon geen nee zeggen. Niet tegen mijn vader.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 14:09

'Je bent geen eikel, je bent een klootzak,' mompelde Erin binnensmonds. Ze had haar handen naast haar lichaam gezet en stevig om de rand van het bankje geklemd. Ze staarde het plein over, de andere kant op dan Hakeem naast haar zat en beet hard op haar lip tot ze bloed proefde. Ze had echt niet verwacht dit van hem te horen. Het was echter niet het onverwachtse dat haar nu zo raakte, tenminste het voelde niet alsof dat het vervelendste was. Uiteindelijk kon ze het zwijgen toch niet vel houden en met nog altijd een afgewende blik gooide ze er maar wat uit. 'Je weet niet eens of je wel terug komt? Die rovers gaan al lenteslang plunderend rond en het zijn echt niet zomaar wat kwajongens. Het is hartstikke gevaarlijk, Hakeem en je hebt zoiets nog nooit gedaan! En wat ga je doen als het een succes is? Wat als je vader dan vraagt om nog meer dingen zoals dat te doen? Ga je dan maar je hele leven achter mensen aan jagen? Weet je hoe idioot je nu klinkt? Alleen omdat je geen 'nee' tegen je vader durfde te zeggen? Hij is een idioot dat ie zijn eigen zoon er achter aan stuurt en jij bent een nóg grotere sukkel dat je het nog gaat doen ook!'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 14:19

Hakeem wist dat haar uitbarsting eraan zat te komen en stilletjes onderging hij haar beschuldigingen. Zijn geduld had hij overduidelijk van zijn vader geërfd. Zijn moeder liet nooit iets ongezegd over haar heen komen. 'Ik heb hier mijn hele leven al voor getraind,' legde hij rustig uit, maar hij voelde dat haar woorden wel degelijk indruk op hem maakte. Was hij hier wel klaar voor? 'Ik weet niet wat ik ga doen als het lukt. Allereerst zal ik naar jou toe gaan, dat is het enige wat ik nu zeker weet én wat ik zeker wil hebben. Misschien stuurt hij mij wel op meer missies en wie weet is dat ook eindelijk iets waar ik mij in kan vinden!' Hij sloot zijn ogen bij de woorden die erachter aan kwamen en vermoeid wreef hij met zijn hand over zijn gezicht heen. Tot op dit moment had hij nog niet over zijn keuze getwijfeld. 'Mijn vader zou mij nooit onvoorbereid op pad sturen. Hij wéét dat ik er klaar voor ben en dat ben ik ook. En- en mocht het allemaal mis gaan, dan zij het zo. De Moeder, de Goden, en alles wat er nog meer is, zullen daar wel voor zorgen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 14:30

Erin werd helemaal niet vaak boos, maar nu voelde ze zich wel degelijk zo. Toen de eerste traan over haar wang rolde veegde ze die ruw weg. Ze vond het erg vervelend om te horen dat hij gelijk had. Hakeem en ook Esra werden al van jongs af aan door hun ouders opgevoed met een soldatenopleiding. Ze wisten er alles over, konden met zwaarden om gaan en wat nog meer. Maar ze had van beide jongens al heel lang niet meer gehoord dat ze soldaten wilden worden, zoals hun vader. Ze was er dus nooit bang voor geweest om ze eens uit te moeten zwaaien als ze op pad gingen om wie weet veel wat voor gevaarlijks te doen. 'Noem die verdomde Goden alsjeblieft niet,' zei ze toen haar stem oversloeg. 'Ze hebben je moeder ook gewoon meegenomen en-' Eindelijk keek ze Hakeem weer aan en voelde dat haar lip trilde. 'Ik wil niet dat je gaat,' zei Erin zacht. Ze had al zo veel nagedacht over de terugkeer naar Tyrosh met Hakeem en de tijd die ze er samen zouden spenderen dat ze het vreselijk vond om nu te moeten wachten op iets wat misschien wel nooit meer zou gebeuren. Ze had zo gehoopt dat Hakeem het er fijn zou vinden, dat ze samen konden blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 21:21

Hakeem keek haar ook met een trillende lip aan en legde zijn handen in de hare. Het was erg gemakkelijk geweest om de keuze te maken zónder Erin erbij. Het had hem niet laten denken aan haar, aan Eileen, aan de herberg of aan de zee. Pas nu ze voor hem zat, besefte hij goed wat hij liet schieten. Met ook tranen in zijn eigen ogen kneep hij stevig in haar handen. 'Misschien kan ik er wel voor zorgen dat ik nog één of meer dagen in het Noorden kan blijven, voordat we verder reizen. Dan kan ik Eileen zien en dan kunnen we samen koken,' zei hij optimistisch, terwijl hij een andere traan van haar wang af veegde. Met een kleine lach legde hij zijn hand op haar wang. 'En dan heb ik manen om spannende verhalen te beleven en jij om een excellente kok te worden. Dit is geen afscheid, Erin. Ik kom terug, ik kom naar het Noorden toe en dan zijn we samen, oké?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 21:57

Erin keek naar hun handen en de tranen rolden al snel van haar wangen af. Natuurlijk was het voor haar moeilijk geweest om afscheid te nemen toen ze met haar moeder naar Tyrosh verhuisde, maar toen had ze altijd geweten waar ze Hakeem had kunnen vinden en hij had haar ook op kunnen zoeken. Bo Langzaam knikte ze en boog ze naar hem toe om haar gezicht in zijn shirt te verbergen. Ze had hem erg gemist de afgelopen manen en de ernst er van had ze zich pas gerealiseerd hier in Myr. In Tyrosh was ze zo druk geweest met de taverne en de stad te ontdekken. Het was dan ook erg egoïstisch dat ze nu ineens niet Hakeem weg liet gaan terwijl ze dat zelf al we had gedaan. Erin sloeg haar armen om zijn middel en klampte zich zo stevig aan hem vast terwijl ze haar tranen op liet drogen. 'Beloof je me dat je voorzichtig gaat doen? En dat je me schrijft? Je moet me echt schrijven, als dat kan tenminste. Ik wil echt over al je verhalen horen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 22:52

Hakeem sloeg zijn arm stevig om haar heen en legde zijn hand op haar achterhoofd, terwijl hij zijn eigen tranen probeerde te verbijten. 'Ik zal voorzichtig doen,' beloofde hij. Hij was een hoop dingen, maar zeker niet roekeloos. Zijn ouders waren dat ook nooit geweest. 'En ik zal je schrijven. Zo vaak als ik kan. En vergeef me alvast als ik de verhalen mooier maak dan ze zijn.' Met een glimlach keek hij haar aan en zacht gleed hij met zijn vingers langs haar hals. Hij zou waarschijnlijk pas na zijn afscheid met Erin beseffen waar hij mee in had gestemd. Een confrontatie met de rovers zou hoogstwaarschijnlijk uitlopen op een gevecht en gevechten konden nooit van tevoren voorspeld worden. Zijn vader zei altijd dat hij compleet open een gevecht in moest gaan. Hoe klein of zwak iemand er ook uit zag, de grootste zwakte was om iemand te onderschatten. En dat was wat heel Tarth tegenover de rovers deed. 'Wat zeg je er van als ik op iets trakteer?' grinnikte hij uiteindelijk, terwijl hij ook de laatste nattigheid uit zijn ogen wreef.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimewo feb 10 2016, 23:16

Erin voelde dat er eindelijk weer een glimlach doorbrak. 'Je kan niet tegen me liegen, zelfs niet op papier, dat weten we allebei,' glimlachte ze. Ze had het vaak meteen door als hij tegen haar loog. Ze kon soms maar al te blind zijn als ze ergens enthousiast over was, maar leugens van haar vriend had ze zo doorzien. Ze pakte zijn hand vast en verstrengelde hun vingers. 'Dat lijkt me een goed idee.' Ze stond op en liet zijn hand niet gaan. Ze hield zich nu in alle ernst stevig aan hem vast, omdat ze niet veel tijd meer hadden voor Hakeem op pad moest. 'Het is maar goed dat ik moeder weer eens vergeten ben te schrijven, anders had ik meteen er iets achter aan moeten sturen,' probeerde Erin op luchtige toon te brengen. Het klonk echter een stuk droeviger dan ze had gewild. Als ze echt had geschreven had ze haar moeder ook flink moeten teleurstellen. Erin wist dat ze het echt erg had gevonden dat ze niet mee kon naar het Oosten om de twee broers en hun vader te zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedo feb 11 2016, 16:29

Hakeem moest lachen en hield haar hand stevig vast, terwijl hij richting wat eetkraampjes liep. 'Ik weet het,' grinnikte hij, 'voor iedereen ben ik altijd al een open boek geweest. Maar voor jou het meest, bij de Goden, ik kon nooit geintjes met jou uit halen.' Daarbij was juist Esra de grootste grappenmaker van hun tweeën en Erin kon er ook heel wat van. Zijn uitdrukking werd somberder met haar woorden en moeizaam zocht hij naar de juiste woorden om te reageren. Gelukkig kwamen ze op hetzelfde moment aan bij een kraam en kocht hij twee stukken cake. Het was een soort plaatselijke lekkernij en altijd als hij in het Oosten was, dan kocht hij een hoop stukken in. Zijn moeder was er altijd dol op geweest. 'Ik zal haar zelf ook nog een brief sturen,' reageerde hij uiteindelijk toch. 'Die ik hopelijk persoonlijk af kan geven als we langs het Noorden gaan. Dan leg ik uit hoe en wat en dat ik na de tocht langs kom.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimedo feb 11 2016, 19:35

Giechelend liep Erin achter Hakeem aan. Het was inderdaad waar dat zijn grapjes vaak tot niets uit liepen omdat Erin er al lang achter was gekomen en samen met Esra al een streek klaar had om hem terug te pakken. Ze stopte met haar vrije hand enkele krullen die voor haar gezicht bungelden terug onder de kleurrijke haarband die ze droeg en keek verrukt naar de twee stukken cake. Ze vond al het zoets heerlijk. Sowieso kon eten haar altijd opvrolijken. Om het dus zelf te kunnen maken en met anderen te delen voelde ontzettend goed. 'Dat zal ze wel fijn vinden. Al kan ze je maar eventjes zien.' Ze moest nu toch Hakeem's hand laten gaan om de cake van hem aan te pakken en er van te kunnen eten. Terwijl ze stilletjes at, bekeek ze Hakeem en ging toen met een verlegen glimlach en rode blos verder het plein over. 'Heeft je vader ook aan Esra gevraagd weet ik veel wat te doen?' begon Erin toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 14:27

Hakeem nam een flinke hap van zijn cake en moest lachen toen de helft daardoor op de grond viel. 'Ik kan een hoop dingen, maar schoon en netjes eten is daar niet één van.' De zon stond hoog aan de hemel en met een hand boven zijn ogen liep hij verder. Het was niets voor het Oosten om zo zonnig te zijn. Als antwoord op haar vraag schudde hij zijn hoofd. 'Esra heeft hij niet gevraagd. Maar ik heb hem er nog over gesproken en hij zegt dat hij er ook niet mee ingestemd zou hebben. Esra hoeft-' Hij sloot abrupt zijn mond en richtte zich weer op zijn cake. Hij had bijna willen zeggen dat Esra zich niet hoefde te bewijzen. Het was niet eerlijk om zoiets te zeggen en al helemaal niet over zijn broer. Terwijl hij van haar weg keek, viel zijn oog op iets en gaf hij met een grijns zijn cake aan Erin. 'Wacht even.' Hij rende naar een verkoper toe, betaalde vluchtig en kwam ook weer snel terug. De bloem die hij had gekocht, stopte hij onder haar haarband en met een brede glimlach keek hij haar aan. 'Dit zijn de bloemen die altijd bij de herberg groeiden.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 20:21

Giechelend keek Erin toe hoe het stuk cake op de grond viel. Ze veegde enkele kruimels van zijn blouse en at zelf gretig verder. Ze vond de cake ook echt heerlijk. Erin glimlachte voorzichtig toen Hakeem haar vraag beantwoordde. Ze had Esra inderdaad ook nooit zien instemmen met zoiets. Hakeem had haar ook erg verrast, maar aan de andere kant begreep ze waar zijn redenen om mee te gaan vandaan kwamen. Hij had zijn vader altijd al trots willen maken. Fronsend keek ze hem na toen hij na de korte stilte verdween. Ze was niet lang genoeg om over de menigte te kunnen kijken en probeerde op haar tenen te zien waar haar vriend heen was gegaan. Pas toen hij voor haar stond met de bloem zag ze wat hij had gedaan. 'Een paarse morgenster,' glimlachte ze nadat hij de bloem in haar haar stak. 'Ik snapte het nooit, want ze gingen altijd dicht midden op de dag. Mama vertelde me ooit een verhaaltje dat ze dat deden omdat alle andere bloemen 's nachts sliepen en ze toch niet hun vrienden onbewaakt konden laten. Het was net zoals in het kamp, waar ook altijd iemand wakker was.' Ze giechelde en schudde haar hoofd. 'Daarna heb ik het een paar dagen vol gehouden om ook wakker te blijven 's nachts zodat ik een oogje in het zeil kon houden als mama sliep.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 22:42

Hakeem keek haar met een blik vol liefde aan tijdens haar verhaal. Hij kende het verhaal goed doordat Eileen het vroeger altijd vertelde als ze 's nachts niet konden slapen, maar toch was zijn favoriete versie als Erin het zelf vertelde. Ze was als sinds kleins af aan een dromer. Pas na enkele seconden besefte hij dat hij haar met een bepaalde blik aan staarde en onmiddellijk voelde hij zijn gezicht op slot gaan. Hij zou over enkele dagen weggaan, vertelde hij zichzelf, en dat was een goede reden om dingen niet ingewikkelder te maken dan ze waren. 'Het blijft een mooi verhaal,' zei hij uiteindelijk maar. Om de spanning te breken, bracht hij haar hand met haar cake naar zijn mond toe en nam er met een glimlach een hap van. Zo hadden ze al snel allebei de stukken op en nam hij haar mee naar de volgende kramen, waar ze opnieuw allerlei etenswaren konden kopen. Hij kocht uiteindelijk twee mokken met wijn. 'Flynn gaat trouwens ook mee met de expeditie,' begon hij vervolgens weer, nadat ze ergens hadden plaats genomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 23:14

Erin glimlachte terug naar Hakeem toen haar verhaal af was, maar voelde al snel dat hun blikken wel erg lang kruisten. Lachend keek ze naar de grond en voelde voorzichtig met haar hand of de bloem nog op zijn plek zat. 'Mama verzon altijd de mooiste verhalen.' Erin had er volop van genoten als meisje om te luisteren daar de verhaaltjes vol draken en pratende wolken en krijgsters die in wolven veranderden en meerminnen die mensen naar hun onderwaterwereld lokten. Haar moeder had haar altijd aangespoord net zo fantasierijk te zijn. Ze was afgeleid door haar gedachten en had pas laat door dat Hakeem haar hand had gepakt om de laatste hap cake te pakken. Met open mond keek Erin hem aan en fronste ze uiteindelijk. 'Hakeem, wat ben je ook een eikel!' lachte ze en volgde hem al weer verder het plein over. 'Flynn? Echt? Weet je dan wel zéker dat je nog wil?' grapte ze met een glimlach. Ze wist heel goed dat Flynn en Hakeem absoluut geen goede vrienden waren. Zelf vond ze Flynn best een aardige jongen. Maar dat dacht ze over iedereen eigenlijk wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 23:27

Hakeem moest lachen om haar harde taal en schudde betuttelend zijn hoofd. 'Als mijn moeder jou iets heeft geleerd, dan is het wel schelden,' grinnikte hij. Hij had het altijd prachtig gevonden als zijn moeder zo sprak in zijn buurt. En dan besefte ze wat ze had gezegd en dan schold ze nog meer. Bij haar volgende woorden zuchtte hij diep en haalde hij zijn schouders op. 'Hij zal het vast wel serieus nemen. En anders zorg ik er wel voor dat hij het serieus neemt. Ik heb geen zin dat we in gevaar komen door zijn lakse gedrag.' Hij wist best wel dat Flynn een serieuze soldaat was, maar hij wist ook af van zijn nogal vrije gedrag buiten het kamp om. Daarbij kon hij Hakeem erg goed uitlokken om de woorden van Naevia weer eens te oefenen. 'En ik denk dat vader ook wel wat ervaren soldaten mee stuurt. Het wordt een hoop gereis, dus daarbij kunnen we wel wat survival mannen gebruiken,' grinnikte hij. Zelf had hij altijd luxe in tenten gelegen en had hij altijd wel een deken om over zich heen te slaan. Dat zou nu heel anders worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimevr feb 12 2016, 23:41

Erin rolde met haar ogen toen Hakeem over haar woordenschat begon. Ze had van Naevia niet alleen die woorden geleerd, ze had ook mee gekregen dat ze zich er niets van aan moest trekken als mensen er opmerkingen over maakten. 'Flynn is een goede soldaat. Hij is al weer een rang naar boven geklommen sinds hij bij het leger is gekomen. Dat doen niet veel mensen zo snel, dat weet je ook.' Ze had de wijn even aan de kant gezet om haar voeten onder zich te stoppen zodat ze in kleermakerszit op het bankje waar ze juist plaats hadden genomen kon verzitten. Ze glimlachte niet toen Hakeem over zijn reis sprak, maar streek afwezig over de stof van haar jurk. Het was één van haar mooiere exemplaren met kleine bloemetjes er op geborduurd. 'Ik hoop inderdaad dat hij ook wat ervaren mannen mee stuurt,' verzuchtte ze en keek haar vriend toen pas weer aan. 'Je hebt echt nog geen idee waar je heen gaat, toch? Dus ik zou je niet eens kunnen terug schrijven?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimeza feb 13 2016, 10:07

Hakeem keek Erin kort aan en haalde vervolgens achteloos zijn schouders op. 'Als mijn vader vertrouwen in hem heeft, dan zal het wel zo zijn. Misschien worden we eindelijk eens vrienden door deze reis,' grinnikte hij zacht, waarna hij haar weer aan keek en zag hoe ze afwezig van hem weg keek. Bedachtzaam dronk hij van wijn zijn en legde hij voorzichtig zijn hand op haar rug. 'We weten alleen dat we naar het Noorden gaan en vanaf daar een plan trekken. Ik zal je zo veel mogelijk schrijven en daarin zetten waar we naar toe trekken. Dan kunnen we toch nog briefcontact houden. We passeren vast wel wat dorpen of steden.' Hij werd steeds stiller door het besef dat ze elkaar een lange tijd niet zouden zien. Hij wilde er eigenlijk niet aan denken, maar het was zelfs mogelijk dat dit hun laatste ontmoeting zou zijn. Éen misstap en het kon allemaal over zijn. 'Ik zal overal souveniers kopen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimezo feb 14 2016, 12:12

Erin leunde al gauw tegen Hakeem aan en legde haar hoofd tegen zijn schouder. 'Dat zou fijn zijn. Ik wil je graag schrijven als je mij schrijft. Anders kan ik je niet vertellen over alle nieuwe recepten die ik leer van ome Wren,' glimlachte ze. Het zou vreemd zijn om zijn brieven over zijn avonturen te moeten beantwoorden met haar bescheiden verhaaltjes over haar kookervaringen. 'Beloof je me ook dat je niet zomaar weg gaat? Je vader beslist misschien wel dat je meteen weg moet ineens, dan moet je echt langs komen. Al is het midden in de nacht.' Vervolgens moest ze lachen en pakte ze haar wijn om er wat van te drinken. 'Doe niet zo gek, je kan toch niet rond gaan lopen met een tas vol rammelende dingetjes,' giechelde ze. 'Dan hebben die rovers jullie zo door. Dat begrijp ik zelfs.' Met een glimlach keek ze op naar Hakeem. Ze wilde echt niet dit laatste beetje tijd dat ze hadden verpesten door er met de pakken bij neer te gaan zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitimezo feb 14 2016, 15:58

'Ik zal je zo vaak mogelijk schrijven als ik kan,' glimlachte hij, terwijl hij zijn arm om haar heen sloeg. Ze zouden veel reizen en 's avonds bij het kampvuur zou hij vast tijd hebben om een brief te schrijven. Hij keek haar verbaasd aan na haar woorden en schudde vervolgens lachend zijn hoofd. 'Natuurlijk niet! Ik zal altijd eerst afscheid van je nemen.' Ze waren inmiddels de markt afgelopen in de richting van het legerkamp. Aan het einde van de grote marktstraat pakte hij haar handen vast en drukte hij er zacht een kus op. 'Ik verzin wel een manier om het mee te nemen,' grinnikte hij, waarna hij haar nogmaals in een stevige omhelzing trok. Zo bleef hij een tijd staan, terwijl hij probeerde om alles van haar op te nemen. 'We zien elkaar binnenkort weer, oké? Dit is geen afscheid. Ik vertik het om het zo te noemen,' grinnikte hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het Plein Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het Plein   Het Plein Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het Plein
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het Plein
» Offerfeest - het plein
» Offerfeest - plein #2
» Offerfeest - Plein #3
» Offerfeest - het plein #4

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Oosten :: Myr-
Ga naar: