IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De vertrekken van Willa en Henry

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Iwan

Aantal berichten : 86
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: De vertrekken van Willa en Henry   wo jan 13 2016, 22:51

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Iwan

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   wo jan 13 2016, 22:59

Willa had een flinke route afgelegd door de modder en regen dwars door de bossen die ochtend. Helaas was ze allang niet meer zo jong en had ze een flink warm bad moeten nemen om haar ledematen weer tot leven te wekken. Het werd haar al een tijdje afgeraden door zowel de geneesheren als de wachters om er nog zo op uit te gaan. Ten eerste konden ze haar gezondheid niet meer garanderen en ten tweede stond haar veiligheid daardoor ook op het spel. Inmiddels was ze echter immuun geworden voor al die mensen die zich druk maakten om haar. Er waren niet veel mensen naar wie ze echt nog luisterde. Met een doek rond haar natte haar en gehuld in een simpele japon liep ze neuriënd op blote voeten rond terwijl ze hier en daar wat dingen terug op hun plek zette en legde. Een rit zoals die ochtend bracht haar altijd in een goed humeur.
Profiel bekijken
Levi

Aantal berichten : 28

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   wo jan 13 2016, 23:13

Henry had een belangrijke vergadering gehad met Silas en Zyanya in hun werkvertrekken. Gelukkig hadden ze een overeenkomst kunnen krijgen over de zaken en kon hij met een gerust hart terug gaan naar zijn vertrekken. Hij vond het nooit fijn als er bepaalde zaken niet goed waren afgerond tussen hem en andere edelen, vooral niet als hij ze goed kende. Toen hij zijn vertrekken binnen kwam, zag hij al snel zijn vrouw rond lopen en glimlachte hij breed. 'Ik hoorde dat je vanochtend al vroeg op pad was?' Hij had vaak zijn vrouw gevraagd om het rustiger aan te doen, maar hij had eigenlijk al vroeg in hun relatie geleerd dat hij zijn vrouw toch niet kon om praten. 'Heb je de jongens nog gesproken?' Hij liep rechtstreeks naar zijn bureau toe en legde daar de papieren neer die hij had gebruikt bij de vergadering. Hij had al snel in zijn heerschappij geleerd dat hij erg onzorgvuldig met zijn spullen om ging, maar gelukkig had hij in de jaren erna een manier gevonden om meer georganiseerd te leven.
Profiel bekijken
Iwan

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   wo jan 13 2016, 23:31

Willa zag met een glimlach toe dat haar man het vertrek in kwam. Ze begroette hem met een kus op zijn wang en ging toen verder. 'Klopt, het spijt me dat ik er niet was voor het ontbijt,' verontschuldigde ze zichzelf, maar met geen echte overtuiging. Ze had altijd al gedaan wat ze graag wilde en waar ze aan toe was en die ochtend was dat een rit geweest en niet een ontbijt met haar man. 'Adrian kwam langs om te kijken of je al terug was van je bespreking met Zya en Silas.' Ze was op één van de fauteuils gaan zitten en haalde de doek uit haar haar om met haar vingers door de natte krullen te kammen. 'Nathan en Leona zijn net aangekomen. Ik ga later bij ze langs, mocht je zin en tijd hebben.' Vragend keek ze haar man aan.
Profiel bekijken
Levi

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   do jan 14 2016, 17:52

'Adrian is langs gekomen?' herhaalde hij verbaasd, ondanks dat hij het eigenlijk niet was. De laatste jaren begon Adrian zich meer en meer te interesseren in de politiek en vaak kwam hij dan ook na besprekingen vragen hoe het was gegaan en wat er was besloten. Over zijn oudste zoon kon hij jammer genoeg niet hetzelfde zeggen... Nadat hij al zijn papieren opgeborgen had, schonk hij twee glazen met wijn in en overhandigde hij één aan zijn vrouw. 'Ik was van plan om naar Marcus toe te gaan. Ik vind al die geruchten over die roversbende maar niets. Ik wil weten wat er speelt. Daarna kan ik altijd nog even langs gaan.' Ondanks dat hij de roversbende niet als bedreiging zag, vond hij eerder de verhalen die rond spookten beangstigender. Hij wilde niet dat zijn bevolking bang zou worden voor een simpele roversbende.
Profiel bekijken
Iwan

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   do jan 14 2016, 18:23

Zuchtend knikte Willa en bond ze haar grijze haren bijeen in een knot. Ze begreep heel goed wat de intenties van haar jongste zoon waren en eerlijk gezegd vond ze het maar niets. Ze vond hem te jong, te naïef, te gedreven en vooral dat laatste wist ze niet goed mee om te gaan. Willa had haar zoons zo veel mogelijk proberen op te voeden met het idee dat ze alles en iedereen konden zijn, ook al waren ze de zoons van de koning én ze moesten zich realiseren welke privileges ze hadden. Ze dacht nog altijd niet dat koning zijn nou iets was wat het doel in hun levens moest zijn. Ze had gezien hoe het Henry had veranderd, hoe het haar had veranderd. Het was nog altijd een vreemd iets. 'Waarom ga je niet eerst mee langs Nathan en Leona en dan gaat Nathan vast graag met je mee naar Marcus en dan houden Leona en ik elkaar wel bezig,' verzuchtte ze. Ze nam een slok van de wijn die Henry haar had gegeven en keek Henry afwachtend aan.
Profiel bekijken
Levi

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   do jan 14 2016, 23:01

'Misschien moet ik Adrian ook eens mee nemen naar wat vergaderingen,' begon Henry bedachtzaam, 'misschien motiveert dat Tobias wel om wat meer zijn best te doen. Of misschien laat ik Ren wel een keer met Tobias praten om éindelijk eens erachter te komen wat er in hem om gaat. Mij lukt het in elk geval niet.' Hij dronk afwezig van zijn wijn en luisterde tegelijkertijd naar het voorstel van Willa. 'Ik vind het allemaal prima. Maar ik blijf niet lang!' waarschuwde hij zijn vrouw alvast. Hij was niet in het Oosten om zijn familie weer allemaal te zien, maar eerder om de laatste zaken af te ronden en eventuele bedreigingen en problemen te bespreken. Daarna zou pas zijn familie komen. 'Heb jij Iwan en Augustus nog gesproken? Hoe vinden zij het Oosten?'
Profiel bekijken
Sibel

Aantal berichten : 159

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   do jan 14 2016, 23:49

Willa keek haar man met een onbegrijpelijke blik aan, maar besloot niet in te gaan op het onderwerp waar ze het al vele malen over gehad hadden. Ze wisten nu toch onderhand beiden wel dat het geen nut had om bij Tobias aan te dringen? Soms dacht ze dat Henry doof en blind was voor de woorden en daden van zijn oudste zoon. Was het zo moeilijk om te begrijpen waarom hij niet op kwam dagen? Was het werkelijk zo moeilijk een link te leggen? 'Ik ben allang blij als even mee komt,' glimlachte Willa terwijl ze nog wat wijn dronk en het glas vervolgens aan de kant zette. Ze stond op uit de sofa met een kreun en liep naar Henry toe. 'Iwan zal zich over een paar dagen gaan vervelen omdat er niet genoeg te doen is, of in ieder geval niet net zo veel als in Evenfall en Augustus houdt zich bezig met zijn literatuur, voor hem zouden we net zo goed op de Zomer Eilanden kunnen zitten.' Ze was achter haar man gaan staan en legde haar handen op zij schouders om er zacht in te knijpen. 'En volgens mij geldt het zelfde voor jou. Ben je al buiten het kasteel geweest?'
Profiel bekijken
Levi

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   vr jan 15 2016, 10:32

Henry voelde hoe hij zichzelf eindelijk toestemming gaf om te ontspannen door Willa's aanrakingen en met een zucht sloot hij zijn ene oog. 'Eerst wil ik alle zaken afgerond hebben. Ik wil niet op het feest lopen, terwijl ik honderdduizend dingen in mijn hoofd heb zitten die allemaal nog geregeld moeten worden. Ik denk dat ik overmorgen misschien wel even een bezoek breng.' Al zag hij het nooit als een uitstapje of iets dergelijks: hij zou zwaar beveiligd rond lopen op het feest en dat belemmerde hem erg in zijn vrijheid. 'Wou Iwan vanochtend niet met je mee? En Augustus... Ik vind het bewonderenswaardig dat hij zoveel passie voor literatuur heeft. Maar ooit zal hij met zijn neus uit de boeken moeten komen en de echte wereld moeten in stappen.' Met een beetje hulp van de leuning kwam hij overeind en pakte hij Willa's hand vast. 'Ik wil vanavond weer eens met zijn allen eten.'
Profiel bekijken
Sibel

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   vr jan 15 2016, 17:16

Willa voelde Henry's schouders onder haar handen verslappen en de spanning er langzaam uit trekken, maar er bleef altijd wel wat achter. Het was erg lang geleden, of misschien wel nooit voorgekomen, dat hij de spanningen compleet los liet en zich even geen zorgen maakte. 'Oké, laat het me dan weten als je echt gaat, dan ga ik mee.' Ze wist maar al te goed dat ze de woorden van Henry niet te gauw als beloftes aan moest nemen. Zijn plannen konden zo snel wijzigen. 'Iwan vond het te hard regenen,' lachte Willa. Ze had haar zoon er flink mee geplaagd, maar hij bleef toch echt binnen. 'Henry, laat hem. Hij heeft iets gevonden wat hem boeit en hij deelt het met anderen, het is prachtig.' Misschien gebeurde het inderdaad wel dat Augustus plots met de realiteit geconfronteerd werd, maar ze zag het niet graag gebeuren en ze geloofde er in dat het niet noodzakelijk was. Glimlachend kneep Willa in zijn hand. 'Laten we dat maar weer eens doen. Ik zal de jongens wel op trommelen.' Ze hield zijn hand in haar beide handen en drukte een kus op zijn wang. 'Vind je het leuk als ik Ren en Erin ook uitnodig? De jongens zijn vast blij om niet alleen met hun suffe ouders te moeten dineren.' Bovendien waren er dan een aantal gevoelige onderwerpen die meestal vermeden werden.
Profiel bekijken
Hakeem

Aantal berichten : 155

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   vr jan 15 2016, 23:39

Henry gleed zacht met zijn hand door haar haren heen en knikte instemmend. 'Ik vind het prima als ze komen. Per slot van rekening zijn zij ook een belangrijk deel van de familie. Desnoods kunnen we ook Nathan met zijn familie uitnodigen en ook Marcus met de jongens? Dat we er gewoon een grote maaltijd van maken?' Hij dacht er niets eens aan dat ze misschien niet eens een ruimte hadden om dat te organiseren. Hij wilde het nooit toegeven, maar hij was erg makkelijk geworden in zijn titel gebruiken voor allerlei zaken. Bij haar woorden over Augustus keek hij haar echter stug aan en liet hij haar handen los. 'Het is misschien mooi, maar hij heeft er niets aan als hij niet door heeft waar het échte leven om draait. Dat hij niet de hele dag boeken kan lezen.' Hij zuchtte diep en liep weer naar zijn bureau toe.
Profiel bekijken
Iwan

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 10:31

Willa glimlachte en streek met haar vingertoppen over de huid onder het ooglapje. 'Laten we het niet te groot maken. Als we hen uitnodigen moeten we er ook over na denken om Evan en Pippa niet uit te nodigen en Zyanya en Silas en voor we het weten zit iedereen hier binnen. We willen niet iets organiseren dat groter is dan het offerfeest,' grapte ze. Bovendien, als ze het klein hield, hoefde ze niet de hulp te vragen van alle bedienden. Dan kon ze gewoon zelf het meeste werk op zich nemen. Met een frons keek ze naar haar man toen hij haar handen los had gelaten en over Augustus sprak. 'Hij leest niet alleen boeken, Henry. Hij schrijft ook. En trouwens aangezien we de jongens in het paleis houden en amper vrij hun gang laten gaan is dat één van de weinige dingen die hij kan doen.' Het ergerde haar dat hij hier op terug kwam. Ze was in een goed humeur, maar als hun gesprek deze kant op ging zou dat zo om kunnen slaan.
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 11:19

Henry gooide zijn armen in een gefrustreerd gebaar omhoog en keek zijn vrouw recht aan. 'Wat wil je dat ik doe? Dat ik ze maar gewoon laat gaan en staan waar ze willen, terwijl er genoeg mensen zijn die mij, jou en de jongens dood willen hebben? Wil je dat ze ooit naar het paleis worden gebracht met hun keel open gesneden?' Vol frustratie stapelde hij zijn papieren op elkaar en schopte hij zijn stoel naar achteren, zodat hij erop kon gaan zitten. 'Dat weet je best en dan moet je mij dus niet erop aanspreken dat ze te weinig vrijheid krijgen. Ik heb ze nu toch ook meegenomen naar het Oosten? Bij de Goden, Willa, wat wil je dat ik nog meer doe?' In plaats van op haar woorden te wachten, boog hij zich voorover en begon hij druk dingen op papier te schrijven.
Profiel bekijken
Iwan

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 11:48

Nors keek Willa naar haar man toen haar woorden weer eens verkeerd terecht kwamen. 'Wil je alsjeblieft naar me luisteren? Zei ik dat het jou doen en laten was? Ik zei dat 'wij' ze in het paleis houden, ik- laat maar.' Zuchtend liep ze terug naar de fauteuil en vouwde ze de handdoek op die ze eerder om haar haar had zitten. Ze wisten beiden heel goed wat de ander dacht over dit onderwerp. Ze waren er al zo vaak over uit gevallen als de één iets gedaan had of de ander iets verboden had. Het kon erg ver gaan. Na enkele tellen zich stil gehouden te hebben, kon ze het toch niet laten nog iets aan de discussie toe te voegen. 'Denk je niet dat ze inmiddels oud genoeg zijn om zelf hun weg te kiezen en gewoon er op uit te gaan? Ik was Tobias leeftijd toen wij samen waren, toen ik hem kreeg, toen er van alles gebeurde. Wat hebben onze jongens tot nu toe kunnen doen?'
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 12:46

Na haar laatste woorden was Henry het zat en sloeg hij met zijn handen op tafel. 'Omdat jij geen kind was van de koning!' schreeuwde hij, terwijl hij hard ademde. 'Ze gebruiken de jongens om bij míj te komen! En gezien we er ook nog eens vier hebben, maken we het ze wel heel erg gemakkelijk, niet waar?' Hij stond op van achter zijn bureau en pakte zijn mantel van de fauteuil af waar Willa zat. Hij sloeg deze om zijn schouders en hij gebaarde naar de wachters bij de deur dat ze zich klaar moesten maken voor vertrek. 'En als je er zo zeker van bent dat ze niets over komt, ga vanavond dan met ze naar het feest toe. Ik houd jullie niet tegen. Ik ben er klaar mee, ik heb wel betere dingen om te doen.'
Profiel bekijken
Sibel

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 13:05

Willa keek met op elkaar geklemde kaken naar haar man en sloeg haar armen over elkaar heen. Ze keek voor zich uit en weigerde zijn uitbarsting met één van haarzelf te beantwoorden. Vroeger had ze dat misschien gedaan, maar daar was ze nu veel te oud en te moe voor. Willa kon de keren dat ze tegen elkaar hadden staan schreeuwen niet op één hand tellen en ze was de meeste gevallen vast en zeker vergeten omdat ze bijna altijd over hetzelfde gingen. 'Prima, Henry. Vanavond neem ik ze mee naar het feest. Ik heb gehoord dat er een heerlijke troubadour op gaat treden.' Ze was zelf ook op gestaan en keek met een diepe frons toe hoe hij zich klaar maakte om weg te gaan. 'Als je tijd kan vinden in je drukke schema of je eens je familie wat hoger op je prioriteitenlijstje kan zetten, dan zie ik je vanavond. Anders zorg vooral dat je het te druk met werk hebt.' Ze beende al snel naar één van de andere ruimtes in hun vertrekken en begon daar ruw haar kleding aan te trekken. Ze haatte het als Henry zo het bloed onder haar nagels vandaan haalde, maar het kwam er altijd op neer dat ze dan nog harder haar best deed voor haar zoons.
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   za jan 16 2016, 13:29

Henry liep naar de deur toe, maar wachtte toen hij haar laatste woorden hoorde. Hij had niet overwogen dat ze het ook écht zou doen en dat ze dus de jongens mee zou nemen naar het feest. Bezorgd en nerveus dacht hij na en riep hij uiteindelijk terug: 'Neem alsjeblieft wat wachters mee, oké? Ik- ik zal proberen om er te zijn.' Hij trok zijn schoenen weer aan en beet peinzend op zijn lip. 'Ik hou van je, Will.' Met die woorden liep hij het vertrek uit en ging hij richting Marcus. Zijn zuster en Nathan zou hij later bezoeken. Nu wilde hij eerst de zaken met Marcus geregeld hebben en daarna naar het feest gaan. Hij wilde zijn familie niet nog eens teleur stellen.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De vertrekken van Willa en Henry   

De vertrekken van Willa en Henry
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Oosten :: Myr-
Ga naar: