IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De poorten

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Eddard

Aantal berichten : 145
Registratiedatum : 23-12-15

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   di aug 15 2017, 18:14

William was erg blij met de steun die hij van zijn vrouw kreeg. Ze hadden het er samen wel eens over gehad dat hij het zo moeilijk vond om hun kroost te zien gaan en natuurlijk had zij zich er ook zo over gevoeld. Hij glimlachte zwak toen Jillian hem herinnerde aan zijn zussen. Hij had nooit echt zijn plek gevonden tussen hen. Het was beter geworden met tijd, maar alsnog stond er veel tussen hen in als hun families elkaar weer zagen. Bovendien vond hij het maar erg moeilijk om in het Noorden op bezoek te komen bij Mart en Celine. Een bezoekje aan de familie van Cecilia was dan een stuk gemakkelijker. Verbaasd keek hij naar Renee toen ze eindelijk het nieuws vertelde. 'Je bent zwanger,' herhaalde William verward. Hij keek naar zijn vrouw om van haar gezicht te lezen of hij dit met open armen moest ontvangen of niet en ging dus maar snel in haar enthousiasme mee. 'Wat geweldig, Renee.' Met een glimlach pakte hij haar hand vast en kneep er zacht in. Hij kon er echter niets aan doen dat zijn frons langzaam weer terug kwam. 'Dan is het nu ook meteen zeker dat we hier langer blijven.' Kort keek William om naar Jill.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Renee

Aantal berichten : 115

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   di aug 15 2017, 23:13

Renee keek haar vader stralend aan bij zijn positieve reactie en stond op om hem te omhelzen. 'Jullie zijn de enige twee die het weten. Ik heb Tobias nog niets vertelt, dus jullie moeten je enthousiasme wel een beetje voor je houden. Ik wil niet dat Liam of Eddard het weten voordat ik het Tobias heb vertelt.' Haar moeder zou vast en zeker haar mond houden gezien ze wist hoe Renee erover dacht. Bij haar vader daarentegen kon er nog wel eens iets uitglippen vanwege zijn enthousiasme. Nadat ze haar vader los had gelaten, schudde ze haar hoofd. 'Jullie hoeven je niet verplicht te voelen om hier te blijven. Ik heb zoveel lieve mensen die goed voor me zorgen heen, echt waar. Niet dat ik jullie weg wil hebben, natuurlijk niet! En als jullie graag willen blijven, mag dat ook. Ik bedoel alleen dat je hier niet alleen voor mij hoeft te blijven als jullie nog andere plannen hadden.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tobias

Aantal berichten : 143

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   di aug 15 2017, 23:41

Jillian keek verrukt toe hoe William ook enthousiast reageerde en hij en hun dochter elkaar opnieuw omhelsden. Ze was de Goden zo dankbaar dat ze zo'n hechte familie had. Ze wist niet hoe ze dat verdiend had en ze wist ook dat William zich dat erg vaak af vroeg. 'Wij zullen niets vertellen,' beloofde ze, terwijl ze haar man streng aan keek. 'Toch, Will? Jouw vader zal ook zijn mond houden, dat beloven we. Ik zal erop letten.' Vervolgens fronste ze ook en keek ze haar man een tikkeltje verward aan. Ze snapte niet wat het probleem was dat ze langer bleven, hoewel... voor William was dit niet een plaats waar hij lang wou blijven. Voor Jillian trouwens ook niet. Voor hun dochter zouden ze zeker wel een uitzondering kunnen maken. 'Natuurlijk blijven we hier tot de bevalling. Zo lang als je wilt. Misschien zullen we niet constant in het paleis zijn, maar zal ik Willa en Henry vragen of we in de bossen mogen staan met onze huifkar. Dan zijn we dichtbij, maar niet-' Ze kuchte wat ongemakkelijk en pakte haar mans hand vast. 'We zouden de gastvrijheid van onze vrienden niet teveel willen uitmelken,' besloot ze er maar van te maken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   wo aug 16 2017, 10:55

William bekeek Renee met een glimlach. Ze zou een geweldige moeder worden, daar was hij zeker van. 'Alleen wij weten het?' Met een kleine grijns wreef hij over zijn kaak en keek naar zijn vrouw. 'Ik zal het niet door vertellen,' beloofde hij. Hoewel hij maar al te goed wist dat dat nog een hele klus zou zijn. Zeker als zijn zoons het niet wisten. William was er nou niet bepaald goed in in het voor zich houden van nieuwtjes. Maar hij kon het nu niet door zijn lippen laten komen. Hij knikte kort toen Jillian zei dat ze zouden blijven voor de bevalling. Ze hadden het er al eerder over gehad dat ze bleven tot er of verbetering of een einde kwam aan het lijden van Tobias. Daar had hij natuurlijk mee ingestemd. Hij vond het echter moeilijk dit samen te brengen met een zwangerschap. Was het echt een goed iets dat zijn dochter zwanger was terwijl haar verloofde doodziek was? 'Klopt, klopt en ik heb gehoord dat er een hoop gasten uit zijn genodigd naar het paleis voor besprekingen, dus we willen ze niet nog meer gasten geven om zich zorgen over te maken,' voegde hij maar snel toe met een dankbare glimlach naar zijn echtgenote.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Renee

Aantal berichten : 115

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   do aug 17 2017, 04:16

Renee keek de twee aan en schudde met een grijns haar hoofd. Ze wist zelf heus wel waarom haar ouders liever niet in het paleis verbleven, maar ze zei er niets over. 'Dat lijkt me een goed idee.' Ergens vond ze het een fijne gedachte dat haar ouders in de buurt waren, aan de andere kant zorgde het er ook voor dat ze zich kwetsbaarder voelde: als haar moeder er niet was lukte het haar meestal wel om zich groot en sterk te houden voor de buitenwereld, maar haar moeder wist altijd alles wel uit haar te krijgen. Zo ook de uitbarsting van net, er was maar weinig voor nodig geweest om Renee emotioneel te krijgen. Het was iets wat moeders in zich hadden. 'Goed, laten we die thee maar eens gaan zetten en die koekjes proeven.' Renee was alweer opgestaan om wat hout te pakken voor het vuur. Zoals altijd hield ze zichzelf graag bezig. 'Ed zal ook wel enthousiast zijn als hij hoort dat jullie zijn aangekomen. En ik ben benieuwd wanneer Liam arriveert.'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Tobias

Aantal berichten : 143

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   do aug 17 2017, 15:27

Jillian wisselde een veelbetekende blik met haar man, toen Renee weer opstond en in de weer ging. Zo was Renee al sinds ze klein was: altijd in de weer en altijd bereid om iedereen te helpen. Haar broertjes probeerden daar weleens misbruik van te maken, maar Renee had ze altijd al snel door gehad. 'Ga jouw dochter eens helpen, William!' lachte ze, terwijl ze zelf door de vele laatjes die ze hadden gemaakt in de huifkar zocht naar de koekjes. Bij het horen van haar zoons namen maakte haar hart een sprongetje en keek ze haar dochter en man verrukt aan. 'Ik heb ze allebei al zo lang niet meer gezien... Pas je wel goed op je broertje, Renee? Oh, en ik ben zo benieuwd of Muriel weer gegroeid is.' Van haar drie kinderen was ze er het meest zeker van dat Renee zich het beste kon redden. Eddard had soms nog wel eens de neiging om zich in allerlei avonturen te gooien en Liam leek al zijn acties teveel te laten beïnvloeden door Sibel. 'Ga je het nieuws ook aan jouw broers vertellen, Renee?'
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Eddard

BerichtOnderwerp: Re: De poorten   do aug 17 2017, 17:16

'Ja,ja.' Met een kreun kwam William overeind en knielde hij bij het hout dat Renee klaar had gelegd neer om het vuur aan te maken. Hij had veel kennis op gedaan tijdens hun reizen met de huifkar en had veel praktische dingen geleerd. Een vuurtje maken had hem in het begin een hoop moeite en frustratie gegeven, maar inmiddels had hij de vlammen zo aangewakkerd. Hij zette de pot water op een steen in het vuur en bleef er toen afwachtend bij zitten. 'Eddard laat toch niet over zich heen lopen, hè? En ik hoop dat hij ook wel tijd neemt om jou op te zoeken? Of is hij zijn familie al weer vergeten?' Dat hele carrière gedoe van zijn jongste zoon stond hem niet aan, dat was al lang zo. Maar het was goed te zien dat hij en Renee tenminste dicht bij elkaar in de buurt waren en elkaar konden steunen zoals de familie dat hoorde te doen. 'Heeft Junior niet gezegd wanneer hij zou komen? Ik dacht dat het in de laatste brief stond? Of zou Sibel weer beslissen wanneer ze kwamen?' Vragend keek hij zijn vrouw aan. Ze waren het er beiden over eens dat Liam te veel liet bepalen door de moeder van zijn dochter. Bovendien begreep William absoluut niet waarom Sibel nog altijd niet zijn geweldige zoon terug in haar armen had gesloten. Hij leek er alles aan te doen, voor Muriel, en dan nog- 'Je zal ze vast blij maken met zulk goed nieuws.' zei hij maar terwijl hij zijn eigen frustraties uit zijn hoofd zette.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken

De poorten
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: