Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Eenbenige Krijger

Ga naar beneden 
+23
Arlo
Syd
Robyn
Saul
Diane
Chaol
Guila
Erin
Iwan
Adrian
Eddard
Kadhja
Imané
Iker
Renee
Naya
Augustus
Esra
Liam
Flynn
Art
Hakeem
Sibel
27 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Volgende
AuteurBericht
Esra

Esra


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimeza nov 18 2017, 19:31

'Ik hou je niet tegen, niets gaat boven een middagdutje in de Noordelijke zon.' gaf Esra toe en ging eveneens achterover liggen op het dak. Het was heerlijk en inderdaad best slaapverwekkend zo in de warmte die de zon gaf. 'Ach, je hoeft je excuses niet aan te bieden. Ik geef je geen ongelijk. Ik heb de reis van het Noorden naar het Westen ook een aantal keer gemaakt en het is niet niets. Daarbij praat ik zoveel dat ik ook best snap dat je daar slaap van krijgt hoor.' lachte hij. Ook Esra sloot zijn ogen en ademde de zilte zeelucht met een glimlach in. Hij hield van de stad, zeker op momenten als deze. 'Een verwende prins? Ik dacht dat je een straatmuzikant was?' merkte hij, quasi verward, op en gniffelde kort. Hij kon het wel vinden met de jongeman naast hem, al vond hij het nog steeds moeilijk voor te stellen dat een jongen zo energiek als hijzelf het al die jaren in een paleis had overleefd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimeza nov 18 2017, 23:40

'Ben je vaak in het Westen geweest? Waar ging je dan heen?' vroeg Iwan geïnteresseerd. Hij hoorde altijd graag over mensen die zijn thuisstad hadden bezocht. Hoewel hij het zelf niet echt kende omdat hij het nooit werkelijk had kunnen verkennen, stond de stad toch dicht bij zijn hart. En zelfs hij had nu al gemerkt hoe anders Tyrosh was. Het zou hem verbazen als hij zich er meteen thuis zou voelen, maar zelfs het idee van heimwee of het niet op zijn plek voelen sprak hem aan. Het waren compleet nieuwe concepten voor Iwan. Hij grinnikte en keek opzij naar Esra. 'Ik ben blij dat ik al één iemand langzaam aan het overtuigen ben van mijn simpele status als straatmuzikant. Nu de rest van Tyrosh nog.' Iwan dacht niet dat hij een uitzonderlijke goede muzikant zou worden, maar hij hoopte dat hij mensen zou kunnen plezieren, dat ze hem wel zouden kunnen waarderen. Hij mocht dan geen koning zijn of een dokter, hij wilde toch mensen helpen op zijn eigen manier. En dat dacht hij wellicht het beste te kunnen doen door ze aan het lachen te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esra

Esra


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 19 2017, 20:31

Esra haalde zijn schouders op. 'Een paar keer toen ik klein was. Ik ben wel eens met mijn vader meegereisd toen hij naar de hoofdstad ging. Ik ben maar een enkele keer in het paleis geweest, meestal sliepen we gewoon in de tentenkampen buiten. Hakeem en ik gingen vaak naar de markten toe, samen met de kinderen van Nathan en Leona.' vertelde hij. 'Ik kan me nog wel herinneren dat ik een keer hopeloos verdwaald was in al die talloze steegjes van Evenfall. Ik had geluk dat mijn vader me in de avond vond, anders weet ik niet of ik ooit de weg terug had gevonden.' lachte Esra. Als kind had hij het doodeng gevonden, maar inmiddels kon hij er wel op lachen - al vond zijn vader het nog steeds geen grappig onderwerp. 'Ik zal het woord wel verspreiden als ik mensen spreek in de taverne en op de markt. Ik zal hen vertellen over je talenten. Geloof me als ik zeg dat het als een lopend vuurtje zal verspreiden over de straten hier.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Iwan

Iwan


Aantal berichten : 272
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 19 2017, 21:46

Iwan lachte weer met Esra mee toen hij zijn verhaal verteld had. Hij kon het zich goed voorstellen dat een kind zo verdwaald kon raken in de hoofdstad. Voor hem was die mogelijkheid er nooit geweest aangezien er altijd wel een aantal wachters hem constant in de gaten hadden gehouden. Eén keer had hij het voor elkaar gekregen om tijdens een spel verstoppertje zijn broers, kindermeisjes én wachters van zich af te schudden. Pas na een hele tijd was hij uit zijn schuilplaats te voorschijn gekomen omdat hij barstende honger had. Hij herinnerde zich nog erg goed het opgeluchte gezicht van zijn moeder. 'Geef ze niet te hoge verwachtingen, alsjeblieft. Ik denk dat het moeilijker is om een reputatie hoog te houden dan helemaal met een blanco stuk perkament te kunnen beginnen.' Iwan grijnsde naar Esra en kwam toen met een zucht en kreun overeind. Kort strekte hij zijn lange ledematen en glimlachte toen naar de jongeman. 'Wel, ik denk dat ik nu toch maar eens mijn bagage uit ga pakken en dat dutje maar op mijn bed ga uitvoeren. Bedankt voor je rondleiding.' Met een laatste glimlach klom hij het trappetje weer af en ging zijn nieuwe kamer in. Het zou hem goed doen alles weer even alleen op een rijtje te zetten. Iwan plofte op het bed en in plaats van uit te pakken, viel hij al snel in slaap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 04 2018, 18:00

Nieuw

Met alle vertrekken en afscheid van de afgelopen weken was het erg stil geworden in de taverne. Hakeem was zijn vader meteen na gereisd en na dat vertrek was ook Iwan die kant op gegaan om zijn familie en beste vriendin te bezoeken. Haar vader was al even weg om oude vrienden op te zoeken, en wat Erin verwachtte, om haar moeder wat ruimte te geven. Ze zou mee zijn gegaan aangezien het nu toch zo rustig was in de taverne, wat betreft gasten en klanten, maar één dag voor vertrek had ze een flinke kou gevat. Dus lag ze al minstens een week met hoge temperaturen in bed. Het ging al stukken beter dan toen de griep haar eerst vatte, maar noch haar moeder noch haar ooms stonden toe dat ze kwam helpen in de taverne. Dus als Esra te druk bezig was om haar bezig te houden met zijn verhalen of haar moeder geen tijd had om thee met haar te drinken had ze zich op de boeken van Hakeem gestort. Zo kon zichzelf bezig houden en verminderde het op een vreemde manier ook het gemis van haar vriend. Maar ze herinnerde zichzelf dat hij snel terug zou zijn. Hij bleef niet weer zo lang weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 04 2018, 21:44

Hakeem was na een lange reis teruggekeerd in de herberg. Hij was expres vroeg vertrokken, zodat hij dezelfde avond nog aan zou komen in Tyrosh. Gelukkig was zijn vader niet zo'n uitslaper en had hij hem bij zijn vertrek nog gedag kunnen zeggen. Zijn vader had hem zelfs kunnen beloven dat hij hem binnenkort achterna zou reizen. Door de herinnering moest hij glimlachen. Nadat hij Eileen, Esra, Wren en Idris gedag had gezegd, ging hij naar boven toe en zette hij zijn spullen af in zijn kamer. Hij had zijn familie beloofd om de volgende dag alles over zijn bezoek aan het legerkamp te vertellen. Hij had nu veel belangrijkere dingen te doen. Daardoor stond hij al snel weer in de gang en liep hij richting de kamer van zijn vriendin. Hij klopte enkele keren op haar deur en stapte vervolgens binnen. Zo zag hij haar op haar bed liggen, gebogen over één van zijn boeken. 'Hoorde ik nou dat je ziek was geworden?' glimlachte hij plagerig, waarna hij binnen stapte en naast haar op bed plofte. Zo drukte hij een tedere kus op haar wang en sloeg hij zijn armen om haar heen. 'Kom eens hier!'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 04 2018, 22:29

Erin moest bekennen dat ze nooit zo'n lezer was geweest. Ze zat er niet lang genoeg stil voor om een heel boek te kunnen lezen, maar nu ze weinig anders had kunnen doen dan in bed blijven had ze in eerste instantie de brieven van Hakeem er weer eens bij gepakt. Toen ze die allemaal door had gelezen vond ze op haar nachtkastje een boek dat hij daar achter had gelaten in zijn haast om achter zijn vader aan te gaan. Ze had maar één boek nodig gehad om helemaal in de ban te raken. Ook nu, ook al was het het zoveelste boek dat ze las, was ze compleet verzonken in deze andere wereld opdat ze niet eens gehoord had dat er iemand boven was. Pas toen ze het geklop op haar deur hoorde keek ze op, verwachtende dat haar moeder een verse pot thee kwam brengen. Toen ze Hakeem zag, voelde ze als vanzelf dat haar gezicht opklaarde en ze overeind veerde. 'Eikel!' sloeg ze lachend uit. 'Je hebt helemaal niet laten weten dat je vandaag terug kwam!' Ze liet zich nog altijd verrast door zijn aanwezigheid kussen en kroop toen tegen hem aan. 'Ik heb je gemist,' verzuchtte Erin terwijl ze zijn geur weer eens goed in haar op nam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 04 2018, 22:42

Hij moest lachen om haar weerwoord en trok haar nog wat dichter tegen hem aan. Het voelde als thuiskomen om weer zo bij zijn vriendin te kunnen liggen, om haar weer vast te kunnen houden. 'Het had geen zin om een brief te sturen, ik zou al eerder thuis zijn dan dat de brief aan zou komen,' verdedigde hij zichzelf lachend. Vervolgens keek hij haar van dichtbij aan en nam hij enkele seconden om haar aanwezigheid in zich op te nemen. 'Hallo schoonheid,' glimlachte hij, terwijl hij zacht zijn lippen op de hare drukte. 'Is het eigenlijk al veilig om je weer te zoenen?' Hij wachtte echter niet op een reactie en kuste haar opnieuw teder. Nadat hij uitgebreid de tijd had genomen om haar te begroeten, keek hij naar het boek dat ze aan het lezen was. 'Dat is een klassieker,' grinnikte hij. 'Ooit heb ik die van de familie van mijn vader gekregen. Het was blijkbaar één van de lievelingsboeken van mijn vader vroeger.' Hij had zo veel aan zijn vader de laatste tijd gehad dat hij het boek hergelezen had, voordat hij terug ging naar het kamp. 'Hoe is het hier allemaal gegaan?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 04 2018, 23:09

Erin had het erg goed begrepen toen Hakeem haar had verteld dat hij achter Marcus aan zou reizen. Dat betekende echter niet dat ze het leuk had gevonden dat hij weg was gegaan. Ze voelde nog altijd dat alle tijd die ze kreeg met Hakeem ze met beide handen vast moest grijpen, omdat de missie en het gemis nog zo vers in haar geheugen waren. Glimlachend keek ze hem terug aan en liet haar ogen over zijn gezicht glijden voor ze hem dichterbij zag komen en hem even liefdevol terug kuste. 'Ik denk dat we daar vanzelf wel achter zullen komen,' grinnikte Erin om zijn lippen al snel weer te voelen. Ze volgde vervolgens zijn blik naar het boek en lachte ze wat verlegen. 'Ik hoop dat je het niet erg vindt. Ik verveelde me en vond toen je boeken. Ik heb er nog een paar van je kamer gehaald.' Ze wees naar de stapel op het venster en bekeek Hakeem weer. Ze liet hem nu niet graag uit het oog. Alles wat ze zag was tegelijkertijd vertrouwd en alsof ze het opnieuw ontdekte. 'Goed. Erg rustig ineens. Jij en je vader waren ineens weg. Iwan - oh, sorry Dante - is naar zijn familie gereisd. En papa is ook al even op pad. Ik zou met hem mee gaan, maar toen werd ik ziek, omdat ik zo nodig Idris wilde helpen met het halen van de vis toen het regende en mijn oom is natuurlijk zo sterk als een beer dus die loopt niets op, maar ik zat al na een uur te snotteren en mam-' Erin stopte haar geratel grinnikend. 'Hoe was het daar, in het kamp, met je vader?' vroeg ze nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimema nov 05 2018, 22:17

Hakeem luisterde met een gelukzalige glimlach naar de woorden van Erin. Hij had het niet eens door als ze ratelde, zo geïntrigeerd was hij in haar verhalen. Daarnaast wilde hij graag weten wat hij gemist had gedurende zijn verblijf in het legerkamp. 'Je mag altijd alles lenen, dat weet je,' stelde hij haar gerust met een korte blik op zijn boeken. Hij zou haar nog eens een goede rondleiding door zijn boekenkast geven. Dat was nou iets waar hij zelf over kon door ratelen. 'Hoe lang denk je dat je vader weg blijft? En hoe reageerde jouw moeder op zijn vertrek?' vroeg hij benieuwd. Voor vaderproblemen konden ze gelukkig altijd bij elkaar terecht en begrepen ze elkaar ook. Echter moest hij toe geven dat hij nog steeds erg geïntimideerd was door Ren. Het hielp al helemaal niet dat zijn ouders altijd nogal een hekel aan de man hadden. 'Het was precies zoals het had moeten lopen,' zei hij oprecht en met een opgeluchte blik. 'We hebben over van alles en nog wat gesproken... de missie, zijn werk als legerleider, mijn moeder en zijn terugkeer naar de herberg.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimema nov 05 2018, 23:01

'Dat is maar goed ook,' lachte Erin. 'Ik heb namelijk ook je ene goede kussen geleend en weet je nog die trui die ik zo lekker vond zitten?' Ze had alle beetjes van Hakeem bij elkaar gesprokkeld, zeker sinds ze aan haar bed vast zat, om zijn aanwezigheid niet te vergeten. Esra plaagde er op los, maar het deerde Erin niet. Dan treiterde ze hem wel op haar beurt met het feit dat hij nog veel slijmeriger zou zijn als hij een partner had. 'Maar even, het is hier niet zo ver vandaan, maar-' Even verdween haar glimlach en zuchtte ze. 'Ik denk dat mama het moeilijker vind dan ze toe wil geven en dat papa dat inmiddels ook gemerkt heeft denkende dat dat zou helpen.' Natuurlijk was Erin geheel in de wolken geweest om haar vader zo dichtbij te hebben. Soms moest ze er ook aan wennen, dat was logisch, maar dat was niet te vergelijken met hoe ongemakkelijk haar moeder misschien wel niet was. Echter had ze amper een idee wat ze dacht. 'Ze praat er zo weinig met me over.' Vervolgens keek Erin Hakeem verrast aan. 'Echt? Het is dus goed gegaan? En Marcus komt werkelijk hier heen?' Natuurlijk was ook haar enthousiasme groot om de vader van Hakeem en Esra terug hier te hebben. Maar misschien was ze nog wel blijer omdat ze wist hoe veel dit betekende voor haar vriend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimedi nov 06 2018, 22:50

Hakeem luisterde grinnikend en ook wat verdwaasd toe hoe Erin opnoemde wat ze allemaal uit zijn vertrekken mee had genomen. 'Ik kan bijna wel bij je gaan intrekken,' plaagde hij, waarna hij haar weer naar hem toe trok en zacht haar schouder en nek kuste. Het gaf hem de kans om na te denken hoe hij kon vertellen wat er tussen hem en zijn vader had plaats gevonden. 'Het is inderdaad goed gegaan,' beaamde hij, 'maar de dingen liggen wel complexer dan ik had gedacht. En gehoopt had. Mijn vader heeft zich na het overlijden van mijn moeder zo in het kamp gestort, dat hij niet zomaar zijn taken neer kan leggen. Maar ik denk wel dat het goed is dat hij weet dat hij hier welkom is, dat hij hier ook belangrijke taken op zich kan nemen. Dat we hem nodig hebben. En dat ik hem mis.' Hij glimlachte wat treurig naar zijn vriendin en begroef vervolgens zijn hoofd tegen haar borst aan. Zo zuchtte hij diep en nam vervolgens Erins geur in zich op. Het maakte hem kalm in zijn hoofd. 'Heeft ze wel iemand om erover te praten? Ik weet wel dat mijn vader en Eileen soms over Ren spreken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimewo nov 07 2018, 22:14

Erin hoefde zichzelf niet te zien om te weten dat haar wangen spontaan rood waren gekleurd bij het geplaag van Hakeem. Het was niet zo zeer het idee dat haar warm maakte, eerder het feit dat ze dacht dat ze erg subtiel was geweest met haar hints. Ze hield zich er echter stil over en glimlachte toen hij na de kussen over het gesprek met zijn vader vertelde. 'Het zal vast niet makkelijk zijn alles uit handen te geven,' beaamde Erin. 'En om een stukje van je moeder daar achter te laten, niet?' Ze legde haar handen in zijn haar toen hij zo tegen haar aan kwam liggen en gebruikte haar vingertoppen om zacht over zijn hoofd te masseren. Haar moeder had haar veel van die trucjes aangeleerd om mensen te kunnen kalmeren. Ze kende kruidenmengsels waar je thee van kon maken en zalfjes om de huid mee in te smeren. Allemaal overblijfsels van hun leven in het kamp. 'Oh, ik geloof dat ze er over praat met mijn ooms en met je vader, maar niet met mij.' Zuchtend gleed Erin met haar vingers door het donkere haar van Hakeem. 'Eigenlijk denk ik dat ze altijd maar weinig over pap gepraat heeft, maar dat me dat nooit zo is opgevallen omdat hij toen niet aanwezig of in de buurt was.' Ze was het gewend dat ze alles met haar moeder kon delen en ook andersom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimedo nov 08 2018, 22:35

'Ik denk dat er inderdaad meerdere factoren mee spelen voor mijn vader om niet zomaar het kamp te kunnen verlaten,' stemde hij zachtjes in. 'Een opvolger zoeken, alle verantwoordelijkheden en taken uit handen geven, dat laatste beetje van ons leven in het kamp... Dat kan ook niet gemakkelijk zijn en ik hier mijn vader op het hart gedrukt dat hij rustig aan kan doen. Wij rennen allemaal niet weg en hij hopelijk ook niet.' Hakeem grinnikte en voelde zich ondertussen ontspannen worden door de kundige masserende handen van zijn vriendin. Met een zucht liet hij zijn hoofd gewillig tegen haar borst liggen. Het was heerlijk om weer thuis te zijn. 'Zou je willen dat ze er met jou over praat?' vroeg hij vervolgens oprecht aan Erin. 'En zo ja, misschien dat je het dan eens met haar erover hebt. Nu je vader er niet is, is dat het perfecte moment.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimeza nov 10 2018, 10:31

'Wist je dat mama heel hard geprobeerd heeft hem uit het kamp te krijgen toen wij naar Tyrosh verhuisden? Ze hebben er zelfs ruzie over gehad. Ik geloof niet dat ik dat had moeten horen toen, maar het was al niet makkelijk die paar jaar geleden.' Even liet Erin haar handen stil liggen op het haar van Hakeem. 'Het was helemaal niet makkelijk toen,' verzuchtte ze terwijl ze terug dacht aan die tijd; het overlijden van Naevia, de beslissing van haar moeder om naar Tyrosh te gaan, hun vertrek. 'Maar het is nu anders.' Ze wond haar armen om zijn schouders en legde haar hoofd tegen het zijne. 'Ja, heel graag. We praten over alles.' Fronsend bestudeerde ze de stofdeeltjes die in het zonlicht dwarrelden. 'Ze weet dat ik te snel te hoopvol ben. Ik denk dat ze geprobeerd heeft me niets in te laten beelden over haar en papa, maar-' Ze liet Hakeem los en bekeek zijn gezicht. 'Is het raar als ik toch hoop dat er iets- dat ze samen kunnen zijn? Op wat voor manier dan ook? Is dat té naïef?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 12:12

Hakeem fronste lichtelijk en dacht diep na. 'Je weet dat ik altijd eerlijk tegen je ben,' zei hij zacht, terwijl hij zich liet omhelzen door zijn vriendin. 'En ik denk- misschien is het wel iet wat naïef. Jouw ouders hebben al zo'n leven achter hen liggen. Een leven dat grotendeels van elkaar gescheiden was. Ren is nu voor het eerst écht terug, zonder dat hij weer naar Evenfall toe moet. Het is een hele verandering voor hem, maar ook voor jouw moeder.' Hij glimlachte naar haar en drukte een zachte kus op haar wang. 'Geef het tijd. Ik denk dat het wel goed komt, op wat voor manier dan ook.' Hij kende de vader van Erin niet erg goed - buiten de niet altijd zo positieve verhalen van zijn ouders en Eileen om -, dus meer dan dit advies kon hij niet geven. 'Maar nu weer over jou,' grinnikte hij zacht, 'zullen we binnenkort iets leuks gaan doen? Misschien kunnen we ergens twee paarden lenen en langs de kunst reizen? Van herberg naar herberg?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 13:11

Erin wist dat ze te vaak met haar hoofd in de wolken zat terwijl ze ook wel begreep dat het niet werkelijk zo kon zijn. Ze wist dat het ook beter was dat ze dit niet met haar ouders zou delen. Ze zouden alleen maar bezorgd zijn, misschien zou het ze zelfs wel pijn doen dat hun dochter dit altijd gedacht had. Maar gelukkig kon ze het met Hakeem delen en hij veroordeelde haar niet voor haar gebrek aan realisme. 'Ik ben al heel blij dat ze beiden hier zijn,' besloot Erin. Ze mocht van geluk spreken, zeker als ze dacht aan de ouders van haar vriend. Haar droevige blik verdween als sneeuw voor de zon toen Hakeem ideeën begon te delen. 'Het kan vast nu! Het is zo rustig. Het lijkt alsof heel Tyrosh leeg gestroomd is. Alhoewel ik denk dat je mama en Idris moet overtuigen dat ik gezond genoeg ben, want ze willen me maar niet uit bed laten. En mam blijft me maar je moeders smerige kruidendrankje geven terwijl ik me écht beter voel!' Zo ratelde ze door tot ze stil viel en hem bedenkelijk aan keek. 'Waarom trek je eigenlijk niet bij me in?' vroeg Erin zo plots in de ontstane stilte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 14:32

Erins droevige blik werd gespiegeld op die van Hakeem en diep haalde hij adem. De herinnering aan zijn moeder deed hem nog steeds veel meer. De harde, rauwe rand was er gelukkig wel vanaf na zijn gesprek met zijn vader. Vandaar dat er al weer snel een glimlach op zijn gezicht stond bij haar woorden. 'Ik overtuig ze wel! Wie kan er nou niet beter voor je zorgen dan ik? Ik heb wel wat manieren om je bloed te laten stromen,' grinnikte hij plagerig. Hij kende de drankjes van zijn moeder nog erg goed en spontaan proefde hij de bittere smaak op zijn tong. Niemand van de kinderen was een grote fan er van, laat staan zijn vader, die het vertikte om dat goedje nog te drinken. Zijn moeder zwoor er echter bij: ze weet haar lange leven ondanks haar handicap door het goedje. In de stilte sprak Erin plotseling en na haar vraag bleef Hakeem kort stil. Echter glimlachte hij al snel breed. 'Waarom ook niet? En waarom pas zo laat?' leek hij hun beide gedachten in woorden te brengen. 'We kunnen al snel beginnen met verhuizen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 15:40

Met rode wangen gaf Erin Hakeem een duw. 'Waag het niet dát te gebruiken om ze te overtuigen. Dan gaan ze me nooit meer met rust laten.' Erin zou nooit klagen over de betrokkenheid van haar familie, maar soms konden ze toch net iets te dicht op haar zitten en ze hield ze graag uit haar bed zaken. Behalve haar moeder natuurlijk. Ze hadden er al aardig wat gesprekken over gehad. Erin had zich er altijd erg voorbereid voor gevoeld, ook al had ze het spannend gevonden. Ze klapte haar handen opgewonden samen toen Hakeem instemde op haar voorstel. 'Echt? Weet je het zeker? Ik begrijp het als je graag je eigen plek nog hebt. Mijn kamer is nou ook niet heel groot.' Hoewel ze probeerde haar enthousiasme in te perken, stel hij wilde echt nog iets voor zichzelf behouden, gingen haar ogen al gretig met ideeën de ruimte al rond. 'We kunnen een extra tafel wegzetten bij het raam zodat je een plek hebt om te schrijven. En ik zal mijn kleding wel aan de kant schuiven dan is er vast nog wel een klein beetje plek in de kast. Misschien wil papa wel helpen met het maken van een boekenkast!' Ze was al opgeveerd en haar bed afgeklommen. 'Nu? Kunnen we nu beginnen?' lachte Erin breeduit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 15:55

'Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar Esra pest mij er al weken mee,' lachte hij. Zijn broertje en hij hadden nooit veel geheimen voor elkaar gehad. Dat was pas de laatste tijd gekomen, na de dood van hun moeder en toen Hakeem al zijn emoties begon op te kroppen. Gelukkig begon Hakeem steeds meer te wennen aan hun oude broederlijke relatie. 'Natuurlijk kunnen we nu beginnen! De helft van mijn spullen heb ik toch nog ingepakt staan, we hebben het zo geregeld,' zei hij vol enthousiasme, waarna hij op stond en haar lachend in zijn armen vast hield. 'Jouw kamer is groot genoeg. Ik heb niets te klagen.' Echter zou hij wel blij zijn met een tafel om aan te schrijven. Hij deed het vaak beneden tussen de gasten, maar soms vond hij het ook heerlijk om in alle stilte teksten te bedenken. Daarnaast kon dan ook niemand hem storen. 'Ga je mee naar mijn kamer?' glimlachte hij, terwijl hij haar een arm aan bood.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 16:26

Erin stond te trappelen om te beginnen, maar wist in haar enthousiasme al niet waar ze moest beginnen. Ze trok eerst maar een trui - die ze van Hakeem had geleend - over haar nachtjapon aan en pakte vervolgens opgetogen zijn arm vast. Voor ze echter haar kamer uit gingen trok ze hem voorzichtig naar zich toe en kuste hem lang en teder. Vervolgens keek ze hem grinnikend aan. 'Ga maar niet te vaak alleen op reis. Stel je voor, je zou weer lang weg gaan dan beslissen we daarna ineens om te gaan trouwen. Of om een gezin te starten.' Met glunderende ogen trok ze hem naar zijn kamer. Eerlijk gezegd kon ze zich niets anders in haar toekomst voorstellen behalve haar samenzijn met Hakeem. Ze zou graag in de taverne blijven werken, ze hield van het koken, maar als ze dat op moest geven om met Hakeem samen te zijn, dan zou ze dat zonder er over na te denken doen. Ze zou niet zoals haar vader of moeder kansen mis lopen. In Hakeem's kamer pakte ze al snel wat spullen bij een, maar bleef uiteindelijk voor zijn boeken stil staan. 'Wat is eigenlijk je favoriete boek?' vroeg ze benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 21:07

Hakeem keek haar stralend aan en nam haar aan zijn arm mee naar zijn eigen vertrek. 'Ik ben de komende tijd niet van plan om weg te gaan. Niet alleen, in elk geval.' Haar woorden over trouwen en een gezin gaven hem echter wel een warm gevoel. Uiteraard wilde hij dat ooit met haar doen. Samen wonen in één vertrek was daar in elk geval een mooie eerste stap voor. Eenmaal in zijn kamer pakte hij wat spullen bij elkaar en pakte hij ook zijn nog ingepakte tas op. Echter bij haar vraag liet hij al snel alles vallen en liep hij richting zijn vitrine. 'Dit boek,' zei hij uiteindelijk, waarna hij met veel zorg een bijna uit elkaar vallend, vergeeld boek op pakte. 'Al is het niet helemaal een boek... Geen leesboek, in elk geval. Het is het kruidenboek van mijn moeder. Ze gebruikte dit meermaals per dag. Haar aantekeningen staan er zelfs nog in.' Het was een van zijn meest waardevolle bezit. Hij liet het ook niemand vast houden. Een blik naar het boek toe maakte hem al nerveus. 'Dus dit is mijn favoriete boek.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 11 2018, 21:55

Erin moest lachen omwille van Hakeem's zekerheid. Natuurlijk had hij een favoriet boek. Wat had ze dan gedacht? Nieuwsgierig liet ze haar blik door hem leiden en bekeek uiteindelijk het boek dat hij pakte. Het zag er van buiten niet erg indrukwekkend uit. Het was haar echter meteen duidelijk waarom haar vriend er zo veel belang aan hechtte. Ze bekeek het met geheel nieuws ogen toen ze wist dat het van Naevia was geweest. 'Dit is dus ook waar dat verdomme smerige drankje uit komt,' glimlachte Erin terwijl ze over zijn schouder mee keek. Ze voelde aan dat hij er erg voorzichtig mee was. Alleen al het feit dat het zo uitgestald had gestaan achter glas was daar een teken van. Erin kon niet anders dan bewondering voelen, voor het boek, maar ook voor Hakeem. Ze was altijd vertederd als het weer eens bleek hoe zorgvuldig hij was met eigenlijk zo veel dingen in het leven, maar vooral met de herinnering aan zijn moeder. 'Ik houd van je, Hakeem. Zo veel,' zei ze zacht, niet eens naar hem op kijkend, maar nog altijd het boek bestuderend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimezo nov 18 2018, 22:45

'Dit is inderdaad waar onder andere die vieze drankjes uit komen,' grinnikte hij, 'je wilt niet weten wat voor andere manieren ze had om ons zogenaamd te "genezen". Bij de Goden, ik snap nu waarom de mannen en vrouwen liever door Eileen behandeld wilden worden.' Echter bij ernstige zaken stonden ze allemaal in de rij bij zijn moeder. Er was geen mens geweest die haar kunde probeerde te betwisten. Hij was even compleet verzonken in de details van de kaft van het boek, tot hij plots Erins woorden hoorde. Met veel aandacht legde hij het boek neer en keek vervolgens over zijn schouder naar zijn vriendin. 'Ik hou ook van jou,' glimlachte hij, waarna hij een kus op haar wang drukte. Vervolgens draaide hij zich volledig om en tilde hij haar op, om zo lachend samen op zijn eigen bed te vallen. 'En ik heb je verschrikkelijk erg gemist. En daardoor zal ik je de komende dagen niet meer los laten!' Met die woorden drukte hij teder zijn lippen op de hare.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitimeza nov 24 2018, 10:57

Erin herinnerde zich maar weinig van de tijd dat haar moeder in het kamp had gewerkt. Echter kende ze de verhalen over de populariteit van haar moeder en bovendien had ze wel meegemaakt hoe ze beiden, zelfs jaren later, nog altijd erg hartelijk verwelkomd werden in het kamp. Er was altijd wel iemand die een praatje met haar moeder wilde maken. Glimlachend keek Erin op toen ze het antwoord van Hakeem hoorde. Ze vloekte lachend toen ze opgetild werd en vervolgens de dekens en kussens in haar rug voelde. 'Dan hoop ik maar dat je immuunsysteem sterk genoeg is,' giebelde ze om hem vervolgens even teder terug te kussen. Ze sloeg haar armen stevig om hem heen en bleef zo met een gelukzalig gevoel tegen hem aan liggen. Even was ze stil om het moment in haar op te nemen, maar voelde ze al snel dat haar gedachten begonnen te borrelen. 'Heb je met je vader goed kunnen praten over de missie?' vroeg ze voorzichtig. Het zat Erin nog altijd dwars dat ze hem er zo weinig over gehoord had en het hielp niet als ze dan aan het akelige litteken op zijn rug dacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger - Pagina 6 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Eenbenige Krijger
Terug naar boven 
Pagina 6 van 20Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Keuken van de eenbenige krijger

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Tyrosh-
Ga naar: