IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Generaals tent - legerkamp

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gael

Gael

Aantal berichten : 54
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   ma jan 14 2019, 20:40

Gael nipte van haar wijn, terwijl ze de laatste restjes van haar voedsel op at. Ze had enorm genoten van de maaltijd en was opgelucht dat ze Flynn niet had weggestuurd toen hij haar zo uit het niets kwam ophalen. Sowieso was ze erg benieuwd hoe Indra de luitenant zo ver had gekregen dat hij voor haar dusdanige taken uitvoerde. En daarnaast was ze ook erg tevreden met haar gezelschap en was ze nog steeds positief verrast dat Indra haar zo plots had uitgenodigd... voor een heus diner nog wel! 'Ik mag wel oppassen,' lachte ze goedbedoeld, 'dat ze niet opeens mij de schuld gaan geven van jouw halve zinnen en stotterende woorden. Al vind ik het zelf heel erg meevallen en ook wel heel erg aandoenlijk.' Gael kon het gewoon niet laten om de generaal wat te plagen. Ze wist dat zij waarschijnlijk een van de weinigen in dit kamp was die er mee weg kon komen, maar tegelijkertijd hoopte ze ook dat het Indra wat ontspande. Met een tedere blik keek Gael de generaal vervolgens aan. 'Wanneer wist je het eigenlijk voor het eerst?' vroeg ze zacht en zeer benieuwd. 'Dat je mij zag zitten. Wanneer had je het door?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Indra

Indra

Aantal berichten : 44
Registratiedatum : 14-02-16

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   ma jan 14 2019, 21:29

'Als ze dat doen dan stuur je ze maar direct naar mij,' reageerde Indra meteen ernstig. Dat was nog zo iets waar ze erg over in had gezeten. Ze was er zelf altijd zo overtuigd van geweest dat relaties mensen af zouden leiden als ze niet zorgvuldig te werk gingen en nu overkwam het haar ineens zonder dat ze er iets aan had kunnen doen. Bovendien was het niet eens een relatie dat haar zo van haar stuk bracht, maar simpelweg een vrouw die ze van een afstand steeds meer begon te bewonderen. Ze moest er niet aan denken dat het kamp Gael verantwoordelijk zou houden voor fouten die ze wellicht zou gaan maken. Ze ontspande echter ook al snel weer en sloeg haar armen over elkaar. 'Het is niet aandoenlijk. Het is frustrerend. Geloof me als ik zeg dat niemand ooit die effect op me heeft gehad.' Ze moest bij die woorden als vanzelf glimlachen. Er was een moment waarop ze Gael vervloekt had, haar er van verdacht had dat ze het allemaal expres deed. Ze moest daarom ook lachen toen ze de volgende vragen hoorde. 'Toen je voor het eerst de school voor stelde. Het gevoel moest er langer geweest zijn, maar- maar je wilt niet weten hoe gefrustreerd ik was. Ik kon geen scenario in beelden waar ik mezelf niet compleet voor gek zou zetten omdat ik nauw met je samen moest werken, noch één waarin ik je zou willen teleurstellen door je voorstel te weigeren.' Haar lach stierf langzaam weg terwijl ze Gael weer eens direct aan keek. 'Het klikte ineens.' Indra had het met alles zo druk gehad dat ze pas erg laat door had gehad wat er precies aan de hand was. Anders had ze er wellicht heel anders op gereageerd. 'Zie je- Denk je-' Indra stopte zichzelf en pakte haar wijn op. 'Zijn de gevoelens wederzijds?' vroeg ze terwijl ze haar schaamte verborg achter haar glas en zo een slok nam.
Profiel bekijken
Gael

Gael

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   ma jan 14 2019, 21:42

Gael herkende al snel de ernst op Indra's gezicht en hief haar handen op in geruststelling. 'Dat zullen ze nooit doen, dat weet ik zeker,' beloofde ze de vrouw tegenover haar. 'Daar zou ik je geen zorgen over maken. En daarbij... ik kan prima voor mezelf zorgen!' De mensen in dit kamp waren veel te hartelijk om zich opeens tegen iemand te keren, puur om diegene die ze aan het daten waren. En anders zou Gael ze eens duidelijk de waarheid vertellen! Toen Indra plots vertelde dat nooit iemand zo'n effect op haar had gehad, moest Gael voor het eerst blozen en keek ze van de vrouw weg. Ondanks dat ze een hopeloze flirt was, was het niet zo dat ze hordes met bewonderaars had gehad. Eigenlijk had ze zichzelf altijd maar heel gewoon gevonden, helemaal niet iemand die bewonderd of aanbeden moest worden. Indra liet haar echter iets heel anders voelen en daar was ze de vrouw dankbaar voor. 'Het klikte ineens,' herhaalde ze zachtjes. Ze keek Indra ondertussen verwonderd aan en verborg vervolgens haar eigen gezicht ook achter haar glas, om zo teder te glimlachen. Kort knikte ze enkele keren, tot ze niet kon stoppen en uiteindelijk gelukzalig moest lachen. 'Ja- ja, ze zijn wederzijds.'
Profiel bekijken
Indra

Indra

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   ma jan 14 2019, 22:18

Indra was enigszins gerustgesteld door Gael, maar het spookte alsnog door haar hoofd. Ze wist dat Gael voor zichzelf op kon komen. Toch was zíj de generaal en moest ze dit soort dingen hopelijk kunnen voorkomen. Ze zou zich gewoon in de hand moeten houden als ze in het openbaar waren. Maar hier, zonder de ogen van velen, probeerde ze zich niet druk te maken over hoe ze overkwam. Ze liet die magie die Gael bezat maar over haar heen komen. Voor enkele tellen was ze op gegaan in het moment en in de stralende blik van de vrouw tegenover haar. Haar borst zwol op als ze er aan dacht dat zij dat teweeg kon brengen bij Gael. Het gaf haar een voldoening die ze niet kon vergelijken met het gevoel dat haar werk haar bezorgde aan het eind van een lange dag. Het lag veel dieper. 'Ik ben erg blij dat dat nu duidelijk is.' Ze zocht nogmaals naar de hand van Gael en verstrengelde hun vingers tussen de borden met resten van hun maaltijd. Even nam ze de rust in zich op en hield zich stil terwijl ze hun handen bekeek. Ze had nooit durven dromen dat dit idee van haar om Gael hier uit te nodigen hier op uit zou lopen.
Profiel bekijken
Gael

Gael

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   ma jan 14 2019, 22:31

'Als je er maar niet over gaat twijfelen als ik er even niet meer ben om je vertellen hoe mooi je ogen stralen of hoe aantrekkelijk je lach is,' drukte ze de generaal met een glimlach op het hart. 'En anders kan ik altijd vragen of Flynn je zo nu en dan een complimentje geeft met een hoge stem.' Lachend was ze bezig om de laatste druppels uit haar glas op te drinken, nu de kan met wijn op was gegaan. Ze onderbrak achter haar handelingen toen ze de liefdevolle blik van de vrouwe ontmoette. Met een warm gevoel in haar borst keek ze toe hoe Indra's hand over de tafel heen de hare vast pakte. Ze was in eerste instantie ook stil en nam een seconde om van dit moment te genieten. Ze wist niet of ze in de nabije toekomst nog eens zo'n rustige, ongestoorde avond zouden krijgen. 'Neem je mooie leerboeken voor mij mee uit het Westen?' vroeg ze zachtjes, terwijl ze teder met haar duim langs de ruwe huid van Indra's hand gleed. Traag, onderzoekend en geruststellend. Ze zou hier in het kamp op de generaal wachten.
Profiel bekijken
Indra

Indra

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   di jan 15 2019, 19:53

Indra schudde grinnikend haar hoofd. Ze begreep al wel dat ze geen gebrek aan bevestiging zou hebben dat Gael haar wel mocht. Misschien moest ze zelf maar eens werken aan haar technieken om haar gast tot blozen te brengen. Maar eerlijk gezegd had ze dat in geen enkele van haar relaties met woorden gedaan, maar eerder met daden. 'Als je me levend wil houden zou ik maar niets tegen hem zeggen.' Het was al een wonder dat hij haar boodschapper had willen zijn, maar dat bewees wel dat de luitenant haar trouw genoeg was. Maar ze steunden elkaar al een hele lange tijd, of dat nu in een gevecht of tijdens een missie was, of in het dagelijks leven in het kamp. Indra glimlachte toen Gael vroeg of ze lesmateriaal mee wilde nemen en meteen knikte ze. 'Natuurlijk. Wellicht heeft Sibel zelfs wat materiaal uit het Oosten waar je het over had. Ik weet zeker dat de Koningin zal willen helpen met de educatie in het kamp.' Ze zou een hele wagen vol mee nemen voor Gael als het kon. Met tegenzin liet ze de warme hand gaan en stond op om hun lege borden bij elkaar te rapen. 'Ik wil je niet te lang hier houden. Je had vast andere plannen vanavond en-' Ze hief de kruik waar de wijn in gezeten had op met een grijns. 'Ik kan je geen wijn meer aan bieden.' Even bleef ze in het midden van haar tent staan en liet haar ogen over haar spullen heen glijden. Normaal dacht ze er niet veel over na, maar als ze haar leven zo zag dan dacht ze dat ze niet veel te bieden zou hebben aan Gael. Ze mocht misschien de generaal zijn, maar veel kwam daar niet meer bij. 'Gael, ik wil dat je hier echt over na denkt. Over dit alles. En dat je weet dat we het rustig aan kunnen doen.'
Profiel bekijken
Gael

Gael

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   di jan 15 2019, 20:11

'Ik bid tot de Goden dat de koningin wellicht nog lesmateriaal heeft. Ik ben zó benieuwd naar hun leerboeken, de illustraties, de historie van de Wilde Landen,' zei ze enthousiast. Met tegenzin voelde ze vervolgens hoe Indra haar hand los begon te laten en keek vervolgens toe hoe de generaal hun borden bij elkaar raapte. 'Ik moet inderdaad nog wat was doen,' verzuchtte ze, waarna ze op stond en haar jurk glad streek. Vervolgens keek ze weer naar de andere vrouw en glimlachte ze vol dank. 'Al zou ik liever hier bij jou blijven. Echter denk ik dat jij vast wel nog wat werk hebt,' zei ze, met een hoofdknikje naar de papieren die Indra eerder had weggeschoven om plek te maken op de tafel. Zeiden ze niet altijd dat een generaal nooit uitgewerkt was? Ze hoopte maar dat die woorden niet waar waren. Ademloos luisterde ze vervolgens naar de woorden van Indra en geruststellend streek ze even kort met haar hand langs de generaals arm. 'Ik beloof je dat ik er goed over zal nadenken,' zei ze zacht, 'en dat we het rustig aan zullen doen. Ik wil niets overhaasten, we hebben tijd genoeg.' Ze glimlachte teder naar de generaal, waarna ze op haar tenen stond en een zachte kus op Indra's wang drukte. 'Ik zie je snel weer... hopelijk op een strand met de geur van de zee.' Met nog een laatste glimlach over haar schouder heen verliet ze de tent.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Generaals tent - legerkamp   

Generaals tent - legerkamp
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Omgeving-
Ga naar: