Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 De stallen

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Brayden

Brayden


Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: De stallen   De stallen Icon_minitimevr feb 05 2016, 10:03

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Brayden

Brayden


Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimevr feb 05 2016, 10:06

Leona had wat ruimte opgezocht voor zichzelf en bevond zich in de stallen. Enkele dagen geleden waren Brayden en Levi met een nieuwe merrie thuis gekomen en ze was bezig om het dier te borstelen. Je kon zien dat ze al gewend was om met mensen te werken, ze deed niet moeilijk toen Leona haar gisteren had opgezadeld en vervolgens met haar uit rijden was gegaan. Het was een goed dier, haar kinderen hadden er oog voor gekregen. Met een zucht bond ze haar haren vast in een knot en ging ze verder met het verzorgen van het dier. Sinds de brand in het kasteel was Nathan constant in een slecht humeur geweest en het frustreerde Leona mateloos. Wat ze ook probeerde, hij vond altijd wel iets om boos op te zijn en niets was goed genoeg. Dat was ook de reden geweest dat ze even wat tijd voor zichzelf nodig had en tussen de paarden kalmeerde ze altijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimevr feb 05 2016, 11:16

Flynn was net teruggekomen van een gesprek met Marcus en had tot zijn vreugde de leider ervan kunnen overtuigen dat hij echt ideaal was om deel uit te maken van het team dat de rovers achterna zou gaan. Hij had geen flauw idee of zijn vader al met Marcus had gepraat, maar hij hield zichzelf voor dat het zijn eigen talent was dat hem had overtuigd en niet een goed woord van zijn vader. Het betekende echter wel dat hij vroeg zou vertrekken. De rovers zouden vast snel op pad zijn gegaan en hoe langer ze zouden wachten, hoe minder er van het spoor dat ze achterlieten over zou blijven. Het leek hem dus een goed idee zijn familie alvast gedag te zeggen zodat hij ieder moment kon vertrekken zodra het nodig was. Van de wachters bij de vertrekken hoorde hij dat er niemand aanwezig was en dus ging hij rechtstreeks naar de stallen. Dat was wel de meest logische plek om iemand van zijn familie te vinden. Met een glimlach vond hij al snel zijn moeder in één van de achterste boxen. 'Hé, mam. Is dat het paard wat Brayden en Levi hebben gekocht?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Naya

Naya


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 23-12-15
Leeftijd : 31

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimeza feb 06 2016, 18:48

Leona keek op bij het horen van een bekende stem en glimlachte toen ze Flynn tevoorschijn zag komen. 'Ja, klopt. Het is een goede aankoop geweest.' vertelde ze hem en liep de box uit, om deze vervolgens te sluiten. 'Ik heb je zo weinig gezien sinds we hier zijn, hoe gaat het?' vroeg ze, oprecht benieuwd naar hoe het met haar jongste zoon ging. Al hun kinderen waren al bezig om hun eigen leven te leiden, het verschil was dat Flynn voornamelijk in het kamp was en de rest van de kinderen nog op de boerderij hielpen. Ze vond het altijd heerlijk om de verhalen van Flynn te horen over het kamp, hij deed haar denken aan toen zij jong was: zij had zich ook altijd helemaal thuis gevoeld in het legerkamp, dus ze kon zich voorstellen hoe Flynn zich er voelde. Toch betekende dat niet dat ze het makkelijk vond om te accepteren dat ze hem zo weinig te zien kreeg soms, al gunde ze hem het leven wat hij zelf wilde leiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimezo feb 07 2016, 20:34

Flynn keek over de poort heen om het paard kort te bekijken. Hij had er echter niet de passie en het oog voor zoals zijn moeder of broers. Zolang een paard snel was en een goed uithoudingsvermogen bezat, dan was Flynn tevreden. Met een glimlach haalde hij zijn schouders op. 'Er was gewoon van alles te doen in het kamp en met alle drukte van de feesten,' legde hij uit. Een echte reden waarom hij zijn familie niet meer op had gezocht kon hij niet geven. 'Maar het gaat goed, zoals altijd,' vertelde hij met een grijns. Flynn wilde het er niet meteen uitgooien dat hij van Marcus te horen had gekregen dat hij er op uit gestuurd werd. 'En met jullie? Wanneer gaan jullie eigenlijk terug naar het Noorden?' Hij had wat hooi van de grond geraapt en stopte het in de bak voor het paard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimezo feb 07 2016, 21:03

'Ik ben blij te horen dat het goed met je gaat.' zei Leona oprecht en sloot de box achter zich dicht zodat het paard er niet vandoor kon gaan, terwijl zij stond te praten met Flynn. 'Voor zover ik weet gaat het met iedereen goed.' lachte ze. Iedereen was zo met zijn eigen ding bezig dat ze het soms ook allemaal niet meer bij kon houden. 'Over enkele dagen gaan we terug. Je vader wil wachten tot er uitsluitsel is over wie welke teams gaat sturen om achter de rovers aan te gaan. Je kent je vader, hij wil altijd overal bovenop zitten.' zei ze met een klein glimlachje en keek hem kort aan. 'Weet je al wanneer Marcus terugreist naar het Noorden?' vroeg ze nieuwsgierig. Vroeger werd ze daar altijd van op de hoogte gehouden, maar inmiddels had ze zoveel andere zaken aan haar hoofd dat ze het altijd vergat te vragen of het simpelweg niet meer onthield.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimezo feb 07 2016, 21:47

Flynn glimlachte tevreden toen hij van zijn moeder hoorde dat het goed ging met iedereen. Hij had zijn broers en zusters allemaal wel even gezien in het voorbij gaan of tijdens het pleinfeest, maar hij had niet echt meer de tijd genomen wat met ze te doen. Flynn beet op zijn lip toen zijn moeder het over de teams had en kon het toch niet laten zijn nieuws er uit te gooien. 'Marcus wil over twee weken terug naar het Noorden gaan, maar de teams gaan er eerder op uit. Ik ga dus eerder weg. De dag staat nog niet vast, maar ik kan ieder moment op pad moeten.' Glunderend sloeg hij zijn armen over elkaar. Eén keer eerder was hij op een korte expeditie geweest, maar verder ging hij altijd waar het kamp ging en was hij nooit uitgekozen voor verdere reizen of specifiekere opdrachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nadine

Nadine


Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimezo feb 07 2016, 21:56

Leona knikte bij de woorden, maar stopte toen ze alles had verwerkt. 'Je gaat mee met het team van Marcus?' vroeg ze, in eerste instantie verbaast, maar daarna was het ook iets wat niet onverwacht kwam. Natuurlijk had Flynn mee willen gaan en daarbij was hij competent genoeg voor de baan. Ze had geen idee of Nathan hier zeggenschap in had gehad, of dat het puur Marcus was die dit had besloten. Er waren honderden dingen die ze erover wilde zeggen. Dat hij voorzichtig moest zijn en dat hij moest uitkijken voor de gevaren in Tarth, maar in plaats daarvan glimlachte ze naar haar zoon. 'Ik weet hoe graag je dit wilt, Flynn. Ik ben trots op je.' Ze sloeg haar armen stevig om hem heen en drukte een kus op zijn wang. 'Maar niet vergeten dat je altijd mijn kleine jongetje blijft.' grapte ze, terwijl ze plagend in zijn wang kneep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimema feb 08 2016, 08:40

Flynn zette triomfantelijk zijn handen in zijn zij en stak zijn borst fier vooruit toen zijn moeder zelfs verbaasd leek dat hij uitgekozen was. Hij wist in ieder geval dat zij er niets mee te maken had gehad dat Marcus hem in het team had gezet. Een gesprek met zijn vader zou wellicht anders lopen. Hij glimlachte toen ze vertelde dat ze trots was en liet haar haar gang gaan met de omhelzing en kus. Met de laatste woorden nam Flynn echter geen genoegen. 'Mam, kom op!' Hij zette al een stap van haar weg en sloeg zijn armen met een frons over elkaar. Als klein jongetje was hij een echte knuffelbeer geweest. Hij had altijd om de nek van zijn moeder en zelfs zijn vader gehangen, maar zodra hij de tien lentes gepasseerd was, had een reputatie hoog te houden. Hij wilde de stoere jongen zijn en later de onafhankelijke, volwassen zoon. Dan bleef je niet net zoals zijn oudere broer Brayden zo lang bij je ouders wonen. 'Je bent de eerste die het weet,' zei Flynn toch weer met een lach. Als hij iets wilde vertellen dan was dat altijd eerst bij zijn moeder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nadine

Nadine


Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimema feb 08 2016, 15:20

Leona begon te lachen door Flynn's geïrriteerde woorden en met een brede grijns schudde ze haar hoofd. 'Je laat je wel erg makkelijk kisten, jongen.' zei ze, terwijl ze hem een zacht stootje gaf met haar elleboog. 'Vroeger smeekte je me dagelijks om je te knuffelen, soms dacht ik dat je aan me zat vastgelijmd.' gniffelde ze. Brayden was altijd meer een kind van zijn vader geweest, terwijl Flynn altijd meer rond haar had gehangen. Robyn was van kleins af aan al wat zelfstandiger geweest, al vond Leona het heerlijk om met haar dochter te knuffelen. 'Ik ben blij dat ik de eer heb gekregen.' zei ze, terwijl ze ging zitten op een baal hooi, zodat ze haar rug wat rust kon geven. Helaas begon ook zij te merken dat ze niet meer zo vitaal was als ze ooit was geweest, maar ze kon nog steeds de dingen doen die waar ze van hield, dat was het belangrijkste. 'Weet je wie er nog meer meegaan?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimema feb 08 2016, 17:00

Flynn rolde met zijn ogen en zei verder niets. Hij was erg makkelijk de kast op te jagen en daar werd maar al te vaak flink gebruik van gemaakt door zijn zusters en broers. 'Dat was vroeger, mam,' verzuchtte hij beschaamd, maar glimlachte desalniettemin. Hij ging naast zijn moeder zitten op het hooi en schudde zijn hoofd. 'Ik heb nog geen idee, maar dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit. Marcus zal vast een goede beslissing maken. Hij heeft immers ook míj uitgekozen,' zei Flynn met een jongensachtige grijns. Hij keek zijn moeder vervolgens echter onzeker aan. 'Denk je dat vader met hem heeft gepraat? Ik zou echt niet willen dat hij dat heeft gedaan. Heeft hij iets tegen jou gezegd?' Als er iemand zou weten of zijn vader met de legerleider een gesprek had gehad over zijn deelname aan de expeditie, dan was het zijn moeder wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nadine

Nadine


Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimedi feb 09 2016, 21:39

Leona keek haar zoon aan en trok haar wenkbrauwen op. Soms was hij wel erg zeker van zijn zaak, misschien wel iets té. Ze had hem al vaak genoeg gezegd dat sommige mensen dat soort gedrag niet goed konden waarderen, maar hij luisterde nooit naar haar. 'Ik weet dat je vader betrokken is geweest bij de besprekingen, maar ik weet niet in hoeverre hij invloed heeft gehad op wie er uit zijn gekozen voor de missie.' Nathan had haar daarover nog niets verteld. 'Ik zal het aan je vader vragen, maar ik kan je niets beloven. Daarbij, als Marcus geen vertrouwen in je had gehad, had hij je nooit gestuurd, zelfs al had je vader hem op zijn blote knieën gesmeekt.' Als ze erachter kwam dat Marcus Flynn enkel had gestuurd omdat Nathan dat wilde en niet omdat hij vaardig genoeg was, zou ze nog wel eens flink met hem gaan praten. 'Pas je wel een beetje goed op jezelf als je onderweg bent?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimedi feb 09 2016, 22:17

Flynn was niet blij te horen dat zijn vader inderdaad betrokken was geweest en nog steeds was bij de besprekingen en dat zijn moeder niet uitsloot dat hij wat had gezegd irriteerde hem. Nors sloeg hij zijn armen over elkaar. 'Nee, ik vraag het hem zelf wel. Hij heeft toch niet door dat ik het niet waardeer dat hij dat soort dingen doet.' Hij was er al eens eerder tegen zijn vader over uitgevallen, al enkele malen. Maar ze waren beiden even koppig. 'Marcus ziet mijn waarde ook echt wel in zonder vader's interventies,' mompelde Flynn geërgerd. Hij stopte de frustratie echter weg en keek zijn moeder aan. 'Altijd, mam, maak je nou geen zorgen.' Hij glimlachte en gaf haar een zachte por. Alleen van zijn moeder kon hij het hebben dat ze zich zorgen maakte om hem. Brayden moest het absoluut niet proberen, daar kreeg hij wat van. Zijn moeder daarentegen kon maar weinig fout doen in Flynn's ogen. 'Dat deed jij toch ook altijd toen je mee vocht?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimedo feb 11 2016, 18:16

'Hé, Flynn. Je weet dat je vader het goed bedoeld, ondanks dat het voor jou misschien niet zo voelt. Je wilt niet weten hoe trots hij op je is. Het liefste schept hij de hele dag over je op in het dorp en op gelegenheden als dit.' Soms had Leona het gevoel dat hij er misschien wel iets té ver in doordraaide, maar die zorgen sprak ze niet uit. 'Een moeder mag bezorgd zijn, daar ben ik voor.' lachte ze. 'En om jullie al mijn liefde te geven natuurlijk.' Leona glimlachte kort en knikte. 'Natuurlijk, maar je bent soms net zo roekeloos als je vader. En ik kan wel zeggen dat ik heilig ben en altijd uitkeek, maar ik weet hoe een gevecht je soms mee kan leiden. Hoe je jezelf kan kwijtraken.' Er waren wel eens tijden geweest dat ze niet zo voorzichtig was als ze nu was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimedo feb 11 2016, 19:51

De woorden van zijn moeder haalden niet veel uit bij Flynn. Het was fijn dat zijn vader trots was, maar moest hij dat echt met iedereen delen? Dat opscheppen zorgde er echt niet voor dat zijn mensen hem meer zouden waarderen. Lachend schudde Flynn zijn hoofd. 'Mam, ik weet ook wel dat je echt niet altijd voorzichtig was hoor. Ik ken echt wel de verhalen. Bovendien toen je ineens van huis wegging, toen was je ook niet erg voorzichtig, of wel?' Grinnikend keek hij haar aan. De verhalen over hoe zijn moeder zich had aangesloten bij het kamp van zijn vader hadden hem altijd zeer geamuseerd. Hij vond het heerlijk te horen hoe ze dat aan had gepakt en zo met het adellijke leven was gebroken. Zijn ouders waren wel werkelijk zijn idolen, op veel verschillende manieren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimedo feb 11 2016, 21:20

Leona rolde met haar ogen bij zijn woorden. 'Het feit dat ik niet voorzichtig was, betekent niet dat jij niet voorzichtig hoeft te zijn.' gniffelde ze. Ze wist ook wel dat Flynn voorzichtig zou doen, maar als moeder bleef er altijd dat beetje zorgen achter. Dat had ze inmiddels ook geaccepteerd: toen zij de leeftijd van Flynn had, vond ze zichzelf ook zelfstandig genoeg om haar eigen ding te doen en zich niets van haar ouders aan te trekken. 'Beloof je me dat je niet al te boos wordt op je vader, je weet hoe hij is en- en zijn bedoelingen zijn echt goed. Hij probeert je alleen te helpen, ook al lijkt dat niet altijd zo in jou ogen.' zei ze nog met een kleine glimlach. Ze wist ook hoe Flynn erover dacht, maar ze hoopte dat hij het zou begrijpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimevr feb 12 2016, 15:24

'Oké, mam, alsjeblieft.' Ook zijn moeder's bezorgdheid kon Flynn maar tot een zeker punt verdragen. Hij stond op van de hooi baal en veegde de sprieten van zijn broek. 'Ik zal hem nu eerst wel op gaan zoeken. Weet je waar hij is?' Flynn haalde een hand door zijn haar om er maar zeker van te zijn dat daar ook geen hooi in was geraakt, of gewoon zodat het goed zat en stopte toen zijn handen in zijn zakken. 'En zou je de rest kunnen vragen of ze misschien samen willen eten vanavond? Ik ben vanmiddag druk met het pakken van mijn spullen, maar kan vanavond nog wel een beetje tijd vrij maken.' Hij was echt wel dol op zijn familie, hoe nuchter hij er ook altijd over deed, en miste ze wel degelijk als hij ze lang niet zag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Renee

Renee


Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 23-12-15

De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitimevr feb 12 2016, 23:43

Leona stond ook op en klopte eveneens het hooi van haar kleding af. 'Hij ging naar Willa toe, dus ik denk dat ze in haar vertrekken zijn, al is hij misschien ook al terug.' Ze wist niet wat zijn plannen waren bij zijn zuster. 'En ik zal zeker vragen of iedereen vanavond komt eten met zijn allen.' Ze wist zeker dat iedereen kwam, ze waren in haar ogen altijd een hecht gezin geweest, ondanks dat iedereen toch bezig was met zijn eigen ding. 'Mocht je nog hulp nodig hebben met het pakken dan weet je me te vinden.' zei ze nog, voordat ze de box weer opende en verderging met waar ze mee bezig was geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De stallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: De stallen   De stallen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De stallen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De boerderij - de stallen
» De stallen - legerkamp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Oosten :: Myr-
Ga naar: