IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De Bibliotheek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Adrian

Aantal berichten : 124
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   vr feb 05 2016, 11:11

Adrian wist veel over zijn grootouders en dat maakte de portretten iets minder intimiderend. Bovendien had zijn moeder hem de verhalen verteld over de fouten die de vorige koningen hadden begaan. Hij mocht ze absoluut niet als perfecte idealen beschouwen. Het was er altijd erg ingewikkeld aan toe gegaan in de familie en ook zijn vader was niet altijd juist behandeld. Toch hingen de portretten er nog altijd. Hij bleef nog even met een glimlach rondkijken en ging pas naast haar zitten toen Naya hem aanspoorde. 'Ome Ren heeft de beste citroencakejes bakker uit heel Tarth naar Evenfall laten verhuizen,' lachte Adrian. 'Maar hij maakt ook heerlijke fruitsloffen. Je zou ze eens moeten proberen als je weer in Evenfall bent.' Hij had zich altijd erg thuis gevoeld in de keukens in het paleis. Als kind verstopte hij zich er vaak als zijn broers hem plaagden of als hij dacht dat hij iets fout had gedaan en de boze blikken van zijn ouders probeerde te ontwijken. Hij kende dan ook bijna iedereen in de keukens. De hoofdkok, de bakker, de keukenmeiden, de groentenboer en wie nog meer. Hij reeg zijn laarzen los en toen zijn voeten bevrijd waren stak hij ze in het frisse water. 'Het is echt erg mooi hier,' zei hij met een bewonderende glimlach.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Naya

Aantal berichten : 128
Leeftijd : 25

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   za feb 06 2016, 18:41

'Ah ik ben jaloers!' lachte Naya toen Adrian vertelde dat zijn oom de beste bakker naar Evenfall had gehaald. 'Nu heb ik nog een reden om eens naar Evenfall te komen.' gniffelde ze en liet haar benen in het water bungelen. Met een tevreden glimlach liet ze zich naar achteren vallen, zodat ze naar de blauwe lucht kon kijken. Ze kneep haar ogen fijn door de felle zon die scheen en wees naar één van de wolken. 'Kijk dat is net een draak.' giechelde ze. 'Daar zijn hoofd, daar zijn vleugels.' Met een glimlach knikte ze bij zijn woorden. 'Alles is zo puur hier.' Dat was hetgeen wat ze het mooiste vond aan de tuin. Ook al wist ze dat er mensen waren die ervoor zorgde dat de tuin er netjes uit bleef zien, leek het toch alsof het gewoon de natuur was. 'Als ik een keer in Evenfall ben wil ik sowieso een keer naar die keukens en natuurlijk die citroencakejes proeven.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   zo feb 07 2016, 20:56

Adrian glimlachte en draaide met zijn voeten cirkels in het water. Hij keek opzij naar Naya en moest lachen. 'Ik hoop inderdaad dat er meerdere redenen zijn waarom je naar Evenfall zou willen komen behalve citroencakejes,' grinnikte Adrian. Hij draaide zich om toen ze naar de lucht wees en volgde haar vinger naar de lucht. Toen hij het maar niet kon vinden, ging hij naast haar op zijn rug liggen en bestudeerde zo de wolken. 'Een dráák?' Hij kon het echt niet zien, maar waardeerde haar fantasie. Voor hem waren het gewoon grote schapen of heerlijke donsbedden. 'Dan beloof ik je bij deze dat ik je voor zal stellen aan de bakker en de kok en alle anderen als je weer eens in Evenfall bent,' vertelde Adrian aan Naya met een grote lach. Hij vond het altijd erg fijn als er gasten waren in het paleis. Het maakte het een stuk aangenamer in het paleis als de vele ruimtes ook echt gevuld waren.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Naya

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   zo feb 07 2016, 21:09

Naya hield van de grootsheid van de hoofdstad. Het had een hele andere sfeer dan Myr en dat kon ze wel waarderen. Ook het kasteel was een stuk groter en ondanks dat het vroeger nooit mocht van haar ouders, vond ze het geweldig om door alle gangen heen te dwalen. Het was haar vaak gebeurd dat ze werd tegen gehouden door een bewaker omdat ze op een plek was waar ze helemaal niet mocht komen. 'Ja, een draak!' Naya had altijd al een hoop fantasie gehad en die bezat ze nog steeds. 'Daar hou ik je aan, Adrian.' Ze sloot haar ogen tegen de felle zon en voelde een glimlach opkomen. 'Ah, vind je dit nou niet heerlijk? Ik kan zo uren blijven liggen.' zei ze, vrolijk als ze was en draaide haar hoofd zodat ze Adrian aan kon kijken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   zo feb 07 2016, 21:36

'Oké, prima, dat is dan geregeld.' Adrian hield een hand op tegen de zon zodat hij de wolken nog even kon bekijken, maar liet zijn hand zich al weer zakken en sloot zijn ogen. De zon was heerlijk verwarmend. Hij zou daar zo in slaap kunnen vallen. 'Het is zo rustig. Ik denk dat ik in slaap val zo,' lachte hij met nog altijd zijn ogen dicht. Het was al even geleden dat hij zich zo rustig en kalm had gevoeld. Adrian maakte een 'o' met zijn lippen en begon vervolgens een deuntje te fluiten. Het was zomaar bij hem opgekomen en ergens paste het ook wel tussen het gezoem van de insecten en het gefluit van vogels. Toen hij klaar was wreef hij beschaamd over zijn gezicht en ging toen weer overeind zitten. 'Als ik niet oppas mis ik straks het eten met mijn moeder en broers. Ik heb geen flauw idee hoe laat het is.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Naya

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   zo feb 07 2016, 21:49

'Mm, ja ik ook.' Het zou niet de eerste keer zijn dat Naya in slaap was gevallen in de tuin. Ze luisterde naar het deuntje dat Adrian floot en opende haar ogen toen hij begon te praten. 'Ik heb ook geen idee, maar als je wilt gaan moet je het zeggen, dan lopen we terug.' De tijd was niet iets wat ze bijhield als ze in haar eentje ergens was, het gebeurde dan ook vaker dat ze veel later terug was dan ze had gezegd tegen haar ouders. In de stad had ze het voordeel dat de klokkentoren ieder uur luidde, maar in het kasteel en vooral in de tuinen leek de tijd veel sneller voorbij te gaan. Naya kwam overeind en haalde haar voeten uit het koele water, om ze in het gras te zetten zodat ze wat konden drogen. 'Ik vond het gezellig.' zei ze gemeend en keek hem kort aan. Het was jammer dat iedereen alweer zo snel weg ging. Ze had het ook wel naar haar zin met Sibel, Mauriel en haar ouders, maar het was altijd fijn om andere gasten te hebben.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: De Bibliotheek   ma feb 08 2016, 08:58

Adrian keek bedenkelijk naar het water en haalde zijn voeten eruit om ze met de mouwen van zijn blouse droog te maken. Hij wilde erg graag hier blijven zitten en had het ook gedaan als hij niet vanuit zijn ooghoeken de wachter had zien staan. Het was één van de aardigere wachters, die tenminste nadacht over hoe het er uit zag als hij als een klein kind opgehaald werd. Hij bleef altijd op een afstand en brak niet zomaar de gesprekken die hij had met mensen op. Anderen waren soms een stuk minder beleefd. Maar hij kon het ze ook niet erg kwalijk nemen. Zijn vader's woede wilde niemand op zich hebben. 'Ik ook,' zei hij en knikte instemmend met een glimlach. 'Dankjewel dat je me dit hebt laten zien.' Ondertussen had hij zijn laarzen weer aan gedaan en keek kort op naar de zon. 'Ik ga toch maar. Moeder had gevraagd of ik met haar wilde eten vandaag,' verzon hij terwijl hij opstond. 'Hopelijk zie ik je snel en blijf alsjeblieft zitten, ik vind de weg wel terug,' zei hij met een glimlachje en wreef weer eens door zijn warrige haar. Na Naya nog eens te bedanken liep hij achteruit en vervolgens recht vooruit weg en hoopte hij dat ze de wachter maar niet gezien had. Hij had ook gewoon iemand moeten vertellen waar hij heen was gegaan.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

De Bibliotheek
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Woud spreuken opzoeken.
» [een van de beste games ever?] Sims 3 (en uitbereidingspaketten)
» [Site] Pottermore

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Oosten :: Myr-
Ga naar: