IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

Het legerkamp

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Clementine

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 23-12-15
Leeftijd : 26

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   di sep 19 2017, 12:01

Clementine keek toe hoe Flynn haar vingers veranderde van positie en knikte. Toen Flynn zijn zwaard tevoorschijn haalde rolde ze met haar ogen. 'Probeer je nou indruk op me te maken?' grapte ze. Al snel had ze door dat Flynn ditmaal niet de voorhand zou nemen in de aanval, dus na enkele seconde afgewacht te hebben, maakte Clementine haar eerste slag. Al meteen voelde ze hoe het wijzigen van haar greep, haar meer controle gaf over haar zwaard en de aanval. Ze wist dat Flynn beter was dan dat zij was, maar dat weerhield haar er uit van om alles te geven wat ze in zich had. Dat had haar vader haar altijd geleerd: als je je niet ergens vol voor gaf, kon je het maar beter niet doen. Clementine had van die uitspraak haast haar levensmotto gemaakt, als ze ergens voor ging dan ging ze er ook vol voor. Dus ook voor deze spar wedstrijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Hakeem

Aantal berichten : 153

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   zo sep 16 2018, 23:28

[NEW]
Hakeem had één volle nacht doorgereden om de volgende dag op tijd in het legerkamp te zijn. Eileen had hem nog zo geadviseerd om te overnachten in een herberg, hem daarnaast op het hart gedrukt dat één dag niets zou uitmaken voor zijn plan, maar Hakeem had het allemaal niet gehoord. Hij kon alleen aan zijn vader denken en aan de woorden die hij niet uitgesproken had. Sinds dat zijn vader in het Noorden was gearriveerd, had hij elke mogelijkheid tot een goed gesprek afgeweerd. Hij had er geen goede reden voor gehad, ondanks dat hij zijn vader zo, zóveel te vertellen had. Toen hij eenmaal in het kamp beland was, negeerde hij alle verbaasde en begroetende kreten die zijn kampgenoten uit sloegen en sprong hij meteen van zijn paard af, om zo gemakkelijker tussen de tenten door te bewegen. Hij had eerder niet de moed gehad om achter zijn vader aan te gaan, tot Erin hem eens goed had aangesproken en hem op het hart had gedrukt dat hij geen rust kon vinden, tot hij een goed gesprek met zijn vader gevoerd had. Hij had inderdaad al weken niet meer goed geslapen. Eenmaal bij de juiste tent aangekomen stormde hij naar binnen en trof hij zijn vader in bespreking aan met enkele soldaten. Hakeem kon echter enkel zijn vader zien en stoof in zijn armen, om zo zijn gezicht in zijn dikke mantel te verbergen en zijn armen stevig om hem heen te slaan.

Laatst aangepast door Hakeem op ma sep 17 2018, 07:49; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken
Adrian

Aantal berichten : 139

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   zo sep 16 2018, 23:42

Marcus was nog geen twee volle dagen in het kamp en had iedere minuut in bespreking gespendeerd. Hij had nog niet eens de tijd gehad om door het kamp te gaan, wat hij zo graag regelmatig deed, om zijn soldaten te kunnen zien en aan te spreken. Echter had hij nadrukkelijk gevraagd dat alles wat in zijn afwezigheid gebeurde aan hem bericht zou worden bij terugkomst. Niet eens om in de gaten te houden of alles wel goed ging, maar meer om te testen wie de problemen had ontdekt en wie er klaar had gestaan om ze op te lossen. En eigenlijk ook simpelweg om zeker te weten dat er niets grandioos fout was gegaan. Ondanks zijn zorgen om het kamp vond hij het echter moeilijk zijn hoofd terug in die omgeving te plaatsen terwijl hij nog zo met zijn gedachten bij Tyrosh zat. Zelfs nu hij de administratie doorliep met enkele soldaten zaten zijn gedachten bij de taverne, bij zijn zoons, Erin en Eileen. Het kostte Marcus dan ook enkele tellen voor hij door had dat zijn oudste zoon werkelijk in zijn tent stond en hem vast hield. 'Hakeem?' Hij pakte beide schouders stevig vast en hielp hem wat overeind. 'Wat doe je hier? Is er iets gebeurd? Is je broer oké? En Eileen en Erin?' Toen hij opkeek zag hij zijn soldaten de tent al verlaten.
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   ma sep 17 2018, 07:49

Hakeem wilde zijn vader niet loslaten, maar al snel besefte hij dat zijn plotselinge aankomst in de ogen van zijn vader kon betekenen dat er iets in de herberg aan de hand was. 'Nee- nee, er is niets aan de hand, het gaat geweldig met iedereen,' zei hij snel, terwijl hij weer overeind kwam en diep adem haalde. Hij wilde meteen losbarsten, maar besefte ook wel dat hij zijn vader niet zo kon overrompelen. 'Het spijt me dat ik je bespreking zo abrupt hebt verstoord,' zei hij beschaamd, nadat hij de soldaten weg zag lopen en vervolgens de hele tent leeg was. Zijn vader was nog maar net terug en hij stoorde hem nu al in zijn bezigheden. 'Wil je ook wat te drinken?' zei hij dus uiteindelijk maar, terwijl hij zonder af te wachten twee glazen in schonk. Hij had veel tijd gehad om na te denken over zijn woorden, maar hij wist nu niet goed hoe hij moest beginnen. 'Ik ben hier om met je te praten, pap. Iets wat ik in het Noorden al had moeten doen,' zei hij uiteindelijk zacht.
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   ma sep 17 2018, 18:30

Marcus voelde de zorgen langzaam weg vloeien toen Hakeem hem tot zijn opluchting vertelde dat er niets aan de hand was in Tyrosh. Eerlijk gezegd zou hij het zichzelf niet vergeven als er iets met iemand of met de taverne zou gebeuren terwijl hij hier in het kamp zat. Dat had hem al veel bezig gehouden sinds zijn zoons waren vertrokken. ‘Hakeem, maak je geen zorgen. De bespreking kan later door gaan. Ik ben erg blij dat je hier bent.’ Ondanks dat zijn zoon had gezegd dat er niets aan de hand was, was het duidelijk dat er iets speelde waardoor hij nu hier in zijn tent stond. Een bespreking leek hem nu absoluut geen prioriteit. Bedenkelijk volgde hij de handelingen van Hakeem en probeerde te begrijpen welke gedachten er door het hoofd van zijn zoon gingen. Toen hij vertelde waarom hij hier was, glimlachte Marcus uiteindelijk en gebaarde naar de stoel naast hem. Hij had er zo mee gezeten in Tyrosh dat hij Hakeem maar niet aan het praten had gekregen terwijl Esra zich plots zo had open gesteld, en hij had het steeds maar weer geprobeerd, misschien zelfs geforceerd. Eileen had hem met een lach gevraagd of hij dat gedrag niet herkende van een zeker persoon. Hij had toen ingezien dat Naevia ook zelden haar diepe gedachten met hem deelde als hij er om vroeg, maar op het voor haar juiste moment naar hem toe zou zijn gekomen. ‘Jongen, kom, ga eens zitten,’ spoorde hij aan door een stoel dichter naar de zijne te schuiven.
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   di sep 18 2018, 11:34

Hakeem nam plaats op de stoel die zijn vader erbij trok en gaf zijn vader vervolgens de mok met wijn. Het was goed om te horen dat zijn vader het niet erg vond dat hij zijn bespreking had gestoord. Én dat hij zomaar zijn tent in was komen stormen. 'Ik wilde je vertellen dat ik je mis,' ratelde hij, maar wel op zachte toon. 'Het is niet compleet in het Noorden zonder jou erbij. Ik zou willen dat je bij ons bleef. Zodat we allemaal weer samen zijn.' Hij liet vervolgens zijn hoofd hangen en wreef vermoeid over zijn ogen heen. Hij besefte ook wel dat hij veel aan zijn vader vroeg. 'Moet je mij nou horen...' Het waren de woorden van een klein kind. Het voelde echter wel alsof er een gigantische opluchting van zijn schouder viel. Afwachtend keek hij dus zijn vader aan voor zijn reactie. Hij wist hoe belangrijk het legerkamp voor zijn vader was en hoe er nog geen echte opvolger op was gestaan. Hij wist helemaal niet of zijn vader er al klaar voor was om het legerkamp op te geven.
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   di sep 18 2018, 23:26

Marcus bleef afwachtend naar Hakeem kijken en liet vervolgens de woorden over zich heen komen. Toen het stil was en hij het hangende hoofd van zijn zoon voor zich zag, leunde hij naar voren om een hand op iedere schouder te leggen. De woorden klikten in hem, maar tegelijkertijd voelde Marcus dat het niet makkelijk zou zijn om werkelijk actie te ondernemen. Het was voorspelbaar geweest hoe hij op was gegaan in het legerkamp toen Naevia er niet meer was, hoe hard hij haar ook beloofd had om de jongens boven aan zijn prioriteiten lijst te zetten. Als er iets hem dwars had gezeten was hij altijd plots druk bezig met het kamp. Naevia had hem daar vaak genoeg op gewezen, maar soms wist hij niet hoe hij anders met zijn zorgen om moest gaan. Ook nu hadden de besprekingen de afgelopen twee dagen hem wellicht vermoeid, het betekende ook dat hij beter om kon gaan met de ervaringen in Tyrosh. Stil keek Marcus Hakeem aan en voelde hoe een diepe zucht zijn mond ontsnapte. 'Ik mis jullie ook,' vertelde hij. 'En zeg dat niet. Ik denk dat ik die woorden maar al te nodig te horen moest krijgen.' Echter wist hij niet hoe hij verder moest gaan; hoe hij zijn aarzelingen uit kon leggen aan Hakeem en of hij wel overtuigd wilde worden door zijn zoon. 'Je weet dat het ingewikkeld ligt. Ik kan je niet beloven dat ik volgende week al voor goed in Tyrosh kan zijn.'
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   do sep 20 2018, 00:07

Hakeem voelde hoe hij gerustgesteld werd door de hand van zijn vader op zijn schouder. Het was het duwtje dat hij nodig had om te weten dat hij het goede had gezegd. 'Ik weet dat het ingewikkeld ligt,' beaamde Hakeem. Hij was zelf opgegroeid in het legerkamp en hij wist hoeveel logistiek en planning nodig was om het kamp draaiende te houden. Zijn vader kon niet zomaar al zijn verplichtingen aan iemand anders geven. 'En je moet je ook nergens verplicht toe voelen. Wij wachten allemaal geduldig in het Noorden.' Hij legde ook een hand op zijn vaders schouder en kneep er zacht in. Het waren misschien niet de woorden die hij gehoopt had te horen, maar het was een begin. Hij wist hoe belangrijk het kamp voor zijn vader was. 'Maar ik denk wel dat het goed voor je is om te beginnen met taken uit handen te geven. Ooit zal het kamp toch door iemand anders geleid moeten worden.'
Profiel bekijken
Adrian

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   do sep 20 2018, 15:55

Marcus kon het niet laten breed te glimlachen naar zijn zoon. Vanzelfsprekend had het gevoeld in Tyrosh dat alles erg goed ging, ook zonder zijn aanwezigheid, en zelfs hij als zelfverzekerde leger aanvoerder had zich voor even misplaatst gevoeld. Wat kon hij toevoegen aan het goede leven dat zijn zoons en Eileen daar hadden? Zijn taken waren hier in het legerkamp. Hier was hij nuttig. Echter zou hij zijn eigen verlangens om bij Hakeem en Esra te zijn, om het rustiger aan te gaan doen, dan ook negeren. Hij was dus erg blij uit zijn mond te horen dat er plek voor hem was. 'Ik ben er al mee bezig,' stelde Marcus Hakeem gerust. Echter werd zijn blik al snel serieuzer. 'De missie heeft me veel in laten zien. Ten eerste dat ik wellicht te veel druk op je heb geplaatst om mee te gaan.' Marcus had al die maanden tijdens de missie maar weinig vrede kunnen nemen met zijn beslissingen en niet alleen omdat hij de koning achter zich aan had met verwijten over de deelname van de prins én de oostelijke prinses. Hij had het leger als gevolg ernstig wat reputatie schade op laten lopen. 'Je hebt nooit je ervaringen met me gedeeld. Dat hoeft ook niet, maar ik geloof wel dat ik misschien kan helpen hoe je die ervaringen moet plaatsen. Je weet dat ik ook genoeg missies meegemaakt heb.' Aandachtig bestudeerde hij het gezicht van zijn zoon.
Profiel bekijken
Hakeem

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   zo sep 23 2018, 23:20

'Ik heb nooit goed begrepen waarom je wilde dat ik mee ging, pap,' zei hij zacht en met een lichte frons. Op het moment zelf had het logisch geleken dat hij mee ging, als zoon van de legerleider, als heler. Toen hij er eenmaal zat, voelde hij zich echter het nuttelooste teamlid. Hij had het idee dat hij de groep nog meer in gevaar bracht dan dat Adrian en Naya dat deden. Toen zijn vader verder sprak, onder andere over zijn ervaringen, liet Hakeem weer zijn hoofd zakken en draaide hij zich half weg van zijn vader. Hij wilde het liefst weg lopen, weg van dit gesprek. Dit was precies de reden geweest waarom hij zijn vader niet onder ogen had kunnen zien. En daarom moest hij er nu ook met zijn vader over hebben. Met beginnende tranen in zijn ogen keerde hij zich weer terug naar zijn vader toe en haalde hij diep adem. 'Er is geen nacht waarin ik niet over de missie droom,' mompelde hij onzeker. 'En overdag achtervolgt het mij ook. Soms lijkt het alsof ik de rebellen op straat zie. Of dat ik in de gaten wordt gehouden. En- mijn littekens doen pijn, maar er is dan niets raars aan te zien. Ik- ik weet niet wat ik hier allemaal mee moet doen.'
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het legerkamp   

Het legerkamp
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Noorden :: Omgeving-
Ga naar: