Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Eenbenige Krijger

Ga naar beneden 
+23
Arlo
Syd
Robyn
Saul
Diane
Chaol
Guila
Erin
Iwan
Adrian
Eddard
Kadhja
Imané
Iker
Renee
Naya
Augustus
Esra
Liam
Flynn
Art
Hakeem
Sibel
27 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende
AuteurBericht
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 19:33

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 19:40

Eileen stond met haar handen in haar zij midden in de taverne en keek tevreden rond. Ze waren nog niet erg lang open, maar kregen het nu voor elkaar om bijna de hele tijd wel iemand aan één van de tafeltjes te hebben. Zelfs op de beoogde rustige momenten kwam er wel eens een klant langs en bedienden ze die met veel plezier. Soms moest Eileen zichzelf knijpen dat ze nu toch echt haar eigen taverne had. Het was dan ook echt een gevalletje van geluk geweest. Via klanten in de herberg had ze gehoord dat er iets vrijstond in Tyrosh en zonder er al te lang over na te denken had ze die kans aangegrepen. Natuurlijk hielp het dat Wren aan wal zou zijn en haar kok werd, dat Erin hun flink hielp en er wat jeugdigheid in gooide en dat ze Idris hadden om al het zware werk te doen. Toen het leek dat de paar klanten die ze hadden even niets nodig hadden, liep ze de keuken in en gaf Wren een grote glimlach. 'Wat een heerlijke dag weer,' begon ze enthousiast.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 19:58

Wren stond druk vissen schoon te maken in de keuken en floot ondertussen een deuntje dat hij had geleerd tijdens het varen. Nadat de relatie van hem en Evan was verbroken, had Wren nog enkele weken in het Zuiden gewerkt tot hij plots de kans was aangeboden om scheepskok te worden. Het was het moment geweest dat Eileen en hij uit elkaar gingen, hij de zee op en zij sloot zich aan bij het legerkamp. Ondanks dat Wren dingen op zee had gedaan waar hij niet trots op was, zag hij het nog steeds als een geweldig en avontuurlijk deel van zijn leven. Daarbij had hij natuurlijk ook Idris leren kennen op zee en waren ze nog steeds samen na al die jaren. Maar het meest dankbaar was dat hij eindelijk weer samen was met Eileen. 'Stukken beter dan in het Zuiden, niet waar?' glimlachte hij, waarna hij een visschotel haar kant op duwde en vervolgens tegen zijn werkblad leunde. 'Al iets gehoord van Erin? Brief of iets?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 21:36

Eileen knikteen wreef haar handen vol genot samen. Na de burgeroorlog had het Eileen niet lang gekost om zich te beseffen dat ze niet lang door zou kunnen gaan als zuster of dokter of wat ze dan ook geweest was. Mentaal kon ze het gewoon niet aan, maar ze had de vrienden die ze had gehad niet achter kunnen laten. Bovendien raakte ze plots zwanger en had ze besloten die kans voor haarzelf te nemen. Moeder worden had ze nooit als iets voor zichzelf gezien maar naar Naevia het te zien doen, naar geholpen te helpen bij geboortes, vond ze het toch iets prachtigs en had het ze het geprobeerd. Het hebben van een dochter had haar nog verder weg van het kampleven gebracht en zo was ze gaan werken in een herberg. Uiteindelijk had ze zelfs de herberg overgenomen. 'Nog altijd niet,' verzuchtte Eileen bezorgd. 'En ook niets van Ren. Meestal stuurt hij me sneller iets dan Erin zelf, die het altijd zogenaamd 'vergeet'.' Ze keek over zijn schouder naar de vis. 'Ik had gewoon mee moeten gaan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 22:48

Wren fronste na haar antwoord en wreef bedachtzaam met zijn handen over elkaar heen. 'Ach, Erin is oud genoeg om zelf te reizen. Daarbij is ze opgegroeid in een legerkamp, daar zal ze toch vast wel wat dingen hebben geleerd over zelfverdediging.' Hij liep naar zijn vriendin toe en wreef met zijn handen geruststellend over haar armen heen. 'Ze zijn vast allemaal te druk bezig met het feest. Of de dienstboden zijn te lui en te langzaam om brieven op tijd te leveren. Het komt allemaal wel goed. Over een week zal ze er weer zijn.' Hij knipoogde naar haar en ging vervolgens weer verder met het snijden van de vis. Ondanks dat het niet druk was, hadden ze allemaal wel wat eten besteld. 'Maar je weet dat je echt wel een keer met haar mee mag naar zulke feesten. Idris en ik houden het hier wel draaiend.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Art

Art


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 15-01-16

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 23:03

Eileen zuchtte diep. Ze wist ook wel dat Erin voor zichzelf zorgen en misschien wel beter dan zij zelf op die leeftijd had gekund. Ze glimlachte naar Wren en knikte. 'Natuurlijk, ze is ook al zo vaak zonder me weg geweest, maar nu ze alleen moest reizen en met die rovers-' Ze schudde haar hoofd om de zorgen te onderdrukken. 'Ik weet het, maar niet nu. We hebben dit pas net opgezet en ach, eerlijk gezegd geloof ik niet dat ik daar ooit echt mijn plek heb gevonden.' Vooral toen Erin klein was, kwam ze nog vaak genoeg in de paleizen en kastelen. Ze had Ren beloofd dat hij zijn dochter te zien zou krijgen, dus bezochten ze hem zo nu en dan als hij zelf niet naar het Noorden kon. 'En eerlijk gezegd, als ik er niet ben, dan gaat het nooit goed komen met alleen jullie tweetjes,' grapte ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 23:12

'Het zou niet goed komen met alleen Idris en ik?' riep hij quasi beledigend uit, waarna hij hoofdschuddend moest lachen. 'Idris is zo serieus dat hij voor twee personen telt. Ik ben hier alleen maar om te koken.' Wren had Idris leren kennen op één van de schepen waar hij had gewerkt. Het was toevalligerwijs het ''piratenschip'', zoals in de volksmond gebruikt werd, waar ze elkaar hadden ontmoet. Wren was de scheepskok en Idris de stuurman. Stuurman zijn betekende dagenlang gefocust zijn, niet alleen op de koers, maar ook op eventuele vijanden aan de horizon. 'En maak je niet druk over die rovers. Ik ken de verhalen en ze worden altijd opgeblazen,' stelde hij Eileen gerust. 'En of Henry of Marcus zal de bende binnenkort wel weggevaagd hebben. En daarbij zullen ze echt geen jonge vrouw als Erin aanvallen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimevr jan 15 2016, 23:31

Eileen lachte om de reactie van Wren. Hij wist vast ook dat ze het volste vertrouwen in hen had. Ze was niet voor niets een zaak met ze begonnen en dat vergde een goede vertrouwensbasis. 'Het gaat verrassend goed de verdeling tussen ons drieën,' beaamde ze met een glimlach. Samen werken aan zoiets als de taverne was wel wat anders dan het plezierig vinden om samen te kletsen, te reizen, vrienden te zijn. Nu ze echter weer zo dicht bij Wren leefde, kon ze zich maar slecht voorstellen waarom ze ooit uit elkaar waren gegaan. Ze hield zielsveel van haar vriend en het gevoel van familie en thuis zijn was erg sterk. Idris paste maar al te goed in dat plaatje, ook al kenden ze hem niet lang en eerder vooral door de verhalen van Wren. 'Het is maar goed dat Erin slechts mijn dochter is. Ze trekt geen aandacht, niet zoals de jongens van Willa en Henry.' Eileen prijsde zichzelf nog altijd erg gelukkig dat ze geen enkele link had met de adel in die zin. Ze zag achter Wren de deur open gaan en met een glimlach zag ze Idris een aantal kisten vol groentes de keuken binnen tillen. 'Daar heb je onze spiermassa.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 11:42

Wren keek over zijn schouder en zag Idris binnen komen lopen. 'Van stuurman naar sjouwer. Jij hebt duidelijk géén promotie gemaakt, Idris,' lachte Wren uitbundig, terwijl hij verder ging met de vis. Als hij teveel bleef praten, dan zouden de schotels nooit klaar komen. 'Ach, ik denk dat we allemaal gezegend moeten zijn dat we niet van adel zijn. Na al die jaren vraag ik me nog steeds af of Evan nou echt gelukkig is als landheer én met zijn vrouw. En hetzelfde vraag ik me af van Ren en Henry en alle andere mensen van adel.' Hij draaide zich naar zijn vriend en vriendin om en keek ze bedachtzaam aan. 'Weet je wat, ik ben blij dat het nooit iets is geworden tussen mij en Evan. Vooral omdat ik anders een strop op mijn keel had gehad én omdat ik niet in dat leventje getrokken wilde worden. Ik wil gewoon een herberg, een man, een vriendin en een peetdochter.' Hij knipoogde naar beiden en sneed verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 12:25

Idris moest lachen om de begroeting die hij kreeg en zette de kisten met een plof op de grond. Hij wist dat Wren het vreselijk vond als hij onzorgvuldig met zijn groentes om ging, maar het waren zware kratten. 'Niet in mijn werk en niet wat betreft mijn lichaam, die spiermassa begint toch langzaam op te raken,' grinnikte Idris waarna hij Wren een kus in zijn nek gaf terwijl hij met de vis bezig was en Eileen door haar krullen warde. 'Ik ken die Evan niet, maar ik beken toch ook erg blij te zijn dat je daar vanaf bent gestapt.' Glimlachend keek hij naar Wren. Idris herinnerde zich nog goed de eerste keer dat hij de scheepskok had gezien. Hij wist niet of het toen kwam door de honger en dat Wren naar eten had geroken of slechts door zijn charmes, maar Idris was meteen erg aangetrokken tot de jongeman. 'Ik heb trouwens de bezorger onderschept. Hij had bericht uit Myr.' Hij overhandigde Eileen het briefje en zag het haar ongeduldig openscheuren om vervolgens opgelucht op een krat te gaan zitten. 'Erin is in Myr gekomen en doet de groetjes van Hakeem en Ren en alle anderen,' glimlachte ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 13:02

Wren glimlachte door Idris' kus en werkte ondertussen ijverig verder. Als hij deze twee schotels klaar had, dan kon hij wat tijd door brengen met Idris en Eileen. 'Dat kan ik bijna niet geloven, vooral niet als ik zie hoe hard we je aan het werk zetten,' lachte Wren plagerig, waarna hij de schotels af maakte en zijn handen vervolgens waste. Met nog een handdoek in zijn handen liep hij benieuwd naar Eileen toe en sloeg hij vervolgens zijn armen van achteren om zijn man heen. 'Bij de Goden, zo opgelucht ben ik om dat te horen,' verzuchtte hij, terwijl hij geruststellend in Eileens hand kneep. 'Erin heeft nu vier ouders die zich zorgen maken om haar. Ik weet niet hoe ze het volhoudt.' Zelf nam hij ook plaats op een krat en keek beide personen aan. 'Zou Erin trouwens ooit de ambitie hebben om de herberg over te nemen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 13:16

Eileen hield het briefje stevig vast en glimlachte. Alleen het zien van het handschrift van haar dochter liet haar hart een sprongetje doen. Ze keek Wren triest aan. 'Ze is het gewend. Het is heel fijn dat ze jullie nu ook zo dicht bij haar heeft staan. Het maakt het gemis van Naevia een stuk zachter en niet zo ondraaglijk,' verzuchtte ze. Naast Wren's handkneepje voelde ze al snel ook Idris die geruststellend over haar rug wreef. Het verliezen van haar vriendin lag nog altijd erg zwaar, zowel voor haar als vriendin van Naevia en als moeder omwille van het verdriet dat Erin voelde. De vraag van Wren maakte haar echter enthousiaster, maar het was Idris die antwoordde. 'Ze vertelde mij dat ze zich erg schuldig voelde dat ze weg ging, omdat ze zo graag meer wilde helpen met het opzetten en omdat haar kooklessen nu niet door kunnen gaan,' lachte hij. Erin mocht misschien aan het werk gezet worden door haar moeder, ze bevond zich ieder moment dat er even niets te doen was in de keuken, totaal gefascineerd door het spektakel van een kokende Wren. Idris herkende dat gevoel wel, maar hij was niet zo zeer in de ban van het koken, maar eerder door van de man.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hakeem

Hakeem


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 17:08

Wren moest lachen om de woorden van Idris en keek hem hoofdschuddend aan. 'Dat is toch geen geheim? Niemand kan mijn kooklessen weerstaan. En dan praat ik niet alleen over het eten...' Hij grijnsde naar zijn vriend en sloeg vervolgens zijn arm om Eileen heen, terwijl ze sprak over Naevia. 'Sommige wonden blijven pijn doen,' verzuchtte hij, terwijl hij een fles drank van achter de kratten viste en deze aan zijn mond zette. Vervolgens gaf hij hem aan Eileen en stond hij op, om de groenten te bestuderen die Idris eerder had gebracht. Hij gooide een tomaat naar Idris toe en nam zelf een hap uit een komkommer. 'Proef eens! Hoe smaakt het? Ik wil de menu kaart gaan uitbreiden. Altijd maar die vis... Aan het einde van de dag denk ik door mijn eigen geur dat ik zelf in een vis ben veranderd.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 18:50

Eileen nam de fles dankbaar aan, maar nam er maar een bescheiden slok van. Ze had Naevia beloofd niets te doen wat ze anders niet zou hebben gedaan uit verdriet over haar. Ze zou zich niet bezatten, ze zou niet stoppen met werken, ze zou niet stoppen met genieten, dat soort dingen. Ze zei er maar niets meer over en gaf de fles door aan Idris die juist een flinke slok nam. Hij ving maar net de tomaat die hem toegeworpen werd en bekeek het rode fruit aandachtig. 'Dus je wilt meer groentes op de kaart zetten?' vroeg Eileen. 'Wren, dat moet je wel met me overleggen. Ik weet dat ik je in principe alle macht over het menu geef, maar het is een grote stap om visloze gerechten er op te zetten. Daar bouwen we onze reputatie mee op.' Sceptisch keek ze naar de groentes en zuchtte vervolgens. 'Maar eerlijk gezegd weet ik niets over eten.' Ze vertrouwde volledig in Wren's kennis over wat goed zou smaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Aantal berichten : 502
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimeza jan 16 2016, 23:26

Wren keek Eileen en Idris aan en liep met zijn handen vol groenten naar hen toe. 'Kijk, we missen een deel van de bevolking hier in Tyrosh als we ons enkel op vis richten. Niet iedereen lust vis. Bij de Goden, we hadden zelfs op ons schip mannen die geen enkele vis door hun strot kregen,' lachte hij, terwijl hij een veelbetekenende blik wisselde met Idris, 'maar wat ik dus wil zeggen: laten we twee gerechten erbij doen zónder vis. Zo heeft iedereen wel wat lekkers om te kiezen.' In al die jaren was er een trend opgekomen waarbij het eten van enkel vis niet meer populair was. Mensen kregen meer behoefte aan groenten en fruit en zelfs vlees uit het Zuiden! 'Maar het is jouw herberg, dus het laatste woord ligt bij jou, Eileen. Ik wil je nergens toe dwingen. Een uitzondering maak ik voor Idris: leer die man nou eindelijk eens hoe hij moet serveren. Als hij borden net zo neer zet als die kratten, dan jaagt hij meteen alle klanten weg.' Hij knipoogde naar zijn man en keek vervolgens afwachtend Eileen aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Flynn

Flynn


Aantal berichten : 571
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo jan 17 2016, 10:24

Eileen keek van Idris naar Wren en weer terug en moest uiteindelijk lachen. 'Oké, oké, Wren, je had ons al overtuigd! Laat het me alleen wel op tijd weten, dan kan ik het menu aanpassen op het bord, goed?' Ze had nog een slokje drank genomen en zette nu de fles aan de kant om de mouwen van haar blouse op te rollen. Idris keek zijn man met een frons aan. 'Zeg, ik doe mijn best, maar ik heb zeebenen, ik wankel automatisch!' Hij gaf Eileen een zetje toen zij er ook om moest giebelen. 'Je hebt nooit tegen mij geklaagd over mijn serveerkunsten, waarom heb je me dat niet gezegd?' Ze schudde haar hoofd en stond toen vlug op om Wren een duwtje te geven. Ze had het inderdaad ook wel eens tegen hem gezegd dat ze niet al te blij was met hoe Idris serveerde, maar ook had ze gezegd dat ze blij was met alle hulp die ze kreeg. Vooral nu Erin er niet was om ermee te helpen. 'Maar-,' begon ze. 'Ik ga Erin maar eens wat terug schrijven en zal dan vast aan de gang moeten daarzo.' Ze wees naar de deur die naar de taverne leidde en met een grote glimlach gaf ze haar beide vrienden een kus op de wang. 'Tot straks.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Liam

Liam


Aantal berichten : 502
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo jan 17 2016, 17:07

Wren glimlachte tevreden toen Eileen ermee in stemde dat ze ook gerechten zonder vis zouden gaan serveren. Hij hoopte dat het een verrijking van smaak zou worden. 'Doe Erin de groetjes van ons!' riep hij nog achter zijn vriendin aan, waarna hij de groenten terug gooide in de krat en Idris geruststellend over zijn arm wreef. 'Als je niet meer mag serveren, dan hebben we in elk geval een excuus dat je altijd hier bent.' Hij boog lachend voorover en drukte een tedere kus op Idris' lippen. Nog steeds was hij zijn man dankbaar dat hij met hem mee was gekomen naar het vaste land. Hij had nooit durven dromen dat hij zo goed met Eileen en Erin om zou kunnen gaan. 'Het leek me trouwens ook leuk om de taverne wat op te fleuren. Jij hebt ervaring met hout snijden, niet waar?' Hij vond het geen fijn idee om Idris enkel sjouwtaken te geven. Zijn man was erg talentvol - sowieso de beste stuurman op zee - en dat konden ze goed gebruiken in de taverne.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sibel

Sibel


Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo jan 17 2016, 17:31

Idris keek zijn man met een glimlach aan. 'Maak je geen zorgen.' Hij nam de kus met een lach aan en legde een arm rond Wren's middel. Idris deed liever wat dingen achter de schermen. Hij hoefde niet per se met al de klanten te kletsen. Hij was nooit een erg sociaal persoon geweest. Op zee had hij de reputatie om man van weinig woorden te zijn en ook nu klopte dat nog. Hij deelde zijn weinige woorden zorgvuldige met de juiste mensen. Verrassend genoeg had hij in de jaren op het land ontdekt dat hij goed met geld om kon gaan. Nummers waren altijd al deel geweest van zijn werk als stuurman, waarbij hij in graden, in wiskundige berekeningen en wat dan nog dacht om te kunnen bepalen hoe lang en wat de beste manier was om ergens snel te geraken. Uiteindelijk ging het toch het meeste op gevoel, maar de berekeningen van tevoren waren ook van belang. Dus nu deed hij de boekhouding voor Eileen. 'Ik kan wel wat proberen. De stoelen kunnen wel wat spannends gebruiken.' Hij gaf Wren nog een kus en liet hem toen los om de groentes op hun plek te zetten. 'Erin zal vast terug komen met gekke ideeën om de taverne wat op te fleuren. En wie weet niemand ze wel iemand mee.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Saul

Saul


Aantal berichten : 214
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimema jan 18 2016, 11:05

'Erin is het brein dat we achter de versieringen nodig hebben,' grinnikte Wren instemmend. Al sinds ze klein was, kwam ze met de meest geweldige ideeën voor allerlei dingen. Daarbij was ze ook erg handig met haar handen en wist hij zeker dat ze een goede kok zou kunnen worden. Ze had een goede smaak qua eten en zij was ook diegene geweest die hem had getipt om meer groenten te gebruiken. 'Het is nu rustig, dus ik ren even snel naar ons appartement toe om andere kleding aan te doen. Ik zit ónder de vissendrek.' Hij zuchtte diep en deed alvast zijn schort af. 'Dat jullie nog bij mij in de buurt durven te komen... Ik ben blij als ik met groenten kan gaan werken.' Hij liep nogmaals naar zijn man toe voor een tedere kus en gebaarde vervolgens naar de taverne. 'Kan jij die twee vissenschotels naar tafel drie brengen in de hoek? Ik ben zo terug.' Hij knipoogde en liep vervolgens de steeg in naar zijn en Idris' kamers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo feb 14 2016, 21:33

Nieuw

Erin was die ochtend al vroeg wakker geworden, maar niet vroeg genoeg om met Wren en Idris naar de markt te gaan. Ze zat op een krukje in een hoek in de keuken met een brief van Hakeem in haar handen. Het was de eerste die ze had gekregen sinds hij was vertrokken en er stond nog niet veel in, maar de komst van de brief had haar euforisch gemaakt. Nu maakte het haar slechts nerveus en bijtend op de nagel van haar duim las ze zijn woorden nogmaals. Ze sprong op toen ze het water hoorde koken en legde de brief aan de kant om de havermout die stond te pruttelen door te roeren. Hoewel het erg fijn was geweest om weer eens naar een andere plek in Tarth te reizen en haar vrienden en vader weer te zien, was het nog fijner terug te zijn in de taverne. Het was echt haar thuis geworden en vooral de keuken voelde zo vertrouwd. Ome Wren was er niet al te blij mee dat ze allerlei spulletjes een nieuwe plek gaf, maar ze zag dat hij niet durfde te klagen tegen haar en ging met een glimlach verder met het toe eigenen van de keuken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esra

Esra


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo feb 14 2016, 21:44

Nadat bleek dat Hakeem niet meer met Erin mee kon naar het Noorden, had Esra besloten om in zijn plaats te gaan. Veel in het kamp had hij toch niet meer nu Hakeem weg was en hij kon niet ontkennen dat hij Eileen ontzettend miste. Na de dood van zijn moeder en het vertrek van Eileen en Erin was het veel stiller geworden in het kamp en het gevoel dat dat zijn thuis was, begon langzaam weg te trekken. Hij was er opgegroeid en hij had er veel goede herinneringen, maar toch miste er nog iets. Pas na het overlijden van Naevia had zijn vader hem verteld dat zijn geboortemoeder nog leefde en vanaf dat moment had er iets aan hem geknaagd. Vroeger had hij nooit het verlangen gehad om haar te ontmoeten, maar nu zijn moeder dood was en hij Eileen bijna nooit meer zag, was er iets op komen borrelen. Al was het alleen maar om te zien waar hij vandaan kwam. Inmiddels was al enkele dagen in het Noorden bij Erin en hij genoot er volop van. Esra vond het heerlijk om tijd door te brengen in de taverne en hij vond het leuk om Wren en Idris te ontmoeten. Erin had altijd zoveel verhalen over hen, maar nu had hij ook echt een beeld bij hen. Nadat hij was ontwaakt, had hij zich snel omgekleed en was hij naar de keuken gegaan, waar hij Erin trof. 'Het ruikt weer eens heerlijk!'
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo feb 14 2016, 22:29

Het was voor Erin werkelijk een verlichting geweest dat Esra mee was gegaan naar Tyrosh. Ze was zo teleurgesteld door het feit dat Hakeem niet kon blijven dat ze er niet eens aan had gedacht Esra te vragen tot hij het zelf voor stelde. Het was net zo fijn hem hier te hebben, tenminste ze miste haar vriend en maakte zich erg zorgen, maar de brieven hielden haar hoop hoog. Met een glimlach begroette ze Esra toen hij de keuken in kwam. 'Goedemorgen, schoonheid,' grinnikte ze waarna ze hem al snel een kommetje havermout toeschoof en een kop thee voor hen beiden zette. 'Hakeem heeft geschreven, ik kreeg de brief vanochtend.' Ze veegde haar handen af aan haar schort en pakte de brief op die nu al wat vlekken had. Ze probeerde het schoon te deppen, maar overhandigde hem met een zucht zo maar aan Esra. 'De jongste dochter van Zyanya en Silas is hen achterna gekomen,' vertelde ze terwijl ze de thee in schonk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Esra

Esra


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo feb 14 2016, 22:43

Esra begon te lachen bij haar woorden en ging op één van de krukken zitten. 'Wat? Waarom zou ze zoiets doen?' vroeg hij verbaast, terwijl hij de brief van haar aannam en ondertussen met een lepel zijn havermout naar binnen begon te werken. 'En Adrian Halley heeft zich ook bij hen gevoegd?' las hij hardop, met zijn mond nog halfvol. Hij snapte niet dat mensen vrijwillig mee zouden gaan op een missie als dat. er waren zoveel betere dingen in het leven dan achter een stelletje rovers aan te rennen. Natuurlijk was hij het ermee eens dat ze gestopt moesten worden, maar dat liet hij liever over aan de mensen die er hun hele leven voor hadden getraind. 'Ik hoop dat ze weet waar ze aan begint.' zei hij toen hij de brief uit had gelezen en hem weer teruggaf aan Erin. 'Het is niet niets zo'n expeditie.' Hij was maar al te blij dat hij hier zat en niet ergens zat te verkleumen op een paard. 'Waar is iedereen eigenlijk?' vroeg hij nieuwsgierig. Het was wel erg stil in de keuken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Erin

Erin


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimezo feb 14 2016, 23:03

Erin haalde haar schouders op en zette haar ellebogen op de tafel waar Esra aan zat en legde haar kind in haar handen. Ze snapte nog altijd ook niet helemaal waarom Hakeem was gegaan, maar ze wist dat ze niet zo moest denken. Ze knikte toen hij Adrian ook noemde. Ook dat had haar verrast. Ze kon zich niet voorstellen hoe het nu moest zijn in het paleis in Evenfall. Ze besloot snel naar haar vader te schrijven en misschien zou ze haar tante Willa ook een briefje sturen. Ze kon het vast gebruiken. Erin pakte de brief weer aan van Esra en vouwde hem erg zorgvuldig terug op en stopte hem in de envelop. Ze had al een doos van haar kamer gehaald om al Hakeem's brieven in te bewaren en nauwkeurig legde ze de brief er in. Nu voelde ze zich goed over de afwezigheid van Hakeem, maar de eerste dag had ze huilend bij haar moeder gezeten. Ze had niet geweten waar het vandaan was gekomen. 'Wren en Idris zijn inkopen aan het doen voor het eten vandaag en ik heb mam gezegd dat ik vandaag wel open zodat ze wat langer in bed kon blijven liggen. Wat ben jij van plan vandaag?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Esra

Esra


Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 23-12-15

De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitimedi feb 16 2016, 20:22

Esra at de rest van zijn havermout op en dronk voorzichtig wat van de hete thee. 'Ik wilde misschien wat de stad ingaan, de omgeving wat verkennen, maar ik heb je moeder ook beloofd om vanmiddag te helpen in de taverne.' lachte hij. 'Ik hoop dat ik niet al teveel mokken drank laat vallen.' Esra had nog nooit mensen bediend in een taverne, dus hij had ook geen idee hoe het in zijn werk ging en of hij er goed in was. Hij hoopte vurig dat hij er geen potje van zou maken, maar met wat oefening zou hij er vast wel komen. 'Misschien ga ik ook wel even langs de markt.' zei hij uiteindelijk. 'Dus als ik nog iets mee moet brengen dan hoor ik het graag.' Hij wilde wat bloemen kopen voor Eileen en Erin en ook wilde hij wat voor de mannen, al had hij geen idee waar ze van hielden. Misschien wel een goede wijn of iets in die richting.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Eenbenige Krijger Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Eenbenige Krijger   De Eenbenige Krijger Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Eenbenige Krijger
Terug naar boven 
Pagina 1 van 20Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Keuken van de eenbenige krijger

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Tyrosh-
Ga naar: