IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De Eenbenige Krijger

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
AuteurBericht
Esra

Aantal berichten : 73
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   za nov 18 2017, 19:31

'Ik hou je niet tegen, niets gaat boven een middagdutje in de Noordelijke zon.' gaf Esra toe en ging eveneens achterover liggen op het dak. Het was heerlijk en inderdaad best slaapverwekkend zo in de warmte die de zon gaf. 'Ach, je hoeft je excuses niet aan te bieden. Ik geef je geen ongelijk. Ik heb de reis van het Noorden naar het Westen ook een aantal keer gemaakt en het is niet niets. Daarbij praat ik zoveel dat ik ook best snap dat je daar slaap van krijgt hoor.' lachte hij. Ook Esra sloot zijn ogen en ademde de zilte zeelucht met een glimlach in. Hij hield van de stad, zeker op momenten als deze. 'Een verwende prins? Ik dacht dat je een straatmuzikant was?' merkte hij, quasi verward, op en gniffelde kort. Hij kon het wel vinden met de jongeman naast hem, al vond hij het nog steeds moeilijk voor te stellen dat een jongen zo energiek als hijzelf het al die jaren in een paleis had overleefd.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Iwan

Aantal berichten : 86

BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   za nov 18 2017, 23:40

'Ben je vaak in het Westen geweest? Waar ging je dan heen?' vroeg Iwan geïnteresseerd. Hij hoorde altijd graag over mensen die zijn thuisstad hadden bezocht. Hoewel hij het zelf niet echt kende omdat hij het nooit werkelijk had kunnen verkennen, stond de stad toch dicht bij zijn hart. En zelfs hij had nu al gemerkt hoe anders Tyrosh was. Het zou hem verbazen als hij zich er meteen thuis zou voelen, maar zelfs het idee van heimwee of het niet op zijn plek voelen sprak hem aan. Het waren compleet nieuwe concepten voor Iwan. Hij grinnikte en keek opzij naar Esra. 'Ik ben blij dat ik al één iemand langzaam aan het overtuigen ben van mijn simpele status als straatmuzikant. Nu de rest van Tyrosh nog.' Iwan dacht niet dat hij een uitzonderlijke goede muzikant zou worden, maar hij hoopte dat hij mensen zou kunnen plezieren, dat ze hem wel zouden kunnen waarderen. Hij mocht dan geen koning zijn of een dokter, hij wilde toch mensen helpen op zijn eigen manier. En dat dacht hij wellicht het beste te kunnen doen door ze aan het lachen te maken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Esra

Aantal berichten : 73

BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   zo nov 19 2017, 20:31

Esra haalde zijn schouders op. 'Een paar keer toen ik klein was. Ik ben wel eens met mijn vader meegereisd toen hij naar de hoofdstad ging. Ik ben maar een enkele keer in het paleis geweest, meestal sliepen we gewoon in de tentenkampen buiten. Hakeem en ik gingen vaak naar de markten toe, samen met de kinderen van Nathan en Leona.' vertelde hij. 'Ik kan me nog wel herinneren dat ik een keer hopeloos verdwaald was in al die talloze steegjes van Evenfall. Ik had geluk dat mijn vader me in de avond vond, anders weet ik niet of ik ooit de weg terug had gevonden.' lachte Esra. Als kind had hij het doodeng gevonden, maar inmiddels kon hij er wel op lachen - al vond zijn vader het nog steeds geen grappig onderwerp. 'Ik zal het woord wel verspreiden als ik mensen spreek in de taverne en op de markt. Ik zal hen vertellen over je talenten. Geloof me als ik zeg dat het als een lopend vuurtje zal verspreiden over de straten hier.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Iwan

Aantal berichten : 86

BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   zo nov 19 2017, 21:46

Iwan lachte weer met Esra mee toen hij zijn verhaal verteld had. Hij kon het zich goed voorstellen dat een kind zo verdwaald kon raken in de hoofdstad. Voor hem was die mogelijkheid er nooit geweest aangezien er altijd wel een aantal wachters hem constant in de gaten hadden gehouden. Eén keer had hij het voor elkaar gekregen om tijdens een spel verstoppertje zijn broers, kindermeisjes én wachters van zich af te schudden. Pas na een hele tijd was hij uit zijn schuilplaats te voorschijn gekomen omdat hij barstende honger had. Hij herinnerde zich nog erg goed het opgeluchte gezicht van zijn moeder. 'Geef ze niet te hoge verwachtingen, alsjeblieft. Ik denk dat het moeilijker is om een reputatie hoog te houden dan helemaal met een blanco stuk perkament te kunnen beginnen.' Iwan grijnsde naar Esra en kwam toen met een zucht en kreun overeind. Kort strekte hij zijn lange ledematen en glimlachte toen naar de jongeman. 'Wel, ik denk dat ik nu toch maar eens mijn bagage uit ga pakken en dat dutje maar op mijn bed ga uitvoeren. Bedankt voor je rondleiding.' Met een laatste glimlach klom hij het trappetje weer af en ging zijn nieuwe kamer in. Het zou hem goed doen alles weer even alleen op een rijtje te zetten. Iwan plofte op het bed en in plaats van uit te pakken, viel hij al snel in slaap.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   

Terug naar boven Go down

De Eenbenige Krijger
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 6 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Tyrosh-
Ga naar: