Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Vertrekken van Eddard

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimedo okt 26 2017, 22:31

Bij de aanrakingen voelde Augustus hoe zijn hoofd langzaam warm werd - en waarschijnlijk ook vuurrood - niet omdat hij zich schaamde, maar omdat hij aanrakingen als dit nooit gekend had. Het was gewoon veel om in één keer aan te wennen, maar toch knikte hij bij de woorden van Eddard. 'Ik zal mijn best doen, maar ik kan niet beloven, ik-' Hij probeerde zijn emoties en gevoelens in woorden uit te drukken, al vond hij dat erg lastig. 'Het is gewoon dat ik zoiets als dit nog- nou ja eigenlijk nog nooit heb gehad.' gaf hij zacht toe en keek de jonge man tegenover hem aan. 'Ik bedoel, dit goed voelt en ik weet dat ik dit wil, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe...' Nu de woorden eruit waren voelde hij zich stuk opgeluchter. Augustus wilde niet dat Eddard dacht dat het aan hem lag, maar juist aan de situatie en dat hij gewoon niet goed wist hoe dit alles moest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 14:16

Eddard kon het niet laten om zich aangedaan te voelen door de manier waarop Augustus zo eerlijk tegenover hem was en tegelijkertijd nog zo ongemakkelijk leek. 'Je hoeft het ook niet meteen te weten. En ik- ik kan helpen.' Ed kon het niet laten te grinniken bij die laatste woorden. Als de prins niet wist hoe hij dit aan moest pakken omdat hij geen ervaring had, dan wist Ed dat hij genoeg had voor hen beiden. Hij wilde echter niet te hard van stapel lopen en de man af schrikken met zijn eigen enthousiasme. Hij keek zijn kamer rond om ergens wat te vinden dat hij over zijn blouse kon dragen en trok dat toen snel aan. 'Wacht hier, als je wil, ik ben zo terug, ik wil alleen wat te eten en drinken halen. Ik zou echt moeten ontbijten en ik zou jou iets aan moeten bieden!' Ed glimlachte en legde zijn beide handen op de schouders van Augustus. 'Ga zitten en- en doe alsof het jouw vertrekken zijn. Als ik terug ben moet je me echt meer vertellen over het medicijn voor je broer!' Met die woorden snelde hij het vertrek uit. Het was misschien goed om de andere man een moment te geven en hij kon zelf ook even zijn gedachten op een rij zetten voor hij terug zou zijn. Bovendien deed hij altijd idiote dingen op een lege maag. Dat kon hij zich nu niet veroorloven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 17:48

Augustus waardeerde de reactie van Eddard meer dan hij kon beschrijven. Alle rampen scenario's die Augustus in zijn hoofd had gehad - en die hem altijd tegen hadden gehouden om actie te ondernemen - werden compleet weggeveegd door Eddard, gelukkig maar. 'Ja, ja natuurlijk. Ik wacht hier.' beloofde hij en liep richting het raam dat een mooi uitzicht gaf op de stad. Zijn eigen vertrekken keken uit op de tuinen en hoewel hij het uitzicht vanuit het paleis goed kende, zag hij toch allemaal nieuwe dingen. Dat was het mooie aan een stad: het veranderde en ontwikkelde zichzelf constant. Toen Augustus de deur dicht hoorde vallen, draaide hij zich om en keek hij de ruimte rond. Het vertrek was - ondanks Eddard's eerdere poging om op te ruimen - een stuk rommeliger dan zijn eigen. Het was de eerste keer dat hij hier echt goed rond had gekeken en zijn oog viel al snel op alle boeken die open lagen op het bureau. Nieuwsgierig liep hij erheen en keek wat voor werk hij open had liggen. Het waren vooral veel boeken over de politiek. Nu Augustus alleen was begonnen zijn gedachten weer hun eigen gang te gaan. Wat als Eddard helemaal niet naar de keukens was om eten te halen, maar om gewoon weg te komen van Augustus? Moest hij hier wel blijven wachten? Misschien moest hij een briefje achterlaten dat hij weg was geroepen... Nee, nee dat kon hij niet maken. Plots standvastig nam Augustus plaats op een fauteuil en wachtte tot Eddard terug zou komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 21:11

Eddard wist niet hoe snel hij zich naar de keukens moest haasten. Misschien had hij toch een bediende er op uit moeten sturen, maar Ed hield er niet erg van om van die diensten gebruik te maken. Er was niets mis met zijn benen. Bovendien had hij een goede vriendin in één van de keukens wie hij altijd om iets lekkers kon vragen. Dan moest hij echter wel in eigen persoon komen. Anders waren zijn charmes lang niet zo effectief. Na een poosje was hij op weg terug. Het had gelukkig zijn hoofd ook wat opgeklaard na de wandeling door de gangen, maar de spanning had zijn lichaam nog lang niet verlaten. Met een glimlach deed hij de deur open. 'Ik heb wat boterkoek van één van de keukenmeiden kunnen ontfutselen en ze had zelfs restjes vijgenjam!' Ed was zelf verzot op zoetigheden, dus was blij met deze winsten. Hij zette het dienblad op de salontafel en keek kort naar Augustus voor hij een kruik wijn tevoorschijn haalde en twee mokken vulde. Even had hij gedacht dat de prins misschien wel gevlucht zou zijn voor hij terug was. Het stelde hem gerust hem nog hier te zien. 'Dus de rest van je familie is ook al op de hoogte dat Tobias' ziekte nu bekend is? Dat moet ze vast in betere sferen gebracht hebben.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 21:44

Augustus schrok op uit zijn gedachten toen de deur openging en Eddard weer naar binnenstapte. Bij het horen van zijn woorden glimlachte hij kort. 'Het ziet er heerlijk uit. De huisgemaakte boterkoek is echt geweldig, vind je niet?' Het feit dat Eddard gewoon weer vlot begon te praten over van alles en nog wat, liet Augustus ontspannen en dankbaar nam hij de mok wijn aan. 'Ja, ik heb het mam meteen verteld, en Renee was er natuurlijk bij.' vertelde hij. De hele bedompte sfeer die er de afgelopen maanden had gehangen was meteen omgeslagen. Niet alle problemen waren meteen verholpen, maar het scheelde in ieder geval wel een hoop. De rust zou pas echt terugkeren als er een nieuwe koning - of koningin werd aangewezen. 'Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven dat het echt is gelukt.' vertelde hij. 'Maar het is gelukt- het is ons gelukt.' Augustus pakte een stuk boterkoek van het dienblad af en at er wat van. Nu hij at merkte hij pas hoe hongerig hij eigenlijk was - tijd voor ontbijten had hij niet gehad deze ochtend. 'Renee was erg enthousiast over het feit dat ze jou en Liam het goede nieuws kon brengen, dus- nou ja, misschien moet je maar doen alsof je er nog niets vanaf weet als ze het jullie vanmiddag vertelt.' lachte hij ietwat schaapachtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 22:01

Eddard knikte enthousiast terwijl hij zelf al een stuk boterkoek in zijn mond had gestopt. Hij gebruikte een slok wijn om de hap weg te spoelen en glimlachte. Hij kon zich voorstellen dat zijn zus nu zo opgelucht moest en hij was zó blij dat de toekomst er nu een stuk beter voorstond voor haar. Ed was op de sofa gaan zitten en leunde achterover terwijl hij Augustus bekeek. 'Oh, natuurlijk, dat zal ik doen. Ik wil haar dat plezier niet ontnemen,' lachte hij maar met Gus mee. Ed had ook geen flauw idee hoe hij zijn zuster en broer uit zou leggen dat hij al op de hoogte was van het nieuws. Hij wist überhaupt niet of hij hen zomaar kon vertellen wat zich had afgespeeld tussen hem en Augustus, wat zich nu afspeelde. 'Renee liet het echt niet altijd merken, maar de toestand van Tobias brak haar werkelijk op. Ze moet zich vast zo gerust voelen nu,' ging Ed dus maar verder om niet na te denken over de andere gedachtes die in zijn hoofd zaten. 'Denk je dat- dat het iets gaat veranderen voor de besprekingen?' vroeg hij, zelfbewust dat hij zo snel over de politiek begon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 29 2017, 22:32

Augustus had vaak langs Tobias zijn bed gezeten en hij had Renee dan ook vaak gezien. Ook hem was het opgevallen dat de wallen onder haar ogen steeds groter leken te worden en haar glimlach steeds iets kleiner. Gelukkig kon haar glimlach van vanmorgen niet tippen aan die van de afgelopen maanden. Dat had Augustus zelf ook goed gedaan, om haar zo opgewekt te zien. Hij kon zich niet voorstellen hoe het was om een partner te hebben die zo ziek was als Tobias de afgelopen tijd was geweest en hij hoopte dan ook dat hij het nooit hoefde mee te maken. 'Geloof me als ik zeg dat ze erg opgewekt is.' lachte hij. 'Ik heb haar vanmorgen gesproken en de glimlach was niet van haar gezicht af te krijgen.' Het deed haar familie vast ook goed om haar weer zo gelukkig te zien. 'Hoe bedoel je? Dat Tobias weer als troonopvolger wordt beschouwd? Hij heeft nooit ambities gehad om de troon over te nemen en als ik eerlijk ben denk ik niet dat hij er anders over is gaan denken. In tegendeel zelfs, volgens mij wil hij gewoon een rustig leventje leiden met Renee.' verzekerde hij Eddard. 'De enige manier waarop het de besprekingen zal beïnvloeden is dat het humeur van mijn vader hopelijk een beetje bijtrekt.' zei Augustus met een kleine glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimema okt 30 2017, 10:39

Eddard keek er nu al naar uit naar het moment dat zijn zus het verheugde nieuws met hem en Liam kon delen en met zijn ouders natuurlijk. Toen hij zijn ouders had gezien was zijn vader constant bezig geweest over Renee. Natuurlijk gaf hij niet toe dat hij bezorgd was, maar iedere idioot zou kunnen zien dat de oude man wel degelijk zich ernstige zorgen maakte om zijn enige dochter. 'Natuurlijk, nee, ik was ook meer benieuwd of het wellicht een verbeterde sfeer zou geven.' Ed glimlachte voorzichtig maar wendde zijn blik beschaamd af. Hij had afgelopen weken amper aan iets anders kunnen denken dan die besprekingen, hoeveel er zich ook achter de schermen af speelde. Het was echter makkelijker om zich op de zaken te storten dan over persoonlijke en gevoelige dingen na te moeten denken. Hij brak voor zichzelf een stuk brood af om de vijgenjam uit te proberen. 'Het leven zal snel gaan veranderen hier, met dit goede nieuws en waarschijnlijk met de uitkomst van de vergaderingen.' Benieuwd keek Eddard de prins weer aan. 'Heb je enig idee wat je van plan bent?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimema okt 30 2017, 21:47

Augustus volgde Eddard's voorbeeld en scheurde een stuk brood af, om hier vervolgens wat vijgenjam op te smeren. Hij vond het altijd leuk om te zien hoe lokale producten werden gebruikt om het eten van te maken. Voorheen kwam het grootste deel uit de tuinen van het paleis, maar het gebeurde steeds vaker dat er verse producten werden gekocht van lokale boeren. Natuurlijk werd altijd alles eerst fijntjes voorgeproefd door diverse personen om er zeker van te zijn dat er geen vergiftigde producten tussen zaten, maar op deze manier verdiende de boeren toch wat met hun oogsten. Bij de vraag van Eddard, haalde Augustus zijn schouders op. 'Ik weet eigenlijk nog niet wat ik hierna ga doen, als we het paleis uit moeten.' vertelde hij eerlijk. Hij was niet iemand met grootse plannen voor de toekomst, die had hij nooit gehad. Het liefste zou hij gewoon ergens een huisje in het bos kopen en zijn leven als eenzame dichter doorbrengen - tenminste zo had hij het altijd gezien. Maar misschien had Iwan gelijk en moest hij wat meer de wereld ontdekken, voor hij zichzelf zo zou beperken. 'Misschien ga ik wel wat reizen, in de leer bij een astronoom ofzo.' prevelde hij hardop. Hij had het heelal altijd een fascinerend iets gevonden en het kon nooit kwaad om meer te leren. 'En jij dan? Wil je in dienst blijven bij de toekomstige koning of koningin?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo nov 01 2017, 15:50

Eddard draaide zijn mok wijn bedenkelijk in het rond. Tot nu toe was er tijdens de besprekingen maar weinig gezegd over de huidige koninklijke familie en wat er met hen zou gebeuren zodra alles rond was. Hij wist ook niet of dit een onderwerp zou worden in de vergaderzaal of dat de koning dit persoonlijk zou bespreken met zijn opvolger. Ed hoopte maar dat er niet iemand aan de macht kwam die zo gruwelijk was om de familie uit hun thuis te dwingen. Hij hoopte dat de adel in Tarth beter was dan dat. Hoewel hij echter ook goed kon begrijpen dat Augustus en zijn broers hier niet graag meer wilden blijven als ze dan eindelijk weg konden. 'Je gaat niet met Iwan mee?' vroeg hij benieuwd. De plannen van Augustus' broer hadden wat te wild geklonken, maar Ed kon zich voorstellen dat Augustus best het Noorden wilde doorreizen. 'Een astronoom? Iemand die naar de sterren kijkt?' Hij had er wel eens over gelezen, maar het had hem absurd geklonken. Bijna net zo vreemd als de hekserijen waar ze vaak over gehoord hadden tijdens hun reizen met de huifkar. Ed haalde zijn schouders op. 'Het hangt er van af wie het wordt. Maar anders zal ik waarschijnlijk terug naar het Zuiden gaan. Ik denk dat mijn familie daar alle hulp kan gebruiken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo nov 01 2017, 22:09

Augustus haalde zijn schouders op. Hij had er eigenlijk geen seconde over nagedacht om met Iwan mee te gaan. Enerzijds omdat hij zo druk bezig was geweest met het zoeken van een geneesmiddel voor Tobias en anderzijds omdat hij het Iwan gunde om de wereld zelf te ontdekken. Wat dat betreft verschilde ze gewoon teveel van elkaar en hij wilde niet dat Iwan dingen zou laten voor hem. 'Ik denk dat het goed is voor hem om zelf te ontdekken wat hij wil- en voor mij trouwens ook.' Het zou vreemd zijn zonder zijn tweelingbroer, hij had zijn hele leven iemand naast zich gehad die hij voor de volle honderd procent vertrouwde en die persoon zou nu ineens weg zijn. 'Ja, het is werkelijk iets fascinerends. Ik weet er nog niet veel vanaf, maar ik heb er wel eens wat over gelezen. Vooral het navigeren via de sterren is erg interessant. Het is al eeuwenoud, zeker in de zeevaart.' vertelde hij enthousiast en knikte begrijpend toen Eddard over het Zuiden begon. 'Ieder deel van Tarth kan iemand zoals jij wel gebruiken.' verzekerde hij Eddard. Er waren niet veel mensen die zo hard werkte. 'Ze zullen je hulp vast erg waarderen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo nov 01 2017, 23:22

Eddard vond het moeilijk in te beelden hoe de relatie tussen Iwan en Augustus werkelijk was. Natuurlijk begreep hij dat ze erg hecht waren en had hij ervaring met een goede broederlijke relatie tot zijn oudere broer en zus. Dat was echter heel anders dan het zijn van een tweeling. 'Je zal het vast snel onder de knie hebben,' glimlachte Eddard zeker van zijn zaak. In zijn ogen was Augustus een genie. Natuurlijk kende hij mensen die ook zo belezen waren als de prins, maar dat waren allen andere klerken die dus vooral verstand van zaken hadden van economie en politiek, niet van astronomie. Behalve Peter dan. Met hem had hij ook discussies kunnen voeren over meer dan alleen hoeveelheden goud en adellijke lijnen. Ed schudde zijn hoofd.'Er zijn legers aan klerken die beter hun werk doen dan ik, geloof me. Jij bent slechts bevooroordeeld over mij.' Dat laatste zei hij met een beginnende grijns. De kus van zojuist voelde hij nog altijd op zijn lippen branden. 'Denk je dat je sowieso weg zal gaan uit Evenfall?' Hij stelde de vraag met tegenzin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo nov 01 2017, 23:35

'Misschien ben ik inderdaad bevooroordeeld.' lachte hij zacht en keek de jonge man tegenover hem aan. Bij de vraag of hij Evenfall zou verlaten haalde Augustus zijn schouders op. 'Ik denk het... Ik bedoel ik heb nu eindelijk te kans om de wereld te ontdekken, iedereen zou me voor gek verklaren als ik die kans niet zou nemen.' In werkelijkheid was Augustus best tevreden met zijn leven hoe het was. Hij hield van de veiligheid van thuis en van de zekerheid. Nu had hij teveel opties, opties over wat hij kon doen- waar hij heen kon gaan en dat maakte hem onzeker. Zijn leven was al jaren voor hem uitgestippeld en nu moest hij zijn eigen beslissingen nemen. Het was iets waar hij zichzelf nog niet veel tijd voor had gegund om over na te denken. 'Maar heb ik nog geen plannen.' voegde hij er uiteindelijk maar aantoe. 'Misschien blijf ik wel mijn leven lang in Evenfall wonen, of misschien eindig ik wel in één of ander ver oord... Ik sluit niets uit.' Echt van plan om overzees te gaan had hij zeker niet in het vooruitzicht, al spraken andere delen van Tarth hem wel aan. 'Of misschien reis ik wel mee als je naar het Zuiden gaat. Ik zou graag eens naar de bergen gaan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimedo nov 02 2017, 15:57

'Maar niemand zou het je kwalijk nemen als je zou blijven. Evenfall is een wereld in zichzelf. Bovendien vergeet je dat je toch echt al heel wat delen van Tarth hebt gezien. Meer dan de gewone mens wellicht.' Eddard probeerde zijn plannen niet te ondermijnen, maar sprak simpelweg gedachten uit die hij vaak genoeg zelf had gehad. 'Aan de andere kant heb je natuurlijk wel de luxe dat je werkelijk overal heen kunt! Je hebt werkelijk geen limieten. Ik weet niet of ik ooit zou kunnen betalen voor een overtocht naar de Zomereilanden bijvoorbeeld. Maar ik heb er al wel eens over na gedacht dat ik net zoals Liam gewoon aan het werk kan op een schip, dan betaal ik zo'n overtocht gewoon met mijn harde werk.' Glimlachend was Ed al langzaam aan het afdwalen. Met een oudere broer die zeeman wilde worden had hij natuurlijk als junior ook zulke dromen gehad. Verrast keek hij Augustus aan toen hij over het Zuiden sprak. 'Ik zou het je graag laten zien als ik weer eens terug ga,' stelde hij gretig voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimedo nov 02 2017, 17:17

Augustus glimlachte kort. 'Ik heb veel paleizen van de binnenkant gezien zul je bedoelen.' Hoewel hij met zijn familie op veel plaatsen was geweest - voornamelijk de grote steden van Tarth - had hij nooit echt de wereld kunnen ervaren zoals hij echt was. Het waren altijd plaatsen die nauwkeurig uitgekozen waren, bij evenementen die de edelen zelf zo goed mogelijk onder controle konden houden. 'Maar je hebt gelijk, ik heb niet te klagen. Ik ben in veel dingen bevoorrecht en nu heb ik de kans om de wereld te zien zoals hij werkelijk is.' Augustus kon werkelijk gaan en staan waar hij wilde, geld was geen probleem wat hem tegen zou houden. 'Ome Ren vertelde altijd veel over de Zomereilanden. Het klonk altijd prachtig in zijn verhalen.' gaf Augustus eerlijk toe, al wist hij niet of hij ooit zo'n lange reis kon maken. Dagen - of zelfs weken op een schip doorbrengen klonk in zijn ogen niet als iets wat hij als prettig zou ervaren. Hij was één keer op een schip geweest en die had hij zeeziek verlaten. Hij kon zich niet herinneren dat hij zich ooit miserabeler had gevoeld dan op dat schip. Toen Eddard zei dat hij Augustus het Zuiden wilde laten zien, krulden zijn lippen automatisch op in een glimlach. 'Dat klinkt goed.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimevr nov 03 2017, 19:21

Eddard knikte begrijpend. Natuurlijk was Augustus niet vrij geweest in wat hij kon zien en waar hij kon gaan. Ed had het als jongetje ook niet altijd leuk gevonden als hij met zijn familie op bezoek moest in het paleis, maar dat was natuurlijk heel anders. 'Als je overzees wil gaan weet ik zeker dat Liam je maar al te graag wat advies geeft. Of hij kan vertellen wie je misschien de overtocht kunnen helpen maken.' Ondanks dat zijn broer maar weinig sprak over zijn lange reis, wist hij dat hij vast en zeker de prins wilde helpen als hij dat echt van plan was. Ed zag de glimlach op Augustus' gezicht met een warm gevoel verschijnen toen hij zijn aanbod aan leek te nemen. Even was hij stil en at verder van zijn buit uit de keukens. Hij dacht plots meer na over wat zijn eigen beslissing zou zijn. Of hij wel echt hier zou blijven of weer aan iets nieuws zou beginnen. Hij had het erg naar zijn zin in het paleis en bovendien vond hij Evenfall geweldig. Toch was er altijd wel een drang naar het Zuiden. Ondanks het vele gereis van zijn ouders had hij zich daar altijd thuis gevoeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 04 2017, 20:10

'Ik heb één keer over zee gereisd en dat was niet echt een denderend succes. Als ik nog eens vrijwillig een lange overtocht met een boot ga maken, moet er wel iets heel bijzonders aan de overkant van het water liggen.' lachte Augustus. Nee, een lange reis over het water zat er niet in, in ieder geval niet in de nabije toekomst. Toen er een stilte viel en Eddard verder at voelde Augustus zijn ongemakkelijkheid weer opkomen. Inmiddels was hij bijna door zijn gespreksonderwerpen heen en de beelden van eerder kwamen ineens weer in zijn hoofd. 'Ik denk dat ik maar weer eens moet gaan, kijken hoe het met Tobias gaat- en mijn ouders.' zei hij, terwijl hij Eddard aankeek. 'Bedankt voor... dit alles.' besloot hij maar te zeggen en glimlachte kort naar de jonge man tegenover hem. Hij stond op van zijn stoel, in dubio wat hij moest doen om Eddard gedag te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 04 2017, 22:37

Grinnikend luisterde Eddard naar Augustus' zijn woorden. Hij dacht er deels ook zo over. De eerste persoon die een lang toch had gemaakt moest werkelijk een idioot zijn geweest om zo lang aan boord van een schip te gaan zonder te weten wat er aan de andere kant kon zijn. Of er überhaupt wel iets was. Verrast keek Ed op van zijn maal toen de prins plots stelde dat hij er vandoor moest. Snel dronk hij wat wijn om zijn stuk brood door te slikken en vluchtig veegde hij zijn handen aan zijn broek af. 'Oh, ik, je hoeft me niet te bedanken, Augustus.' Hij begreep niet waarom de man nu weer plots weg moest, maar eigenlijk was het ook logischer. Hij wilde nu vast bij zijn familie zijn. 'En vertel het echt niet aan Renee dat ik het nieuws al weet. Ze deelt het vast te graag zelf met me.' Nu glimlachte hij enthousiast naar de prins als hij weer dacht aan het goede nieuws en wat dit deed met hun beide familie. In zijn enthousiasme merkte hij amper de terughoudendheid van Augustus. Hij stapte dichter bij en kuste hem teder op zijn wang om vervolgens de deur voor hem open te houden. 'Ik zal druk zijn de aankomende week, maar kom vooral langs als je wil of laat het me weten dan probeer ik tijd vrij te houden. Misschien kunnen we wel een keer de universiteitsbibliotheek opnieuw bezoeken en de medische sectie overslaan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Augustus

Augustus


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimeza nov 04 2017, 22:49

Augustus knikte. 'Ja, nee natuurlijk ik zal niets tegen haar zeggen. Ik weet ook zeker dat ze het nieuws graag met jullie wilt delen.' verzekerde hij Eddard en liep richting de deur. Even stond Augustus stil toen Eddard hem een kus op de wang gaf, maar al snel veranderde zijn blik in een glimlach en knikte hij. 'Ik denk dat ik voor de aankomende jaren wel genoeg medische boeken heb gezien.' stemde hij in en liep door de deur die voor hem open gehouden werd het vertrek uit. 'Succes nog, met de besprekingen enzo. En nou ja, mocht je tijd vrij hebben- je weet waar je me kan vinden.' Negen van de tien keer zat hij in zijn eigen vertrekken of in de bibliotheek. Na Eddard nog een glimlach te hebben gegeven, stopte hij zijn handen in de zakken van zijn broek en liep Augustus de gang op, waar hij alles wat er zojuist was gebeurd nog eens in zijn hoofd liet afspelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimedi okt 16 2018, 23:15

Nieuw

Eddard kwam, een diepe zucht slakend, zijn vertrekken binnen. Hij wist niet precies hoe laat, of beter gezegd hoe vroeg het wel niet was. Die avond had hij Kain uitgenodigd om langs te komen om samen wat te eten en gewoon omdat hij de aanwezigheid van de man graag als afleiding van zijn drukke werk had. Echter terwijl ze hun diner nog niet eens af hadden kunnen maken, werd er op zijn deur geklopt. Een van zijn collega's was door zijn overste gestuurd om hem te komen halen, omdat er specifiek naar hem was gevraagd. Eddard had de opdracht gekregen te notuleren tijdens een vergadering tussen enkele belangrijke deelnemers aan de hele opvolging discussie. De Oostelijke landheer en zijn dochter waren aan de tafel gaan zitten met de koning en zijn jongste zoon met hun adviseurs op de achtergrond om bepaalde overeenkomsten op papier te zetten. Enerzijds was Eddard opgewonden geraakt door het vooruitzicht, maar het ergerde hem ook dat ze hem duidelijk hadden gevraagd omdat hij de enige klerk was met banden met beide partijen. Het had enkele uren geduurd, maar hij was nu eindelijk klaar. Zorgvuldig legde hij de papieren samengebonden op zijn bureau en keek vervolgens met een glimlach naar het bed waar hij Kain in achter had gelaten. Hij had er op gestaan dat de man gewoon hier zou blijven in de hoop dat ze tenminste de ochtend nog samen konden doorbrengen. Stilletjes trok hij zijn uniform uit en glipte tussen de lakens om tegen Kain aan te gaan liggen en zijn arm om hem heen te winden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17 2018, 10:03

Toen Kain naar de vertrekken van Ed was gegaan, had hij hele andere plannen in zijn hoofd gehad dan alleen in bed liggen. Onverwachts was Eddard weggeroepen voor één van de besprekingen, blijkbaar aangaande de nieuwe opvolger van de koning. Dat had Kains interesse zeker gewekt. De lange afwezigheid had hem ook de kans gegeven om nog eens goed de kamer van Ed te doorzoeken. Hij had het met een steen in zijn maag gedaan. Toen het op een tijdstip was gekomen dat er een kans was dat Eddard terug zou komen, had hij zich uitgekleed en was in bed gaan liggen. Kain was al snel in een diepe slaap gevallen, zo'n kalmerend effect had deze ruimte op hem. Hij had dus ook maar nauwelijks door dat Ed enkele uren later het vertrek weer in kwam. Pas toen hij hem tegen hem aan voelde, ontwaakte hij langzaam en glimlachte hij al snel. 'Vertel mij alsjeblieft niet hoe laat het is,' grinnikte hij zacht, waarna hij nog wat dichter tegen de andere man aan ging liggen. Hij pakte Eds hand vast en drukte er zacht een kus op. 'Wat moest je doen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17 2018, 19:17

Ed hoorde Kain naast hem wakker worden toen hij zichzelf tegen hem aan had genesteld. Glimlachend legde hij zijn voorhoofd tegen zijn rug en kuste de warme huid teder. 'Ik wil je ook helemaal niet vertellen hoe laat het is,' mompelde hij grinnikend terug. Hij haalde eens diep adem en rook de geur van de wachter met veel plezier. Vanzelfsprekend voelde het zo veel malen beter nu een al warm en verwelkomend bed in te stappen dan de koude lakens die hij normaal op moest zoeken na zijn nachtelijke werk. Ondanks zijn vermoeidheid werd hij toch enthousiast door de vraag van Kain. 'Ik geloof dat ik zojuist letterlijk geschiedenis heb geschreven.' Natuurlijk kon hij er niet te veel over uit wijden, maar Ed wilde het graag delen met Kain. Hij wist echter niet hoe geïnteresseerd de man was. Daarnaast kwam er nog bovenop dat Ed natuurlijk een eed had afgelegd en niet zomaar openlijk over zijn werk kon praten. Normaal was hij veel voorzichtiger, maar met de man naast zich voelde hij zich inmiddels zo vertrouwd dat hij alles uit hem zou krijgen als hij wilde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tobias

Tobias


Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimewo okt 17 2018, 20:49

Door de toon van Eds woorden kon hij horen dat het belangrijk was. Dat wisten ze al vanaf het moment dat de collega van Ed langs was gekomen. Hij had erg ernstig geklonken en het gezicht van Eddard had boekdelen gesproken. Kain draaide zich dus nu ook volledig om, zodat hun neuzen elkaar raakten, en van zo dichtbij keek hij de andere man aan. 'Geschiedenis?' herhaalde Kain verbaasd, waarna hij al snel merkte dat zijn interesse werd gewekt. 'In wat voor zin?' Zijn interesse in de belevenissen van zijn vriend en de interesse in wat er in het kasteel speelde qua troonopvolger lagen dicht op elkaar. Hij kon het eerder slecht van elkaar onderscheiden, maar hoe meer serieuzer de relatie met Ed werd, hoe meer de tweede reden vervaagde. Hij hield zich maar weinig bezig met zijn opdrachten. Daarnaast was hij ook al lange tijd aan het twijfelen of hij nog wel achter zijn plannen en die van zijn overste stond. Waarom moest hij precies infiltreren? Kon hij zich nog veilig terug trekken? 'Waarom hadden ze speciaal om jou gevraagd?' murmelde hij, waarna hij zacht met zijn lippen langs de zijne streek. Hij wilde niet té geïnteresseerd overkomen. Zijn vriend moest geen argwaan krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimezo okt 21 2018, 11:49

Eddard knikte glunderend en rolde op zijn rug om met een brede grijns naar het plafond te staren. 'Je weet dat ik niet te veel kan zeggen, Kain,' mopperde hij omdat Ed maar al te goed wist dat hij het toch wel zou delen. Hij keek de man naast hem weer aan. 'Maar het kan vast geen kwaad te zeggen dat we snel een nieuwe leider zullen hebben in Tarth. En niet zo maar eentje.' Met een vinger tegen de lippen van Kain moest hij zacht lachen. 'Geloof je niet dat ze me vroegen omdat ik gewoon een uitstekende klerk ben?' Als dat ook maar waar zou zijn geweest had Ed zich daar in ieder geval een stuk minder druk om hoeven maken. Hij wist dat het iets betekende dat hij nu gevraagd was aanwezig te zijn en zoiets officieels te doen en hij begreep ook wel dat het hoogst waarschijnlijk op het verzoek van de familie Alba was. Ed kon een bezoek van de toekomstige koningin verwachten en hij wist nog niet zo goed hoe hij zich daarover moest voelen. Of hoe zijn vader zich daarover zouden voelen. Misschien moest hij Liam ook maar eens aan de tand gaan voelen hoe hij in het veranderende politieke landschap stond. Verzonken in gedachten ging hij terug tegen Kain aan liggen. Zijn hoofd zat nu overal en nergens.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitimema okt 22 2018, 21:50

Kain bleef de man naast hem geïnteresseerd aan kijken, maar liet niet blijken of de interesse nou per se naar de politiek uit ging of naar het lichaam van de ander. Hij dacht dat het maar beter was als Ed niet erachter kwam hoe geïnteresseerd hij eigenlijk was in de troonopvolger. 'Oh ja? Niet zomaar eentje?' herhaalde Kain, terwijl hij zacht zijn lippen op Eddards borst drukte. 'Je bent dus wel gecharmeerd door de nieuwe opvolger?' Kain had zo zijn vermoedens wie die persoon wel mocht zijn - hij had namelijk ook wel zo zijn contacten in het paleis - maar hij liet er beter maar niets over weten. 'Ik denk dat ze meer geïnteresseerd waren in jouw bloed,' grinnikte Kain, omdat ze beiden wisten dat het waar was. Misschien dat ze dachten dat Eddard door zijn familiebanden minder snel informatie zou lekken. 'En over het feit dat je een uitstekende klerk bent durf ik niet eens te twijfelen.' Hij glimlachte en drukte zijn lippen op die van Eddard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Vertrekken van Eddard   Vertrekken van Eddard - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Vertrekken van Eddard
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Eddard Halley
» Het Appartement van Kain en Eddard
» De vertrekken van Augustus
» De Vertrekken van Adrian
» Alba vertrekken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: