IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De poort

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Sage

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: De poort   zo feb 07 2016, 15:07

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Sage

Aantal berichten : 24

BerichtOnderwerp: Re: De poort   zo feb 07 2016, 15:14

Jillian en William hadden hun huifkar bij de poort moeten achterlaten. Het was een te groot voertuig om in de stallen te bergen en daarbij werd de poort dusdanig goed beveiligd dat de kar er veilig stond. Over enkele dagen zouden ze weer verder reizen en Jill was dan ook druk bezig om de spullen weer in de kar te stoppen. Het was misschien wel een geluk bij een ongeluk dat haar zoons niet meer mee gingen. Hierdoor hadden ze stukken meer ruimte en daardoor ook meer comfort. Ze miste echter wel de gezelligheid van haar zoons en ze was haar dochter dan ook erg dankbaar dat ze nog steeds mee reisde. Zij en William zouden het samen ook redden, maar ze vond het heerlijk om met haar dochter boeken te bespreken of herinneringen op te halen. Met een voldane glimlach rolde ze enkele dekens op en stopte deze weg. Vervolgens vulde ze hun kist met voedsel, zeepjes en kledij.
Profiel bekijken
Renee

Aantal berichten : 116

BerichtOnderwerp: Re: De poort   zo feb 07 2016, 19:21

Renee had aangeboden om haar moeder te helpen met het inladen van de kar en kwam nu terug met een kist met spullen die ze in de vertrekken hadden staan. Op wat laatste kleding en dingetjes na zat alles al in de kar en konden ze weer op pad. Gezien Liam hier bleef en Eddard naar God mocht weten waar ging, waren het weer enkel Renee en haar ouders die op pad gingen. Ze had geen enkel probleem met de rust die de afwezigheid van haar broers gaf, maar soms miste ze de gezelligheid ook. 'Volgens mij is dit één van de laatste kisten.' zei ze tegen haar moeder, terwijl ze de kist naast de kar zette en erop ging zitten. 'De rest van de spullen kunnen we op het laatste pas verplaatsen.' Het was fijn dat ze nu alles al een plekje konden geven, als ze weg wilde gaan konden ze gewoon gaan. 'Kan ik nog ergens mee helpen?'
Profiel bekijken
Levi

Aantal berichten : 28

BerichtOnderwerp: Re: De poort   zo feb 07 2016, 21:20

Jill gleed liefdevol met haar hand over Renees haren heen en schudde haar hoofd. 'Je hebt mij al heel erg goed geholpen. In tegenstelling tot die broers van jou die weer eens nergens te bekennen zijn!' zei ze op quasi mokkende toon, waarna ze treurig glimlachte. Ze keek altijd erg tegen het moment op dat ze afscheid moest nemen van haar zoons. Ze nam naast haar dochter plaats op de kist en keek haar nieuwsgierig aan. 'Renee, als je niet meer met ons mee wilt, dan is dat prima. Ik wil niet dat je je verplicht voelt.' Ze pakte haar dochters hand vast en kneep er zacht in. 'Als je iets wilt, dan weet je dat we altijd achter je zullen staan. Wat er ook gebeurt.' Ze wist nog dat ze goed met Liam en Eddard had besproken wat ze wilden en waar hun ambities lagen. Ze herinnerde zich zelf nog goed de gesprekken die ze met haar moeder had gehad en ze wilde hetzelfde beiden aan haar eigen kinderen. 'Heb je Peter nog gesproken?'
Profiel bekijken
Renee

BerichtOnderwerp: Re: De poort   zo feb 07 2016, 21:45

'Hé, als je me weg wilt hebben mag je dat ook gewoon zeggen hoor.' grapte Renee en gaf haar moeder een zacht stootje met haar schouder. Ze had er wel eens over nagedacht, om niet meer mee te reizen met haar ouders, maar ze had geen idee wat ze dan zou moeten doen. In haar eentje verder reizen? Zich ergens settelen? Ze had geen idee waar ze moest beginnen, daarbij had ze het ook prima naar haar zin bij haar ouders. Ze kon altijd nog haar eigen weg gaan als ze iets tegenkwam waar haar passie lag. 'Als je het niet erg vind neem ik voor nu de taak op me dat jij en pap niet verdwaald raken in Tarth.' gniffelde Renee en knikte. 'Eventjes kort, maar ik wil hem nog wel opzoeken voordat we vertrekken.' Ze had hem nog niet echt gesproken, dus dat moest ze zeker nog doen voordat ze weer weg zouden gaan. 'Weet je eigenlijk al waar pap heen wilt?' vroeg ze nieuwsgierig, terwijl ze de veters van haar laars opnieuw begon te strikken.
Profiel bekijken
Levi

Aantal berichten : 28

BerichtOnderwerp: Re: De poort   ma feb 08 2016, 15:51

'Ik wil gewoon dat je weet dat je nergens toe verplicht bent. Ik weet namelijk dat je vader er soms grappen over maakt.' Dan zei hij bijvoorbeeld lachend dat Renee wel voor ze zou zorgen als ze niet meer de huifkar uit konden komen. Hij bedoelde het goed, maar ze wilde ook dat Renee zou snappen dat het niet meer dan grappen waren. 'Ik geloof dat je vader naar het Westen wilt. Een delegatie uit Quandaï komt namelijk binnenkort en hij was daar erg benieuwd naar.' Ze leunde met een zucht achterover op haar handen en staarde zo naar de grote poort. 'Ik wil ook graag naar de graven van David en Adelaide. Ik heb geen idee of Henry er wel voor zorgt dat ze onderhouden blijven.' Ook lagen er stenen voor de zusters van William. Ze was ervan overtuigd dat Henry ooit ervoor had gezorgd dat het graf mooi bleef, maar de laatste tijd was ze er niet meer zo zeker van. 'En daarbij ben ik ook erg benieuwd naar de delegatie uit Quandaï. Ik hoorde dat het een heel spektakel wordt.'
Profiel bekijken
Renee

BerichtOnderwerp: Re: De poort   ma feb 08 2016, 16:03

'Ik weet dat ik nergens toe verplicht ben.' Ondanks dat was er toch een bepaald gevoel dat Renee bij haar ouders hield. Het was niet dat ze niet haar eigen leven wilde leiden, maar meer dat ze wilde dat het goed ging met haar ouders en dat er nog iemand was die op hen lette. De wegen waren nog steeds een gevaarlijke plek als je niet goed voorbereid was en ondanks dat ze wist dat haar ouders zichzelf konden verdedigen, voelde het toch fijner als ze er zelf bij was. 'We zijn allang niet meer in het Westen geweest.' Renee was als klein meisje altijd erg onder de indruk geweest van de hoofdstad, maar inmiddels gaf ze er niet veel meer om. Ze vond het altijd leuk om de jongens van Henry te zien, en natuurlijk Henry, Willa en Ren, maar de stad zelf trok haar niet aan. 'Een delegatie uit Quandaï? Weet je zeker dat Eddard niet mee wilt reizen met ons?' vroeg ze met een grijns. Haar broertjes interesse in de politiek kennende was dit vast niet iets wat hij wilde missen.
Profiel bekijken
Hakeem

Aantal berichten : 155

BerichtOnderwerp: Re: De poort   wo feb 10 2016, 12:06

Jill zuchtte zacht en knikte. 'Dat klopt. Jouw vader komt er niet erg graag,' legde Jill uit. Nadat Henry de troon over had genomen, had het niet lang geduurd voordat zij en William het paleis hadden verlaten. In de periode erna waren ze maar weinig teruggekeerd. Ondanks dat ze erg graag haar broer en vriendin zag, deed ze dat liever in een andere plaats dan in het Westen. Het noemen van haar jongste zoon gaf haar een glimlach. 'Ik heb nog niet de kans gehad om hem te vertellen dat we naar het Westen gaan, maar wellicht vindt hij het wel een goed idee. Maar ik zou het ook begrijpen als hij liever in zijn eentje of met andere mensen reist.' Jillian kwam met hulp van haar dochter overeind en sloot de deuren van de huifkar. Met een zucht klopte ze wat stof van haar rokken af en haakte ze haar arm in die van haar dochter, om zo weer richting het paleis te lopen. 'Ik ga de kleine Muriel wel erg missen,' bekende ze met zachte stem. 'Het is zo'n dotje. En- en ik hoop dat het weer goed komt tussen hem en Sibel. Al is het enkel voor hun dochter.'
Profiel bekijken
Renee

BerichtOnderwerp: Re: De poort   do feb 11 2016, 18:13

'Ja, want wij zijn zo beschamend om mee samen te reizen.' merkte Renee droogjes op en keek haar moeder aan. Misschien dat Eddard wel mee zou gaan, maar het zou haar inderdaad ook niets verbazen als hij ervoor koos om met anderen te reizen. 'Iedereen gaat Muriel missen.' Automatisch verscheen er een glimlach op Renee's gezicht als ze dacht aan haar nichtje. 'Ik hoop het ook, Liam wil er echt iets van maken dit keer. Hij heeft van zijn fouten geleerd, gelukkig.' Renee had hem al voor gek verklaard dat hij weg zou gaan en dat alles werd natuurlijk nog erger toen bleek dat Sibel zwanger was. Ze was in ieder geval blij dat haar broer er echt weer voor ging, al wist ze niet hoe Sibel er over dacht. Ze had haar er nog niet over gesproken. 'Ik moet Sibel nog steeds spreken voor we gaan.'
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De poort   

De poort
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [RPG] Camp Halfblood

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum