Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dinerzaal (personeel)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimema jul 24 2017, 19:09

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimezo jul 28 2019, 17:52

Nerveus zat Kain voorovergebogen over de maaltijd die zojuist onder zijn neus was geschoven. Meerdere dagen per week aten Eddard en Kain rond lunchtijd samen in het paleis. Voor beiden was het een moment van rust en stabiliteit in hun hectische dagen. Normaal gesproken wilde Kain dan ook het onderwerp werk vermijden tijdens deze waardevolle momenten, maar vandaag wist hij dat hij moeilijk nieuws aan zijn vriend moest vertellen. Al in Myr was hij gevraagd om mee te gaan met een (risicovolle) missie, maar omdat het nog onzeker was of het hele plan doorging, had hij het nog niet aan zijn vriend verteld. Nu begon de missie echter zoveel opgezet te worden dat hij het niet meer voor zich kon houden met het risico dat iemand anders het aan Eddard zou vertellen. Hij vond het echter moeilijk om over het onderwerp te starten: de laatste drie dagen was het al mislukt. Kain wist dat hij niets te vrezen had, maar hij zou het moeilijk vinden om zijn motivatie uit te leggen. Ondanks dat hij niet lang weg wilde zijn van zijn geliefde miste hij de adrenaline die zijn baantje als spion bij de rebellen had gegeven. Puur in het paleis werken en in het gebied eromheen gaf die voldoening niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimedo aug 01 2019, 21:43

Eddard werd al dagenlang verzwolgen onder het papierwerk dat hem steeds maar weer toegeschoven werd. Op de een of andere manier hadden zijn collega's het in hun hoofd gekregen dat hij degene was die goedkeuring moest geven aan alle documenten die ze ondertekenden, invulden of op zetten. Hij wist dat het lag aan het feit dat zijn broer bij hem langs was geweest tijdens zijn werk en met zijn aanwezigheid een berg aan werk over Eddard uitgeroepen had. Zijn connectie met de Koning en Koningin was alom bekend. Echter leek het pas echt door gedrongen te zijn toen Liam in zijn veel te kleine gedeelde werkruimte had gestaan om even een praatje te maken. Het bracht ook meer critici met zich mee. Er waren collega's die meteen zijn positie weten aan nepotisme. Ed zorgde er dus wel voor dat hij twee keer zo hard zou werken om te voorkomen dat hij fouten maakte en om te tonen dat hij zijn plek verdiende. Al die bergen met extra werk zorgde er ook voor dat hij steeds later bij de lunches met Kain was, dat hij steeds later thuis kwam in de avonden, dat hij simpel gezegd zijn partner amper sprak. Hij was alleen al blij thuis in hun bed te kunnen kruipen en de warmte van Kain's lichaam te voelen. Als Kain zelf tenminste niet laat moest werken. Ed had gemerkt dat hij ook vaker druk was met zijn taken en het verheugde hem. Hij was blij dat zijn vriend de keuze had gemaakt in het paleis te werken en er ook echt van genoot zoals Eddard voorspeld had. Gehaast kwam hij de eetzaal in en zag de vertrouwde gestalte van Kain al snel. Met een brede en verontschuldigende glimlach schoof hij aan naast zijn vriend en drukte een kus op zijn wang. 'Wat staat er op het menu vandaag?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimedo aug 01 2019, 23:31

Kain probeerde zo langzaam mogelijk te eten, terwijl hij proefde hoe elke hap kouder en kouder werd. Hij had zijn vriend al een hele tijd eerder in de lunchzaal verwacht en wat nerveus keek Kain dan ook op de klok. Hij moest over niet al te lange tijd ook weer terug naar zijn collega's. Hij wist dat hij het wat kon rekken, maar- Op hetzelfde moment zag hij gelukkig zijn vriend binnen komen lopen en zo schoof hij dus alvast de stoel naast hem naar achteren. 'Hé knapperd,' glimlachte Kain plagerig, waarna hij de kus van zijn vriend ontving en hem meteen een bord toeschoof. Hij hoopte maar dat het eten niet al te koud was geworden door het zo laat binnenkomen van Eddard. Door de verontschuldigende glimlach van zijn vriend besloot hij maar niet opnieuw te benoemen dat Eddard alweer te laat was. Zijn vriend wist hoe hij erover dacht dat al het werk naar hem toegeschoven werd om de verkeerde redenen. 'Hertenvlees met aardappelpuree en radijsjes.' Kain nam nog een hap en liet vervolgens vol genot zijn voorhoofd steunen op Eds schouder. 'Laat mij alsjeblieft weten of ik niet aangekomen ben sinds ik hier werk. Het eten is echt te verrukkelijk.' Ze wisten allebei hoe slecht en weinig Kain in de eerste maanden in Evenfall had gegeten: al het geld had hij opzij geschoven voor het huis. Nu at hij echter elke dag zijn buik vol, want hij werkte er immers hard genoeg voor. 'Gaat het een beetje? Beginnen de stapels papier al wat lager te worden?' Met een wat bedachtzame blik keek hij zijn vriend aan: Ed moest ook wel beseffen dat zijn woorden overeen kwamen met "kom je vanavond wél op tijd thuis"?
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 00:43

Eddard gleed met een hand langs Kain's rug en bekeek zijn vriend nog altijd met zijn glimlach. Ondanks dat het hem veel moeite kostte om zijn werk te laten voor zijn lunchpauzes deed hij het met veel plezier om Kain te kunnen zien. Het had erg geleken alsof hun leven rustiger zou worden toen ze net hun huis hadden gevonden. Daar was het alleen niet op uitgelopen. Een aantal weken hadden ze rustig geleefd in hun eigen bubbel tot ze naar Myr waren gegaan voor de bruiloft. Eddard had het heerlijk gevonden tijd met zijn familie te kunnen spenderen, maar het was duidelijk geweest dat er een hoop zou veranderen bij hun terugkomst in Evenfall. Kain zou als spion aan het werk zijn, Ed zou meer taken op zich gaan nemen. De sleur van het werk had dus al snel veel van hun tijd opgeslokt. Het speet Ed erg dat hij niet meer thuis was, dus de lunches samen waren een manier om die momenten toch te hebben. Het gaf hem ook een gerust gevoel Kain te zien genieten van het eten dat er werd geserveerd. 'Ik ben blij dat het weer smaakt,' beaamde Eddard. 'Ik hoop één stapel vanmiddag weg te kunnen werken. De rest is voor andere dagen. Ik heb nu een systeem bedacht dat ik chronologisch verzoeken kan verwerken en-' Grinnikend stopte hij zijn zin. Hij kon nogal eens door ratelen over zijn ditjes en datjes. 'Waar ben jij nu mee bezig? Blijf je vandaag in het paleis of ga je er op uit?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 09:24

Kain was rustig verder aan het eten, maar kon zijn ogen tegelijkertijd niet van zijn vriend af houden. Wat zou hij de Goden kunnen smeken om Eddard meer te kunnen zien. Het was tegelijkertijd goed dat ze allebei zo druk bezig waren met hun banen: de huur moest uiteindelijk toch betaald worden en ook het leven in Evenfall was niet per se goedkoop. Toch knaagde het aan Kain dat hij niet veel anders meer had dan zijn werk. Met een liefdevolle blik legde hij zijn hand op Eddards wang en streek zo langs zijn haren heen. 'Stop met naar mij te kijken en ga eten, lief,' grinnikte hij plagerig, terwijl hij naar het volle bord eten gebaarde. Kain vond het belangrijk dat zijn vriend genoeg bleef eten en dat hij niet weer dagen werkte zonder te eten. Dat was soms nog weleens het geval toen hij Ed net leerde kennen. 'We gaan vanmiddag met zijn allen om tafel zitten. Ook samen met Liam. Want-' Hij beet op de binnenkant van zijn wang en zuchtte vervolgens diep. 'Want er speelt meer,' zei hij er achteraan, waarna hij diep adem haalde en zijn vriend wat onzeker aan keek. 'Ik ben gevraagd om mee te gaan op een missie. En niet eentje in Evenfall, maar in het Zuiden, omdat ik de regio goed ken. Liam heeft niet kunnen uitsluiten dat er geen risico's aan vast hangen en ik zal dus een tijdje weg zijn en-'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 12:11

Eddard moest lachen toen Kain hem er op betrapte dat hij hem aan was blijven kijken. Hij wist dat ze wel wat blikken op hen gericht zouden hebben. Ze hadden er nooit een geheim van gemaakt dat ze een relatie hadden. Tenminste, niet meer na ze terug waren gekomen uit het Zuiden. Als jonge klerk en nieuwe wachter had er meer risico gezeten aan het open zijn over de relatie en waren ze bovendien lang nog niet serieus genoeg geweest. Nu, vond Ed, was het belangrijk dat ze samen konden zijn zowel privé als in het openbaar. Gelukkig was de sfeer in het paleis erg veranderd sinds Sibel de kroon over had genomen. Met Koning Henry waren er veel strengere regels geweest waardoor het paleisleven zo strikt en formeel was gebleven. Ondanks dat het meer gewoon was om relaties op te zien bloeien binnen de muren, hadden ze toch altijd een kritisch stel ogen op hen gericht. Ed had er in het begin moeite mee gehad, maar hij toonde zijn affectie voor zijn partner nu zonder problemen. 'Ik kan het ook niet helpen. Je charmes houden me in hun greep,' grinnikte Ed voor hij de vork van Kain over pakte en wat van het eten proefde. Hij luisterde ondertussen naar de uitleg van Kain en legde de vork neer toen hij meer te weten kwam. Het overrompelde hem. Hij was zo bezig geweest met zijn eigen werk dat hij niet eens door gehad had dat zijn broer een nieuwe missie aan het plannen was. Stil bleef Ed naar het eten kijken en glimlachte hij uiteindelijk, maar niet met zijn blik op Kain gericht. 'Je wilt mee met de missie?' vroeg hij zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 12:50

Afwachtend en wat onzeker keek hij toe hoe Eddard zijn vork weer neerlegde en stopte in zijn handelingen. Hij wist dat zijn vriend altijd achter zijn keuzes zou staan, maar tegelijkertijd wist hij ook dat dit niet zomaar een simpele beslissing was. Er zouden risico's aan verbonden zijn. 'Ik wil mee met de missie,' zei hij uiteindelijk eerlijk, terwijl hij de uitdrukkingen op Eddards gezicht bestudeerde. Het zou niet gepast zijn als hij thuis zou blijven, terwijl zijn collega's terrein zouden betreden dat hij zo goed kende. Dat zou de missie onterecht gevaarlijker en risicovoller maken. 'Ik zal proberen snel thuis te komen. En zo weinig mogelijk risico's te nemen. Geen stomme dingen doen.' Kain had zich er niet comfortabel bij gevoeld dat Liam niet kon uitsluiten dat ze in gevaarlijke situaties zouden belanden, maar op hetzelfde moment had het hem een onbeschrijfelijk gevoel van adrenaline gegeven. Dezelfde adrenaline die hij had gevoeld tijdens zijn periode bij de rebellen. 'En dan hoop ik dat als ik terug kom je eindelijk door die stapels papieren heen bent gekomen,' plaagde hij zijn vriend uiteindelijk, waarna hij hem een kus op zijn slaap drukte. 'Zodat we misschien wel een keer een dag vrij kunnen nemen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 13:34

Plots voelde Eddard zich erg bekeken, precies zoals hij zich in het begin had gevoeld toen Kain in het paleis was komen werken. Zoals hij zich voelde iedere keer als iemand zijn connecties noemde, opmerkte dat hij een Halley was. Hij wist dat dit hetgeen was waar zijn vader hem voor gewaarschuwd had en wat hij zelf ontvlucht had door Evenfall te verlaten met zijn moeder. Ooit had hij eens een fatsoenlijk gesprek met zijn oude man gehad over waarom hij weg was gegaan, behalve de naslag van de oorlog en de geruïneerde familiebanden. Hij had toen uit zijn aangeschoten vader een verhaal te horen gekregen over de manier waarop niemand in het paleis je beoordeelde om wie je werkelijk was, maar om hoe je gerelateerd was aan de koninklijke familie, wat je positie was enzovoort. Eddard had dat allemaal goedlachs weggewuifd, maar hij moest toe geven dat het nu soms wel degelijk tot hem doordrong. Het hielp niet dat Kain hem nu hier, in de eetzaal, vertelde over zijn missie. Hij had zijn woorden stil aangehoord en glimlachte zwak. Na enkele tellen stond hij echter op en liep direct de zaal uit. Daar bleef hij in de gangen voor één van ramen staan die hem een uitzicht boden over de stad. Hij klemde zijn handen om de vensterbank en wachtte, hoopte, dat Kain had begrepen hem te volgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 13:41

Kain kon moeilijk peilen wat in Eddards hoofd omging. Hij kende zijn vriend niet zo stilletjes. Normaal gesproken was hij altijd diegene die Kain de oren van het hoofd babbelde. Daarom vond hij die stilte ook maar niets. 'Ed?' zei hij dus ook zachtjes, terwijl hij kort om zich heen keek, hopend dat niemand mee aan het luisteren was. Hij wilde net verder spreken, toen Ed uit het niets op stond. 'Bij de Goden,' murmelde hij, terwijl hoe toe keek hoe zijn vriend zo plots, zonder iets te zeggen, van hem weg liep. Rechtstreeks de dinerzaal uit. Wat besluiteloos keek hij naar het volle bord van zijn vriend en kwam hij uiteindelijk overeind. Pas in de gang vond hij zijn vriend weer en nam hij naast hem plaats voor één van de ramen. Zijn hand had hij op één van Eddards gelegd. 'Waar denk je aan?' vroeg hij zacht, terwijl hij de andere man niet aan keek, maar juist uit het raam keek. Richting het plein waar ook hun appartement gelegen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 14:07

Eddard leunde zijn hoofd tegen het koude stenen raamkozijn aan en zuchtte diep. Hij kon niet boos worden op zijn vriend. Hij wist hoe oneerlijk die reactie zou zijn. Hij had Kain aangespoord na te denken over het aanbod dat Liam steeds had blijven doen, hij was enthousiast geweest toen Kain in Myr echt in had gestemd en bij thuiskomst in Evenfall had hij er een groot gebeuren van gemaakt voor Kain's eerste werkdag. Eddard hoorde Kain achter zich en keek naar hun handen. Hij pakte die van Kain stevig vast. 'Dat het moeilijker is dan ik had verwacht,' begon Eddard met een diepe zucht waarna hij zich naar zijn partner omdraaide. Bedenkelijk bekeek hij het sterke gezicht van zijn vriend en gleed vervolgens met zijn blik naar het grijze uniform dat hij nu iedere dag droeg. 'En dat ik weet dat ik amper thuis ben in de avonden, maar bij de Goden vond je echt dat dit het juiste moment was om het mee te delen? In de eetzaal? Kain-' Hij hield zichzelf in voor hij begon te klagen en weer boos begon te worden. Eddard zuchtte weer en zette zijn vingers op zijn neusbrug. 'Wat is de situatie? Is het een wie of een wat dat je moet onderzoeken? Of is het geheim?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 17:01

Kain kon enkel instemmend op Eddards woorden knikken. Het was inderdaad moeilijker dan ze allebei hadden verwacht. Kain dacht terug aan de momenten dat zijn vriend hem had aangespoord om de baan aan te nemen en hoe vaak ze er ruzie over hadden gehad. Daarom kon Kain enkel getergd toe kijken hoe Eddard op gefrustreerde toon tegen hem sprak. Was dit niet wat Ed altijd gewild had? Dat Kain ook zijn draai zou vinden in zijn werk? 'Het was niet ideaal,' gaf Kain toe met een zucht, waarna hij langs de stoppels op zijn kin wreef. 'Maar ik heb je het al meerdere avonden willen vertellen. Maar elke keer óf slaap ik al óf val jij meteen in slaap of-' Hij riep zichzelf tot een halt, toen hij merkte dat ook zijn stem een gefrustreerde ondertoon kreeg. Dat zou de hele situatie niet oplossen. Bij de vragen van zijn vriend beet hij bedachtzaam op zijn lip en keek hij vervolgens naar buiten. Op zachte toon vervolgde hij zijn verhaal: 'Het is eigenlijk geheim, maar ik kan je wel vertellen dat we achter een roversbende aan zitten. De teams die in actie zijn gekomen tegen de bendes raken steeds hun spoor kwijt. Wij moeten erachter komen waar ze zich nou precies bevinden.' Het zou een hele andere missie worden dan wat hij voorheen had gedaan, ook voor de rebellen. Hij zou wellicht direct gaan infiltreren bij de bende. 'En dan schakelen we ze uit.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 22:59

Eddard voelde de spanning tussen hen groeien. Hij was blij buiten de zaal te zijn, maar wist dat het hen ook minder remmen op zou leggen. Hij wilde hier geen ruzie over maken met Kain. Zeker niet nu ze een voor even een drukke maar vredige periode samen hadden. Echter voelde hij zich als verrast door het plotselinge nieuws en zijn onbekwaamheid om er met een nuchter hoofd op te reageren. Hij wilde helemaal niet dat zijn vriend er op uit zou gaan om een of andere gevaarlijke tocht te ondernemen zonder een idee te hebben hoe lang het zou duren en waarvoor hij precies weg ging. Eddard rolde met zijn ogen over het geheimhouden van de missie. Hij zag het Liam al zeggen in zijn nieuwe stijve uniformen en met die vervelende grijns op zijn gezicht. Niet dat hij echt dacht dat zijn broer dit soort beslissingen met een grijns op zijn gezicht maakte, maar toch- 'Ik weet dat ik meer thuis moet zijn, maar ik kan ook niet weten dat je me dit wilde vertellen.' Ed was van Kain weg gestapt en wreef zijn handen gefrustreerd langs zijn haar. Hij probeerde hopeloos wat kalmte te vinden, maar kon nog geen greintje vinden toen Kain over 'uitschakelen' begon. 'Wat bedoel je met uitschakelen? Wat verwacht Liam dat je doet? Je zou toch een spion worden om informatie te vergaren?' ratelde hij plots met hoge stem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimevr aug 02 2019, 23:30

Toen Eddard plots begon te ratelen, legde Kain dwingend zijn vinger tegen zijn vriends lippen aan en gebaarde dat hij stiller moest zijn. Hij kon niet zomaar woorden als uitschakelen over de gang heen roepen. Het was al erg genoeg dat ze dit moesten bespreken in gangen en lunchzalen. 'Ed, wees niet zo naïef,' zei hij uiteindelijk, bijna smekend. Hij had een stap dichter naar zijn vriend gezet, maar raakte hem verder niet aan. Eddard zou toch moeten begrijpen dat na alles wat er was gebeurd hij niet plots zijn privileges en nieuwe status kon gebruiken om het risicovolle door anderen te laten doen. Dat zou niet enkel hem schaden, maar ook Eddard. Er werd al meer aandacht aan hun geschonken door de banden met het koningspaar. 'Ik kan niet mijn collega's het vuile werk laten doen en zelf aan de zijlijn toe kijken. Zo- zo werkt het niet.' Hij klonk onzeker en zo voelde hij zichzelf ook. Misschien voelden zij beiden dat dit niet zomaar een missie zou zijn of dat Kain niet binnen één maan alweer thuis zou zijn. 'Begrijp het alsjeblieft, Ed.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimeza aug 03 2019, 00:19

Eddard liet zichzelf het zwijgen opleggen door Kain. Hij kon zichzelf wel voor zijn hoofd slaan dat hij zo onvoorzichtig was met de informatie die zijn partner met hem deelde. Echter leek die hele geheimhouding hem niet eens belangrijk als het om Kain's veiligheid ging. Ed luisterde naar de woorden van zijn partner en wist dat hij helderder over de situatie na dacht dan Eddard zelf. Hij had echter maar al te graag gewild dat Kain die gedachten die zijn vriend vast al gehad had, eerder met hem had kunnen delen. Toch kon het niet Kain's schuld zijn. Ed was zo weinig thuis geweest ook al had hij beloofd er meer te zijn. Hij kon het nu dus ook niet zijn vriend kwalijk nemen dat hij weg ging. Langzaam ebde de frustratie weg en bleef hij zijn vriend verslagen aankijken. Kain had gelijk, met alles wat hij zei. Eddard pakte één van zijn handen vast en verstrengelde hun vingers terwijl hij hem aan keek. Hij besloot voor nu stil te zijn. Tot nu toe had hij nog niets kunnen zeggen dat eerlijk was tegenover zijn vriend. Zwijgend legde hij zijn vrije hand op Kain's wang en trok hem dichter naar zich toe om zijn voorhoofd tegen het zijne te leggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimeza aug 03 2019, 09:36

Kain voelde hoe zijn altijd zo zelfverzekerde houding in elkaar begon te zakken door de verslagen blik op Eds gezicht. Hij wilde helemaal niet voor zo'n lange periode gescheiden zijn van zijn vriend. Het liefst lag hij hele dagen met Ed in bed zonder naar werk te gaan of andere verdomde verplichtingen te hebben. Maar dat waren kindergedachten: ze hadden nou eenmaal hun verplichtingen en taken en moesten door hun familiebanden ook nog eens tweemaal zo hard werken. Hij liet zich vastpakken door zijn vriend en liet zijn voorhoofd tegen die van Ed leunen. Wat afwezig wreef hij met zijn hand langs Eddards rug en arm en zo sloot hij zijn ogen. 'Ik hou van je,' prevelde hij zachtjes, 'en ik zal voorzichtig zijn. En snel terug komen. Mij zal niets overkomen.' Het waren loze beloften - het leven geleid door de Goden was immers niet te beïnvloeden - maar hij had zo het idee dat hij het geluk al langere tijd met zich mee droeg. 'En ik zal je veel brieven sturen. Allemaal om jou eraan te herinneren dat ik elke avond in slaap val en elke ochtend wakker word met jou in mijn gedachten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimeza aug 03 2019, 10:52

Eddard vond langzaam de rust terug in zijn hoofd. Vooral nu hij zo dicht bij Kain was en zichzelf kon focussen op zijn partner kalmeerde hij. 'Ik houd ook van jou, Kain.' Hij gleed met zijn hand langs Kain's nek en glimlachte zwak naar zijn vriend. 'Stuur de brieven hierheen of desnoods stop je ze bij de correspondentie aan Liam. Dan weet ik in ieder geval dat ze sneller aankomen en niet verdwaald raken als de postbode onze voordeur niet kan vinden.' Hij wond zijn armen om Kain's middel en trok hem nog net iets dichter tegen zich aan om te genieten van zijn warmte en geur. 'Weet je al wanneer je waarschijnlijk vertrekt?' Ook al zou hij er liever niet over na denken, wist Ed dat het belangrijk was nu praktisch te zijn. 'Ik vraag mijn overste me enkele dagen vrij af te geven. Dan kan ik je of helpen met jouw voorbereidingen en anders doen we wat samen. We hebben Muriel nog beloofd dat ze een dagje mag komen logeren. Dat moeten we dan ook maar snel doen als het nog lukt.' Eddard wist niet goed wat hij verder kon doen om Kain te helpen, maar zijn aanwezigheid zou gewaardeerd worden. En dat was voor hem nu belangrijker dan zijn eigen werk. Als hij een achterstand kreeg haalde hij dat wel in als Kain niet in Evenfall was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kain

Kain


Aantal berichten : 274
Registratiedatum : 12-04-16

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimeza aug 03 2019, 13:24

'Ik zal ervoor zorgen dat de brieven jou bereiken,' beloofde hij, terwijl hij Eddards gezicht bestudeerde. Ondanks dat het nog even duurde voordat hij weg zou gaan, leek dit al het begin van hun afscheid te zijn. Kain legde zijn handen op Eddards wangen en kuste hem zo teder en vol liefde. Ze moesten allebei weer aan het werk, maar Kain wilde nog even genieten van dit kleine, warme moment dat ze samen hadden. 'Ik weet niet precies wanneer ik vertrek,' gaf hij toe. 'Dat wordt waarschijnlijk vanmiddag besloten. Liam wil wel dat wij zo snel mogelijk Evenfall verlaten en naar het Zuiden reizen. De winter komt er aan...' De sneeuw en koud zou hem weinig doen, gezien hij het grootste deel van zijn leven in de barre omstandigheden van het Zuiden had geleefd, maar zijn collega's zouden er meer moeite mee hebben. En hij wilde geen maten verliezen. 'Muriel is altijd welkom, vertel haar dat maar,' glimlachte Kain, waarna hij naar buiten keek en zijn ogen viel op de kerkklok. Met een zucht drukte hij nog een kus op Eddards slaap, waarna hij zich wat losmaakte uit Eds greep. 'We moeten weer aan het werk. Ik kan niet te laat zijn voor mijn bespreking. Onze koning kunnen we natuurlijk niet laten wachten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Eddard

Eddard


Aantal berichten : 406
Registratiedatum : 23-12-15

Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitimeza aug 03 2019, 13:58

Eddard nam de kus gretig aan. Het zou hem moeite kostte, maar hij wist dat hij de aankomende dagen zijn tijd beter moest verdelen tussen thuis en werk. Hij moest nog veel leren als het daar op aan kwam. De jaren dat hij in het Zuiden had gewerkt en vervolgens zijn begin had gemaakt in Evenfall had hij enkel en alleen zijn werk als focus gehad. Maar nu had hij Kain van wie hij met heel zijn hart hield. Natuurlijk moesten ze werken om hun leven te onderhouden, maar hij miste het toch dat ze niet meer samen konden doe buiten het paleis. Dit was waar hij bang voor was geweest: dat hun leven te veel bepaald zou worden door wat er binnen deze muren gebeurde. Echter zou het moeilijk worden dat niet te laten gebeuren. Eddard zou zijn broer en schoonzuster steunen zo goed hij kon. Hij was niet enkel trouw aan zijn taken omdat het zijn werk was, maar ook omdat het zijn familie was. Op het moment was hij alleen niet tevreden met zijn oudere broer. 'Ik snap nu eindelijk waarom Liam al dagenlang me probeert te ontlopen,' mompelde Eddard geërgerd. Liam had nooit tegen hem kunnen liegen over dit alles. Hij glimlachte echter als hij aan zijn nichtje dacht en het toekomstige logeerpartijtje. 'Ik zal haar vanmiddag nog opzoeken en Sibel om toestemming vragen.' Zuchtend keek Ed ook naar de klok, maar hij trok Kain nog kort terug naar zich toe om hem te kussen. 'Die Koning mag dan bij mij uitleg komen vragen. Dan kan ik hem meteen duidelijk maken dat er beter maar niets gebeurt met zijn allerbeste spion.' Hij drukte zijn lippen grinnikend op die van Kain, maar liet hem toen toch gaan. 'Ik ben vanavond op tijd. Dan kun je me meer vertellen.' Met die woorden liep hij al weer achteruit terug richting zijn werkplek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dinerzaal (personeel) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dinerzaal (personeel)   Dinerzaal (personeel) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dinerzaal (personeel)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Het Westen :: Evenfall-
Ga naar: